Page 1 of 1

Off Taunus 1.6 ohc karbi

Posted: Sat Dec 28, 2013 7:22 pm
by Árpi
Az 1.6 ohc on van egy nagyon fasza motorcraft karbi :mrgreen: és szeretném megtudni h a vakum csövei , hogy helyezkednek el , meiket hova csatlakoztassam ? Pár cső hiányzik stb szóval egy rajz vagy fénykép sokat segítene elöre is köszönet :ru: (tudom dobjam ki a motort karbistol :mrgreen: )

Re: Off Taunus 1.6 ohc karbi

Posted: Sat Dec 28, 2013 10:52 pm
by daytona
Az a szeneslapatot a karbi tetejen vakummal huzogato egytorku van rajta?

Re: Off Taunus 1.6 ohc karbi

Posted: Sun Dec 29, 2013 12:01 pm
by Árpi
daytona wrote:Az a szeneslapatot a karbi tetejen vakummal huzogato egytorku van rajta?
Igen :-D

Re: Off Taunus 1.6 ohc karbi

Posted: Tue Dec 31, 2013 11:22 am
by Bogyo28
Árpi wrote:
daytona wrote:Az a szeneslapatot a karbi tetejen vakummal huzogato egytorku van rajta?
Igen :-D
Rèszvètem. Engem jobban semmi sem szivatott meg annál, a vège az lett hogy más fajtára cserèltem, a 3 darabbol nem sikerült egy müködőt faragnom...

Re: Off Taunus 1.6 ohc karbi

Posted: Tue Dec 31, 2013 4:40 pm
by szszaby
Hogy néz ez ki, van róla egy kép?

Re: Off Taunus 1.6 ohc karbi

Posted: Wed Jan 01, 2014 9:05 pm
by daytona
Ez a szakirodalom szerint az un Ford VV karbi. Igy nez ki:

http://images.ford-world.nl/upload/foru ... 112571.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Off Taunus 1.6 ohc karbi

Posted: Wed Jan 01, 2014 11:24 pm
by szszaby
Ebben valami íves súber féleség van? Köríven mozog benne?
Ilyesmim volt valahol. Bár mostanában nem találkoztam vele.

Re: Off Taunus 1.6 ohc karbi

Posted: Thu Jan 02, 2014 4:57 pm
by Bogyo28
szszaby wrote:Ebben valami íves súber féleség van? Köríven mozog benne?
Ilyesmim volt valahol. Bár mostanában nem találkoztam vele.
és hogy ne legyen egyszerü, a zöld müanyag baszt vákum huzza. nekem volt kb 3 darab, a legjobb olyan volt, amivel beindítani nem lehetett az autót, de ha belefujtam féktisztitót, és beröffent a moci, akkor onnan már szépen járt, a következő leállításig. a többi még ennyit se tudott. az oldalán a szivató is elég beteges, a vákumjáratokat nyitja-zárja, valami ellensulyos mechanikával. ha az szétkopik, akkor nagyjából annyi az egésznek, falstot szív mindenhol. én cseréltem sima egytorkura, az oldotta meg a problémát. Lehet Geree tudna valami okosat a témában...

Re: Off Taunus 1.6 ohc karbi

Posted: Tue Jan 07, 2014 11:44 am
by Geree
Árpi wrote:Az 1.6 ohc on van egy nagyon fasza motorcraft karbi :mrgreen: és szeretném megtudni h a vakum csövei , hogy helyezkednek el , meiket hova csatlakoztassam ? Pár cső hiányzik stb szóval egy rajz vagy fénykép sokat segítene elöre is köszönet :ru: (tudom dobjam ki a motort karbistol :mrgreen: )
A karbi hátuljában lent van egy vákuumkivezetés, azt kell rádugni a gyújtás
vákummdobjára. Ha kétirányban húzó a dob, akkor a hátsóra, vagyis arra,
ami az elosztótól távolabb helyezkedik el.

Ha kétirányú dob van rajta, akkor az elosztóhoz közelebbi kivezetést pedig
a szívócsőre kell dugni, de ez nem szükségszerű, elhagyható, csak emissziót
javítani hivatott. Ha

Ha egy 30 év feletti ilyen karbi esetében ettől már szépen járna a motor,
erősen meglepődnék, ettől nyűgösebb állatfajta. A leggyengébb pontja a
szivató, abból is az automata változat. A bimetál elgyengül és ebben az
esetben a szivató hidegben nem nyit ki teljesen, ellenben legalább melegen
nem zár el teljesen. Tehát hidegen nem lehet beindítani, de legalább sokat
eszik. Ezt egy mechanikus szivatóval lehet orvosolni. A nagyobb baj, ha a
szivatót egyszer már szétszedte valaki. Na az szép művelet még egyszer
jól beállítani, mert külön tűs megoldás adagolja a szivatóüzemi plusz benzint,
és egy külön megoldás a plusz levegőt. És ha a kettő nem úgy áll egymáshoz
képest, ahogy kell, akkor vagy olyan dús lesz a szivató, hogy megfullad a
motor, vagy pedig olyan szegény, hogy be sem képes indulni. Ezt leszámítva,
ha a szivató jó, akkor az autó ezzel a karbival szépen megy, jól fogyaszt,
nyomatékos jelleget ad az autónak, szerethető karakterű tőle. Magában a
karburátorban sok minden nincs, ami tönkre tud menni. Két darab membrán,
meg egy parafatömítés. Ha gond van a működéssel, az szinte biztos, hogy
a szivatótól ered. Meg ha el tekergetik a súbertűt, esetleg a vákuumvezérelt
nyelvet az őt mozgató membrán tengelyétől, vagyis megváltozik a rugóerő,
ami a nyelvet mozgatja. De ha minden jó rajta, akkor szerethető karbi... :mrgreen:

Re: Off Taunus 1.6 ohc karbi

Posted: Wed Jan 08, 2014 12:32 am
by daytona
Geree wrote: De ha minden jó rajta, akkor szerethető karbi... :mrgreen:
:lol: :lol: Ez szep mondat, rokon a "ha nem romlott el, ne javitsd meg"-gel :mrgreen:

Re: Off Taunus 1.6 ohc karbi

Posted: Thu Jan 09, 2014 10:19 am
by Geree
daytona wrote:
Geree wrote: De ha minden jó rajta, akkor szerethető karbi... :mrgreen:
:lol: :lol: Ez szep mondat, rokon a "ha nem romlott el, ne javitsd meg"-gel :mrgreen:
De ha egyszer így van...?!? :lol:

Anno, az első Fiestám is ilyen karbival volt szerelve, ugyanezek voltak problémái,
amit fentebb is említettem. A szivatót kicseréltem kézire, de a szivató része akkor
sem működött szépen; kihúzva fuldoklott, félig visszatolva már túlszegényítette
a keveréket. De bemelegedve legalább ki lehetett "kapcsolni". És így viszont
városiban is elvoltam vele 6-6,5 liter körül.

Re: Off Taunus 1.6 ohc karbi

Posted: Fri Jan 10, 2014 11:40 pm
by daytona
En egy sierran rengeteget szenvedtem egy ilyen karbival, es nem tudtam beloni. Nagyjabol ugy sikerult beallitanom, hogy hidegen eppenhogy induljon, melegen meg eppenhogy menjen. Ez volt a legjobb konfigja :mrgreen: