Page 4 of 5

Re: Buliwyf 81-es

Posted: Wed Aug 06, 2014 10:26 am
by Bogyo28
White Shark wrote:Melegítéssel lejöhet a rögzítőgyűrű ,de én biztosan nem tenném vissza ,esetleg csak megpontozva ,co-val három helyen odapöttyintve .Arra az első futóműre rá kéne nézni valami sokat látott embernek ,mert ha ez igy ahogy elmondtad van összekókányolva ,még meglepetések érhetnek ,netalántán egy előzés közben adja meg magát valami ,ez lehet az utolsó előzésed .A terpesztés alsó lengőkar problémára ,ad lehetőséget ,szilent ,gömbfej ,esetleg mindkettő . A skorpió kormányműtől nem terpeszt ,csak a kormányszög nő meg ,az pedig pozitív dolog ennél a vasnál . Kétlem egyébként ,hogy ez lenne bent ,mert erre eddig a legjobb megoldással a sokunk által használt sierra kormánymű a legjobb ,ala Krisztián ! Gyanítom ,bár ne lenne így , de mint lehetőség felmerül ,neked skorpió alsó lengőkar van benn némi átalakítással ( gömbfej kúp ) azért is terpeszthet . Ez a megoldás nem kis képzelőerőt feltételez ,így erre kicsi az esély ,és brutális a látvány .( már sierra lengőkarnál is ). Száz szónak is egy a vége ,mutasd meg valakinek aki látott már ilyet .
sierra és scorpio kormánymű ugyanaz, tehát ha az van bent az még magában nem hiba. toronycsapágy is javítható, berakható a scorpio is ( azt pl tudok is adni) vagy meg lehet csinálni G szemesre is. igazándiból az első futómű annyira faék egyszerű valami, hogy ha veszel egy rendes lengőkart meg szilenteket, és nincs valami régebbi koccanás miatt elhajolva semmi, akkor azzal sok gond nem lehet. rendes lengőkar szerintem mostanában csak a rallydesign féle, itthon csak fos minőségü utángyártott van.

Re: Buliwyf 81-es

Posted: Wed Aug 06, 2014 5:29 pm
by driver
Ellenőriztem a csapágy méreteit, és annyi 30/67/24.

Re: Buliwyf 81-es

Posted: Fri Aug 08, 2014 9:38 am
by driver
Hová küldhetem a csapágyakat?

Re: Buliwyf 81-es

Posted: Fri Aug 08, 2014 9:08 pm
by White Shark
driver wrote:Hová küldhetem a csapágyakat?
Hát ha másnak nem kell akkor hozzám! :mrgreen:

Re: Buliwyf 81-es

Posted: Sat Aug 09, 2014 10:34 pm
by capriv6
Szia

Gyere át hozzám ha működik a vas és rápillantok mi a probléma...

capriv6 (krisz)
06705246687 (Gyál)


Bogyo28 wrote:
White Shark wrote:Melegítéssel lejöhet a rögzítőgyűrű ,de én biztosan nem tenném vissza ,esetleg csak megpontozva ,co-val három helyen odapöttyintve .Arra az első futóműre rá kéne nézni valami sokat látott embernek ,mert ha ez igy ahogy elmondtad van összekókányolva ,még meglepetések érhetnek ,netalántán egy előzés közben adja meg magát valami ,ez lehet az utolsó előzésed .A terpesztés alsó lengőkar problémára ,ad lehetőséget ,szilent ,gömbfej ,esetleg mindkettő . A skorpió kormányműtől nem terpeszt ,csak a kormányszög nő meg ,az pedig pozitív dolog ennél a vasnál . Kétlem egyébként ,hogy ez lenne bent ,mert erre eddig a legjobb megoldással a sokunk által használt sierra kormánymű a legjobb ,ala Krisztián ! Gyanítom ,bár ne lenne így , de mint lehetőség felmerül ,neked skorpió alsó lengőkar van benn némi átalakítással ( gömbfej kúp ) azért is terpeszthet . Ez a megoldás nem kis képzelőerőt feltételez ,így erre kicsi az esély ,és brutális a látvány .( már sierra lengőkarnál is ). Száz szónak is egy a vége ,mutasd meg valakinek aki látott már ilyet .

Re: Buliwyf 81-es

Posted: Tue Aug 12, 2014 8:10 pm
by Buliwyf
Driver,

Bocs, hogy csak most jelzek vissza, de ha még megvan a csapágy, akkor kellene. Persze egy árat azért mondjál.
Annyi lenne, hogy tudtok egy jó esztergályost aki le tudja gyártani a rögzítő gyűrűt (biztosító gyűrűt) a csapágyakhoz?

A lengőkarokkal kapcsolatosan Bogyó írta a rallydesign félét. Az e-bayen találom gondolom . Van hozzá cikkszám vagy ilyesféle?
Múltkor végig olvastam az egész futóműves témát és mintha olvastam volna róla, de most nem találtam azt a fajtát csak ilyet:

http://www.ebay.co.uk/itm/QH-FRONT-LH-T ... 19d39423a3" onclick="window.open(this.href);return false;

Krisz,

Sajna a műszakim lejárt és most egy darabig nem megyek sehova ... :-( A segítő kezet azért köszönöm! :)
Ha a lenti cserék után is szar lesz, akkor foglak zaklatni vele:)
Egyenlőre beszerzem hozzá a lengőkart szilenteket (lehet az összeset cserélem, mert ahogy elnéztem mindegyik gatya...) hátsó csapágyakat, dobféket.
A t9-es váltó is gatya, morognak a csapágyak, ja annak is a szilentje szar a kardánnál (kis lejtőre álltam és csöpögött ki az olaj :S)
Jah a váltóval még egy olyan bajom is van, hogy se egyesbe se kettesbe nem tudok gurulni mert el kezd rángatni, mint aki mindjárt lefullad.
A tulaj dizel váltót csapott alá ha minden igaz, mert szerette a nagy nyomatékot, de én ha tehetem úgy vágom ki alóla ezt a váltót, hogy öröm lesz nézni.
Nem tudom benzines motorhoz minek dizel váltó. Ez nem teherautó.. Lehet én vagyok hülye, de nem véletlen gyártanak különböző váltókat hozzájuk..

Re: Buliwyf 81-es

Posted: Tue Aug 12, 2014 11:25 pm
by Machine
Buliwyf wrote:A lengőkarokkal kapcsolatosan Bogyó írta a rallydesign félét. Az e-bayen találom gondolom . Van hozzá cikkszám vagy ilyesféle?
http://www.rallydesign.co.uk/advanced_s ... 3a&&page=2" onclick="window.open(this.href);return false;
Buliwyf wrote:ha tehetem úgy vágom ki alóla ezt a váltót, hogy öröm lesz nézni
szólj, hogy hova dobod a váltót :roll:

Re: Buliwyf 81-es

Posted: Wed Aug 13, 2014 7:09 am
by SONI
Buliwyf wrote: Jah a váltóval még egy olyan bajom is van, hogy se egyesbe se kettesbe nem tudok gurulni mert el kezd rángatni, mint aki mindjárt lefullad.
A tulaj dizel váltót csapott alá ha minden igaz, mert szerette a nagy nyomatékot, de én ha tehetem úgy vágom ki alóla ezt a váltót, hogy öröm lesz nézni.
Nem tudom benzines motorhoz minek dizel váltó. Ez nem teherautó.. Lehet én vagyok hülye, de nem véletlen gyártanak különböző váltókat hozzájuk..
Nekem is az van alatta , csak az 1-2 más a többi ugyan az . Azért kell alá mert erősebb és az 1-2 hosszabb. Nem a váltó miatt rángat szerintem.

Re: Buliwyf 81-es

Posted: Wed Aug 13, 2014 8:43 am
by White Shark
Buliwyf wrote:Driver,

Bocs, hogy csak most jelzek vissza, de ha még megvan a csapágy, akkor kellene. Persze egy árat azért mondjál.
Annyi lenne, hogy tudtok egy jó esztergályost aki le tudja gyártani a rögzítő gyűrűt (biztosító gyűrűt) a csapágyakhoz?

A lengőkarokkal kapcsolatosan Bogyó írta a rallydesign félét. Az e-bayen találom gondolom . Van hozzá cikkszám vagy ilyesféle?
Múltkor végig olvastam az egész futóműves témát és mintha olvastam volna róla, de most nem találtam azt a fajtát csak ilyet:

http://www.ebay.co.uk/itm/QH-FRONT-LH-T ... 19d39423a3" onclick="window.open(this.href);return false;

Krisz,

Sajna a műszakim lejárt és most egy darabig nem megyek sehova ... :-( A segítő kezet azért köszönöm! :)
Ha a lenti cserék után is szar lesz, akkor foglak zaklatni vele:)
Egyenlőre beszerzem hozzá a lengőkart szilenteket (lehet az összeset cserélem, mert ahogy elnéztem mindegyik gatya...) hátsó csapágyakat, dobféket.
A t9-es váltó is gatya, morognak a csapágyak, ja annak is a szilentje szar a kardánnál (kis lejtőre álltam és csöpögött ki az olaj :S)
Jah a váltóval még egy olyan bajom is van, hogy se egyesbe se kettesbe nem tudok gurulni mert el kezd rángatni, mint aki mindjárt lefullad.
A tulaj dizel váltót csapott alá ha minden igaz, mert szerette a nagy nyomatékot, de én ha tehetem úgy vágom ki alóla ezt a váltót, hogy öröm lesz nézni.
Nem tudom benzines motorhoz minek dizel váltó. Ez nem teherautó.. Lehet én vagyok hülye, de nem véletlen gyártanak különböző váltókat hozzájuk..
Váltónak nincs szilentje ,csak tartóbakja ,attól nem rángat .Neked sierra kardán lehet fenn ,és a hardy lehet szar.Van még valami ami nem Capri ? :lol:

Re: Buliwyf 81-es

Posted: Wed Aug 13, 2014 9:36 am
by Bogyo28
Buliwyf wrote:Jah a váltóval még egy olyan bajom is van, hogy se egyesbe se kettesbe nem tudok gurulni mert el kezd rángatni, mint aki mindjárt lefullad.
A tulaj dizel váltót csapott alá ha minden igaz, mert szerette a nagy nyomatékot, de én ha tehetem úgy vágom ki alóla ezt a váltót, hogy öröm lesz nézni.
Nem tudom benzines motorhoz minek dizel váltó. Ez nem teherautó.. Lehet én vagyok hülye, de nem véletlen gyártanak különböző váltókat hozzájuk..
Nem megbántásból, de ha a végéről kezdem akkor igen, te vagy... :mrgreen: :mrgreen:
Type 9 váltónál a diesel és a V6 között nagyon pici a különbség, csak minimális áttételbeli különbség van kettes fokoztnál, egyébként teljesen megegyezik a 2 váltó. Régebben nem nagyon szerettek sokfélét gyártani, nem volt egy autó 3 féle futóművel meg 4 féle fékkel egyazon éven belül mint mostanság előfordul. tehát a diesel type 9 teljesen jó a v6 alá, nagyon sokan azért is cserélték le, mert jobb a fokozatkiosztása, ha egyesből váltasz kettesbe nem ejt olyan nagyot a fordulaton, jobban autózható vele a kocsi. az meg csak dob a dolgon, hogy a v6 type 9 ritka mint a fehér hollo, sierra diesel meg viszonylag könnyen szerezhető, ráadásul a sierra váltó 10 - 15 évvel fiatalabb mint egy capri/tau/granada váltó.

a rángatás az esetek nagy többségében nem a váltó szokott lenni. a kuplung teljes átnézése javasolt, mert tud pl a lendkerék kiválasodni, és akad benne a tárcsa, vagy ha szar a kardánkereszt az is tud érdekes dolgokat művelni.

Re: Buliwyf 81-es

Posted: Wed Aug 13, 2014 4:47 pm
by Buliwyf
Köszönöm a felvilágosítást, most már kevésbé vagyok hülye :mrgreen: a váltó marad, az említetteket átnéz :-D
Egyébként a váltónál elírtam egy dolgot, mert szimeringre gondoltam a kardán bemenetnél nem szilentre. Mikor megvettem a vasat és ellenőriztük a váltóba az olajszintet, úgy kb fél liter, vagy még több hiányzott belőle :-?
Ha minden igaz sierra disel váltó lesz akkor. Ehhez lehet meg csapágyakat kapni egyébként?

Re: Buliwyf 81-es

Posted: Wed Aug 13, 2014 6:50 pm
by Buliwyf
Megnéztem milyen is a hardy tárcsa, de nekem olyan biztos nincsen. Ha lesz időm és a vas közelébe kerülök csinálok pár képet.
Addig is felrakom a képeket a váltó számairól:
Váltó szám 1
Váltó szám 1
Váltó szám 2
Váltó szám 2
Váltó szám 3
Váltó szám 3
Ezek alapján melyik lenne az amelyik alapján be lehetne lőni, melyik váltó típus?

Re: Buliwyf 81-es

Posted: Thu Aug 14, 2014 4:20 pm
by Bogyo28
Buliwyf wrote: Ehhez lehet meg csapágyakat kapni egyébként?
igen, de nem mondanám hogy olcsó...

Re: Buliwyf 81-es

Posted: Thu Aug 14, 2014 7:34 pm
by Buliwyf
Nah jah, azóta én is utánanéztem és kb 120 font a tömítések és a csapágyak....
Bár ha az ember azt veszi, hogy többet elméletileg nem kell hozzányúlni, ha nem gyilkolja az ember,
akkor lehet megéri.
Ezt a fajta felújítást valószínű még elnapolom egy évvel :D

Re: Buliwyf 81-es

Posted: Mon Aug 31, 2015 9:04 pm
by Buliwyf
Üdv. mindenkinek.

A mai nap nekem és a Caprimnak elég szarul alakult.
Egy Suzukis úgy gondolta, hogy a 2x2 sávon megfordul és ez lett belőle....

Nem elég hogy megtörte az elejét, eltörte a felnimet, az új lengőkart, meg a többit,
törés3.jpg
törés5.jpg
törés4.jpg
Hanem mivel elémkanyarodott keresztbe, megpördült és összebaxta a a seggemet is ....
törés2.jpg
Le írni nem tudom mit érzek....