Page 45 of 50

Re: futómű

Posted: Mon Mar 25, 2013 9:50 pm
by nyujoe
...érdemes lenne az országhatáron kívül is menni egy karikát, lehet ott nem produkálná, itthon ilyen utak vannak :mrgreen: :pia:

Re: futómű

Posted: Mon Mar 25, 2013 10:14 pm
by szszaby
Írd már le pontosan mi is a tünet, elindulástól kezdve gyorsítás közben mit csinál és milyen sebességeknél mi a pontos tünet. Annyi minden fel lett már itt sorolva aminek ezekhez semmi köze.
Ha sétál a kezedben a kormány de nem rázza akkor gumi, ha enyhe kanyarodáskor rázza be akkor az alufelni.
Gyorsítás közben dübög az lehet a kardáncsapágy gumi hiánya.

Re: futómű

Posted: Tue Mar 26, 2013 11:27 am
by bdavid
szszaby wrote:Írd már le pontosan mi is a tünet, elindulástól kezdve gyorsítás közben mit csinál és milyen sebességeknél mi a pontos tünet. Annyi minden fel lett már itt sorolva aminek ezekhez semmi köze.
Ha sétál a kezedben a kormány de nem rázza akkor gumi, ha enyhe kanyarodáskor rázza be akkor az alufelni.
Gyorsítás közben dübög az lehet a kardáncsapágy gumi hiánya.
nyujoe: M0, M2 pl azért nem túl buckás itthon sem :-D ott is rázott.

Szóval ház elől szép lassú indulásnál semmi, ha nyomok kettesből egy nagyobb gázt gyorsításhoz a kormány jobbra-balra rángat, ki akarja tépni magát a helyéből és csúnya kattogó hangja van. Már 30-40-es tempónál is, de gyorsabb sebességnél is rángatni kezd ha kicsit jobbra balra mozdítom a kormányt, enyhe cikkcakkban megyek. Egyenletes és egyenes haladásnál semmi, nem is húz semerre. Lassítás, bekanyarodás 2esben egy utcába jól betekert kormánnyal: semmi. Lámpától indulás, balra gyorsítva nagy ívben kanyarodás enyhe kormánytekeréssel: rángat. Ugyanez előzésnél. Egyenes úton enyhe törés, enyhe kanyargás: rángat. Először csak nagyobb sebességnél vettem észre és ritkán, most már az utca sarkáig is berángat ha úgy megyek. Bár mostmár sehogysem megyek mert veszélyesnek érzem. Fokozatosan egyre gyakoribb és erőteljesebb lett az idő múlásával, először augusztusban jelentkezett, októberre nagyon durvává vált, azóta nem használtam télen a kocsit. Előtte semmi hasonlót nem tapasztaltam, a felnim ugyanaz, gumi új, a rázás kezdete után gumis szerint jók, kerekek centírozva, hátsók is voltak már elől, semmi javulás.

Re: futómű

Posted: Tue Mar 26, 2013 12:40 pm
by szszaby
Hasonló tünet volt nálam is és annyira berángatta a kormányt, hogy lefogni se lehet. Bár nálam hangot nem adott, de untam már hogy mindig centíroztam és sose lett jó. A megoldás nálam az lett, hogy szétszedtem mind a négy kereket megforgattam őket gumi nélkül a centírozón és amelyik kettő legjobb volt azok mentek előre. Ez után sose csinálta a rángatást.
Én e miatt is adtam el az alufelnit, a vasfelni erre érzéketlen.

Re: futómű

Posted: Tue Mar 26, 2013 1:30 pm
by bdavid
szszaby wrote:Hasonló tünet volt nálam is és annyira berángatta a kormányt, hogy lefogni se lehet. Bár nálam hangot nem adott, de untam már hogy mindig centíroztam és sose lett jó. A megoldás nálam az lett, hogy szétszedtem mind a négy kereket megforgattam őket gumi nélkül a centírozón és amelyik kettő legjobb volt azok mentek előre. Ez után sose csinálta a rángatást.
Én e miatt is adtam el az alufelnit, a vasfelni erre érzéketlen.
Aha, hát elsősorban én is szívesen kipróbálnám másik kerekekkel ha valaki kölcsön tudná adni az övèt pár napra... ? Valaki Bp közeli vállalkozna rá?

Re: futómű

Posted: Tue Mar 26, 2013 2:39 pm
by Töcs
bdavid wrote:
szszaby wrote:Hasonló tünet volt nálam is és annyira berángatta a kormányt, hogy lefogni se lehet. Bár nálam hangot nem adott, de untam már hogy mindig centíroztam és sose lett jó. A megoldás nálam az lett, hogy szétszedtem mind a négy kereket megforgattam őket gumi nélkül a centírozón és amelyik kettő legjobb volt azok mentek előre. Ez után sose csinálta a rángatást.
Én e miatt is adtam el az alufelnit, a vasfelni erre érzéketlen.
Aha, hát elsősorban én is szívesen kipróbálnám másik kerekekkel ha valaki kölcsön tudná adni az övèt pár napra... ? Valaki Bp közeli vállalkozna rá?
16-ban kb hol vagy? ha hétvégén aránylag száraz idő lesz, tudnék adni egy jó állapotú 5,5 ghia szettet ami a mátyásföld repülőtér közelében van amúgy is, nekem azok váltak be a legjobban, a 7es felni mindig rázott valamennyire különböző sebességtartományokban. szóval ha 5,5essel ráz akkor máshol lesz a gond, de 7es 13as ATS-t is rá lehet tenni. válassz és szólj ha aktuális.
Gábor

Re: futómű

Posted: Sun Mar 31, 2013 10:43 pm
by bdavid
Töcs wrote: 16-ban kb hol vagy? ha hétvégén aránylag száraz idő lesz, tudnék adni egy jó állapotú 5,5 ghia szettet ami a mátyásföld repülőtér közelében van amúgy is, nekem azok váltak be a legjobban, a 7es felni mindig rázott valamennyire különböző sebességtartományokban. szóval ha 5,5essel ráz akkor máshol lesz a gond, de 7es 13as ATS-t is rá lehet tenni. válassz és szólj ha aktuális.
Gábor
Tegnap kipróbáltuk Gáborral a felajánlott kerekeket, sokkal kevésbé volt hajlamos berángatni velük a futómű, de mégis rázott ugyanúgy csak jobban ki kellett erőltetni belőle a tünetet, nagyobb sebességgel, keményebb kanyarokkal. Látszólag kizárható az erőátviteli rendszer, mivel nagy tempóval üres fokozatban is rázott, illetve mint kiderült érzékeny a kerék méretére/kiegyensúlyozottságára a probléma. Emelőn majd aknából nézve nem láttunk semmi súlyos rendellenességet, csavar lazaságot, amire egyértelműen rá lehetne fogni a jelenséget. Több apróbb furcsa dolog viszont van: a lengőkarok felfogatásánál picit jobbra balra tud mozogni kormány mozdításkor a szilentben a csavar, illetve a kerék rángatásakor van egy pici, de fura mozgása az egyik gólyalábnak... Többre nem jutottunk, úgyhogy várom szeretettel Bogyot :-D

Re: futómű

Posted: Mon Apr 01, 2013 8:04 am
by White Shark
A lengőkarok felfogatásánál nem mozoghat semennyit a csavar ,távtartó van a szilentben ,a csavart fixre kell húzni,ahogy húzod a csavart úgy viszi magával a bölcsőt ,míg fel nem ütközik a távtartóba ( már ha neked ez megvan )

Re: futómű

Posted: Mon Apr 01, 2013 10:15 am
by SONI
White Shark wrote:A lengőkarok felfogatásánál nem mozoghat semennyit a csavar ,távtartó van a szilentben ,a csavart fixre kell húzni,ahogy húzod a csavart úgy viszi magával a bölcsőt ,míg fel nem ütközik a távtartóba ( már ha neked ez megvan )
Vagy nem megfelelő méretű csavart tettélbele, mert nem 8-as csavar való bele ha nem 9,2-es ha jól emlékszem (most vettem bele újat nem rég)

Re: futómű

Posted: Mon Apr 01, 2013 11:16 am
by bdavid
SONI wrote:
White Shark wrote:A lengőkarok felfogatásánál nem mozoghat semennyit a csavar ,távtartó van a szilentben ,a csavart fixre kell húzni,ahogy húzod a csavart úgy viszi magával a bölcsőt ,míg fel nem ütközik a távtartóba ( már ha neked ez megvan )
Vagy nem megfelelő méretű csavart tettélbele, mert nem 8-as csavar való bele ha nem 9,2-es ha jól emlékszem (most vettem bele újat nem rég)
Nem én raktam fel, valószínűleg vékonyabb csavar van benne.

Re: futómű

Posted: Mon Apr 01, 2013 11:49 am
by Bogyo28
SONI wrote:
White Shark wrote:A lengőkarok felfogatásánál nem mozoghat semennyit a csavar ,távtartó van a szilentben ,a csavart fixre kell húzni,ahogy húzod a csavart úgy viszi magával a bölcsőt ,míg fel nem ütközik a távtartóba ( már ha neked ez megvan )
Vagy nem megfelelő méretű csavart tettélbele, mert nem 8-as csavar való bele ha nem 9,2-es ha jól emlékszem (most vettem bele újat nem rég)
UNF a neve...

Re: futómű

Posted: Mon Apr 01, 2013 11:50 am
by Bogyo28
bdavid wrote:
Töcs wrote: 16-ban kb hol vagy? ha hétvégén aránylag száraz idő lesz, tudnék adni egy jó állapotú 5,5 ghia szettet ami a mátyásföld repülőtér közelében van amúgy is, nekem azok váltak be a legjobban, a 7es felni mindig rázott valamennyire különböző sebességtartományokban. szóval ha 5,5essel ráz akkor máshol lesz a gond, de 7es 13as ATS-t is rá lehet tenni. válassz és szólj ha aktuális.
Gábor
Tegnap kipróbáltuk Gáborral a felajánlott kerekeket, sokkal kevésbé volt hajlamos berángatni velük a futómű, de mégis rázott ugyanúgy csak jobban ki kellett erőltetni belőle a tünetet, nagyobb sebességgel, keményebb kanyarokkal. Látszólag kizárható az erőátviteli rendszer, mivel nagy tempóval üres fokozatban is rázott, illetve mint kiderült érzékeny a kerék méretére/kiegyensúlyozottságára a probléma. Emelőn majd aknából nézve nem láttunk semmi súlyos rendellenességet, csavar lazaságot, amire egyértelműen rá lehetne fogni a jelenséget. Több apróbb furcsa dolog viszont van: a lengőkarok felfogatásánál picit jobbra balra tud mozogni kormány mozdításkor a szilentben a csavar, illetve a kerék rángatásakor van egy pici, de fura mozgása az egyik gólyalábnak... Többre nem jutottunk, úgyhogy várom szeretettel Bogyot :-D
Mint Töcs-nek is mondtam, szét kell szedni a futóművet darabokra, átnézni, ami szar azt cserélni és újra összerakni. hétvégn valamikor megnézzük mit lehet vele tenni...

Re: futómű

Posted: Mon Apr 01, 2013 11:58 am
by White Shark
bdavid wrote:
SONI wrote:
White Shark wrote:A lengőkarok felfogatásánál nem mozoghat semennyit a csavar ,távtartó van a szilentben ,a csavart fixre kell húzni,ahogy húzod a csavart úgy viszi magával a bölcsőt ,míg fel nem ütközik a távtartóba ( már ha neked ez megvan )
Vagy nem megfelelő méretű csavart tettélbele, mert nem 8-as csavar való bele ha nem 9,2-es ha jól emlékszem (most vettem bele újat nem rég)
Nem én raktam fel, valószínűleg vékonyabb csavar van benne.
Ebből a szempontból a csavarvastagságnak nincs jelentősége ,ha fixre húzod mindegy mekkora nem mozog ,a szilent csillapít ,viszont biztonsági okokból a bölcsőbe igen is passzentosnak kell lennie .

Re: futómű

Posted: Mon Apr 01, 2013 12:22 pm
by SONI
De igen mozog ezért vettem bele Én is jó méretet. Te sem engedted össze rakni vékonyabb csavarral mikor nálad csináltuk!

Re: futómű

Posted: Mon Apr 01, 2013 12:37 pm
by White Shark
SONI wrote:De igen mozog ezért vettem bele Én is jó méretet. Te sem engedted össze rakni vékonyabb csavarral mikor nálad csináltuk!
Na ja ,de ami a tiedbe volt már rég nem volt nevezhető csavarnak ,egy mérettel kisebb ,szétkopott ,végigmenetes ,5,6 -os kamikaze-valami . Elég nekem egy családot felnevelni ,a tied amúgy is elég népes ! :ru: