Page 1 of 9

Milyen motor és hogyan?

Posted: Thu Apr 05, 2012 10:32 pm
by Buliwyf
Hali!

Lenne egy Ford Granada 2.3 v6-os motor, amit nézegettem a vasba, mert ha már felújítok egy motort akkor az egy v6-os legyen.
Már csak az a kérdés passzol-e a motor a 82-es 4 sebességes váltóhoz.
Azt az infót kaptam, hogy a furat kiosztás megegyezik. Szerelt már be valaki ilyen motort?

Re: Milyen motor és hogyan?

Posted: Fri Apr 06, 2012 8:09 am
by Tibi
Helo,

a négysebességes felmegy v6 mögé de én most nem tudom a 82-es melyik. Kettőhárom v6 is van ugye Capriban.
Szóval csak kéne tudni milyen váltód van...pl fénykép.
http://www.fordcapri.hu/cjoom/index.php ... start=1380" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Milyen motor és hogyan?

Posted: Fri Apr 06, 2012 8:45 am
by Bogyo28
Buliwyf wrote:Hali!

Lenne egy Ford Granada 2.3 v6-os motor, amit nézegettem a vasba, mert ha már felújítok egy motort akkor az egy v6-os legyen.
Már csak az a kérdés passzol-e a motor a 82-es 4 sebességes váltóhoz.
Azt az infót kaptam, hogy a furat kiosztás megegyezik. Szerelt már be valaki ilyen motort?
ha v6-os a váltó, akkor jó hozzá, bár ha már felújítasz egy motort (ráköltesz kb 300 e Ft-ot), akkor már vehetsz egy 5 sebességes váltót is, az már nem dob sokat a költségeken. a másik meg az, hogy ha fel akarsz újítani egy mocit, akkor az 2.8 vagy 2.9 legyen. ugyanannyi felújítani pénzben mint egy 2.3-t, és ha már nem az eredeti motorja kerül az autóba, akkor a legnagyobb gyárinak van csak értelme. 2.3-t felújítani csak az eredetit érdemes, ha az van a papirokban, tuningolni meg még azt sem.

Re: Milyen motor és hogyan?

Posted: Fri Apr 06, 2012 8:50 am
by White Shark
Mindegyik v motoros váltó passzol mindegyik v motoros motorhoz.És ez így van a sorosnál is .Még a zetec ,cvh ,és egyéb keresztmotoroknál is .

Re: Milyen motor és hogyan?

Posted: Fri Apr 06, 2012 9:01 am
by White Shark
Bogyo28 wrote:
Buliwyf wrote:Hali!

Lenne egy Ford Granada 2.3 v6-os motor, amit nézegettem a vasba, mert ha már felújítok egy motort akkor az egy v6-os legyen.
Már csak az a kérdés passzol-e a motor a 82-es 4 sebességes váltóhoz.
Azt az infót kaptam, hogy a furat kiosztás megegyezik. Szerelt már be valaki ilyen motort?
ha v6-os a váltó, akkor jó hozzá, bár ha már felújítasz egy motort (ráköltesz kb 300 e Ft-ot), akkor már vehetsz egy 5 sebességes váltót is, az már nem dob sokat a költségeken. a másik meg az, hogy ha fel akarsz újítani egy mocit, akkor az 2.8 vagy 2.9 legyen. ugyanannyi felújítani pénzben mint egy 2.3-t, és ha már nem az eredeti motorja kerül az autóba, akkor a legnagyobb gyárinak van csak értelme. 2.3-t felújítani csak az eredetit érdemes, ha az van a papirokban, tuningolni meg még azt sem.
Csak csatlakozni tudok ehez a hozzászóláshoz,semmi értelme 2.0 vagy 2.3 tuningolni ,vagy ha nem az van eredetileg az autóban,soha nem lesz reális ráfordítással olyan mint egy alap 2.8-2.9.

Re: Milyen motor és hogyan?

Posted: Sat Apr 07, 2012 10:37 am
by Buliwyf
Köszönöm a segítségeteket.
Valószínű, hogy ha tudok akkor egy 2.8 vagy a fölötti motort fogok bele szerezni, de ez már szerencse kérdése, ja és pénzé természetesen :D.

Re: Milyen motor és hogyan?

Posted: Mon Apr 01, 2013 9:31 pm
by kun laci
White Shark wrote:Mindegyik v motoros váltó passzol mindegyik v motoros motorhoz.És ez így van a sorosnál is .Még a zetec ,cvh ,és egyéb keresztmotoroknál is .
lehet hulye kerdes, de ez ervenyes a v4es 1500 osomre is?mert tanacsotokra egyre komolyabban kezdek gondolkozni valtocsereben. inkabb ne legyen 100% eredeti allapot de mukodjon rendesen:)

Re: Milyen motor és hogyan?

Posted: Mon Apr 01, 2013 9:56 pm
by szszaby
A V4 ben a nyeles tengely vége 13mm átmérőjű és a legtöbb V motoros Type9 váltók vége 16mm. Egy önindító persellyel megoldható a dolog. Én így raktam rá a V4-es Transitra a soros type9 váltót az eredeti csatogós váltónak a harangjával.

Re: Milyen motor és hogyan?

Posted: Tue Apr 02, 2013 8:33 am
by White Shark
szszaby wrote:A V4 ben a nyeles tengely vége 13mm átmérőjű és a legtöbb V motoros Type9 váltók vége 16mm. Egy önindító persellyel megoldható a dolog. Én így raktam rá a V4-es Transitra a soros type9 váltót az eredeti csatogós váltónak a harangjával.
CSak gondolom fúrtál rá egy lukat ,a kulisszatengelynek ,mert a csattogós harangon nincs .

Re: Milyen motor és hogyan?

Posted: Tue Apr 02, 2013 10:09 am
by Bogyo28
szszaby wrote:A V4 ben a nyeles tengely vége 13mm átmérőjű és a legtöbb V motoros Type9 váltók vége 16mm. Egy önindító persellyel megoldható a dolog. Én így raktam rá a V4-es Transitra a soros type9 váltót az eredeti csatogós váltónak a harangjával.
én már találkoztam type 9 V6 és type 5 V6 váltóval amainek a nyelestengelye 13mm, Tibi úrnak meg az én autómnak is ilyen van fenn. de a diesel type 9 talána legjobb megoldás a V4/V6-ra, persze harang akkor is kell hozzá. a csattogós harangaj jó a type 9-re? még sose próbáltam rá, de kiváncsi lennék hogy bolt-on vagy faragni kell?

Re: Milyen motor és hogyan?

Posted: Tue Apr 02, 2013 11:07 am
by szszaby
White Shark wrote:
szszaby wrote:A V4 ben a nyeles tengely vége 13mm átmérőjű és a legtöbb V motoros Type9 váltók vége 16mm. Egy önindító persellyel megoldható a dolog. Én így raktam rá a V4-es Transitra a soros type9 váltót az eredeti csatogós váltónak a harangjával.
CSak gondolom fúrtál rá egy lukat ,a kulisszatengelynek ,mert a csattogós harangon nincs .
Igen fúrtam rá egy lyukat amibe be lett téve egy fém kupak féle. hogy ne legyen a szabadban a tengely vége.

Re: Milyen motor és hogyan?

Posted: Tue Apr 02, 2013 11:13 am
by White Shark
szszaby wrote:
White Shark wrote:
szszaby wrote:A V4 ben a nyeles tengely vége 13mm átmérőjű és a legtöbb V motoros Type9 váltók vége 16mm. Egy önindító persellyel megoldható a dolog. Én így raktam rá a V4-es Transitra a soros type9 váltót az eredeti csatogós váltónak a harangjával.
CSak gondolom fúrtál rá egy lukat ,a kulisszatengelynek ,mert a csattogós harangon nincs .
Igen fúrtam rá egy lyukat amibe be lett téve egy fém kupak féle. hogy ne legyen a szabadban a tengely vége.
Igen ezt így kell ,aki profi az profi !

Re: Milyen motor és hogyan?

Posted: Tue Apr 02, 2013 11:14 am
by szszaby
Bogyo28 wrote:
szszaby wrote:A V4 ben a nyeles tengely vége 13mm átmérőjű és a legtöbb V motoros Type9 váltók vége 16mm. Egy önindító persellyel megoldható a dolog. Én így raktam rá a V4-es Transitra a soros type9 váltót az eredeti csatogós váltónak a harangjával.
én már találkoztam type 9 V6 és type 5 V6 váltóval amainek a nyelestengelye 13mm, Tibi úrnak meg az én autómnak is ilyen van fenn. de a diesel type 9 talána legjobb megoldás a V4/V6-ra, persze harang akkor is kell hozzá. a csattogós harangaj jó a type 9-re? még sose próbáltam rá, de kiváncsi lennék hogy bolt-on vagy faragni kell?
Azért írtam, hogy a legtöbb 16os, mert nálam is volt már ami 13-as véggel rendelkezett. csak ez sokkal ritkább. A harangra kell ugye a plusz furat a kapcsoló tengelynek meg a kinyomó csapágy vezetőnek a tányérjából kell levenni átmérőben 2-3mm, hogy belemenjen a csattogós harangjába.

Re: Milyen motor és hogyan?

Posted: Tue Apr 02, 2013 11:17 am
by szszaby
White Shark wrote: Igen ezt így kell ,aki profi az profi !
És ha tudnád miből van az a kupak. 8-)

Re: Milyen motor és hogyan?

Posted: Tue Apr 02, 2013 11:37 am
by White Shark
szszaby wrote:
White Shark wrote: Igen ezt így kell ,aki profi az profi !
És ha tudnád miből van az a kupak. 8-)
Megoszthatnád ,de mindíg a legegyszerűbb dolgok a legjobbak !