Page 1 of 2

Vezérműtengely

Posted: Thu Jul 21, 2011 10:40 am
by Blant
Mintha lett volna ilyen téma, de nem találtam.

A kérdés:
Mi a különbség e 2.8i vezérműtengely és mondjuk egy Karbis veztengely között? A kisebb, illetve nagyobb V6-ok karbis veztengelyei között van különbség? Hol lehetne ehhez adatokat találni?
Felmerült a gyanúm, hogy esetleg okozhatja-e az autóm gyenge teljesítményét, hogy a bontott veztengely, amivel összepakoltam, esetleg mégsem 2.8i.
Semmilyen tapasztalatom nincs veztengelyekkel, illetve nem ismerem a fenti adatokat, így minden segítséget szívesen fogadok!

Re: Vezérműtengely

Posted: Thu Jul 21, 2011 3:15 pm
by White Shark
A karbis 6-milit emel,az injektoros 6,5milit ha nincs megkopva,vagy más fokolásra köszörülve.Én 6,8 (288 fokos)vagy 7 mm (300 fokos)emelésűt szoktam a gyári helyett visszatenni.Ha a tengelyed kopott az még 4,5 -5 mm ig is lekophat,.

Re: Vezérműtengely

Posted: Thu Jul 21, 2011 4:06 pm
by Blant
Köszi az infót!

Azt is meg tudod mondani, hogy:
Fokolásban van különbség a karbis és az injektoros tengely között?
A kisebb (2.0, 2.3-as) motorok és a 2.8 karbis tengelyei közt van különbség?

Az emelést meg tudom mérni könnyen a szelepnél. Meg is mérem.


Köszi!

Re: Vezérműtengely

Posted: Thu Jul 21, 2011 5:06 pm
by White Shark
A gyári kb 267 fok karbisnál,ez a 6mm az injektoros a maga 6,5 mm -jével 275 fok körül lehet amit nem szakkönyvekből hanem saját tapasztalatból mondok ezért nem pontos . de megmérni csak kivéve tudod mert kell hozzá az alapkör mérete. A 2000-2300 méreteit nem tudom csak 2800 at csinálok,de gyanítom hogy ugyanaz mint a 2800 karbis.

Re: Vezérműtengely

Posted: Thu Jul 21, 2011 5:10 pm
by White Shark
Ha jobban belegondolok a lökőrud oldalon meg tudod mérni az emelést mert a himba előtt nem változik.

Re: Vezérműtengely

Posted: Thu Jul 21, 2011 5:41 pm
by Blant
Igen, közben utána lestem kicsit, és rájöttem, hogy te a "camlift"-et mondod, még a himbaáttétel előtt. Azt is meg tudom mérni fönt. Egy 7,1-es tengelyhez vajon kell már rugó, vagy azt még elviszi a gyári? Ti kintről rendelitek a tengelyt, vagy itthon csináltatjátok/rendelitek?

Re: Vezérműtengely

Posted: Thu Jul 21, 2011 6:03 pm
by White Shark
Az eredetit általában angol vagy német vonalról, de azt nem teszem be megmarad mintának és abból másoltatom, nitridáltatom. Nem szoktam rugót cserélni ez még nem egy brutál fokolás amihez kell ,még nem libeg be a szelep magasabb fordulaton sem.Kérdezd Sunyát már vitt tőlem 2.9 be is .

Re: Vezérműtengely

Posted: Thu Jul 21, 2011 6:06 pm
by Blant
Akkor lényegében Tőled/Rajtad keresztül lehet is rendelni ilyen tengelyt? Milyen áron, ha szabad kérdeznem.

Re: Vezérműtengely

Posted: Sat Jul 23, 2011 9:31 am
by White Shark
Bocs de most jöttem meg Németből a 24 óra folyamatos vezetés kicsit megviselt de kérdésedre válaszolva van mód a veztengely legyártására ha tudod mit szeretnél .A probléma az idővel van ,nem tudom mennyi idő alatt készül el. Az ára , ha van egy jó alap körű tengelyed ,eddig megállt bruttó 20000 ft ba,ebben benne van a köszörülés a hőkezelés és a járulékos költségek is. Sajnos ez párezer forinttal módosulhat menet közben(max 4-5)ami nem rajtam múlik.

Re: Vezérműtengely

Posted: Sat Jul 23, 2011 11:14 am
by Blant
Ez nagyon jól hangzik. Mennyire van tapasztalat ezekkel a tengelyekkel, hosszú távon, kilóméterben a tartósságukat illetően?

Re: Vezérműtengely

Posted: Sat Jul 23, 2011 12:28 pm
by gigford
Blant wrote:Ez nagyon jól hangzik. Mennyire van tapasztalat ezekkel a tengelyekkel, hosszú távon, kilóméterben a tartósságukat illetően?
Bence! Itt is érvényes, you get what you pay for.
Aki hosszú távra akar jó tengelyt, az himbával, rugókkal cseréli.
Világ vezető tengely gyártói mind himbástul, rugóstul javasolja, nem a semmiért.

Lehet persze nyugtatnia magát az embernek , hogy nem libeg be, meg jó a gyári rugó, minek új tőkét, jó az és 20 ból van fasza tengelyes motorom.

Re: Vezérműtengely

Posted: Sat Jul 23, 2011 12:36 pm
by White Shark
A tartósságuk semmivel sem rosszabb mint a gyári ,na persze ez függ a hőkezelés minőségétől és a visszahűtés idejétől . az első időkben tapasztalat híján a nitridálást normál idejűre kértem nem tudva hogy van más is így a hőkezelt réteg csak egy vékony felületet adott( de eddig még ezek a tengelyek sem koptak semmit ,inkább a himbák vagy a stücnik adják meg magukat) mára ez módosult egy mélyebb nitridált felületre. Előtte és utána is kiórázzák, megforgatva acsapágyak felfekvő felületeinél mert sajnos néha a hőkezelés elhúzza a tengelyt,igy betéve rövid időn belül kinyalná a csapágyakat.

Re: Vezérműtengely

Posted: Sat Jul 23, 2011 12:56 pm
by White Shark
gigford wrote:
Blant wrote:Ez nagyon jól hangzik. Mennyire van tapasztalat ezekkel a tengelyekkel, hosszú távon, kilóméterben a tartósságukat illetően?
Bence! Itt is érvényes, you get what you pay for.
Aki hosszú távra akar jó tengelyt, az himbával, rugókkal cseréli.
Világ vezető tengely gyártói mind himbástul, rugóstul javasolja, nem a semmiért.

Lehet persze nyugtatnia magát az embernek , hogy nem libeg be, meg jó a gyári rugó, minek új tőkét, jó az és 20 ból van fasza tengelyes motorom.
Teljesen igazad van ha ezt verseny körülmények között használod egy húzott motoron állandó magas fordulaton akkor mindent cserélni kell ami kapcsolódik ahoz az adott alkatrészhez amitől többet vársz mint mint az eredetitől mert mindennek nagyobb az igénybevétele ,de ez szerintem nem erről szól.itt nem kapsz + 50 lóerőt sokkal nagyobb nyomatékot .Hogy mit várhatsz 20000ft -tól ,egy kicsit jobb motorhangot,talán 5-10 lóerőt pluszban egy idegesebben reagáló motort tovább tudod forgatni mint eddig ,ha csodát vársz ez a megoldás nem az amire vágyol tényleg gyári szettet kell vásárolni nem csak kisérletezés mint a miénk utcai caprisoknak.

Re: Vezérműtengely

Posted: Sat Jul 23, 2011 1:31 pm
by gigford
White Shark wrote:
gigford wrote:
Blant wrote:Ez nagyon jól hangzik. Mennyire van tapasztalat ezekkel a tengelyekkel, hosszú távon, kilóméterben a tartósságukat illetően?
Bence! Itt is érvényes, you get what you pay for.
Aki hosszú távra akar jó tengelyt, az himbával, rugókkal cseréli.
Világ vezető tengely gyártói mind himbástul, rugóstul javasolja, nem a semmiért.

Lehet persze nyugtatnia magát az embernek , hogy nem libeg be, meg jó a gyári rugó, minek új tőkét, jó az és 20 ból van fasza tengelyes motorom.
Teljesen igazad van ha ezt verseny körülmények között használod egy húzott motoron állandó magas fordulaton akkor mindent cserélni kell ami kapcsolódik ahoz az adott alkatrészhez amitől többet vársz mint mint az eredetitől mert mindennek nagyobb az igénybevétele ,de ez szerintem nem erről szól.itt nem kapsz + 50 lóerőt sokkal nagyobb nyomatékot .Hogy mit várhatsz 20000ft -tól ,egy kicsit jobb motorhangot,talán 5-10 lóerőt pluszban egy idegesebben reagáló motort tovább tudod forgatni mint eddig ,ha csodát vársz ez a megoldás nem az amire vágyol tényleg gyári szettet kell vásárolni nem csak kisérletezés mint a miénk utcai caprisoknak.

Igen, sajna tartós minőségért jobban zsebbe kell nyúlni.
Kis pénzből ne várjon csodát senki, de arra amit leírtál jó lehet, utcára, nem az egekbe forgatva el lehet biztos vele kolbászolgatni.

Re: Vezérműtengely

Posted: Sat Jul 23, 2011 3:09 pm
by White Shark
Annyit azért még hozzátennék,ha valaki betesz egy nagyobb tengelyt ahoz illik cseppet növelni a kompressziót. Miért is? Ha betetted csak simán és mérsz utána egy kompressziót nagyon meglepődsz.A mondjuk előtte 12 bar nyomású motorod 10 bar nyomás alá is eshet és így már a tengely semmit sem ér mert ekkora nyomáson szinte nem is dolgozik.