Page 1 of 2

Bioetanol???

Posted: Thu Nov 25, 2010 12:44 am
by Blant
Bioetanolt rakott már valaki V6-ba?

Re: Bioetanol???

Posted: Thu Nov 25, 2010 1:44 am
by vasparipa
Blant wrote:Bioetanolt rakott már valaki V6-ba?
Aha...A Technikai kérdések közt van valamilyen oktánszámos topic...abban fejtegetik a témát.

Re: Bioetanol???

Posted: Thu Nov 25, 2010 8:29 am
by Natalie Driver Gabe
Tisztán még nem.
De 80% 98as és 20% bioetanol már volt s tetszett neki.

Re: Bioetanol???

Posted: Thu Nov 25, 2010 10:19 am
by vasparipa
Natalie Driver Gabe wrote:Tisztán még nem.
De 80% 98as és 20% bioetanol már volt s tetszett neki.
Én a Capriba 50-50% aránnyal kb. 5000 km-t mentem, de azon kívül, hogy hidegben kicsit nehezebben indult, nem igazán éreztem különösebb változást. Anya Mondeóját szintén ilyen arányban tankolom egy éve, de a tapasztalat ugyanaz.

Re: Bioetanol???

Posted: Thu Nov 25, 2010 12:10 pm
by Pudva
vasparipa wrote:
Natalie Driver Gabe wrote:Tisztán még nem.
De 80% 98as és 20% bioetanol már volt s tetszett neki.
Én a Capriba 50-50% aránnyal kb. 5000 km-t mentem, de azon kívül, hogy hidegben kicsit nehezebben indult, nem igazán éreztem különösebb változást. Anya Mondeóját szintén ilyen arányban tankolom egy éve, de a tapasztalat ugyanaz.
Tehát csak a pénztárcában látszik a különbség?!

Re: Bioetanol???

Posted: Thu Nov 25, 2010 2:29 pm
by vasparipa
Pudva wrote:
vasparipa wrote:
Natalie Driver Gabe wrote:Tisztán még nem.
De 80% 98as és 20% bioetanol már volt s tetszett neki.
Én a Capriba 50-50% aránnyal kb. 5000 km-t mentem, de azon kívül, hogy hidegben kicsit nehezebben indult, nem igazán éreztem különösebb változást. Anya Mondeóját szintén ilyen arányban tankolom egy éve, de a tapasztalat ugyanaz.
Tehát csak a pénztárcában látszik a különbség?!
Mondanám, hogy igen...Szerintem fele-fele arányban nyugodtan tankolhatod, ez még nem igényel semmiféle állítgatást a mocin. Kb. 100 forinttal olcsóbb litere, mint a benzin ( Olyan 40km-enként spórolsz vele így egy doboz sört :-D ).

Re: Bioetanol???

Posted: Thu Nov 25, 2010 3:06 pm
by Pudva
vasparipa wrote: Olyan 40km-enként spórolsz vele így egy doboz sört :-D
Viccelsz? Az teljesen jó 8-)

Re: Bioetanol???

Posted: Thu Nov 25, 2010 5:20 pm
by Zacy
Tisztán vigyázni kell vele, el lehet menni 30% benzin 70% bioetanol keverésig, 9 fokos előgyújtással. De felesben szereti nagyon :)

Re: Bioetanol???

Posted: Thu Nov 25, 2010 6:31 pm
by Natalie Driver Gabe
Zacy wrote:Tisztán vigyázni kell vele, el lehet menni 30% benzin 70% bioetanol keverésig, 9 fokos előgyújtással. De felesben szereti nagyon :)
Hallottam olyat de nem számoltam utána, hogy attol hogy olcsóbb , még többet eszik meg belőle s így nem nagyon tudsz sporolni rajta.
mondjuk karbistól hallottam.

Re: Bioetanol???

Posted: Thu Nov 25, 2010 7:50 pm
by VipeR-T
Én egy ideje ilyen átalakításokat csinálok, de a Caprinak nem álltam neki. Tisztán elméleti tehát a következő pár sor. Véleményem szerint, mivel az etanol üzemhez teljesen és merőben más hidegindítási és hideg üzemi dúsítás tartozik, ezért karburátoros autókat igen körülményes 100%-osan átalakítani erre. Példaként, ha a meleg üzemhez képesti dúsítás mondjuk 0 °C hőmérsékleten benzin esetében +30%, etanol esetében +200%. Egy üzemmeleg motort feltételezve elegendő az etanolhoz a kb +20% dúsítás, ami karburátor esetén is megoldható, de szaktudás hiányában nem tudnám megmondani, hogy egy karbit hogy kellene ahhoz belőni, hogy a bemelegedési időszakban is viszonylag normális etanol-levegő keveréket állítson elő. Injektoros autóknál egyszerű, az átalakító szettben levő kütyüvel minden hőmérsékletre beállítható hidegindítási illetve hideg üzemi dúsítás. Egyszóval a fő probléma, hogy nem ugyanolyan arányú plusz dúsítás kell az etanolnak minden hőmérsékleten, és ezt nem tudom hogy karbin hogy lehet elérni, hogy meleg üzemben 20%-ot dúsítson, hidegindításkor meg 200%-ot. Szerintem rendesen sehogy. Egyébként már kis mennyiségű benzin is nagyban javítja az etanol hidegindítási paramétereit, ezért a tapasztalatok alapján 50-50%-al a legtöbb motor problémamentesen elmegy. Probléma lehet, hogy a lambda-szonda hiánya miatt nehezebben észlelhető, ha elszegényedik a keverék, ami hosszú távon a kipufogószelepek elégésével fenyegethet. (Bocs ha esetleg tévesek az információim, a legjobb tudásom szerint szedtem össze ezeket)

Re: Bioetanol???

Posted: Thu Nov 25, 2010 8:05 pm
by SONI
A karburátoros szakamber azt mondta, hogy bioetanolhoz nagyobb fuvóka kell és nagyobb elő gyújtás.

Re: Bioetanol???

Posted: Thu Nov 25, 2010 8:47 pm
by Bogyo28
SONI wrote:A karburátoros szakamber azt mondta, hogy bioetanolhoz nagyobb fuvóka kell és nagyobb elő gyújtás.
és nehéz megoldani hogy ha nincs etanol a közelben, tiszta benzinnel hogy mész...

Re: Bioetanol???

Posted: Thu Nov 25, 2010 9:01 pm
by Zacy
Natalie Driver Gabe wrote:
Zacy wrote:Tisztán vigyázni kell vele, el lehet menni 30% benzin 70% bioetanol keverésig, 9 fokos előgyújtással. De felesben szereti nagyon :)
Hallottam olyat de nem számoltam utána, hogy attol hogy olcsóbb , még többet eszik meg belőle s így nem nagyon tudsz sporolni rajta.
mondjuk karbistól hallottam.
Jól hallottad, ez így van, picit többet kajál, de ha a karbidat nem állítod akkor csak felesben lehet. 30-70 aránynál már át kell fúvókázni. Mi felesben használjuk, semmi hidegindítási gond nem volt vele, és nem is kajált belőle lényegesen többet ( max pár decivel, de mivel még nem volt tele a tank nem tudtuk lemérni).

Re: Bioetanol???

Posted: Thu Nov 25, 2010 9:02 pm
by Zacy
VipeR-T wrote:Én egy ideje ilyen átalakításokat csinálok, de a Caprinak nem álltam neki. Tisztán elméleti tehát a következő pár sor. Véleményem szerint, mivel az etanol üzemhez teljesen és merőben más hidegindítási és hideg üzemi dúsítás tartozik, ezért karburátoros autókat igen körülményes 100%-osan átalakítani erre. Példaként, ha a meleg üzemhez képesti dúsítás mondjuk 0 °C hőmérsékleten benzin esetében +30%, etanol esetében +200%. Egy üzemmeleg motort feltételezve elegendő az etanolhoz a kb +20% dúsítás, ami karburátor esetén is megoldható, de szaktudás hiányában nem tudnám megmondani, hogy egy karbit hogy kellene ahhoz belőni, hogy a bemelegedési időszakban is viszonylag normális etanol-levegő keveréket állítson elő. Injektoros autóknál egyszerű, az átalakító szettben levő kütyüvel minden hőmérsékletre beállítható hidegindítási illetve hideg üzemi dúsítás. Egyszóval a fő probléma, hogy nem ugyanolyan arányú plusz dúsítás kell az etanolnak minden hőmérsékleten, és ezt nem tudom hogy karbin hogy lehet elérni, hogy meleg üzemben 20%-ot dúsítson, hidegindításkor meg 200%-ot. Szerintem rendesen sehogy. Egyébként már kis mennyiségű benzin is nagyban javítja az etanol hidegindítási paramétereit, ezért a tapasztalatok alapján 50-50%-al a legtöbb motor problémamentesen elmegy. Probléma lehet, hogy a lambda-szonda hiánya miatt nehezebben észlelhető, ha elszegényedik a keverék, ami hosszú távon a kipufogószelepek elégésével fenyegethet. (Bocs ha esetleg tévesek az információim, a legjobb tudásom szerint szedtem össze ezeket)
Az hagyján hogy a szelep elég, de képes átlukasztani a dugattyútetőt.

Re: Bioetanol???

Posted: Thu Nov 25, 2010 9:59 pm
by DavidMolnar
Tapasztalat(2.0 OHC@10.8CR Ford 1V 1.6 karbi): 31fokos előgyújtással mentem tiszta E85 üzemben becsörgés nélkül(ellenben melegen már nem indult újra az előgyújtás miatt). 10 helyett 14 litert kért, de az élmény megfizethetetlen volt, nagyon nyomatékos lett a jószág, ami kellett is, mert hosszú difi áttétellel van alatta(2-esben 120-nál eltört egy szelephimba...). Sajnos még nem lehet sok kúton kapni, E85-re állított karbival meg benzin tankolni elég szar.