Page 21 of 24

Re: Marci Caprija

Posted: Wed Feb 24, 2016 11:51 am
by Töcs
Tökéletes a felniválasztás! Jól néz ki a vas Marci!!!

Re: Marci Caprija

Posted: Wed Feb 24, 2016 7:50 pm
by levelboss
Köszönöm srácok az elismerő szavakat, örülök, hogy nektek is tetszik! Eddig leginkább letakart szobor üzemmódban működik a kocsi... de nincs messze a jó állapot.

A felni meg szerintem is igazán jó lett. 16-os, de nem tűnik túlzottan nagynak, ezzel a gumival, meg pont akkora a futófelület kerülete, mint a 205/60R13-al. És végül egy kis szállítmányozási sérülésnek köszönhetően lett majdnem ingyen egy 5. felnim is! :-D

Amúgy a kerékagyak lettek módosítva, nincs pogácsa alattuk.

Arra a magasan filozofikus elméletre jutottam el anno, mikor a felniken gondolkodtam, hogy azon nem érdemes spórolni, mert egy szakadt autót is királlyá tud tenni egy jó felni, viszont egy full pöpec autót is tönkretesz egy ócska. Értitek?! :-D

A kocsi hátulja elég magas volt, meg lett ültetve kockával, asszem 1"-t, vagy másfelet. Így most pont jó alacsony mindenhol.

Majd, ha lesz fejlemény, igyekszem fölrakni.

Re: Marci Caprija

Posted: Wed Feb 24, 2016 8:25 pm
by Tibi
ez tényleg jó lett :ba:

Re: Marci Caprija

Posted: Thu Feb 25, 2016 7:26 am
by holecz
:metla: :burnout: Tényleg az egyik legjobb felni, amit választhattál!!!

Re: Marci Caprija

Posted: Thu Feb 25, 2016 8:35 am
by TÉCSÉ
Lejakalapval ;-) :metla:

Re: Marci Caprija

Posted: Thu Feb 25, 2016 6:26 pm
by Árpi
Patent a gép :metla:

Re: Marci Caprija

Posted: Thu Feb 25, 2016 8:44 pm
by stpetya
Nekem a lágy szín és a nagy felni is fura választásnak tűnt elsőre,külön-külön,viszont így összeállva,eszméletlen ütős lett,nagggyon szép,minden elismerésem a megálmodójának ;-)

Re: Marci Caprija

Posted: Sat Mar 26, 2016 3:07 pm
by levelboss
Úgy döntöttem, hogy megépítem a 2.8-at "klasszikus" módon, megpróbálom belőle kihozni a legtöbbet. Ugyan tudvalevő, hogy a 2.8 nem egy igazán jó tuning alap, de azért az amcsi fórumok alapján nem is reménytelen.

Ehhez az első és legfontosabb kellék az Offenhauser szívósor és a rá való 4 torkú, 390 CFM Holley karbi.

Mindegyiket lehet kapni újonnan is, de elég borsos áron mennek, főleg mire ide ér... de kb 1 hete le tudtam ütni egy használt szívósor-karbi szettet az ebay-en jó áron (nagy "mák" mert nagyon ritka használtan és elég sokan vadásznak rá). Egyenlőre úton van.

Az Offenhauser egy korabeli cég, aki az amcsi motorokra tervezett tuning szívósorokat. A leírások alapján ez a 2.8-asra való is egy nagyon okos, emeletes szerkezet. Kis terhelésen, amikor a karbi két elsődleges torka működik, akkor az alsó szinten szállítja a levegőt, ahol magasabb a hőmérséklet, emiatt kedvező a fogyasztás. A karbi másodlagos torkaihoz tartozik a felső szint, ahol alacsonyabb hőmérsékletű levegőt is tud szívni a moci. Úgy van megtervezve, hogy az alacsony, és magas fordulatszám tartományon is van a motornak ezzel egy-egy munkapontja, tehát alul is, felüli is nyomatékos.

A szívosor: (a kép illusztráció, nem az enyém)
Offy1.jpg
Offy2.jpg
A karbi egy(enlőre) utcai, vákuumos másodlgaos torkú karbi lesz.
0-8007.jpg
Ha majd később nem lesz elég a power, akkor rá lehet tenni a verseny karbit, ami mechanikusan nyit mindent, csak azon nincs szivató, meg persze át kell építeni kicsit. Valahol azt írták, hogy az az "igazi felébredése" a 2.8-nak. :-D Úgy leforog, hogy csak győzni kell dobálni a sebességeket... 8-) na de ez a jövő zenéje.

A dolog szépséghibája, hogy ez a cucc csak az amcsi hengerfejre megy föl, ami még nincs a birtokomban, de remélem sikerül szereznem egyet. Driver? :roll: :-D

Segítséget, tapasztalatokat elfogadok.
Pl keresek embert a karbi felújítására olyat, aki látott már ilyet.

Meg majd kellene vmi jó gyújtás is, sajnos a K-Jetes gyújtásom már nincs meg. Mit ajánlotok?

Re: Marci Caprija

Posted: Sat Mar 26, 2016 9:19 pm
by driver
Van a hengerfejhez szivósor és karbi is kár volt rendelned.

Re: Marci Caprija

Posted: Sat Mar 26, 2016 9:58 pm
by levelboss
driver wrote:Van a hengerfejhez szivósor és karbi is kár volt rendelned.
De ez nem egy sima szívósor, ahogy látod! Csak a szívósorra, a karbival + 20-30% pówert mondanak a gyárihoz képest!

Most találtam, hogy van ilyen tuning könyv a Ford V6-okhoz. Állítólag ez a legjobb könyv a témában, full versenymotor építésének leírása is van benne. A borítóján is ezzel a szívósorral szerelt moci van. Csak kár, hogy kb 30.000 - 50.000 Ft az ára! :lol:
Swen Pruett.jpg

Re: Marci Caprija

Posted: Sun Mar 27, 2016 8:28 am
by White Shark
driver wrote:Van a hengerfejhez szivósor és karbi is kár volt rendelned.
Nem baj Papi nekem is van egy ilyen motorom, ami neki nem kell az jó lesz nekem.

Re: Marci Caprija

Posted: Sun Mar 27, 2016 8:30 am
by White Shark
levelboss wrote:Úgy döntöttem, hogy megépítem a 2.8-at "klasszikus" módon, megpróbálom belőle kihozni a legtöbbet. Ugyan tudvalevő, hogy a 2.8 nem egy igazán jó tuning alap, de azért az amcsi fórumok alapján nem is reménytelen.

Ehhez az első és legfontosabb kellék az Offenhauser szívósor és a rá való 4 torkú, 390 CFM Holley karbi.

Mindegyiket lehet kapni újonnan is, de elég borsos áron mennek, főleg mire ide ér... de kb 1 hete le tudtam ütni egy használt szívósor-karbi szettet az ebay-en jó áron (nagy "mák" mert nagyon ritka használtan és elég sokan vadásznak rá). Egyenlőre úton van.

Az Offenhauser egy korabeli cég, aki az amcsi motorokra tervezett tuning szívósorokat. A leírások alapján ez a 2.8-asra való is egy nagyon okos, emeletes szerkezet. Kis terhelésen, amikor a karbi két elsődleges torka működik, akkor az alsó szinten szállítja a levegőt, ahol magasabb a hőmérséklet, emiatt kedvező a fogyasztás. A karbi másodlagos torkaihoz tartozik a felső szint, ahol alacsonyabb hőmérsékletű levegőt is tud szívni a moci. Úgy van megtervezve, hogy az alacsony, és magas fordulatszám tartományon is van a motornak ezzel egy-egy munkapontja, tehát alul is, felüli is nyomatékos.

A szívosor: (a kép illusztráció, nem az enyém)
Offy1.jpg
Offy2.jpg
A karbi egy(enlőre) utcai, vákuumos másodlgaos torkú karbi lesz.
0-8007.jpg
Ha majd később nem lesz elég a power, akkor rá lehet tenni a verseny karbit, ami mechanikusan nyit mindent, csak azon nincs szivató, meg persze át kell építeni kicsit. Valahol azt írták, hogy az az "igazi felébredése" a 2.8-nak. :-D Úgy leforog, hogy csak győzni kell dobálni a sebességeket... 8-) na de ez a jövő zenéje.

A dolog szépséghibája, hogy ez a cucc csak az amcsi hengerfejre megy föl, ami még nincs a birtokomban, de remélem sikerül szereznem egyet. Driver? :roll: :-D

Segítséget, tapasztalatokat elfogadok.
Pl keresek embert a karbi felújítására olyat, aki látott már ilyet.

Meg majd kellene vmi jó gyújtás is, sajnos a K-Jetes gyújtásom már nincs meg. Mit ajánlotok?
Pedig csak az kéne!

Re: Marci Caprija

Posted: Tue Mar 29, 2016 8:44 am
by Machine
levelboss wrote:
driver wrote:Van a hengerfejhez szivósor és karbi is kár volt rendelned.
De ez nem egy sima szívósor, ahogy látod! Csak a szívósorra, a karbival + 20-30% pówert mondanak a gyárihoz képest!

Most találtam, hogy van ilyen tuning könyv a Ford V6-okhoz. Állítólag ez a legjobb könyv a témában, full versenymotor építésének leírása is van benne. A borítóján is ezzel a szívósorral szerelt moci van. Csak kár, hogy kb 30.000 - 50.000 Ft az ára! :lol:
Swen Pruett.jpg
erre mondják?...ha neked ez kell… :lol:
Én erre a receptre szavazok: EFI rendszer, nagy injektorok, írható ECU

Re: Marci Caprija

Posted: Wed Mar 30, 2016 10:36 am
by levelboss
Machine wrote: erre mondják?...ha neked ez kell… :lol:
Én erre a receptre szavazok: EFI rendszer, nagy injektorok, írható ECU
Lehet, hogy erre mondják... :-D Szerintem király lesz.
Attól, mert mostanában mindenki EFI-t, meg turbót épít én miért ne építhetnék karbit? 5-8 évvel ezelőtt még simán király lettem volna ezzel a projekttel. Nálam a karbis autó amúgy is kimaradt.

Elég, ha én boldog vagyok vele, nem?! 8-)

Ebben az építésben a nagy okosság a szívósor, ami elvileg jobb, mint bármelyik gyári.
Az EFI-re hiába rakok nagy injektorokat, ha nincs rajta nagy szívósor, amivel több levegőt tud szívni. Az EFI-t elvittem annó padra és teljesen jó volt a dúsítás, többel csak rosszabb lett volna.

Re: Marci Caprija

Posted: Wed Mar 30, 2016 3:58 pm
by Bubor
Szerintem is legyen karburátoros!
Hagyományos autóba hagyományost.
Én is hiszek benne, igaz az enyémen még van mit tökéletesíteni....