Page 13 of 13

Re: Nem vagyok büszke rá

Posted: Fri Jan 11, 2013 6:48 pm
by daniv6
Helló!
Még élünk, idén debütálnia kéne. Időközben kiderült, hogy a hengerenkénti leömlő választásom rossz volt, most - bár nem akartam ezt - , a motor gyári kipufogó öntvénye került föl. Sok a szívás ezzel az egésszel, közben a másik autóval is bajlódtam, mindezt fizetésből család mellett, akik nem tolerálják, se pénzügyileg, se sehogy sem.....K@va sokba van már és kipufogó rendszerem még nincs, festve még nincs, a műszerezettség nem tudom hogy fog muzsikálni, rajta vagyunk. Talán idén :roll:

Re: Nem vagyok büszke rá

Posted: Fri Jan 11, 2013 7:22 pm
by Tibi
Először is gratulálok az eddig elértekhez de főleg a kitartásodhoz ! Aki csinált már bonyolultabbat egy " Csókolom 10 deka parizert kérek ( pestieknek párizsi :twisted: ) dolognál az tudja, hogy mivel jár egy ilyen. Ami az anyagiakat illeti szerintem más nevében is nyugodtan mondhatom, hogy nem csak, hogy együttérzünk veled, sajnáljuk, kisfaszom, blabla..hanem TUDJUK milyen kisgyerekes családban autót építeni. Emiatt ne idegesítsd magad, fölösleges - a lényeg, hogy a végeredmény maximálisan megfeleljen az elvárásoknak. Kész lesz, jó lesz, a többit szard le !

Re: Nem vagyok büszke rá

Posted: Sat Jan 12, 2013 4:02 pm
by adam
Nekem tetszik és sok kitartást kívánok a hátralévő dolgokhoz ;-)

Re: Nem vagyok büszke rá

Posted: Sat Jan 12, 2013 9:22 pm
by Bogyo28
jó lesz ez , fasza!

Tibi, hogy kell kisgyerekes családban autót építeni? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: me a pözsó nagyon nem halad.... genyószmájli ezerszer....

Re: Nem vagyok büszke rá

Posted: Sat Jan 12, 2013 10:05 pm
by daytona
Kitartast hozza! A jo hir, hogy megvan az auto es tudsz rajta azert neha dolgozni!

Re: Nem vagyok büszke rá

Posted: Sun Jan 13, 2013 9:49 am
by Tibi
Bogyo28 wrote:jó lesz ez , fasza!

Tibi, hogy kell kisgyerekes családban autót építeni? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: me a pözsó nagyon nem halad.... genyószmájli ezerszer....
hát lassan fölnököm :mrgreen:

Re: Nem vagyok büszke rá

Posted: Wed Jan 16, 2013 11:42 am
by daniv6
Csak érdekesség, annak aki esetleg most akar belevágni ilyesmibe.
Én akkor fogtam bele ebbe az egész cirkuszba, mikor a dollár 172 forint volt. Aztán folyamatosan kiderült, hogy még nagyon sok minden kell, kellett volna, főleg apróságok; de időközben drágult a dollár, illetve megváltozott az usa-ból behozott cuccokat terhelő ráfizetés mértéke. Eddig szállítás nélkül $100-ig jók voltunk, lehetett zsonglőrködni, de most már egy jó ideje postaköltséggel együtt $20 fölött 27% áfa terhel minden kintről hozottat. Ez akkor tré, ha egy pl. $20 értékű alkatrész szállítása $40-50, az má'mingyá $70 + 27% + 1500-3500 Ft kkg, amiért itthon foglalkozniuk kellett a csomaggal a közegnek. És általában minimum $20 a postaköltség, ha csak nem levélben jön valami apróság.
Valamint itthon fölbontják a csomagot, nem biztos, hogy szakszerűen csomagolják vissza, hiány is keletkezhet. Ráadásul 1 hét alatt haza ér a cucc, a világ másik feléről, de még 4-5 hétig a vámudvarban dekkol........
Odakint hatalmas háttéripara van ezeknek a régi kocsiknak, rengeteg cég foglalkozik a tuning alkatrészekkel és egyáltalán az alkatrészekkel, nagyon jók és olcsók a szabvány, utcai cuccok is átlag autókhoz. Mindenből nagyon sok féle van, nagyon könnyű bebukni 1-1 vásárlást, azzal, hogy valamiből a nem passzolót veszi az ember. Pl váltó shift kit; ez módosítja az automata váltó viselkedését jobbára pozitívan, fürgébb, rugalmasabb lesz...stb, de ha rosszul választasz kit-et, akkor lehet, hogy be se tudják itthon építeni, ill nem lesz jobb, csak drágább. Ezt érdemes arra bízni aki szereli a váltót, és már végig járta a buktatókat, nem rajtad gyakorol.

Lemerült az összes akksim, töltőt kell vennem, 15000.-
Kipu csonk 6000.- volt, ehhez kell rendszert csinálnom. Hajlíttatok pár kanyart Karkus-sal, aztán majd fölmatekolom itthon. Az AMC-n jól sikerült ez a megoldás, és nem kell kiadni a kocsit itthonról.
Fékcsövezni kéne, megvan minden, de olyan macerás. Egyedül a műszerfaltól félek, mert ez már elektromosság megint és nem tudom hogy mennyire párosítható a motorral a fordulatszám mérő; az olajnyomás jelző hogy lesz megoldva, mivel a jeladó elektromos; a hőfokmérő és a hő jeladó szimpatizálnak-e vagy nem'tom..........szoval, jó volna valamihez érteni, ha már ilyeneket csinálok.
Ennyi egyelőre.

Re: Nem vagyok büszke rá

Posted: Wed Jan 16, 2013 4:24 pm
by Bogyo28
daniv6 wrote: Egyedül a műszerfaltól félek, mert ez már elektromosság megint és nem tudom hogy mennyire párosítható a motorral a fordulatszám mérő; az olajnyomás jelző hogy lesz megoldva, mivel a jeladó elektromos; a hőfokmérő és a hő jeladó szimpatizálnak-e vagy nem'tom..........szoval, jó volna valamihez érteni, ha már ilyeneket csinálok.
Ennyi egyelőre.
fordulatszám mérővel az lesz a baj, hogy nem votl német capriban 8 hengeres moci, tehát ha csak összekötöd, nem lesz jó. kell hozzá egy felező elektronikát építeni, és egy sor4 müszerrel jó lehet, de ez custom cucc, nem hiszem hogy létezik gyáriban. olajnyomás jeladót ki kell tekerni, be helyére a capri félét, és máris használható a gyári müszer. hömérséglet jeladót szintén bele kell rakni a capriét, ha a menet nem stimmel, ahhoz lehet kapni adaptert, vagy eszergályos csinál rézből és gyííí...

Re: Nem vagyok büszke rá

Posted: Wed Jan 16, 2013 7:47 pm
by Pudva
Bogyo28 wrote:
daniv6 wrote: Egyedül a műszerfaltól félek, mert ez már elektromosság megint és nem tudom hogy mennyire párosítható a motorral a fordulatszám mérő;...
fordulatszám mérővel az lesz a baj, hogy nem votl német capriban 8 hengeres moci, tehát ha csak összekötöd, nem lesz jó. kell hozzá egy felező elektronikát építeni, és egy sor4 müszerrel jó lehet...
A Peranában vajon hogy oldották ezt meg?

Re: Nem vagyok büszke rá

Posted: Wed Jan 16, 2013 9:44 pm
by Süni
Pudva wrote: A Peranában vajon hogy oldották ezt meg?
Nem volt benne fordszámmérő. Vagy külön, a műszerfal tetején. :lol:

Re: Nem vagyok büszke rá

Posted: Thu Jan 17, 2013 10:04 am
by Pudva
Süni wrote:
Pudva wrote: A Peranában vajon hogy oldották ezt meg?
Nem volt benne fordszámmérő. Vagy külön, a műszerfal tetején. :lol:
Ahá, ezek szerint még sose néztem meg belülről Peranát:oops:
Dani neked ez a külön forszámmérő nem játszik?

Re: Nem vagyok büszke rá

Posted: Thu Jan 17, 2013 10:42 am
by Bogyo28
Pudva wrote:
Bogyo28 wrote:
daniv6 wrote: Egyedül a műszerfaltól félek, mert ez már elektromosság megint és nem tudom hogy mennyire párosítható a motorral a fordulatszám mérő;...
fordulatszám mérővel az lesz a baj, hogy nem votl német capriban 8 hengeres moci, tehát ha csak összekötöd, nem lesz jó. kell hozzá egy felező elektronikát építeni, és egy sor4 müszerrel jó lehet...
A Peranában vajon hogy oldották ezt meg?
ha már építenek egy V8 caprit az ottanni gyárban, gondolom nem nagy dolog a fordulatszámmérő elekrtonikáját beállítani 8 hengerre, mint ahogy nálunk van 4 hengeres meg 6 hengeres. csak abból ide ojrópába nem hoztak, mert hogy minek

Re: Nem vagyok büszke rá

Posted: Thu Jan 17, 2013 2:15 pm
by Pudva
Valahogy így néz ki az eredeti:
http://i239.photobucket.com/albums/ff19 ... CF5182.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
De ez sem rosz megoldás:
http://photos.classicandperformancecar. ... 565_25.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Nem vagyok büszke rá

Posted: Mon Jul 15, 2013 10:23 pm
by daniv6
...korábban írtam, hogy 2012re kész lesz szerkezetileg. Nem így lett. :-?
Még csak most (holnap) fogok rá kipuf rendszert csinálni. Nem rég jött meg az aut váltóba a szűrő, olaj is kéne bele vagy 12L de szegénység van. Nagyobb méretű akksit kell bele rakni, mert a kicsi meg se mozdította, ennek viszont nagyobb tartó kellett - (ezt pont ma csináltam). Sokat bajlódtam a gázbowdennel és a váltó kick-down -jával, hogy jó legyen és ne legyen mó (tegnap) - szerintem jó lett. Shiftert vadászok mert amim van az elég kutya, holnap este dől el lesz-e megfelelő, vagy cigánykodnom kell..... A hátsó fék bekötése még hátra van, hát ez a hajlítgatás nem lesz a kedvencem, de a kézifék bekötése is tartogathat meglepit, még nem tudom, ezzel még nem foglalkoztam. Aztán előbbre még nem is gondolkoztam mert nem látom a végét.........................Esztétikailag sehogy nem állunk, gumik is kellenének klasszikus 205 vagy 215/60R15-ben, a beltérről nem is beszélve...............24-én ismét meg kell hosszabbítanom az ideiglenes kivonatást (ezt már nem szerettem volna meglépni).stb stb.

Re: Nem vagyok büszke rá

Posted: Mon Jul 15, 2013 11:33 pm
by capriv6
Hát barátom jol belefogtál!!
Gratula a kitartásodhoz...
Fel a fejel ha már ugy gondolod közeledel a végéhez az lessz a lejobb érzés és utolag visszagondolva nem is volt olyan bonyolult...

Fordszám mérő:
Ha nagyon nem megy az elektronika akkor itt a recept....
Végy a boltban egy kis méretű univerzális fordszámmérőt ami tudja a 2-4-6-8 hengert (Homasita)
Heréld le rola a sallangokat
Tedd be a capri műszer helyére.
Osztások miatt be kell kalibrálni!!
Használd boldogan...