Page 1 of 5

2.0 V6 motor tuning 2.3 V6 hengerfej es karbival - mukodik?

Posted: Thu Apr 24, 2008 1:57 pm
by afbalint
Sziasztok,
elvi alapon erdekel, hogy ha a 2.3-as hengerfej szelepekkel + 35/35 EEIT karbi kerul fel a 2.0 V6 blokkra, akkor 1. normalisan mukodik-e (miert ne mukodne, nem?), 2. nyerek-e valami plusz teljesitmenyt?
Illetve ha csak a 32/32 EEIT karbit cserelem ki a nagyobbra, az hasznalhat-e valamit?
En ugy tudom - lehet, hogy szarul -, hogy a ket blokk teljesitmenye kozotti kulonbsegeert alapvetoen nem a nagyobb loketterfogat, hanem a nagyobb szelepek + nagyobb karbi a felelos.

elore is koszi,
afbalint

Re: 2.0 V6 motor tuning 2.3 V6 hengerfej es karbival - mukodik?

Posted: Thu Apr 24, 2008 3:12 pm
by TomiCaPri
Elviekben biztos hogy kell lennie teljesítmény növekedésnek, mert a zsigákra is valamiért ráteszik a két dupla 40es wébert :roll:
Egyik barátommal tanakodtunk ilyesmin, hogy hogy lehetne a 6 hengerre megoldani a megfelelő karbikialakítást, voltak elvetemült ötletek is, mint pl 6 kis motorkarburátor, vagy 3 duplatorkú karbi, de ezeknek a méretezését sajnos nem vágom, sem a közel 40 fős szerelőosztályom :?
Ugyanakkor a 2.0 és a 2.3 között szerintem ami elég nagy kölünbség, az a kompresszió, ami (nekünk sajnos) a 2.3-as javára szól :roll:
2.0 : 8,2
2.3 : 9.0

Re: 2.0 V6 motor tuning 2.3 V6 hengerfej es karbival - mukodik?

Posted: Thu Apr 24, 2008 3:24 pm
by Dartonit
Úgy tudom a hengerfejeket nem lehet cserélgetni, max a szelepeket, ami portolás nélkül nem sokat ér.
A karbicsere is jelent teljesítménynövekedést (ha ugyanígy a szívócsatornák méretét is növeled), de amíg nem babrálod a vezérlést (veztengely), nem tolod ki a fordulatszámtartományt(forgótömeg csökkentés) +kipuffrendszer, ne számolj nagy dolgokkal. max 10hp

Re: 2.0 V6 motor tuning 2.3 V6 hengerfej es karbival - mukodik?

Posted: Thu Apr 24, 2008 3:25 pm
by Süni
Azért a 40-es fekvőkhöz a Zsigákra jár nagyobb szelep, meg más veztengely is.
Itten e a sokkarbi :

http://www.ricwood.com/JPEGS/set2_jpegs/v6engine.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: 2.0 V6 motor tuning 2.3 V6 hengerfej es karbival - mukodik?

Posted: Thu Apr 24, 2008 4:28 pm
by proteus
2.0-es motorra felmegy a 2.3-as hengerfej.

Re: 2.0 V6 motor tuning 2.3 V6 hengerfej es karbival - mukodik?

Posted: Thu Apr 24, 2008 11:30 pm
by Blant
felmegy és jól lecsökken a kompresszió szerintem. nagyobb az égéstér a 2,3asnál (folydékkal kimérhető,) és akkor az inkább minusz lóerő is lehet.

Re: 2.0 V6 motor tuning 2.3 V6 hengerfej es karbival - mukodik?

Posted: Wed Jan 07, 2009 12:21 pm
by Marco
Hi All!! Nem tudjátok véletlen hogy felkerült e a 2.3as hengerfej és a karbi? Mert én vettem meg tőle a kocsit és nem nagyon tudom elérni és hátha tudtok erről valami infót! Thx! :ru:

Re: 2.0 V6 motor tuning 2.3 V6 hengerfej es karbival - mukodik?

Posted: Thu Jan 08, 2009 4:59 pm
by zeuszmotoros
A zsigákra nagyob nyitású vez tengely kerül ha nagyobb Webert akar igazán kihasználni valaki.
A 2.0-es Capri motor hengerfalát kell megmérni milyen vastag és ki lell számolni elbírja-e ha fel lenne fúrva 2.3 ra.Aztán nagyobb fengerfej és karbi és tuti lesz.Persze ha csak hengerfelyet akarsz rátenni,akkor a blokból kell lesíkoltatni vagy 1.5mm-t.És ha beleérnének a szelepek a dugóba akkor azokat zsebelni kellene.Ha persze lehet és nem vékony a tetejük.Szóval amit a zsigával megtanultam azt is lehet használni nyugodtan, mert ez is motor az is motor csak más a neve.

Egyébként ha valaki finomítani,tuningolni szeretne szivesen segitek benne.Hajtókar könnyités,polírozás,grammolás.Úgy látom a Capri jól tuningolható.
Legutóbbi tervem egy turbo,befecskendező lada lett volna de eladták sajnos a donort. :(
Ja és ha esetleg homokfúvatni kell azt is vállalok nemsokára.

Re: 2.0 V6 motor tuning 2.3 V6 hengerfej es karbival - mukodik?

Posted: Fri Jan 09, 2009 6:51 pm
by Iván
a ét lityik capri hengerfala nem elég vastag.az enyém utolsó túlméreten van ami 93 mm és igy is csak 2.1

Re: 2.0 V6 motor tuning 2.3 V6 hengerfej es karbival - mukodik?

Posted: Fri Jan 09, 2009 7:29 pm
by szszaby
A tied nem utolsó túlméreten van hanem extra méretre van fúrva. 90,82 ről lett 93-ra fúrva.
Szerintem meg a 2.0 V6 el kell hogy bírja a 6mm-es túlfúrást. Nekem az 1.3 V4 ugyanezzel a dugóval volt szerelve és az elbírta volna a 90-est. A V6 meg ugyanaz csak két hengerrel több.

Re: 2.0 V6 motor tuning 2.3 V6 hengerfej es karbival - mukodik?

Posted: Fri Jan 09, 2009 10:34 pm
by Kenny
Iván wrote:a ét lityik capri hengerfala nem elég vastag.az enyém utolsó túlméreten van ami 93 mm és igy is csak 2.1
Bizony, az nem túlméret, hanem a 2.8 V6 alapméretes dugók. De lehet 94mm-es túlméretes dugót is beletenni.
93mm-es dugóval 2091cc
94mm-es dugóval 2136cc

Viszont nagyobb löketű főtengellyel(88mm), 94mm-es dugóval 2443cc lehet kihozni a Pinto-ból. Ajánlott a 205-s blokk.

Re: 2.0 V6 motor tuning 2.3 V6 hengerfej es karbival - mukodik?

Posted: Fri Jan 09, 2009 10:53 pm
by szszaby
2.8-nak nem túlméret, de a pintónak az. Meg ez nem sima dugó, mert magasabb a teteje, és emiatt nem kellett a blokkból levenni.

Re: 2.0 V6 motor tuning 2.3 V6 hengerfej es karbival - mukodik?

Posted: Sat Jan 10, 2009 7:25 pm
by zeuszmotoros
Hello Iván,neked milyen autód van?Motor milyen van benne?

Re: 2.0 V6 motor tuning 2.3 V6 hengerfej es karbival - mukodik?

Posted: Sat Jan 10, 2009 9:41 pm
by Iván
nekem egy mk1 furt 2.0literes van.igy 2.1-es a block.sor4/pintó/
máma állitottunk szelephézagot rajta..meg körbenéztük egy kicsit igy is meg úgyis meg mindenhogy.csak arra sikerült rájönni hogy a karbiból fröcsög a benzin...semmi extra csak zuhanyozni lehetne alatta.

Re: 2.0 V6 motor tuning 2.3 V6 hengerfej es karbival - mukodik?

Posted: Wed Jan 14, 2009 5:36 pm
by Bogyo28
zeuszmotoros wrote:A zsigákra nagyob nyitású vez tengely kerül ha nagyobb Webert akar igazán kihasználni valaki.
A 2.0-es Capri motor hengerfalát kell megmérni milyen vastag és ki lell számolni elbírja-e ha fel lenne fúrva 2.3 ra.Aztán nagyobb fengerfej és karbi és tuti lesz.Persze ha csak hengerfelyet akarsz rátenni,akkor a blokból kell lesíkoltatni vagy 1.5mm-t.És ha beleérnének a szelepek a dugóba akkor azokat zsebelni kellene.Ha persze lehet és nem vékony a tetejük.Szóval amit a zsigával megtanultam azt is lehet használni nyugodtan, mert ez is motor az is motor csak más a neve.

Egyébként ha valaki finomítani,tuningolni szeretne szivesen segitek benne.Hajtókar könnyités,polírozás,grammolás.Úgy látom a Capri jól tuningolható.
Legutóbbi tervem egy turbo,befecskendező lada lett volna de eladták sajnos a donort. :(
Ja és ha esetleg homokfúvatni kell azt is vállalok nemsokára.
ez szép meg jó, csak megint a régi dolog: minek furni egy 2.0 V6-ot, amikor a furás árából veszel 2.8 v6-t, ami alapból többet tud mint a szénné hegyezett 2.0?...