Page 4 of 4

Re: Iván

Posted: Sun Jan 04, 2009 9:50 pm
by sony5
hehe ez is volt nálam probléma,de valahogy beállt
a vízhőfok pirosból melegszik kék felé 8)
üzemanyagszint meg ugyahogy működik/mindig mást mutat én meg inkább mindig tankolok mert már sikerült kiforgatni egyszer/

Re: Iván

Posted: Mon Jan 05, 2009 10:58 am
by Iván
szszaby wrote:Kontakt hiba, valszeg nincs normális test.
bejött.adtam neki egy kis kontakta sprét.műxik faszául....
mosmá csak az a baj hogy keveset mutat,amennyi van benne :mrgreen:

Re: Iván

Posted: Mon Jan 05, 2009 12:17 pm
by levelboss
Iván wrote:hát én most nagyon az vagyok.mondjuk kisebb gondom is nagyobb annál hogy hideget vagy meleg,vagy fűt e vagy sem a capri. :cry:
De mér most mi van? Motor sincs benne? Vagy miért van az annyira szétbombázva?

Re: Iván

Posted: Mon Jan 05, 2009 3:16 pm
by Iván
létezik az hogy fordítva kötöttem be a fűtő ventillátort?most olyan mintha szívna nem is fujna.
3 vezeték volt egymás mellett.
a bal oldali az ilyen zőldes.a középső az a ventillátorról jött le. a jobb oldali meg ilyen pirosas.és volt még egy aminek a végén régi stílusú csúszósaru volt.azt összedugtam egy megfelelő színű és végüvel....mit basztam el :?: :cry:

Re: Iván

Posted: Mon Jan 05, 2009 3:19 pm
by Bogyo28
Iván wrote:mit basztam el :?: :cry:
hogy nem nézted meg hogy mit honnan húzol le.... 8) :lol: müszerrel egyszerüen kimérhető hogy mit és hova kell dugni...

Re: Iván

Posted: Mon Jan 05, 2009 3:37 pm
by Iván
nincs műszarom :cry: amugy nem is néztem mikor szédszettem télleg :oops: mer elég volt azzal foglalkozni hogy kijöjjön az a szar.amugy meg aszittem hogy elég hosszuak a kábelek és nem csúsznak majd le.
tehát ugy van hogy van egy 3 sarus csatlakozó,a középsőn biztosan a ventillátor volt mert az nem húzódott le.a két szélsőt meg egy mini tekercs köti össze.valami előtét ellenállás lehet gondolom én.szoval az mindegy hogy melyik melyik mert max ha gyorsra állítom akkor forog lassan.a barna vezeték meg negatív.....a másik kettő meg pozitív....nemértem :cry: :oops:

Re: Iván

Posted: Mon Jan 05, 2009 4:52 pm
by Bogyo28
Iván wrote:nincs műszarom :cry: amugy nem is néztem mikor szédszettem télleg :oops: mer elég volt azzal foglalkozni hogy kijöjjön az a szar.amugy meg aszittem hogy elég hosszuak a kábelek és nem csúsznak majd le.
tehát ugy van hogy van egy 3 sarus csatlakozó,a középsőn biztosan a ventillátor volt mert az nem húzódott le.a két szélsőt meg egy mini tekercs köti össze.valami előtét ellenállás lehet gondolom én.szoval az mindegy hogy melyik melyik mert max ha gyorsra állítom akkor forog lassan.a barna vezeték meg negatív.....a másik kettő meg pozitív....nemértem :cry: :oops:
ha pedig vágod hogy mi hol van, akkor tényleg kellene egy műszer hogy egyáltalán van e ott fesz... mert ahogy mondod is ott csak egy ellenállás van sorba kötve a motorral (az a tekercs szerü cucc) aminek van 3 csuszósaruja. ebből 2 db össze van kötve, a harmadik pedig az ellenállás másik vége. a test az kölün jön ki, az MKIII-n egy kerek csati, nem is lehet eltéveszteni. a +12 a kapcsolóra megy rá, onnan jön 2 vezeték, az egyik az ellenállásra a másik a közösített csatikra, a közösített csati másik csatijára megy a motor csatija. ha nem világos max lerajzolom. igy ha egyik állásba teszed a kapcsolót akkor direktbe kapja a +12 voltot a motor, a másik állásban pedig az ellenálláson keresztül kapja a delejt, tehát lassabban forog. elég sűrűn elő szokott fordulni hogy az ellenállás szétolvad, ekkor csak a max fordulat működik, cseréjére van külön topik...

Re: Iván

Posted: Mon Jan 05, 2009 5:38 pm
by Iván
ha megtennéd hogy sematikusan ábrázolod megköszönnémaszt hiszem értem a dolgot.csak azt nem tudom hogy foroghat visszafelé.....mert legjob elektromos tudásom szerint ez csak fázisfordítással érhető el.ebben az esetben pedig azzal hogy a negatívra pozitivat tettem és fordítva.

Re: Iván

Posted: Mon Jan 05, 2009 10:06 pm
by Bogyo28
na ez sikerült igy hirtelen:
futesellenallas.jpg
a kábelek szinét ne nézd, fejből nem megy hogy hol milyen szinű a kábel, és ez az MKIII-nál van ilyen csatikkal, annyi a különbség hogy az egyik késes csatlakozó 90 fokban meg van hajlítva, csak olyan képet nem találtam. ha felcseréled a kapcsoló 2 kábelét max fordított lesz a két fokozat, de az könnyen kideríthető....

Re: Iván

Posted: Mon Jan 05, 2009 10:42 pm
by Iván
ó nagyon köszönöm ez kiváló számomra!

Re: Iván

Posted: Tue Jan 06, 2009 11:42 am
by holecz
Iván wrote:ó nagyon köszönöm ez kiváló számomra!
Akkor mostmár tessék rendesen megcsinálni! :D

Re: Iván

Posted: Tue Jan 06, 2009 11:12 pm
by Zacy
Bogyo28 wrote:na ez sikerült igy hirtelen:
futesellenallas.jpg
a kábelek szinét ne nézd, fejből nem megy hogy hol milyen szinű a kábel, és ez az MKIII-nál van ilyen csatikkal, annyi a különbség hogy az egyik késes csatlakozó 90 fokban meg van hajlítva, csak olyan képet nem találtam. ha felcseréled a kapcsoló 2 kábelét max fordított lesz a két fokozat, de az könnyen kideríthető....

na most égő pofával bekötöm én is rendesen mert csak magas fokozatom volt....ezért sunnyogtam a bekötésnél :oops: :oops: