első "toronycsapágy"

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

első "toronycsapágy"

Post by Bogyo28 »

véleményekre és tapasztalatokra lennék kiváncsi. gyárilag ugye ha tekered a kormányt, akkor a rugót is tekered, mivel a felső rugótányér fix, az alsó meg a golyalábbal együtt forog. a rugo igy segít egyenesbe állítania kereket ha elengeded a kormányt. mivel már caprihoz való toronyszilentet nem nagyon lehet szerezni, scorpio toronycsapágyat próbálunk behekkelni a capriba. Ha fixen rakjuk be, nincs is gond, de akkor maga a csapágy tök felesleges bele, hiszen ha a felső rugotányér fix, akkor a csapágy felesleges, nem forog el egymáson semmi. ekkor a kormány rendesen viselkedik, nem lesz könnyebb, de legalább vagy toronyszilent. Viszont ha ugy rakjuk össze, hogy a felső rugotányér is mozogjon, tehát van értelme a csapágynak, akkor a rugot nem kell tekernünk, jóval könnyebb lesz a kormányzás, de nem jön magától vissza, ami borzasztó zavaró vezetés közben (ma ki lett próbálva). a scorpio és a sierra futoműve is roppant hasonló, viszont toronycsapágy van benne, a felső rugotányér is mozog, mégis viszajön a kormány. van valakinek ötlete, tapasztalata hogy mit rontunk el? akinek van régebben behekkel toronycsapágy, annak mi a tapasztalata?
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: első "toronycsapágy"

Post by szszaby »

A kormány hogy visszajöjjön azért az utánfutás a felelős. Ez ahoz hasonlatos mint a gurulós szék kereke, az is mindig beáll a helyes irányba. A rugónak elvileg nem sok köze kellene hogy legyen a dologhoz.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: első "toronycsapágy"

Post by Bogyo28 »

szszaby wrote:A kormány hogy visszajöjjön azért az utánfutás a felelős. Ez ahoz hasonlatos mint a gurulós szék kereke, az is mindig beáll a helyes irányba. A rugónak elvileg nem sok köze kellene hogy legyen a dologhoz.
ezt én is igy gondoltam, de a mai tapasztalatok nem ezek. az tuti, hogy gyárilag a rugó is besegít, mivel ha elfordítod a kormányt akkor a rugót is tekered. e nélkül viszont nekünk most nem igazán jön vissza a kormány. ezért lennék kiváncsi mások tapasztalatára akinek már át lett építve csapágyasra a vas. lehet hogy csak a futoművön kellene még állítani valamit...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: első "toronycsapágy"

Post by capriv6 »

Jé pont ma raktam be a sunyának! Ugyanezt tapasztaltuk :D

A rugonak igen is van köze ahozzá!
Meg kéne nézni a capri utánfutását meg a sieráét oszt összehasonlitani..
lehet azért nem tekeredik vissza mert kicsi az utánfutás?
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: első "toronycsapágy"

Post by capriv6 »

pedig lehet kapni ilyet is...
Attachments
TAS0132%20Top%20Mount.jpg
TAS0132%20Top%20Mount.jpg (11.79 KiB) Viewed 6414 times
TRA178A%20Top%20Mount.jpg
TRA178A%20Top%20Mount.jpg (22.11 KiB) Viewed 6414 times
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: első "toronycsapágy"

Post by Süni »

capriv6 wrote:pedig lehet kapni ilyet is...
Most csináltatok. 8)
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: első "toronycsapágy"

Post by capriv6 »

Süni wrote:
capriv6 wrote:pedig lehet kapni ilyet is...
Most csináltatok. 8)
Kicsit butábbat de hasonlot :mrgreen:
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: első "toronycsapágy"

Post by capriv6 »

Ezt találtam:
-az utánfutás értéke túlságosan nagy (pozitív): nagy kor­mány­zási erő-szükséglet,

- az utánfutás értéke túlságosan kicsi (negatív): rossz kormány-visszatérítő hatás, gumiabroncs élettartam csökkenés,
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: első "toronycsapágy"

Post by Süni »

capriv6 wrote:
Süni wrote:
capriv6 wrote:pedig lehet kapni ilyet is...
Most csináltatok. 8)
Kicsit butábbat de hasonlot :mrgreen:
Nemnem !! Pont olyat, mint a felső kép. Kell a beméretezett műszaki rajz ?
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: első "toronycsapágy"

Post by Bogyo28 »

Süni wrote:
capriv6 wrote:
Süni wrote: Most csináltatok. 8)
Kicsit butábbat de hasonlot :mrgreen:
Nemnem !! Pont olyat, mint a felső kép. Kell a beméretezett műszaki rajz ?

nekem kellene... de ha nem tul drága ahol csinálják neked, akkor inkább egy pár kellene...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: első "toronycsapágy"

Post by Bogyo28 »

capriv6 wrote:Ezt találtam:
-az utánfutás értéke túlságosan nagy (pozitív): nagy kor­mány­zási erő-szükséglet,

- az utánfutás értéke túlságosan kicsi (negatív): rossz kormány-visszatérítő hatás, gumiabroncs élettartam csökkenés,
neked is ezt az oldalt dobta a google az utánfutás szóra 8) :lol: :lol: :lol:
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: első "toronycsapágy"

Post by Süni »

Bogyo28 wrote:
nekem kellene... de ha nem tul drága ahol csinálják neked, akkor inkább egy pár kellene...
Rendben ! Gyártatok. Lemérné valaki a Capri toronyszilent 3 csavarjának az osztókörét ? Csak mert más mint az Escort....
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: első "toronycsapágy"

Post by capriv6 »

Süni wrote:
Bogyo28 wrote:
nekem kellene... de ha nem tul drága ahol csinálják neked, akkor inkább egy pár kellene...
Rendben ! Gyártatok. Lemérné valaki a Capri toronyszilent 3 csavarjának az osztókörét ? Csak mert más mint az Escort....
Kimentem a garagéba és lemértem:68mm
Pü mondj egy árat azt jöhat nekem is ha megfelel:)
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: első "toronycsapágy"

Post by Süni »

jó a sima vas, vagy rozsdamentes legyen ?
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: első "toronycsapágy"

Post by capriv6 »

Süni wrote:jó a sima vas, vagy rozsdamentes legyen ?
Jo a vas majd kap valami bevonatot...
Post Reply