Vagy használtTibi wrote:utángyártott lesz az ha minden igazPudva wrote:És mijaza' "aftermarket" mit takar a kifejezés ?
Hengerfej,szelepek.....
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- szszaby
- rengetegetirogatide
- Posts: 4629
- Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Karcag
Re: Hengerfej,szelepek.....
Akkor nekem az essex-et lehet túrbózni? 8,5 a sűrítése alapból.
Ford Capri MkI Essex
- Tibi
- rengetegetirogatide
- Posts: 4408
- Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc - Bp
- Contact:
Re: Hengerfej,szelepek.....
Ezt már mondtuk is neked ;)szszaby wrote:Akkor nekem az essex-et lehet túrbózni? 8,5 a sűrítése alapból.
1980 Capri MK3
- szszaby
- rengetegetirogatide
- Posts: 4629
- Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Karcag
Re: Hengerfej,szelepek.....
Akkor rárakom ami otthon van.Tibi wrote:Ezt már mondtuk is neked ;)szszaby wrote:Akkor nekem az essex-et lehet túrbózni? 8,5 a sűrítése alapból.
Ford Capri MkI Essex
- capriv6
- egyedülisszerelhet
- Posts: 530
- Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Contact:
Re: Hengerfej,szelepek.....
A TVR cég csinálta egy darabig az essex turbositását:)
- szszaby
- rengetegetirogatide
- Posts: 4629
- Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Karcag
Re: Hengerfej,szelepek.....
Az ebay-en árulnak egy kompresszort hozzá, csakhát nem egy olcsóság.
Ford Capri MkI Essex
- VipeR-T
- nemleszgondhasegítis
- Posts: 151
- Joined: Thu Nov 23, 2006 2:35 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest, Balaton
Re: Hengerfej,szelepek.....
Sziasztok! Lenne egy kérdésem. Off autómon hengerfejet cserélek, és a csavarokhoz a meghúzási nyomaték a következő módon van megadva:
1. +3 kpm
2. +60° - 75°
3. +60° - 75°
Ezt Ti hogy értelmezitek? Nem akarok befolyásolni senkit a saját ötletemmel, úgyhogy megvárom hogy mit mondtok rá első körben. (Addig világos hogy a megadott sorrendben meghúzom mindegyik csavart 3kpm-re, de aztán?) Köszke!
1. +3 kpm
2. +60° - 75°
3. +60° - 75°
Ezt Ti hogy értelmezitek? Nem akarok befolyásolni senkit a saját ötletemmel, úgyhogy megvárom hogy mit mondtok rá első körben. (Addig világos hogy a megadott sorrendben meghúzom mindegyik csavart 3kpm-re, de aztán?) Köszke!
1979 Polski Fiat 126p
1980 Ford Capri 2.0 V6
1985 Ford Sierra XR4x4 2.8i
1997 Suzuki GSX-R 750
200? Ikarus Scolo 1.3
2003 Ford Mondeo ST220
Autós kiegészítők: http://www.bakogarazs.hu" onclick="window.open(this.href);return false;
1980 Ford Capri 2.0 V6
1985 Ford Sierra XR4x4 2.8i
1997 Suzuki GSX-R 750
200? Ikarus Scolo 1.3
2003 Ford Mondeo ST220
Autós kiegészítők: http://www.bakogarazs.hu" onclick="window.open(this.href);return false;
- szszaby
- rengetegetirogatide
- Posts: 4629
- Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Karcag
Re: Hengerfej,szelepek.....
A többi azt jelenti, hogy 60- 75 fokot húzol és mindezt kétszer.VipeR-T wrote:Sziasztok! Lenne egy kérdésem. Off autómon hengerfejet cserélek, és a csavarokhoz a meghúzási nyomaték a következő módon van megadva:
1. +3 kpm
2. +60° - 75°
3. +60° - 75°
Ezt Ti hogy értelmezitek? Nem akarok befolyásolni senkit a saját ötletemmel, úgyhogy megvárom hogy mit mondtok rá első körben. (Addig világos hogy a megadott sorrendben meghúzom mindegyik csavart 3kpm-re, de aztán?) Köszke!
Vagyis 60 és 75 fok között legyen az a szög amit a kulcson tekersz.
Ford Capri MkI Essex
- VipeR-T
- nemleszgondhasegítis
- Posts: 151
- Joined: Thu Nov 23, 2006 2:35 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest, Balaton
Re: Hengerfej,szelepek.....
Elsőre én is ezt gondoltam, csak az eddigieken mindig precízen meg volt adva a szög, nem így lazán tartománnyal. Emiatt gondoltam arra, hogy a 60 fokos meghúzás után vissza kell engedni 75 fokot, és újra nyomatékra húzni. Vagy nemtom. Meg a 3 kpm+120°meghúzást is keveslem, 1.5 TD motor.
1979 Polski Fiat 126p
1980 Ford Capri 2.0 V6
1985 Ford Sierra XR4x4 2.8i
1997 Suzuki GSX-R 750
200? Ikarus Scolo 1.3
2003 Ford Mondeo ST220
Autós kiegészítők: http://www.bakogarazs.hu" onclick="window.open(this.href);return false;
1980 Ford Capri 2.0 V6
1985 Ford Sierra XR4x4 2.8i
1997 Suzuki GSX-R 750
200? Ikarus Scolo 1.3
2003 Ford Mondeo ST220
Autós kiegészítők: http://www.bakogarazs.hu" onclick="window.open(this.href);return false;
- Blant
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1352
- Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: Hengerfej,szelepek.....
Úgy kell, ahogy szszaby mondta!!!!
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
- szszaby
- rengetegetirogatide
- Posts: 4629
- Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Karcag
Re: Hengerfej,szelepek.....
Amikor fokban adják meg a csavar lehúzási nyomatékát az azért van mert ilyenkor a csavart a rugalmassági határán túlhúzzák.
Magyarán maradandó nyúlást szenved a csavar, emiatt a tényleges leszorító erő (mert ugye ez a lényege) sokkal egyenletesebb, kisebb a szórás, mintha csak egy számszerű nyomatékkal van lehúzva. Pl 105Nm.
Van olyan autó amelyiken a hf-et 55Nm+3X90° kell lehúzni, ez már tekintélyes.
Magyarán maradandó nyúlást szenved a csavar, emiatt a tényleges leszorító erő (mert ugye ez a lényege) sokkal egyenletesebb, kisebb a szórás, mintha csak egy számszerű nyomatékkal van lehúzva. Pl 105Nm.
Van olyan autó amelyiken a hf-et 55Nm+3X90° kell lehúzni, ez már tekintélyes.
Ford Capri MkI Essex
- VipeR-T
- nemleszgondhasegítis
- Posts: 151
- Joined: Thu Nov 23, 2006 2:35 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest, Balaton
Re: Hengerfej,szelepek.....
Ok, hiszek nektek :) Köszi a választ. Az 55Nm+3x90 fokkal ki is békülnék, pont az ilyenek miatt keveselltem a ~30Nm+2x60 fokot.
1979 Polski Fiat 126p
1980 Ford Capri 2.0 V6
1985 Ford Sierra XR4x4 2.8i
1997 Suzuki GSX-R 750
200? Ikarus Scolo 1.3
2003 Ford Mondeo ST220
Autós kiegészítők: http://www.bakogarazs.hu" onclick="window.open(this.href);return false;
1980 Ford Capri 2.0 V6
1985 Ford Sierra XR4x4 2.8i
1997 Suzuki GSX-R 750
200? Ikarus Scolo 1.3
2003 Ford Mondeo ST220
Autós kiegészítők: http://www.bakogarazs.hu" onclick="window.open(this.href);return false;
- szszaby
- rengetegetirogatide
- Posts: 4629
- Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Karcag
Re: Hengerfej,szelepek.....
A háromszor 90° az diesel-é. A tied a nyomatékból ítélve benzines lehet.VipeR-T wrote:Ok, hiszek nektek :) Köszi a választ. Az 55Nm+3x90 fokkal ki is békülnék, pont az ilyenek miatt keveselltem a ~30Nm+2x60 fokot.
Ford Capri MkI Essex
- Midnight Blue
- nemleszgondhasegítis
- Posts: 133
- Joined: Tue Jun 07, 2005 11:48 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Tatabánya
Re: Hengerfej,szelepek.....
Írta, hogy 1.5 TáDé.szszaby wrote:A háromszor 90° az diesel-é. A tied a nyomatékból ítélve benzines lehet.VipeR-T wrote:Ok, hiszek nektek :) Köszi a választ. Az 55Nm+3x90 fokkal ki is békülnék, pont az ilyenek miatt keveselltem a ~30Nm+2x60 fokot.
Az Isteni Capri !