Bandi (afbalint) 2.0l V6-osa (MKIII, 1979)

A forum látogatói álltal épített verdák...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

afbalint
márokosanistudnézni
Posts: 60
Joined: Mon Jan 16, 2006 11:36 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Magyarorszag/Nemetorszag

Bandi (afbalint) 2.0l V6-osa (MKIII, 1979)

Post by afbalint »

Mivel 5 ev kuzdelme utan oda jutottam, hogy ugy nez ki, meglesz a muszaki es eladom a kocsit (nyugi, egy masik Caprit akarok venni), ezert itt az ideje, hogy vazoljam a tortenetunket...

2002 tavaszan kezdodott. Az a nap is ugy indult, mint a tobbi:-)
Szoval: egy ujdonsult havernak volt egy sarga Caprija, amibe rovid uton beleestem. Amikor kiderult, hogy elado, lecsaptam ra...
Talan 450-ert kinalta a srac, de aztan feleves alku utan talan 280 ezerben maradtunk. Ez nem volt tulsagosan nagy engedmeny tole,
mert a kocsi ugyan "alapvetoen" rendben volt, de muszakija eppen lejart, es hat volt egy-ket nyavaja...
Image
Image

2002 oszen enyem lett a kocsi...Gondoltam, ezutan csak szaguldok vele, az elet szep lesz, szebnel-szebb csajok, kalandok, Fanta, miegymas.

nem igy alakult. A szervizben amikor szoba hoztam a muszaki kerdeset, mondtak, hogy semmi gond, csak:
- lakatoljam ki a kasztnit,
- csereljem le a komplett kipufogot,
- javitassam meg a kormanyt es a feket,
- probaljam megoldani, hogy ha a fenykurtot hasznalom, ne az index villogjon,
- csereltessem ki a szakadt biztonsagi oveket,
- probaljam meg elerni, hogy legalabb ha mar bemelegedett a motor, akkor ne jojjon ki koromfekete fust - az amugy lyukas - kipufogon.
Azt mondtak, hogy a tobbi aprosag mar reszletkerdes:-)

Mivel ekkor kaptam egy 10 honapos nemet osztondijat, utana meg allast is nemetorszagban, ezert a kovetkezo 5 evbol 3.5 es felet kint toltottem - ez az oka, hogy picit szaggatottam halad a felujitas...
bandi
afbalint
márokosanistudnézni
Posts: 60
Joined: Mon Jan 16, 2006 11:36 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Magyarorszag/Nemetorszag

Post by afbalint »

Az elozo kepeken talan nem latszik, de a kocsi legnagyobb hibaja az volt, hogy valamikor/valaki csuful osszetorte az elejet, melynek nyomai nem csak a motorterben, de a kasztnin egeszen a szelvedoig ill az ajtokig latszik. Nehany helyen gittelessel es - szerintem legalabbis - Tescos kalapaccsal igyekeztek szepiteni a helyzeten, de a sik lemezek kb annyira sikok, mint a Matra...

Az utkozes utan a szakadt/roncsolodott kabeleket a sufniban kallodo kabelekkel potolhattak, nem torodve olyan uri finomsagokkal, mint a kapcsolasi rajz figyelembe vetele, stb. Nehany dolog a legegyszerubb modon lett megoldva: akku-kabel-fogyaszto-kabel-test elven, a leheto legrovidebb utat hasznalva. Ez az osszeallitas nem kedvezett az olyan luxus dolgoknak, mint pl. egy kapcsolo kozbeiktatasa. Igy pl. a hatso ablakfutest egesz egyszeruen a radio alatt szabadon huzodo kabel osszeerintesevel lehetett aktivalni.

A kocsit a haver, akitol vettem, lefenyezte hazilag. Igazat megvallva, ahhoz kepest, hogy eleteben eloszor fogott szoropisztolyt, nem is sikerult olyan rosszul. A mottoja az lehetett, hogy "Inkabb kettovel tobb hely legyen festekes, mint eggyel kevesebb". Ezert a maszkolast nem vitte tulzasba. A kocsival valo ismerkedes ezert ugy kezdodott, hogy a szelvedotimito gumirol, muanyagokrol, lokharitorol, lampaburarol, stb oldoszer es penge vegyes hasznalataval igyekeztem eltavolitani a feles festeket.


Mivel Nemeto.-oban tartozkodtam foleg, ezert az 1-2 hetes/honapos itthon leteim alatt csak olyan aprosagokra futotta, mint pl. a lokharito, lampamaszk felujitasa.

Image
bandi
afbalint
márokosanistudnézni
Posts: 60
Joined: Mon Jan 16, 2006 11:36 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Magyarorszag/Nemetorszag

Post by afbalint »

A kocsin volt meg nehany dolog, ami nagyon nem tetszett: uleshuzat pl. es a feketere fujt hatsolampa es indexburak. Az uleshuzattal meg nem tudtam mit kezdeni, de lampaktol meg kellett szabadulnom. Ekkor vettem fel a indexs forummal a kapcsolatot, es balage kollegatol szerezem egy turheto allapotu - es nem szinezett!!! - hatso lampat. De index nem akart osszejonni...Ekkor jott az otlet, hogy mivel festek, valami csak leoldja...Igy rovid kiserletezes utan talaltam olyan higitot, ami a festeket jobban oldotta, mint a muanyagot (volt ilyen higito is...), es egy nap dorzsolgetes utan az indexeim visszanyertek eredeti szinuket...
Image
bandi
User avatar
Pudva
rengetegetirogatide
Posts: 2543
Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Nyóc + a Tizenhárom
Contact:

Post by Pudva »

We want More :)
'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
User avatar
Pici 2.8
szerszámadogató
Posts: 29
Joined: Mon Feb 12, 2007 1:01 am

?

Post by Pici 2.8 »

Mennyiért adod a kicsi kocsit? S mikor lesz eladó?
Nem az győz, akinek a legjobb kocsija van, hanem az aki nem akar veszíteni.
afbalint
márokosanistudnézni
Posts: 60
Joined: Mon Jan 16, 2006 11:36 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Magyarorszag/Nemetorszag

Post by afbalint »

400 ezret gondoltam erte, de vegulis alku targya.
Amint meglesz a muszaki, felrakom hirdetni.
bandi
User avatar
Mad Max
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 429
Joined: Wed Nov 16, 2005 9:55 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dombóvár

Post by Mad Max »

A műanyagról a festéket fék olajjal kell letisztítani! Az fel is újítja az eredeti színét.
Vagy vegyél egy pár felújítotatt tőlem :wink:
Az autó egy kifejezési eszköz.
Kifejezi az egyéniséged.

A Capri egy különleges autó!!!!!
afbalint
márokosanistudnézni
Posts: 60
Joined: Mon Jan 16, 2006 11:36 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Magyarorszag/Nemetorszag

Post by afbalint »

folytatas: LAKATOLAS

Mivel kulfoldon sikerult egy kis penzmagot osszeszednem, igy 2003 vegen eljutottam anyagilag odaig, hogy valogathattam a karosszerialakatosok kozott.
Termeszetesen nem ezt tettem, hanem bementem a legkozelebbi karosszerialakatoshoz, ahol az 50 koruli mester es par evvel fiatalabb segedje tart karokkal fogadott.
Felvilagostottak, hogy ezt a kocsit tulajdonkeppen lehetetlen megjavitani (nincsenek hozza mar javitoelemek, stb), de ok tulajdonkeppen mar csak a szakma szeretete miatt dolgoznak, ezert minimalis dijazas elleneben - ami miatt valoszinuleg a csaladjuk ki fog akadni - elvallaljak a kocsit.
Ki kellett cserelni a kuszoboket, padlolemezt nehany helyen, ajtok aljat, kerekiveket, stb. Mai szemmel mar tudom, hogy igazsag szerint joval szarabb allapotban levo kocsikat is at lehet zargatni a muszakin, de akkor meg naivabb voltam...
Image

1 honap mulva rajuk telefonalltam, hogy hogyan all a gep. A valasz az volt, hogy hat dolgoznak rajta teljes erobedobassal, de nagyon lassan halad, mert minden elemet - pl. kuszob - nekik kell elkesziteni, ami miatt nem csak idoben lesz tobb a munka, de tobbe is kerul, hisz a gyerekeket otthon etetni kell - meg ha csak tescos kenyerrel is.
A naivitasom akkor kezdtem elvesziteni, amikor a bardi/startauto/unixtrade weboldalan rakerestem a capri javitoelemekre, es egy kis utanajarassal szinte mindent meg lehetett kapni (kuszobot is beleertve).
Felhivtam a karosszeriast, hogy felejtse el a lemezhajtogatast, es inkabb rendelje meg ezen meg ezen a telefonszamon.

Ezutan - mivel amugy is kulfoldon voltam - nem zargattam oket 2004 januarig. Ekkor megint dobtam egy telefont, hogy mi az abra a kocsival. Kozoltek, hogy a kipuffogot is meg kell csinalni, mert annyira szet van rohadva, hogy ha leszedik, szetesik. Ami persze megint megdragitja...

Image

Image
Image

szumma szummarum, 2004 junius vegere elkeszult a kocsi. Mivel nem akarom, hogy mindenki idiotanak nezzen, ezert nem arulom el, hogy mennyit fizettem...A minosegrol annyit, hogy balage kollega ezutan latta a kocsit, es annyi megjegyzese volt, hogy alaposan dolgoztak, de igyekezhettek volna az uj elemeket picit jobban szintbe hozni a meglevokkel...
De sebaj, ugy voltam vele, az majd a fenyezo dolga lesz, addig is, irany egy szerviz, es muszakiztassuk le!
bandi
afbalint
márokosanistudnézni
Posts: 60
Joined: Mon Jan 16, 2006 11:36 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Magyarorszag/Nemetorszag

Post by afbalint »

Mad Max: kossz a tippet:-)
De mivel most eladas mellett vagyok, ezert egy idore az esztetikai csinositast hanyagolom:-(
bandi
afbalint
márokosanistudnézni
Posts: 60
Joined: Mon Jan 16, 2006 11:36 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Magyarorszag/Nemetorszag

Post by afbalint »

Felkerestem a legkozelebbi szervizt (haverok azt tanacsoltak, hogy markaszervizbe ne vigyem, az kurva draga), ezert egy meglehetosen igenytelen kinezetu szervizbe vittem, abbol kiindulva, hogy a vegeredmeny ugyis ugyanaz lesz, de mivel ezek sem reklamra, sem rendre/tisztasagra nem koltenek, igy a rezsijuk ezaltal oradijuk is joval kisebb lesz. Na, ilyen kulso allapotban vittem a szervizbe.

Image

Mig vartam az atvizsgalas eredmenyere, a 3 tagu szerviz team ket tagja eppen egy masik kocsit szerelt, a kovetkezokeppen tarsalogva:
- Te bazmeg, nincsen uj tomites, a regi meg szarra van szakadva...
- Kend be zsirral, jo lesz az!

Bar a megoldast kreativnak talaltam, de gondolom a kuncsaftnak azt mondjak majd, kicsereltek ujra, es ha egy honap mulva megint tonkremegy, akkor majd azt mondjak: hat igen, ha egy kocsi mar tulvan a szazezredik kilometeren, mar mindig kijon valami hiba...

Vegre megjon a figura, aki az en kocsimat atnezte, es mondja: nagy baj nincs, muszaki meg zoldkartya dija meg egy 10-es a javitasokra, meg meg egy 10-es, hogy tutira atmenjen..De aszongya, hogy a mester meg nincs itt, ha megjon, meg o is atnezi, aztan ramcsorognek, hagyjam ott a kocsit.

Par ora mulva hiv a srac, hogy megjott a fonok, atnezte, de van egy kis gond: a javitas nem 10, hanem 100, plusz meg le is kell fenyezni a javitott reszeket, mert festetlenul nem lehet muszakira vinni. Mindennel egyutt egy laza 200-asbol meglesz...

Miutan a mento hazavitt a szivinfarktus utokezeleserol, elhoztam a kocsit szerelotol, mondvan magamban: valami mas megoldast kell talalnom. A fenyezesre meg is volt hamar a megoldas: gitt neki, aztan valami javitospray-vel lefujom!
bandi
User avatar
albicapri
nemleszgondhasegítis
Posts: 198
Joined: Fri Apr 15, 2005 8:48 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Ukrajna

Post by albicapri »

ember!!! mond meg nekik,hogy itt nallunk ezert a vesaejet is leutnek,es nem gondolkoznanak az aprosagon!!!mi a szent szart b.szakodAK VELED???TOLJAK AT A MUSZAKIN,ERS KESZ
afbalint
márokosanistudnézni
Posts: 60
Joined: Mon Jan 16, 2006 11:36 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Magyarorszag/Nemetorszag

Post by afbalint »

Egy kis kitero:
Az igazsaghoz hozzatartozik, hogy bar mindig is vonzottak a kocsik, de sokaig sajat kocsim nem leven (OK, Wartburg az volt a Capri elott:-), elmeletben jobb voltam, mit gyakorlatban. Hiaba tudtam, hogyan mukodik a tarcsafek, azert mas volt szetszedni es osszerakni, mint elmeletben megszerelni.
Szoval a szereleshez hianyzott eleg sok info, amit - hozzaerto haver nem leven - konyvekbol iygekeztem megszerezni. Rakat penzt koltottem Capris konyvekre Nemetorszagban (Jetzt helfe ich mir selber - Capri III 1978-1981, Ford Capri: restaurierungshandbuch, Haynes Manual MKII 1.6-2.0l, aztan beszereztem olyan konyveket is, mint pl. a gepjarmuvek javitofenyezese, meg korszeru karosszeria karosszeriajavitas - ez utobbinak pl. semmi haszna nem volt:-(

A szakertelmen kivul a szerszamok is hianyoztak: volt egy dugokulcs keszletem, nehany villaskulcsom, ocska, csorba csavarhuzom, meg ocska fogoim. Igy szerszamokat is elkezdtem vasarolgatni (flex, csiszolo, etc).

Szoval fenyezes hazilagos gyors kijavitasa:
Elmentem egy kivulrol szimpatikusnak (=kulturalt) tuno fenyezomuhelybe, ami nem is volt olyan rossz valasztas. A festekkevero sracrol kiderult, hogy Caprija volt, es abszolut lelkesen allt dologhoz. Bar a penzmagbol eppen kifogytam (hogy legyen egy mukodokepes kocsim, vettem magamnak egy 90-es kadett limuzint a sogoromtol, amelynek 1.5 tdi isuzu motorja volt: megvettem talan 600-ert, rakoltottem a kasztnira 200-at, aztan rajottem, hogy ket kocsi hobbinak tul sok, igy eladtam - pont annyit buktam rajta, hogy a Caprira felre tett zse elment...), szoval a penzmagbol kifogytam, de azert a srac pozitiv hozzaallasat latva beprobalkoztam, hogy megis, mennyi lenne a teljes fenyezes? A srac azt valaszolta, hogy olcson 30 ezer elemenkent. Egy pillanatra atfutott az agyamon, hogy 1 kocsi = 1 elem, de aztan a srac elkezdte mutogatni, hogy hany elem is van a Caprim, akkor picit lelohadtam..
Megertette, hogy penzmagbol eppen kifogytam, es csak a muszaki miatt akarom olcson lefujni a kocsit. Szoval rendeltem tole 2 flakon sarga festeket par ezer Ft-ert.
A javitoszint ugy keverte ki, hogy a fenyezett tukromet ott hagytam nala, o meg nekiallt kiserletezgetni - mit mondjak, ugy eltalalta, hogy meg senki nem vette eszre pontosan, hogy hol kezdodik a javitofeny, es hol er veget az eredeti...
En meg nekialltam otthon gittelni a kasztnit (elotte persze elolvastam, hogy mikor milyen csiszolopapirt, alapozot, stb kell hasznalni). A vegeredmeny vegul is nem lett rossz - ahhoz kepest, hogy csak gyorsjavitasnak szantam, semmikeppen...
Ilyeneket kellett eltuntetnem:
Image


amit igy oldottam meg (ha jol emlekszem, ez volt vmi alapozo):

Image

majd:

Image

es vegul:

Image
Image
Image

A vegeredmeny - 5 meterrol, vagy tavolabbrol nezve tobb, mint kielegito volt, a celnak (muszaki) meg aztan vegkepp megfelelt.
Igazsag szerint egy hibat csinaltam a fenyezes soran: nem hagytam eleget szaradni valoszinuleg a gittet, igy a festeken latszik kozelrol, hogy nehany helyen megrancosodott. Mindenesetre kovetkezo alkalommal mar okosabb leszek:-)
bandi
afbalint
márokosanistudnézni
Posts: 60
Joined: Mon Jan 16, 2006 11:36 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Magyarorszag/Nemetorszag

Post by afbalint »

albicapri: igazsag szerint en egy " jol mukodo" caprit szerettem volna, nem egy ganyolt, takolt szart...Ha valamit megcsinaltatok, az ne jo legyen, hanem uberfasza.

Legalabbis 2004-ben meg igy gondolkodtam:-)

De oszig eljutottam odaig, hogy talaltam egy szerelo ismerost, aki ugy ahogy volt a kocsi, atnyomta a muszakin (plusz 15 zse:-). De ehhez meg nem voltam eleg erett korabban:-)))
bandi
afbalint
márokosanistudnézni
Posts: 60
Joined: Mon Jan 16, 2006 11:36 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Magyarorszag/Nemetorszag

Post by afbalint »

ja meg meg egy: a mi kis varosunkban van kb 6 autoszerelo. hidd el, kurvara nem egyszeru ugy menedzselni egy javitast, ha haverok altal is ajanlott szerviz 80 km-re van csak, te pedig kulfoldi munkad miatt nemetorszagbol probalod osszeszervezni a dolgokat...

Amugy a varosunkban levo osszes szervizben futottam egy kort, volt, ahonnan, egybol kifordultam, volt, ahol egy gumicseret meg mertem engedni, de alapvetoen azt lattam, hogy hasonlo mentalitassal dolgoznak (ott kurnak at, ahol tudnak, es szamla nelkul dolgoznak olyan aron, mindenfele garancia vallalasa nelkul, mint egy markaszerviz...)
Egesz egyszeruen nincs valasztek...

Szoval a kasztni elkeszult, es ekkor mivel megint hosszabb idore ki kellett mennem nemetbe,ugy voltam vele - mivel a kocsit ugysem viszem ki, ezert a muszakit majd csak akkor csinaltatom meg, ha visszajovok, ezert csak a gyujtast/karburatort akartam rendbe rakatni. Mondom koklerekbol eleg, volt a varosban egy szakszerviz, mondom elviszem oda.
A baj egyebkent az volt, hogy ki-kihagyott a motor, gazadasra neha lefulladt, alapjarat ugralt es bemelegedes utan is eleg fekete fustje volt, fogyasztasa alulrol verdeste a 16 litert...
Bementem a szakszervizbe, ahol felfogtak mirol van szo (gyujtas/porlaszto beallitas). Penteki napon hoztam el a kocsit, ment is mint a kisangyal...(Ok, muszaki meg nem volt, de ez a rovid turakon nem zavart...). Mondtam magamban, szombaton akkor meghajtom kicsit a kocsit...
Szombati nap megvirrad, capriba be, poccre indul, hajtok ki a varosbol amikor egy korforgalom kellos kozepen ugy leall, hogy motor csak koszorul, de be nem indul. Na, ekkor ragtam be a szervizekre...Ha nyitva lett volna az a kurva szerviz, akkor valoszinuleg most bortonben ulnek...
De nem volt, en meg vasarnap mar utaztam Nemetorszagba...
A kocsi egyebkent olyan szinten nem indult, hogy hiaba szedtem ki a gyertyakat, szelloztettem ki a motort, az se segitett. Haver vontatott haza...
bandi
afbalint
márokosanistudnézni
Posts: 60
Joined: Mon Jan 16, 2006 11:36 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Magyarorszag/Nemetorszag

Post by afbalint »

Meg egy mellekvagany: Reklamalas a szervizben.
Meg amikor a dizel kadettem volt, azzal olajcseret/levegoszuro cseret egyszer szakszervizben csinaltattam (nem a penz vetett fel, egesz egyszeruen ugy el voltam havazva, hogy nem jutottam el odaig, hogy megcsinaljam). Roviddel ezutan valami ujdonsult haver pont azt a szervizt kezdte el fikazni, hogy tan egy ismerose dolgozott ott, es hogy ott mindenkit atkurnak, ocska olajat raknak bele (ha egyaltalan lecserelik), a legszurot meg max. kiporoljak egy kicsit, oszt jo napot.
Bar a kadettnek addig nem nagyon nyitottam fel a motorteret (az 1.5-os kis Tdi nagyon jol muzsikalt, telen nyaron/varosban/orszaguton 5 lityot evett), de most megtettem. Nezem a legszurohazat, latszik rajta mar messzirol, hogy ossze van gyakorlatilag rohadva, es az biztos, hogy ehhez a mult heten ugyan hozza nem nyultak. Na, ezen aztan felbasztam rendesen az agyam.
Masnap szerviz, odamegyek az egyik szabad pulthoz, es az ott ulo holgynek eleg idegesen mondom, hogy keritsen gyorsan egy fonokot, meg a szerelot, aki ezt a munkat vegezte, mert a kocsihoz ugyan hozza nem nyultak. Nez ram neman, aztan odahiv egy oltonyoset, akinek elmagyarazza a tenyallast. En kozben agressziven, turelmetlenul nezek, dobolok az ujjammal. Az oltonyos elkeri a kocsikulcsot, odaadja egy szerelonek, mond neki valamit, engem megker, hogy faradjak utana, es az egyik muhelybe vezet. beallnak a kadettal, 3 szerelo vesz korul, szo nelkul dolgznak, nyitjak fel a motorhaztetot.
Az furcsa volt, hogy valahogy teljesen mas helyen kapirgaltak, mint ahol en nezelodtem tegnap. Mondom mit csinalnak? - Leszedjuk a legszurot...Legszurot? Mondom ez itt akkor mi? - mutatok az altalam legszuronek velt muanyag hazra. - Rezonator doboz. Azt nem kell megbontani a legszurocserehez...
Hmmm, ezutan szotlanul alltam, mig kivettek a tenyleg uj legszurot. Mig szereltek vissza, probaltam oldani a feszultseget: Na jol van - mondom viccesen -, az olajat azert mar ne eresszek le, azt elhiszem..- de nem nevettek, ki tudjamiert...
Na, ez pl. azon kiveteles szervizek egyike, ahova azert nem jarok azota, mert ott NEM kurtak at:-)
bandi
Post Reply