elektromossag
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
A legmezeibb megoldás az ellenállás, csak akkor azon elég nagy teljesítmény fog eldisszipálódni. ha mondjuk a felével akarod járatni, és a venti eszik pl 5 ampert, akkor kisseb feszültségről lehet hogy még többet, na és ha az ellenállás pontosan akkora mint a ventillátor ellenállása, akkor az ellenálláson esik 6 volt, folyik rajta 5 amper, az 30 W, ami tisztán fütésre megy el. Egy 30 w-os ellenállás az már csak porcelán testre tekert ellenálláshuzal lehet, és hát ugye hatalmas a veszteség. Meg lehet csinálni tranzisztorosan is a dolgot, de ha nem kapcsoloüzemü feszültség átalalkítót csinálsz, akkor ugyanugy el kell fűteni a felesleges teljesítményt eghy hűtőbordán náhány tranyóval, az megint csak nem túl hatékony. Én olyan ventit keresnék ami eleve ugy van tekercselve hogy tud 2 fordulatszámot, ha nem akarsz az autoba egy rezsót is beüzemelni. vagy sorba kötsz 2 ventit, akkor azok lassan forognak. Ha egy kapcsolóval pedig párhuzamosra kötöd őket, akkor mind a kettő full sebességgel megy, nem kell elleállat meg semmi más sem. elég sok auton van dupla venti, talán az a legegyszerübb....
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- gigford
- egyedülisszerelhet
- Posts: 735
- Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Debrecen
Bogyó, kiderült, hogy a hűtőventi szar, túl sok áramot vesz fel, elvittem autovillamosságihoz.
Visszavittem a bontoba, becserelték egy másikra, bekötöttem és faszául működik.
Az eredeti tervtől eltérően, meghagytam a gyári ventit es a hűtő elé raktam be az elektromosat, de háttal a hűtőnek, mivel mifelénk fújó ventit nem lehet kapni csak szivót.
Nem szarakodtam a kétsebességű megoldassal sem. Dugóban rákapcsolom és igy nem forr fel.
Túl sokat kellet volna alakítani, hogy beférjen a venti a hűtő mögé, így maradt ez a megoldás.
Visszavittem a bontoba, becserelték egy másikra, bekötöttem és faszául működik.
Az eredeti tervtől eltérően, meghagytam a gyári ventit es a hűtő elé raktam be az elektromosat, de háttal a hűtőnek, mivel mifelénk fújó ventit nem lehet kapni csak szivót.
Nem szarakodtam a kétsebességű megoldassal sem. Dugóban rákapcsolom és igy nem forr fel.
Túl sokat kellet volna alakítani, hogy beférjen a venti a hűtő mögé, így maradt ez a megoldás.
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
igy már érthető hogy miért olvadt el a biztosíték, de a relé azért nem árt neki...gigford wrote:Bogyó, kiderült, hogy a hűtőventi szar, túl sok áramot vesz fel, elvittem autovillamosságihoz.
Visszavittem a bontoba, becserelték egy másikra, bekötöttem és faszául működik.
Az eredeti tervtől eltérően, meghagytam a gyári ventit es a hűtő elé raktam be az elektromosat, de háttal a hűtőnek, mivel mifelénk fújó ventit nem lehet kapni csak szivót.
Nem szarakodtam a kétsebességű megoldassal sem. Dugóban rákapcsolom és igy nem forr fel.
Túl sokat kellet volna alakítani, hogy beférjen a venti a hűtő mögé, így maradt ez a megoldás.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
amikor visszaengeded a kulcsot, akkor az indítomotor már nem vesz fel áramot, ezért a rendszerben megint a normális lesz a feszültségszint (indítózás közben leesik a feszültségszint a nagy felvett áram miatt) és hirtelen lesz rendes gyujtásod. valószinüleg a régi kábelek és szar biztitábla miatt annyira leesik a fesz. indítózáskor, hogy nincs rendes szikrád. első körben nézd meg, hogy az elektromos gyujtás doboza rendesen van e bekötve ű8ez alatt azt értem, hogy 2 helyről kap tápfeszt, az egyik sima gyujtás-plusz, a másik az indítózásé, innen tudja a doboz hogy indítozól és ilyenkor nagyobb impulzust ad a trafónak hogy legyen elég szikra). ezek után le kellene cserélni a kábelt ami megy az önindítóra, azt a szép vastagot, hogy minél kevesebb fesz essen indítózáskor, és a biztitáblát is kiszedném és alaposan átpucolnám kezdésnek...gizmo wrote:Sziasztok!
Az mitől lehet, hogy indítózva nem / nagyon nehezen indul az autó, viszont amikor pont visszaengedem az indítózásból a kulcsot, akkor beindul? Persze némi füst kiséretében a karbiból?
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- DavidMolnar
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 307
- Joined: Fri Apr 13, 2007 11:42 am