könnyített acél lendkerék

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

Post Reply
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

könnyített acél lendkerék

Post by gigford »

Találtam vidéken egy szakit, aki vállalna acél lendkerék készítést.
Könnyíteni és kiegyensúlyozni is tudna igény szerint.
Aki esetleg nem tudná,mire jó: ellenállóbb az öntöttvasnál,könnyebben felpörgeti a motort,viszont veszít a nyomatékból.

Több darab gyártása esetén olcsóbb is lenne,de még nem mondott konkrét árat egy darabra sem.
Várom az ellenérveket is
CAPRI-3
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 427
Joined: Sun Dec 05, 2004 12:21 pm

Post by CAPRI-3 »

ellenerv kell?:)

""viszont veszít a nyomatékból. ""

te magad meg is mondtad:)
ezek a fajta motorok, de foleg a V-k erossege a nagyobb nyomatek, ebbol veszteni nagy hiba. loeroben amugy sem allunk jol, atlagosan 50-60Le/1000ccm ezzel igencsak hatulra szorulunk a sportautok teren.
2 verzio van, vagy turbositani a V6-ot, vagy a sorosoknak duplakarbi, tengelyek, es akkor jonnek a lovak... akkor mar nem rossz egy lendkerek, de hidd el, szivesebben veszel surubben gumikat a hatso tengelyre:)))

amugy jo dolog, de egy caprin annyi mindent tudsz javitani, hogy sztem ez egy listan igencsak keves prioritassal rendelkezne:)
User avatar
driver
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 291
Joined: Sun Dec 26, 2004 6:39 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Szigethalom

acél lendkerék

Post by driver »

Nagyon örülök annak, hogy a másik verziot( eredeti lendkerék szétgányolás) elvetetted. A acélbol valo legyártás megfontolando, de a lényeget Capri-3 már elmodta róla.Talán valami kompromiszumos megoldás kellene, leszedetni de csak egy kicsit ,kérdes megéri e .Még nemvezettem ilyen autot amiben ilyen lenne, igazábol nem tudni,hogyan müködne a gyakorlatban.
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

Én is olyanra gondoltam,hogy csak annyit könnyíteni az acélból,hogy lényegesen ne veszítsen a nyomatékból.
Egy ladás oldalon van fenn egy történet arról hogy az öntöttvas lendkerék berepedezett és szétszállt,úgy hogy a lábpedáloknál szakította át a kasznit,majdnem levitte a faszi lábfejét...képekkel illusztrálva.
Kérdés az hogy ez csak orosz szomszédunknál fordulhat elő vmiféle gyártási hiba következtében vagy más márkánál is megtörténhet ilyen.

Én azért gondolok erre a tuninglehetőségre,mert ezek a V motorok lomhábbak soros társaiknál. Azt kéne megtudni,hogy pl. a 80-120ra gyorsuláskor mennyivel rövidebb az idő könnyített lendkerékkel mint simával,ha nem számottevő akkor nem érdemes,de ha igen akkor főleg előzésnél előnyt jelenthet.
Kérdés az, hogy mennyiért vállalná az ürge,ha elfogadható akkor lehet belevágok.
Talán még a ladásoktól megkérdezem,hogy ők mit tapasztaltak.
User avatar
taunus73sw
nemleszgondhasegítis
Posts: 150
Joined: Mon Dec 06, 2004 1:39 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: BUDAPEST
Contact:

Post by taunus73sw »

80-120 ra?????

Szerintem alapból is kurv@ jól gyorsul!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nekem mindenesetre élmény minden Caprizás, feltéve ha V6-ból jön 3000-től a hang. :D

A ladás oldalon több lendkereket is mutatnak, azt bizonyítva, hogy a gyári orosz lendkerék bizonyos idő után repedezik.
Azért ez nem jellemző a Ford-ra :!:
Talán azért, mert nekünk AUTÓNK van, HMM Vagyis az AUTÓ a mienk :twisted:
1973 TAUNUS SW 1600 XL
User avatar
Elvis
márokosanistudnézni
Posts: 54
Joined: Sun Jan 02, 2005 6:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dabas
Contact:

Post by Elvis »

Srácok nekem könnyített lendkerekem van, ami a gyáriból lett lefaragva.
Tapasztalatot nem tudok mondani, mert én egyből így raktam bele.
Úgyhogy ennyi, fingom nincs, hogy jobb, vagy nem jobb! :lol:
A lábfejem még megvan! :lol:
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

Meg nincs kesz, de keszul, ugyhogy ne toroljetek a topikot :)

A kerdes:

A pinto sohc meg a v6 lendkerek ha jol tudom 6 ponton csatlakozik a fotengelyhez.

Ha vki tutira megerositene, hogy a ket motortipusnak azonos meretu,csereszabatos lendkerekcsavarjai vannak akkor annak :ru:
Post Reply