2.9i miért ..arakodik

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

Post Reply
User avatar
Szelei Szilard
nemleszgondhasegítis
Posts: 133
Joined: Mon Mar 12, 2007 8:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Simontornya

2.9i miért ..arakodik

Post by Szelei Szilard »

Segítsetek!!!! Hirtelen gázadásnál megtorpanik, ha egyenletesen nyomom a gázt jól gyorsul. már egyszer meglett a hiba, "műanyag benzincsövet" megoldotta a benzin, nagyon össze volt szűkülve a cső így nem volt elegendő nyomás.Most tettem rá 8mm-es réz csövet. 1 napig jó vólt, ment mint állat. DE MEGINT SZAR!!!!
'76 Capri MK II 2.9 V6
'92 Scorpio 2.9 V6
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Blant »

Légtömegmérős, vagy MAP szenzoros-lambda szondás? Szerintem injektorprobléma lehet. Nekme a K-JET csinált hasonlót. Injektortisztítás megoldotta! Szerintem megtorpanást az okozhat, hogy a hirtelen sok levegőhöz nem tolul elég benzin. Nézd meg fehérek-e a gyertyák, ami a kevés benzin biztos jele. Ha nem szállít kevés benzint az injektro, még akkor is előfordul, hogy nem porlaszt rendesen, csak"bepisili" a benzint. az se jó.
Szerintem lehet gond a pillangó szelep szenzorával is, bár nem tudom, hogy az el szokottt-e romlani.
Ha map szenzoros (levegőnyomást mér a szívósorban (? azthiszem), az is lehet baj. hirtelen gázadáskor hülyeség-jelet ad a computernek, nem tudja lereagálni a hirtelen nyomásváltozást,

Ez utóbbit most olvastam. A többit csak saját kútfőből merítettem :-)
Ha hülyeséget mondtam, a többiek úgyis kijavítanak. :twisted:

Üdv!


Bence

http://www.gats.hu itt tudsz injektort tisztíttatni. kb 1000FT/db
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
Szelei Szilard
nemleszgondhasegítis
Posts: 133
Joined: Mon Mar 12, 2007 8:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Simontornya

Post by Szelei Szilard »

Egy bontóba nemrég vettem MAP-szenzort és működött is vele az autó, lehet megint az romlott el?Remélem nem. Ja és légszürő nélkül próbálgattam :oops: lehet, hogy az is befojásolja a jó működést? De eddig légszűrő nélkül is jó volt. beszívhatott valami koszt légszűrőn keresztül?Én mar nem tudom mit csináljak akármit próbálok semmi javulás. Most valami 4hengeres vw ac-pumpa van rajta, lehet felteszek rá egy A4 quattro 2.8 v6 ac-t, hátha jó lesz.
'76 Capri MK II 2.9 V6
'92 Scorpio 2.9 V6
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

Szelei Szilard wrote:Egy bontóba nemrég vettem MAP-szenzort és működött is vele az autó, lehet megint az romlott el?Remélem nem. Ja és légszürő nélkül próbálgattam :oops: lehet, hogy az is befojásolja a jó működést? De eddig légszűrő nélkül is jó volt. beszívhatott valami koszt légszűrőn keresztül?Én mar nem tudom mit csináljak akármit próbálok semmi javulás. Most valami 4hengeres vw ac-pumpa van rajta, lehet felteszek rá egy A4 quattro 2.8 v6 ac-t, hátha jó lesz.
tegyél egy uj AC-t, az megoldja a gondodat. Ha nem tud az AC elég benzint szálítani, akkor tipikusan ez a baja. 16000 egy uj AC, nem érdemes szarakodni a bontottakkal.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Szelei Szilard
nemleszgondhasegítis
Posts: 133
Joined: Mon Mar 12, 2007 8:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Simontornya

Post by Szelei Szilard »

Köszi srácok a segítséget, megpróbálom másik ac-val, majd jelzek, mi sült ki belőle. ha van még tippetek, hogy mi lehet a rossz a nagyvason, nagyon örülnék ha írnátok.
'76 Capri MK II 2.9 V6
'92 Scorpio 2.9 V6
User avatar
Szelei Szilard
nemleszgondhasegítis
Posts: 133
Joined: Mon Mar 12, 2007 8:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Simontornya

Post by Szelei Szilard »

Tippetek van, hogy melyik AC pumpa vált be 87es scorpio 2.9i mocihoz.
'76 Capri MK II 2.9 V6
'92 Scorpio 2.9 V6
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

Szelei Szilard wrote:Tippetek van, hogy melyik AC pumpa vált be 87es scorpio 2.9i mocihoz.
tök mindegy, bármelyik ford EFI-é jó... 3.5 bárt nyomnak álltalában, külsö és belsö szokott lenni, neked a külsö lesz jó
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Blant »

Hoppá!
és a benzinszűrő? van a rendszerben? Ha nincsm akkor kb 100%, hogy injektort kell tisztítanos, ha van, akkor pedig cseréld a z AC-vel együtt!, vagy még előtte! Szokott gondot okozni és csak pár száz forint!!!
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

Blant wrote:Hoppá!
és a benzinszűrő? van a rendszerben? Ha nincsm akkor kb 100%, hogy injektort kell tisztítanos, ha van, akkor pedig cseréld a z AC-vel együtt!, vagy még előtte! Szokott gondot okozni és csak pár száz forint!!!
nem inkább 1-2 ezer?
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Blant »

én 800ért vettem a 2,8i-jét a Bárdinál :-) 2 féle is volt. átmérőben volt a különbség. Az is pár Miliméter. A drágábbat vettem meg :D
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

Blant wrote:én 800ért vettem a 2,8i-jét a Bárdinál :-) 2 féle is volt. átmérőben volt a különbség. Az is pár Miliméter. A drágábbat vettem meg :D
akkor én jártam rosszul... a kozéhoz amikor kerestem a nagy átméröjü (kb 6 cm) volt 2400 a kis átméröjü (kb 3 cm) meg 3200, és hát persze hogy nem fért el a nagyobbik. és szerintem a két szürö között nem sok a különbség...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Post Reply