Tuning lengőkar

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

szszaby wrote:Image
Image
igen szép rajzok, ha nem laknál ilyen messze veled rajzoltatnám meg a dolgokat a havernak, mert az enyémet alig birja kiolvasni :lol: :lol:

viszont a poli szilent (külsö és belső is) 2 darabból áll, mert ha egy darabból lenne nem tudnád átnyomni a lengőkaron. van itt két kép, én ezeket mértem le, sajnos elég kicsik, de a http://www.deflex.co.uk oldalon megnézhetők:

Image
Image

előtúrom a méreteket és közkincsé teszem...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

A belső nekem is két darabos azt be lehet rakni a méret szerint, viszont a stabgumi az tényleg nem menne be.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Dartonit
egyedülisszerelhet
Posts: 505
Joined: Wed Sep 21, 2005 4:00 pm

Re: Tuning lengőkar

Post by Dartonit »

bogyo28 wrote: Image
Ez minek a kormányműve? Sierráé? Csak mert jó lenne a Capri kormányműve helyett valami csavaros megoldást találni. Nem túl jó ez a gumiágyas megoldás, és már nagyon unom a kormányremegést.
'81 MK3 4.6 V8
"A V8 a pokolban is V8." - Winkler
User avatar
Peti
egyedülisszerelhet
Posts: 931
Joined: Tue Jul 12, 2005 5:28 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Tuning lengőkar

Post by Peti »

2.8i Caprié.
'81 Capri 3.0 SHO X-Pack project
'83 Granada 2.8i Ghia X project
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Tuning lengőkar

Post by Nitrobuster »

Capripower wrote:2.8i Caprié.
Pontosabban szervókormány.
Elég ritka és általában nem is jó ráadásul a felújításuk körülményes.
Bölcső csere kell hozzá.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
Dartonit
egyedülisszerelhet
Posts: 505
Joined: Wed Sep 21, 2005 4:00 pm

Re: Tuning lengőkar

Post by Dartonit »

Nitrobuster wrote:
Capripower wrote:2.8i Caprié.
Pontosabban szervókormány.
Elég ritka és általában nem is jó ráadásul a felújításuk körülményes.
Bölcső csere kell hozzá.
Az szopás. Csak azért kérdeztem, mert van nálam egy Sierra kormánymű, és az is ilyen. Az talán csereszabatos lehet a szervós bölcsővel?
'81 MK3 4.6 V8
"A V8 a pokolban is V8." - Winkler
User avatar
tomtom
egyedülisszerelhet
Posts: 779
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Kaposvár

Post by tomtom »

röviden: nem.
bővebben: más a felfogatása az egész kormányműnek (a sierráé oda esik, ahol a fenti képen a bölcső középvonala van), annak érdekében, hogy a bölcsővel majdnem egy szintbe tudják hozni, hogy elférjen a moci. ez lenne a kisebb probléma, mert egy próba erejéig gyorskötöző szalaggal is fel lehetne rakni, miután a tartó szemeket eltávolítod flexel. vagy fűrésszel. vagy hidegvágóval. vagy bánomisénmivel. mindegy. továbbá még mindig ott a probléma, hogy a capri k.mű behajtó tengelye (kormányoszlop) érintő irányból fut bele az öntvényházba felülről, a sierrán pedig, ha emlékeim nem csalnak, alulról, ami további szintezési nehézséget eredményez installálásakor. kérdéses, hogy esetleg a motor emelésével lehet-e kompenzálni a motor-k.mű szintbeli átfedettségét.
magam is foglalkoztam a kérdéssel egy időben, de véletlenül belebotlottam egy gyári capri k.műbe, és utánna nem fektettem energiát a projectbe, de érdekelnének tapasztalatok ezzel kapcsolatosan, mivel sierráé sok van, a capriké meg előbb-utóbb kikopnak. (javítsatok ki, ha vmi. hüleséget írtam, mert emlékezetből -ami nem a legjobb- írtam eztazt.)
Post Reply