Tuning lengőkar

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

CAPRI-3
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 427
Joined: Sun Dec 05, 2004 12:21 pm

Post by CAPRI-3 »

Süni wrote:Amire ki van támasztva az alsó képen, az megy majd a szilent helyére ?
(Már láttam ilyet külföldi honlapokon is, ez mire jó ? -egy laikus)
ezzel tulajdonképpen 3szög lengőkarosra alakul a capri futóműve, ami vmennyi komfortvesztést és magas fokú stabilitás-javulást eredményez.
a lengőkarok felcserélésével, hátulról, a stabi helyére.
de mint tudjuk stabilizátor kell, ezért azt a lengőkar alá kötjük be, és mivel más köríven mozog innentől, ezért nem fixes, hanem a danamid vagy poli betétben csúszkál.
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

meg lehet kérdezni hogy a G fej honnan van? kellene nekem máshova, de kissebb, és ha van bejáratott bolt akkor nem keresgetnék....
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
CAPRI-3
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 427
Joined: Sun Dec 05, 2004 12:21 pm

Post by CAPRI-3 »

bármelyik komolyabb csapágyboltban kell lennie, nekem az egyikben sofőr a barátom, csak megmondom mit akarok és hozza.
adj méreteket és meglesz bolti ár alatt vmivel.
mi 16-ost használtunk, kisebbet nem mertem megkockáztatni.
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Post by Süni »

CAPRI-3 wrote:
Süni wrote:Amire ki van támasztva az alsó képen, az megy majd a szilent helyére ?
(Már láttam ilyet külföldi honlapokon is, ez mire jó ? -egy laikus)
ezzel tulajdonképpen 3szög lengőkarosra alakul a capri futóműve, ami vmennyi komfortvesztést és magas fokú stabilitás-javulást eredményez.
a lengőkarok felcserélésével, hátulról, a stabi helyére.
de mint tudjuk stabilizátor kell, ezért azt a lengőkar alá kötjük be, és mivel más köríven mozog innentől, ezért nem fixes, hanem a danamid vagy poli betétben csúszkál.
Jól tudom, h az Escort MK2 lengőkarja ugyanaz ? (legalábbis alkatrészkatalógusok szerint.) Akkor ezt én is használhatnám ? A lengőkar felcserélésén jobbost-balosra gondolsz ?
CAPRI-3
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 427
Joined: Sun Dec 05, 2004 12:21 pm

Post by CAPRI-3 »

Jól tudom, h az Escort MK2 lengőkarja ugyanaz ?
pontosan
Akkor ezt én is használhatnám ?
Pontosan!
A lengőkar felcserélésén jobbost-balosra gondolsz ?
PONTOSAN!!!

:D :lol: :twisted:
kereskedőnek "természetesen" jár kedvezmény 8)
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Post by Süni »

:smt038 :smt038
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Blant »

Ez igen!

Le a kalappal!
Hova hegeszted a kitámasztó rud felfüggesztését majd? A hossztartóra? villa lesz, vagy más megoldás. Arról is csinálj majd képet, ha lehet! Szép munka!
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
trafo2000
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 241
Joined: Thu Dec 30, 2004 12:47 pm

Post by trafo2000 »

Süni wrote::smt038 :smt038
pedig ezt is kitárgyaltuk már
User avatar
Dartonit
egyedülisszerelhet
Posts: 505
Joined: Wed Sep 21, 2005 4:00 pm

Post by Dartonit »

Szerintetek ez az erősített futómű megoldaná a nehezebb motor kérdését is?
CAPRI-3
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 427
Joined: Sun Dec 05, 2004 12:21 pm

Post by CAPRI-3 »

nem
User avatar
Dartonit
egyedülisszerelhet
Posts: 505
Joined: Wed Sep 21, 2005 4:00 pm

Post by Dartonit »

Nem tudom, a súlyelosztás miatt gondoltad?
Azt lesz*rom.

Az lenne a lényeg, hogy ne hulljon szét pusztán a súly miatt.
"Csak" 60-70 kg a difi a 2.8, és egy 5.0 között.
User avatar
Peti
egyedülisszerelhet
Posts: 931
Joined: Tue Jul 12, 2005 5:28 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Peti »

Úgy tudom, hogy már a 2.8i moci (az a legnehezebb) is határeset a Caprikban szolgáló gyengécske Escort első futóműnek. Láttam egy fényképet egy Mk1 Perana első futóműről, és ott ránézésre annyi volt a különbség, hogy dupla stabirúd volt. De gondolom, hogy a gátlók, meg a rugók, stb. sem a mezei Capriból valók voltak. Ezen kívül csak full átépített első futóműves V8-as Caprit láttam.

Közben ezeket találtam (Peranák):

Image

Image
'81 Capri 3.0 SHO X-Pack project
'83 Granada 2.8i Ghia X project
User avatar
Pudva
rengetegetirogatide
Posts: 2543
Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Nyóc + a Tizenhárom
Contact:

Post by Pudva »

Úrsten' mit kellene alápakolnom akkor ha 1 Low-Ridert szeretnék Capriból ??!! :roll:
'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
CAPRI-3
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 427
Joined: Sun Dec 05, 2004 12:21 pm

Post by CAPRI-3 »

Dartonit wrote:Nem tudom, a súlyelosztás miatt gondoltad?
Azt lesz*rom.

Az lenne a lényeg, hogy ne hulljon szét pusztán a súly miatt.
"Csak" 60-70 kg a difi a 2.8, és egy 5.0 között.
nem errol van szo.
ez a merevites a futomu mozgasat es gyengeseget hivatott javitani, de plusz suly inkabb rugo es gatlo kerdese.
persze nehezebb motornal megnagyobb segitseg, de csak a sulynak megfeleloen erosebb rugo es gatlo utan.
User avatar
Dartonit
egyedülisszerelhet
Posts: 505
Joined: Wed Sep 21, 2005 4:00 pm

Post by Dartonit »

Mennyi lehet a 2.8i? Csak mert a Windsor blokk 219 kg (most néztem utánna).
Valőszínű még nincs 50 kg különbség sem.
Post Reply