Tuning lengőkar

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

Amit én is láttam toyotát gyári megoldásban hátulról volt támasztva, szinte tök ua mint a capri futomű. A Histo-Cup -on ment autók alatt valami ilyesmi megoldás volt:

Image
Image
Image
Image

igy nem kellene hegeszteni a lengőkart, amitöl én kicsit félek, mert nem értek hozzá. Viszont gyári lengökarral, pu szilenttel, gyári gólyalábbal is egyszerüen megvalósítható lenne, a stabkar meg csak jobban elő van feszítve. Láttam olyan caprit, amin a stabkart ugy feszítették elő jobban, hogy elöl 2 cm-el lejjebb helyezték a felfogatását. Nem sufni-tuning volt, hanem valami cég álltal gyártott valami.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
CAPRI-3
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 427
Joined: Sun Dec 05, 2004 12:21 pm

Post by CAPRI-3 »

te bogyó, nézd meg jobban azt a lengőkart hegesztés ügyileg :)
a gyári cucc a stabszilent perselye mellett el van vékoníitva, mint egy I gerenda, abba nem tudnál csavarmenetet tenii a G szemhez...
ez is hegesztve van a stabi csatlakozása mellett, sőt, egészen körbeöleli a pótolt és hegesztett rész.

ebből a szempontból ez még "rosszabb" is, ráadásul nehezebben megvalósítható a bonyolultabb alkatrészek miatt. ráadásul el kell vágnod egy stabilizátort hozzá, ami azért nem vicces és beállítani is sokkal profibban kell, nézd csak mennyi lehetőség van rajta.

persze versenysportban ez a tuti, de tőlünk ez még távolabb van, mint az első verzió.
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

Félreértesz, a fenti 3 épet csak azért raktam fel hogy ilyen volt a Histo-Cup-os autokban. A lényeg részemre az alsó nagy kép. Ha megnézed az egy mezei lengőkarnak látszik, persze felcserélve az oldalak, és abban van benne a hátra menő kitámasztó rúd. A stabkar meg ehez van hozzácsavarozva. Ennél ha jól látom a képet, akkor mezei lengőkarral van megvalósítva. Ami fentebb van kép lengőkarról, azon már állítható, NASA technikás van, azt egyszerüen itthon megcsinálni elég merész lenne.

Igy mi a vélemény?
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
driver
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 291
Joined: Sun Dec 26, 2004 6:39 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Szigethalom

Post by driver »

CAPRI-3 a bázisról :)

így ugyanaz a vélemény Lacám, mert az alsó nagy képen ugyanaz van, csak összerakva. nézd meg jobban, azon még inkább látszik a hegesztés a nagy csatlakozás felett és balra.

de valóban össze lehetne rakni talán gyári lengőkarral is.
jó öntvényhegesztő van a Teve utcából nyíló első kis utcában (sosem jegyzem meg a nevét) a Róbert K. körúttal párhuzamosan, én bennük simán megbíznék. sztem olcsóbb és egyszerűbb a hegesztett megoldás. nem bonyolódnék ebbe a több alkatrészigényű verzióba, eleve oldalanként 2 G fejjel, 1 menetes szárral és két csatlakozással több kell.
ellenben a másiknál csak az esztergált "szem" és annak felhegesztése.

én így látom.
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

Akkor tovább megyek az agymenéssel. Gyári lengőkar, pu szilent, forditott berakás (bal-jobb), és nem hegeszteni a szemet, hanem a kitámasztóhoz felfogatni valahogy a stabkart, akkor no hegesztés, 1 plusz alkatrész? könnyü szerelni is, és ha tönkremegy a gömbfej a lengőkarban, veszel egy másikat és csere.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Pudva
rengetegetirogatide
Posts: 2543
Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Nyóc + a Tizenhárom
Contact:

Post by Pudva »

Kapjátok be :twisted: ! már rég elvesztettem a fonalat, hogy miről beszéltek :D Na de qssolok, mert úgysem értek hozzá... :shock: de ígérjétek meg hogy majd valaki 1x személyesen elmeséli ezt az egészet!
Lécci lécci lécci :lol:
'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
User avatar
Peti
egyedülisszerelhet
Posts: 931
Joined: Tue Jul 12, 2005 5:28 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Peti »

:) :) :)
'81 Capri 3.0 SHO X-Pack project
'83 Granada 2.8i Ghia X project
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

Pudva wrote:Kapjátok be :twisted: ! már rég elvesztettem a fonalat, hogy miről beszéltek :D Na de qssolok, mert úgysem értek hozzá... :shock: de ígérjétek meg hogy majd valaki 1x személyesen elmeséli ezt az egészet!
Lécci lécci lécci :lol:
Már megjelent cd-n és kazettán!!
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
CAPRI-3
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 427
Joined: Sun Dec 05, 2004 12:21 pm

Post by CAPRI-3 »

bogyo28 wrote:Akkor tovább megyek az agymenéssel. Gyári lengőkar, pu szilent, forditott berakás (bal-jobb), és nem hegeszteni a szemet, hanem a kitámasztóhoz felfogatni valahogy a stabkart, akkor no hegesztés, 1 plusz alkatrész? könnyü szerelni is, és ha tönkremegy a gömbfej a lengőkarban, veszel egy másikat és csere.
vhogy?
más köríven van druszám, mozognia kell, az csak G fejjel megy... oldalanként 2, összesen 4.... tudod mennyibe kerül egy db is?
úgy műxik, mint a kutyacsontok más típusoknál.
sztem felesleges plusz a mi esetünkben.
én így gondolom, mert gömbfejet is lehet felújíttatni, erősíteni.
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

Megmondom öszintén fogalmam sincs mennyibe fáj egy g fej. Én ugy gondoltam volna, hogy egy-két ezres, de ha igy kérdezed akkor lehet hogy drágább :D :D :D . Viszont hegeszteni sem a két szép szememért fogják a lengőkart, tehát utánna kéne járni hogy melyik megoldás mennyiböl jön ki. az hogy mozognia kell az tiszta, meg a más köriv is. Meg kellene tényleg nézni, hogy a toyota hogy csinálta meg a régi celicán, mert abban nem volt g fej. Utcára az is jó lenne, legalábbis a gyárinál jobb, már egyáltalán ha az átültethető a caprira.


Pu szilent:

tudom hogy angliából lehet rendelni, de ha minden igaz Nitro küldte ezt a linket:

http://www.vulkollan.hu/main.php?main=termek

Itt pu dolgokkal foglalkoznak, és amit árunak pl rudban, az forgácsolható. Egy kérdést lehet hogy megérne, hogy abból lehet e szilentet esztergányolni, mert akkor lehet hogy egyszerübb lenne a beszerzés, és talán olcsobb is. Van a lapon mindenféle diagramm, hogy milyen keménységekben van, összehasonlítva a gumival stb.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Peti
egyedülisszerelhet
Posts: 931
Joined: Tue Jul 12, 2005 5:28 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Peti »

A Katona is gyárt pu szilenteket, v. legalábbis foglalkozik vele.
Egy telefont gondolom megér. Katona Gábor, Dömsöd (Bilstein szervíz) 06309 349 529.
'81 Capri 3.0 SHO X-Pack project
'83 Granada 2.8i Ghia X project
CAPRI-3
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 427
Joined: Sun Dec 05, 2004 12:21 pm

Post by CAPRI-3 »

Capripower wrote:A Katona is gyárt pu szilenteket, v. legalábbis foglalkozik vele.
Egy telefont gondolom megér. Katona Gábor, Dömsöd (Bilstein szervíz) 06309 349 529.
párezer Ft kintről megrendelve a teljesen pontos darabok.
minek variálni, csak meg kell rendelni.

ford-klub forum:

380-as árfolyammal számolva kb. ennyi lesz, ha megvan a pontos összeg, majd akkor szólok.

Capri:
3x CAP1 - 6.40Ł - 7296.- HUF
3x CAP2 - 4.00Ł - 4560.- HUF
(ez 3 szettet jelent)

Scorpio:
1x FORD47SC - 12.00Ł - 4560.- HUF

Escort:
1x ESC34A - 12.00Ł - 4560.- HUF
1x ESC43B - 8.00Ł - 3040.- HUF
1x ESC34C - 4.40Ł - 1672.- HUF
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

bogyo28 wrote: Meg kellene tényleg nézni, hogy a toyota hogy csinálta meg a régi celicán, mert abban nem volt g fej. Utcára az is jó lenne, legalábbis a gyárinál jobb, már egyáltalán ha az átültethető a caprira.

meg tudom nézni hogyan nézett ki én egy toyota szervízben dolgozok csak azt kellene tudnom milyen évjáratú ez a fajta celica volna futóműrajz róla


csak nem tudok képet felrakni
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Peti
egyedülisszerelhet
Posts: 931
Joined: Tue Jul 12, 2005 5:28 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Peti »

CAPRI-3 wrote:
Capri:
3x CAP1 - 6.40Ł - 7296.- HUF
3x CAP2 - 4.00Ł - 4560.- HUF
(ez 3 szettet jelent)
CAP1, CAP2 ez mit jelent, első és hátsó szett?
Benne van a hátsó gátló, laprugó, és a kézifékkar megvezető is?
Vagy Mk1, Mk2, és csak az első futómű szilentek?
Jól értelmezem, hogy egy szett kb. 4000 Ft? Mer' akkor ez mindenképpen jó ár! :)
'81 Capri 3.0 SHO X-Pack project
'83 Granada 2.8i Ghia X project
CAPRI-3
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 427
Joined: Sun Dec 05, 2004 12:21 pm

Post by CAPRI-3 »

na most megint lehet félreérteni amit vagy ahogy írok, de ha vettétek volna a fáradtságot és megnéztétek volna a linket amit adtam, akkor nem is kéne kérdezni. 8)
neeem, ennyire olcsó azért nem lehetne, hogy te először gondoltad.
a CAP1 a lengőkar stabszilentje elől, a CAP2 pedig a lengőkar belső szilentje, nekünk csak ezek kellettek.
ott van a deflex oldalán a többi szilent is, árakkal.
de sztem még így is nagyon jó árban vannak, a legolcsóbb tuning.

itthon is meg lehet venni a tömböt és esztergáltatni, etc etc de mik a méretek? nos? :)
gyárit utánozni sztem nem jó, nem biztos, hogy jó PU-ból is ugyanaz.

mindegy, ha okosak vagytok, megvárjátok ezekkel mi a tapasztalat.
Post Reply