Zetec Duratec avagy egyéb Ford motorok

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

Post Reply
guriga
márokosanistudnézni
Posts: 96
Joined: Fri Oct 28, 2005 11:29 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Zetec Duratec avagy egyéb Ford motorok

Post by guriga »

Vannak olyan nézetek, hogy ezek már műanyag (különben alu :-) ) motorok és nem valók Capriba...

...de ha már átépítés, érdemes lenne körüljárni a dolgot.

Az alap Mondeo 2000-es DURATEC motorja 95kg (a V4-em ennyi) és 145 LE,
vagy egy 2.5 v6 170 lóerővel és brutál nyomatékkal rendelkezik, míg a súlya (140kg) meg sem közelíti egy Cologne súlyát,
esetleg képbe kerülhet egy kihegyezett 3000-es vagy 3500-as 24 szelepes moci, akkor már érdekes lehet játszani a gondolattal...

Annyira belejöttem a netes keresgélésbe, hogy találtam 1-2 (számomra) érdekes dolgot.

pl:
házi barkács megoldás a váltó adapterre (sierrába 2500cm3 Duratec V6)
Image
Image
Image
Image

kicsit más adapter professzionális szinten (T5-höz)
http://www.quad4rods.com/

Itt minden van, mi szem szájnak... (persze durva árak vannak)
http://www.sbdev.co.uk/Duratec/Duratec% ... alogue.htm

Egyéb átépítések
MKI escort otthoni
http://www.turbosport.co.uk/showthread.php?t=108535

MKII escort profi
http://www.turbosport.co.uk/showthread.php?t=109319

egyéb
http://www.fordmondeo.org/forum/showtop ... 6856/tp/1/

http://www.turbosport.co.uk/showthread.php?t=83594


gigford-nak:
Nem ez nem a 130-as kategória... :-)
1972' 1500 V4
1973' ???? ()
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Zetec Duratec avagy egyéb Ford motorok

Post by Bogyo28 »

guriga wrote:Vannak olyan nézetek, hogy ezek már műanyag (különben alu :-) ) motorok és nem valók Capriba...

...de ha már átépítés, érdemes lenne körüljárni a dolgot.

Az alap Mondeo 2000-es DURATEC motorja 95kg (a V4-em ennyi) és 145 LE,
vagy egy 2.5 v6 170 lóerővel és brutál nyomatékkal rendelkezik, míg a súlya (140kg) meg sem közelíti egy Cologne súlyát,
esetleg képbe kerülhet egy kihegyezett 3000-es vagy 3500-as 24 szelepes moci, akkor már érdekes lehet játszani a gondolattal...

Annyira belejöttem a netes keresgélésbe, hogy találtam 1-2 (számomra) érdekes dolgot.

pl:
házi barkács megoldás a váltó adapterre (sierrába 2500cm3 Duratec V6)
Image
Image
Image
Image

kicsit más adapter professzionális szinten (T5-höz)
http://www.quad4rods.com/

Itt minden van, mi szem szájnak... (persze durva árak vannak)
http://www.sbdev.co.uk/Duratec/Duratec% ... alogue.htm

Egyéb átépítések
MKI escort otthoni
http://www.turbosport.co.uk/showthread.php?t=108535

MKII escort profi
http://www.turbosport.co.uk/showthread.php?t=109319

egyéb
http://www.fordmondeo.org/forum/showtop ... 6856/tp/1/

http://www.turbosport.co.uk/showthread.php?t=83594


gigford-nak:
Nem ez nem a 130-as kategória... :-)
Ez mind szép és jó, de ezeknél a mociknál nem a fizikai beépítés a legnagyobb gond, hanem hogy milyen elektronikával kelted életre. A saját motorvezérlő elektronikáját elfelejtheted, valami teljesen más kell. A MegaSquirt féle elektronikák jók lehetnek, de ott mindent neked kell felprogramozni, gyujtástól kezdve a befecskendezésig mindent, amivel elég sokáig el lehet játszani, és ha nincs műszerezettséged akkor rendesen belőni is nehéz...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
guriga
márokosanistudnézni
Posts: 96
Joined: Fri Oct 28, 2005 11:29 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Zetec Duratec avagy egyéb Ford motorok

Post by guriga »

bogyo28 wrote:Ez mind szép és jó, de ezeknél a mociknál nem a fizikai beépítés a legnagyobb gond, hanem hogy milyen elektronikával kelted életre. A saját motorvezérlő elektronikáját elfelejtheted, valami teljesen más kell. A MegaSquirt féle elektronikák jók lehetnek, de ott mindent neked kell felprogramozni, gyujtástól kezdve a befecskendezésig mindent, amivel elég sokáig el lehet játszani, és ha nincs műszerezettséged akkor rendesen belőni is nehéz...
Nem vagyok egy elektronikai zseni, (sőőt) de kifejthetnéd, hogy miért felejthetem el a sztenderd elketronikát.
Nem ECCV-ről van szó?
Akkor az újabb Scorpio motorok is felejtősek?
1972' 1500 V4
1973' ???? ()
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Zetec Duratec avagy egyéb Ford motorok

Post by Bogyo28 »

guriga wrote:
bogyo28 wrote:Ez mind szép és jó, de ezeknél a mociknál nem a fizikai beépítés a legnagyobb gond, hanem hogy milyen elektronikával kelted életre. A saját motorvezérlő elektronikáját elfelejtheted, valami teljesen más kell. A MegaSquirt féle elektronikák jók lehetnek, de ott mindent neked kell felprogramozni, gyujtástól kezdve a befecskendezésig mindent, amivel elég sokáig el lehet játszani, és ha nincs műszerezettséged akkor rendesen belőni is nehéz...
Nem vagyok egy elektronikai zseni, (sőőt) de kifejthetnéd, hogy miért felejthetem el a sztenderd elketronikát.
Nem ECCV-ről van szó?
Akkor az újabb Scorpio motorok is felejtősek?
Az EEC-V motorvezérlő nem nagyon átépíthető. Őssze van kötve még a jővő hét is vele (gyári immobi, automata váltó stb) amik nélkül nem megy, tehát felejtős. és még egy elrettentés: 104 lábu a computer, és ugyan nincs mind bekötve, azért ez nem kevés drot :lol: . Ha körbenézel a neten, mindenki vagy EEC-IV-es computert használ, vagy MegaSquirt vagy ahoz hasonló computert. Az uj scorpio mocikból néhány azért biztosan használható, pl Drivernek is béka scorpioból való a cossie, csak EEC-IV-el raktuk össze. Tehát ha van ugyanolyan moci régebbi vezérléssel akkor azzal álltalában összerakható, csak nem fogod a max teljesítményt kihozni a mociból...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
guriga
márokosanistudnézni
Posts: 96
Joined: Fri Oct 28, 2005 11:29 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by guriga »

Egy gyors, de közel sem egyszerű kérdés.
Újabb scorpioból a 16 szelepes 2000-es és 2300-as motorok ezexerint csak valami méregdrága elektronikával építhetők be, + sok szopással.
(vagy ECCIV -el is megoldható)

Mi van ha eldobom az elektronikát és dupla weberekkel oldom meg a dolgot. A két wéber összehangolásásra meglenne az emberem, de pl. gyújtás hogyan? Próbálta már valaki? Mik a buktatók? Mikre kell figyelni?
1972' 1500 V4
1973' ???? ()
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

guriga wrote:Egy gyors, de közel sem egyszerű kérdés.
Újabb scorpioból a 16 szelepes 2000-es és 2300-as motorok ezexerint csak valami méregdrága elektronikával építhetők be, + sok szopással.
(vagy ECCIV -el is megoldható)

Mi van ha eldobom az elektronikát és dupla weberekkel oldom meg a dolgot. A két wéber összehangolásásra meglenne az emberem, de pl. gyújtás hogyan? Próbálta már valaki? Mik a buktatók? Mikre kell figyelni?
gyujtás megoldható pl ezzel:

http://www.autosportlabs.net/index.php? ... rs_Welcome

van is egy eladó ha gondolod. csak azt kel megnézni, hogy melyik oldalon van a szívó rész, mert ha a vezető oldalon, akkor elég kevés a hely a fék miatt.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
guriga
márokosanistudnézni
Posts: 96
Joined: Fri Oct 28, 2005 11:29 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by guriga »

bogyo28 wrote:gyujtás megoldható pl ezzel:

http://www.autosportlabs.net/index.php? ... rs_Welcome

van is egy eladó ha gondolod. csak azt kel megnézni, hogy melyik oldalon van a szívó rész, mert ha a vezető oldalon, akkor elég kevés a hely a fék miatt.
Jól hangzik. Mennyi az annyi? Jöhet akár privátban is.
1972' 1500 V4
1973' ???? ()
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

guriga wrote:
bogyo28 wrote:gyujtás megoldható pl ezzel:

http://www.autosportlabs.net/index.php? ... rs_Welcome

van is egy eladó ha gondolod. csak azt kel megnézni, hogy melyik oldalon van a szívó rész, mert ha a vezető oldalon, akkor elég kevés a hely a fék miatt.
Jól hangzik. Mennyi az annyi? Jöhet akár privátban is.
nem titkos, 15 pénz...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

Ha jól tudom ez is sík hülye magától :lol: Valahogy ezt is laptop-al kell felprogramozni :?:
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

Nitrobuster wrote:Ha jól tudom ez is sík hülye magától :lol: Valahogy ezt is laptop-al kell felprogramozni :?:
alapból üres persze, de a honlapon és egyéb lapokon nagyon sok müködő tartalom van hozzá. a Basic Programmal pedig bármi megy, max nem a legoptimálisabb, de annyit még akkor is tud mint egy mezei elektromos gyujtás..
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
guriga
márokosanistudnézni
Posts: 96
Joined: Fri Oct 28, 2005 11:29 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by guriga »

bogyo28 wrote:alapból üres persze, de a honlapon és egyéb lapokon nagyon sok müködő tartalom van hozzá. a Basic Programmal pedig bármi megy, max nem a legoptimálisabb, de annyit még akkor is tud mint egy mezei elektromos gyujtás..
Jól hangzik. Akkor ez most melyik verzió? A Puritán vagy a fullos?
Mert a honlapon van MAP-os meg TPS-es include/optional. Jön hozzá adatkábel is?
Ezen kívül mi kellhet még a DOHC 16 projectemhez?
Tudsz segíteni esetleg a bekötésében/felprogramozásában?

na azért kérdéseim vannak bőven... :-)
1972' 1500 V4
1973' ???? ()
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

guriga wrote:
bogyo28 wrote:alapból üres persze, de a honlapon és egyéb lapokon nagyon sok müködő tartalom van hozzá. a Basic Programmal pedig bármi megy, max nem a legoptimálisabb, de annyit még akkor is tud mint egy mezei elektromos gyujtás..
Jól hangzik. Akkor ez most melyik verzió? A Puritán vagy a fullos?
Mert a honlapon van MAP-os meg TPS-es include/optional. Jön hozzá adatkábel is?
Ezen kívül mi kellhet még a DOHC 16 projectemhez?
Tudsz segíteni esetleg a bekötésében/felprogramozásában?

na azért kérdéseim vannak bőven... :-)
Ez a TPS-es verzió, de csak azért mert a MAP szenzor az plusz 7 pénz lenne hozzá, de persze azzal is összerakható, csak felesleges pénz lenne. Az "adatkábel" az jár hozzá, egyébként egy sima 300 forintos soros toldó kábel, semmi extra nem kell hozzá. Fel van programozva az alap programmal. Kell még hozzá egy EDIS-4 gyujtásmodul, az kell hogy legyen a donor kocsiban, de venni is könnyen lehet. Kábelezésben tudok segíteni, de mint a lapon is látod az nagyon egyszerü.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
guriga
márokosanistudnézni
Posts: 96
Joined: Fri Oct 28, 2005 11:29 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by guriga »

Keddig kérnék gondokodási időt. (Hétfőn extra locsolás, hátha keddre összejön a lóvé...)
:lol:

A gyereknek már tanítom is a legújabb locsolóverset: :D

Az Elnöknél jártam
MegaJolt-ot láttam
meg kellene venni
szabad permetezni?
1972' 1500 V4
1973' ???? ()
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

guriga wrote:Keddig kérnék gondokodási időt. (Hétfőn extra locsolás, hátha keddre összejön a lóvé...)
:lol:

A gyereknek már tanítom is a legújabb locsolóverset: :D

Az Elnöknél jártam
MegaJolt-ot láttam
meg kellene venni
szabad permetezni?
Egy költő veszett el benned. :D
Ford Capri MkI Essex
guriga
márokosanistudnézni
Posts: 96
Joined: Fri Oct 28, 2005 11:29 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by guriga »

Lejárt az idő, szabad a préda...
Kösz Bogyó, de hétvégén Győrött kipróbáltam egy OFF autót (azé' legalább hátsókerekes) és úgy néz ki (sokadszor) módosul a project.

Úgyhogy akinek kell programozható Megajolt Lite gyújtásmodul az viheti.

(Én még nem tettem le róla, de most át kell csoportosítani a pénzmagot)

ui:
Az igazság az, hogy nem sikerült annyi locsolópénzt gyűjteni, amiből kifutotta volna az áru. :lol:
Spúrok voltak a jányok... :-)
1972' 1500 V4
1973' ???? ()
Post Reply