Fordos doksik, leírások

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Mad Max
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 429
Joined: Wed Nov 16, 2005 9:55 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dombóvár

Post by Mad Max »

Bogyo: Én nem azt várom, hogy minden öreg autóhoz, minden Ford szervízben a legprofibban értsenek, csak azt, hogy meg szerezzem az említet könyvecskét, amúgy a Bosch K-Jet-ét tudom, hogy hol lelhető fel.
Gizmo: Ez még nem támadás volt, csak egy fáradt napon írtam, amit segített kiváltani, hogy a legtöbb szervízben az alakatrész rendelés is problémás.
De nekem akkor is az a véleményem, hogy leírásokkal, szerelési, beállítási könyvekkel lehetne a legtöbbet segíteni nekünk!
User avatar
gizmo
Überführer
Posts: 1359
Joined: Mon Nov 29, 2004 4:54 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Contact:

Post by gizmo »

okok, nekem is szokott szar napom lenni.

Mondjuk maga a karbi beállítása nem igényel sok leírást, 6 csavar, és kész... de kellene hozzá egy normális gázelemző, a beállításhoz szerintem. Azért én is örülnék egy rendes dokumentációnak ezügyben.
- '79 Ford Capri 2.8
- '91 Ford Sierra DOHC
User avatar
Mad Max
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 429
Joined: Wed Nov 16, 2005 9:55 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dombóvár

Post by Mad Max »

Hát erről beszéltem!

A legtöbb Capris ismeri az autóját és szinte mindent megtud csinálni rajta és a beállítási útmutató tökéletesítené!

Aki meg sajnos nem ért a szereléshez egy-egy speciális szerelésről szóló oktatásból nem fog sokat érteni!
Mint fentebb említették, ne várjam el, hogy a szakszervizekben a régi autókhóz egyből profik legyenek = ha össze gyűlünk ők sem fognak sokkal többet tudni mint mi!!!

És mi elött mindenki azt hinné, hogy én nagy tudású szerelő lennék és azért magyarázok ennyit, nem én sem értek hozzá (sajnos), de tudom hogy kinek kell szólni és próbálom tanúlni az alapoktól.
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

Mad Max wrote:Bogyo: Én nem azt várom, hogy minden öreg autóhoz, minden Ford szervízben a legprofibban értsenek, csak azt, hogy meg szerezzem az említet könyvecskét, amúgy a Bosch K-Jet-ét tudom, hogy hol lelhető fel.


De nekem akkor is az a véleményem, hogy leírásokkal, szerelési, beállítási könyvekkel lehetne a legtöbbet segíteni nekünk!
A probléma az, hogy a mostani szervizek nem voltak akkor amikor a mi autoink futottak ujként, és karbis könyvük szerintem nincs. Valószinünek tartom, hogy nagyon rendelni sem tudnak honnan. Interneten viszont rengeteg könyv fellelhető a témában, néhány ezresnél egyik sem kerül többe. K-Jetről én is tudok adni neked leírást, van magyar nyelven is, elég sok minden benne van....

Az embereknek szándékuk segíteni nekünk, de csak addig amíg nem kell érte sok mindent megmozgatniuk. Amijük van, azt megmutatják, szerintem lemásolni is lehet, de ha be kell szerezni valamit az egyszerübb ha magad oldod meg, olcsobb is. Kaptunk egy lehetőséget, amivel lehet élni, vagy nem. Nekik nem az a cél hogy mindent megtegyenek értünk, hanem ajánlottak egy lehetőséget, ami nem szól mindenről, de több mint a semmi.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
proteus
rengetegetirogatide
Posts: 1629
Joined: Mon Dec 13, 2004 7:15 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Rákosszentmihály

Post by proteus »

Bogyó azt a K-Jet leírást kirakhatnád az oldalra!
Alfa Romeo 145 1.6 boxer - 1995

MZ ES 125/1 - 1970
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

gizmo wrote:Mondjuk maga a karbi beállítása nem igényel sok leírást, 6 csavar, és kész... de kellene hozzá egy normális gázelemző, a beállításhoz szerintem. Azért én is örülnék egy rendes dokumentációnak ezügyben.
a leírás már volt belinkelve az oldalra, angolul elérhető...

gázelemző kicsit mokásabb ügy, nem hiszem hogy megérné egy komoly cucc otthonra, de ha nem akarsz a beállításhoz mindíg elrohanni egy zöldkártyáshoz, akor is van megoldás:

kell egy lambda szonda, legjobb ha 3 vagy 4 vezetékes. a leömlőbe kell egy menetes rész, ami normál esetben le van dugózva. Beállításkor ide be kell tekerni a lambda szondát, és vagy multiméterrel mérni a feszültségét, vagy lehet hozzá szerezni ledes kijelzőt is, és addig tudod tekergetni a cuccot amig a legjobb lesz a benzin/levegő arány. Beállítás után kiveszed a szondát és vissza helyére a dugót. Ez egy viszonylag egyszerü, olcso és otthon is könnyen kivitelezhető "gázelemző" müszer... Ha valakit érdekel tudok linket is ahol van még több infó...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

proteus wrote:Bogyó azt a K-Jet leírást kirakhatnád az oldalra!
Ok, előturom, mivel egyszer már be lett digizve....
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
proteus
rengetegetirogatide
Posts: 1629
Joined: Mon Dec 13, 2004 7:15 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Rákosszentmihály

Post by proteus »

bogyo28 wrote:kell egy lambda szonda, legjobb ha 3 vagy 4 vezetékes. a leömlőbe kell egy menetes rész, ami normál esetben le van dugózva. Beállításkor ide be kell tekerni a lambda szondát, és vagy multiméterrel mérni a feszültségét, vagy lehet hozzá szerezni ledes kijelzőt is, és addig tudod tekergetni a cuccot amig a legjobb lesz a benzin/levegő arány. Beállítás után kiveszed a szondát és vissza helyére a dugót. Ez egy viszonylag egyszerü, olcso és otthon is könnyen kivitelezhető "gázelemző" müszer... Ha valakit érdekel tudok linket is ahol van még több infó...
:shock: Nem rossz... Megköszönném a bővebb infót, főleg, hogy a kipufogómon úgyis kell majd alakítani.
Alfa Romeo 145 1.6 boxer - 1995

MZ ES 125/1 - 1970
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

proteus wrote:
bogyo28 wrote:kell egy lambda szonda, legjobb ha 3 vagy 4 vezetékes. a leömlőbe kell egy menetes rész, ami normál esetben le van dugózva. Beállításkor ide be kell tekerni a lambda szondát, és vagy multiméterrel mérni a feszültségét, vagy lehet hozzá szerezni ledes kijelzőt is, és addig tudod tekergetni a cuccot amig a legjobb lesz a benzin/levegő arány. Beállítás után kiveszed a szondát és vissza helyére a dugót. Ez egy viszonylag egyszerü, olcso és otthon is könnyen kivitelezhető "gázelemző" müszer... Ha valakit érdekel tudok linket is ahol van még több infó...
:shock: Nem rossz... Megköszönném a bővebb infót, főleg, hogy a kipufogómon úgyis kell majd alakítani.
itt van néhány kép a beépítésről, és egy egyszerü teszter is van az oldalon. ha a tesztert megépíted, rácsatlakoztatod a beépített szondára, addig kell tekergetni a dolgokat amig a középső zöld led világít, akkor tökéletes a benzin/levegő arány. (persze kell táp az elektronikának és fűtés a lambda szondának is közben):

http://trebi.uw.hu/
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
proteus
rengetegetirogatide
Posts: 1629
Joined: Mon Dec 13, 2004 7:15 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Rákosszentmihály

Post by proteus »

thx
Alfa Romeo 145 1.6 boxer - 1995

MZ ES 125/1 - 1970
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

itt a leirás a K-jet-ről, a végégn még a lambda szabályzásról is van pár oldal, remélem indulásnak elég lesz:

http://www.fordcapri.hu/anyagok/k_jet.pdf
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Mad Max
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 429
Joined: Wed Nov 16, 2005 9:55 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dombóvár

Post by Mad Max »

Én ismerek olyan Ford szervizt, ahol a főnök még csinált új Caprit,csak akkor még Afit volt.
És akkor hogy oldanák meg azt a tornász feledatot, ha a lóvé nem számítana és bevinném a Caprit és azt mondanám állítsák be?? Hát úgy, hogy szólnak a Tokosoknak: küldjenek valami könyvet!

Az álltalam említett Bosch füzet gyári Ford, csakszervízben fellelhető, de ez is biztos fazsa.
Amúgy egyelőre csak én álltam elő ötlettel!
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

Mad Max wrote:Én ismerek olyan Ford szervizt, ahol a főnök még csinált új Caprit,csak akkor még Afit volt.
És akkor hogy oldanák meg azt a tornász feledatot, ha a lóvé nem számítana és bevinném a Caprit és azt mondanám állítsák be?? Hát úgy, hogy szólnak a Tokosoknak: küldjenek valami könyvet!

Az álltalam említett Bosch füzet gyári Ford, csakszervízben fellelhető, de ez is biztos fazsa.
Amúgy egyelőre csak én álltam elő ötlettel!
Szerintem sajnos ha pénz nem számít, akkor a mostani ford szervizekben összehekkelnének neked valamit, és jól lehuznának, vagy el se vállalják. Vannak más szakik/cégek, akik tudnak jó dolgokat művelni ha van rá pénzed. A régi cuccok nem rendelhetők a kinti ford-tól sem, különben már rég vettünk volna belőle, Kardosmuki is a solymári fordnál dolgozik, tehát ilyen szempontból tudja mit lehet szerezni. Az ebay-en sokkal könnyebb találni bármihasonló füzetet, legtöbször csak szkennelt formában cd-re irva. Bár az még jobb is. Amit a régi szervizekből/műhelyekből kisöpörnek, felteszik az e-bay-re, igy a kuka helyett pénzük lesz belőle. Én tudtam venni gyári tréning videót a motor szereléséhez, amiben lépésenként le van filmezve a moci szétszedése és összerakása, plusz mellékelve az anno a márkakereskedőkhöz/szervizekhez kiküldött anyag. Csak keresni kell, szinte minden van.

Azért persze én is kiváncsi lennék mit tudnak mondani a témában a fordos emberek. És ha visszanézel kicsit, én is kérdeztem, meg páram még jelentkeztek akik nem forumoznak...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

És hogy ne csak pofázzak, ha érdekel valakit beszerzem az alábbi könyvet és közkincsé teszem:

http://cgi.ebay.co.uk/SOLEX-PIERBURG-CA ... dZViewItem

vagy ami ehez hasonló, és benne van a 35/35 is...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

Valamint ha tud valaki németül itt van pár link. Mivel én nem tudok németül, ezért csak a képeken látom hogy mintha a beállításról lenne szó:


http://www.ruddies.business.t-online.de/35EEiT.htm
http://www.ruddies.business.t-online.de/ti1381EEiT.htm
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Post Reply