teljesítménynövelés

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

trafo2000
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 241
Joined: Thu Dec 30, 2004 12:47 pm

Post by trafo2000 »

Ahogy emlékszem az autón egy karbi volt,a motorban azonban minden speciális volt,az összes forgórész.Az autó 6000 fordulat alatt nem volt különleges,felette viszont hátbarugásszerüen gyorsult.Egyéábként ha kiszámolod a literteljesítmény így sem volt egetverően nagy,de sztm elégséges volt. :D
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Post by Tibi »

Ehez mit szóltok mint egy lehetőség? Mit rejt magában a cucc? Felmegy 2.8-ra? Érdemes ilyesmivel foglalkozni?
http://cgi.ebay.co.uk/Ford-3-0-V6-essex ... dZViewItem
http://cgi.ebay.co.uk/Holley-four-barre ... otohosting
User avatar
gizmo
Überführer
Posts: 1359
Joined: Mon Nov 29, 2004 4:54 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Contact:

Post by gizmo »

szerintem a 3L-es Essex motor más mint a 2.3, 2.8V6-osaink...
- '79 Ford Capri 2.8
- '91 Ford Sierra DOHC
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

gizmo wrote:szerintem a 3L-es Essex motor más mint a 2.3, 2.8V6-osaink...
ugyvan...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Post by Tibi »

azt meg tudná nekem valaki mondani, hogy miért árulnak külön karbishoz és injektoroshoz sport vezérműtengelyeket, ha elvileg ugyan az a motor? Esetleg mert eleve különbözőek vannak benne? Van más oka? Csereszabatosak?
User avatar
gizmo
Überführer
Posts: 1359
Joined: Mon Nov 29, 2004 4:54 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Contact:

Post by gizmo »

ez engem is érdekelne, hogy a 2.8i tengely mehet-e karbis motorba? És miben különbözik a "hagyományos"-tól?
- '79 Ford Capri 2.8
- '91 Ford Sierra DOHC
User avatar
proteus
rengetegetirogatide
Posts: 1629
Joined: Mon Dec 13, 2004 7:15 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Rákosszentmihály

Post by proteus »

A granadásoktól:

A Haynes szerint szabadon:

karbi/inj.

szívó nyit: 24°/20° BTDC
zár: 72°/56° ABDC
kipuf. nyit: 73°/62° BBDC
zár: 25°/14° ATDC

E mellett az emelése is más:
szívó 9.03-9.11mm / 9.43mm
kipuf. 9.01-9.09mm / 9.23mm
és ehhez az "i." hosszabb szeleprugót használ (48.5mm vs. 50.5mm)

Andris
Alfa Romeo 145 1.6 boxer - 1995

MZ ES 125/1 - 1970
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Post by Tibi »

annyira nem vagyok ebből fej, de valószínüleg éppen ez adja +25 lovat az injektoros javára, a kérdésem nem igazibol erre vonatkozott, lehet kicsit félreérthető volt. Korábban volt róla szó, Granada 2.8, Capri 2.8, Sierra Xr4 V6 ezek mind ugyan azok a blokkok. Más vezérműtengelyt használva. Ebből adódik a teljestménykülönbség (nagy része ) gondolom én. És itt kérdéses amit Gizmmo is írt,h az i-tengely jó-e a karbisba, és ha azok csereszabatosak akkor miért lehet külön karbishoz és injektoroshoz venni. Esetleg Capri-3 és Driver urak, mondtok valami okosat ?
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

Ha jól emlékszem a gyári i-s motorokban nagyobbat nyitnak a szelepek és ezért nagyobb a csapágyátmérő ezért valószínüleg nem tudod betolni a karbis mociba az i-s veztengelyt.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
driver
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 291
Joined: Sun Dec 26, 2004 6:39 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Szigethalom

Post by driver »

Igaza van Nitro nak, tényleg nem felcserélhetők a tengelyek.Esetleg komoly gépmunkával lehetséges( horizontál furoval) nem kis pénzért.
Az injektoros blokkba a karbisé belemegy, de annak meg mi értelme???
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

A csapagymeret fuggetlen hogy karbis vagy injektoros e motor. Kiscsapagyas karbis 2.8as tobb van mivel 82ig gyatottak ezeket a motorokat kis csapaggyal.
82tol valtottak nagy csapagyasra es leven 81tol van injektororos, ezert abbol tobb a nagycsapagyas.

41.9mm a kiscsapagyas
43.9mm a nagycsapagyas
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Post by Tibi »

akkor vezérműtengely cserénél ez a mérvadó, tulajdonkéépen ehez a két mérethez kell tengelyt rendelni függetlenül attól, hogy karbis vagy sem. Egyéb tudnivalók?
gigford wrote: 41.9mm a kiscsapagyas
43.9mm a nagycsapagyas
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

proteus wrote: és ehhez az "i." hosszabb szeleprugót használ (48.5mm vs. 50.5mm)

Andris
ez erdekes..., se a Kentcamnal sem a Burtonnel nem lehet kulonbozo meretu szeleprugot rendelni 2.8hoz...szerintem te az "installation height"et nezted
User avatar
proteus
rengetegetirogatide
Posts: 1629
Joined: Mon Dec 13, 2004 7:15 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Rákosszentmihály

Post by proteus »

Nemtom, én ezt a granadások fórumából másoltam át... :roll:
Alfa Romeo 145 1.6 boxer - 1995

MZ ES 125/1 - 1970
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Post by Tibi »

szerintem az el van gépelve...vagy nekik úgy van.
Ezt írja a Haynes:

Valves

Szívó
nyit : 24°
zár : 72°
Kipuf.
nyit : 73°
zár : 25°

a rugóhosszra pedig ( valve spring free lenght ) 52,5 mm -et ír

ez a 2.8 volt, gondolom "i" mert a könyv csak azzal foglalkozik, karbisról nem esik szó benne ami a 2.8-at illeti
Post Reply