teljesítménynövelés

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

Nitrobuster wrote:Ha jól emlékszem a gyári i-s motorokban nagyobbat nyitnak a szelepek és ezért nagyobb a csapágyátmérő ezért valószínüleg nem tudod betolni a karbis mociba az i-s veztengelyt.
Van olyan verseny veztengely 2.8 karbihoz aminek joval nagyobb butyokemelese van mint egy alap i-s tengelynek es megis lehet belole kiscsapagyasat rendelni. Szerinetm mas miatt noveltek annak a csagynak az atmerojet,nem azert hogy beferjen egy nagyobb tengely.
Es nem csak a butyokemeles hozza a plusz lovakat hanem a butykok kitartasa (280.300fok stb) ill. a idozites(timing).


Az erdekes dolog az, hogy csak a mellso(elso, a vezkerektol nezve) csapagynak ter el az atmeroje evjarattol fuggoen, a tobbi harom csapagy viszont ugyanaz volt az evek soran, habar azok is mas es mas atmerovel rendelkeznek mint a No1 csagy.
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

Tibi wrote:akkor vezérműtengely cserénél ez a mérvadó, tulajdonkéépen ehez a két mérethez kell tengelyt rendelni függetlenül attól, hogy karbis vagy sem. Egyéb tudnivalók?
gigford wrote: 41.9mm a kiscsapagyas
43.9mm a nagycsapagyas
egyeb tudnavalo, sztem nagy hiba bontott veztengelyt berakni....hacsak at nem rakod az adott tengelyhez hozzakopott tokeket is.
A tuningcegek,akik veztengellyel foglalkoznak, pirosbetuvel irjak mindenutt hogy mindenkeppen cserelni kell a tokeket uj tengely berakasakor! Ez nagyon fontos dolog! Ezt sokan felvallrol veszik vagy nem is tudnak rola egyaltalan...arrol nem is beszelve,hogy uj tengelyt 20percig inditas utan nem szabad 2000es fordulat alatt tartani,mert karosodast szenved...

Ha majd akatualis lesz a tengelycsere nalad, szedd ki, merd meg az elsot csagyat tolomerovel es az alapjan lehet rendelni.
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

gigford wrote:
Tibi wrote:akkor vezérműtengely cserénél ez a mérvadó, tulajdonkéépen ehez a két mérethez kell tengelyt rendelni függetlenül attól, hogy karbis vagy sem. Egyéb tudnivalók?
gigford wrote: 41.9mm a kiscsapagyas
43.9mm a nagycsapagyas
egyeb tudnavalo, sztem nagy hiba bontott veztengelyt berakni....hacsak at nem rakod az adott tengelyhez hozzakopott tokeket is.
A tuningcegek,akik veztengellyel foglalkoznak, pirosbetuvel irjak mindenutt hogy mindenkeppen cserelni kell a tokeket uj tengely berakasakor! Ez nagyon fontos dolog! Ezt sokan felvallrol veszik vagy nem is tudnak rola egyaltalan...arrol nem is beszelve,hogy uj tengelyt 20percig inditas utan nem szabad 2000es fordulat alatt tartani,mert karosodast szenved...

Ha majd akatualis lesz a tengelycsere nalad, szedd ki, merd meg az elsot csagyat tolomerovel es az alapjan lehet rendelni.
És ehez okulásként én vagyok a mintapélda, a bontott tengely kb fél évet birt, mert csak kihuztuk a régit és bedugtuk a másikat. tőke ha nem is csere de síkba huzás mindenképpen kell, bár annál már olcsobb cserélni. És nálam a kétszer szétszedett moci ára már joval több volt mint alapból uj tengelyt venni, szoval szerintem bontott tengelyt ne!!!!
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Post Reply