Help! Nem indul :(

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Help! Nem indul :(

Post by Bogyo28 »

Gyujtás témára: nem kell kiszedni az előtét-ellenállást, elég neki egy sima gyujtás pluszt adni a biztitábláról, és akkor nem kell széthekkelni az egész első kábelköteget. mindez persze csak akkor igaz, ha 12 voltos trafó van benne, mert az sem lehetetlen hogy meghagyták a megszakítós trafót az elektromos gyujtáshoz.... egyébként a haynes szerint a 2.8i-ben is van gyárilag sönt, csak kisebb, mert az 11 voltos trafó. az már más kérdés hogy a 11 voltos simán elmegy 12 voltról, jobban mint 8-ról....
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
levelboss
nagyonsokatirogat
Posts: 1065
Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Help! Nem indul :(

Post by levelboss »

Nekem számomra még épp épp elfogadható árat mondott a szaki, ami 15 rudi volt. Kevesebb is jó lett volna, de asszem, ha belevesszük, amiket írtál, akkor jól is jártam. Mondjuk én végig ott álltam mellette és nézegettem, h mit csinál, meg segítettem meg minden, és nagyon kedvesen elmagyarázott mindent, főleg miután a kávé mellett elmeséltem, h gépészmérnökire járok. :) Ha a magyarázást és a végignézést is belevesszük, nekem megérte azt a pénzt amit kiadtam érte, mert sokat tanultam.

A gyujtás témára meg annyit, h még megnézem, h mivan ott, aztán lehet, h fogok segítséget kérni hozzá... :oops:
Ford Capri 1978 2600 GT :D
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Help! Nem indul :(

Post by Bogyo28 »

levelboss wrote:Mondjuk én végig ott álltam mellette és nézegettem,
na ez szokott néha kétszer annyiba kerülni:

az ár ha megjavítjuk = 1000
ha az ügyfél közben ott van és nézi = 2000
ha segít is, és esetleg kérdez = 4000

:lol: :lol: :lol: :lol:

a 15 az szerintem nagyon jó ár, kb 2 - 3 tankolás után visszajön....
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
tomtom
egyedülisszerelhet
Posts: 779
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Kaposvár

Re: Help! Nem indul :(

Post by tomtom »

mindenki okulására közzé teszem a legutóbbi cumim történetét, mert még én sem találkoztam ilyennel.
tau hidegen csak tolásra, melegen hosszú köszörülés után indult.
megszakító, kondi, vezetékek, gyertyák cserélve lettek. semmi. indítozáskor feszültség nem esett jelentősen, elviekben minden jó, csak b@szik menni. hétbróbás autószerelő cimboráknak is cak az állvakargatás maradt. már egész megszoktam (meg a környéken lakók) a reggeli tornát, egyszercsak mi a fene:
betojik az önindító. nyilván sopronban, -12 fokban, hajnali 6kor. úgy hiányzott, mint púposnak a csípőficam. node, önindító leszerel, gondoltam ez kefehiba lesz.
szétszedem, kefék jók, viszont a behúzótekercs kapcsolt szegmenséről az állóréstekercsre menő kábel (nyilván a gumidugóban, ezért még csak nem is látszott) el volt szakadva. kicseréltem, azóta pöccre indul.
az volt az egészben az érdekes, hogy azért nem indult, mert túl nagy áramot vett fel az indítómotor ( nem hirtelen szakadás volt, hanem elemi szálanként égett el), és nem maradt delej a gyújtásra, de úgy, hogy a feszültség mindvégig megvolt.

ritka hiba, ezért írtam le, hogy lehet erre is gondolni, ha vki hasonlót tapasztal a jövőben.
- capri mkII '76 2.3
- tau tcII '79 1.6 GT
Post Reply