kipufogó

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

Festve kamrában lesz egy ismerősnek van.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

szszaby wrote:
CAPRI-3 wrote:
szszaby wrote:Most van kb 80000 ft az autóra ezt kell beosztani festés tetőkárpit kipufogó több nincs ha megszakadok sem úgyhogy kénytelen vagyok megcsinálni magam.
ha az segítség, egy középdobot baráti áron hozhatok neked, kifejezetten a kocsidhoz méretezve. a többit meg tudod oldani akárhogy is.
láthatod, nem a hozzáállásommal van baj, hisz Bogyó is nagy buhermester, mégis ezesetben a szakmunka mellett teszi le a voksát.
Na majd meglátom de azért köszönöm szépen. :D :D :D
Még egy ötlet kipuffhoz: ha a dob megvan, akkor veszel csövet és keresel egy csőhajlítot. Akik csak csövet hajlitanak, nem kipufogoznak, ugyanazért a hajlításért csak a töredékét kérik el. Vagy szerezz kölcsönbe egy csöhajlítot. A patentiv sokkal drágább és sokat kell hegeszteni vele. A végén meg már vagy 40 darabbol áll a cső végig, 2 hétig hegesztetted, és olyan mintha sok foltbol lenne összerakva. Adnék mintának kipuffot, de nem tudom hogy a hármasé mennyire jó neked mintának, meg méretet venni. De ha gondolod lefotozom hogy hogy van megoldva, és akkor aszerint már el tudsz indulni, hogy mit merre.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

Köszönettel venném a fotót.
Csőhajlító az van, így a hajlítás megoldható.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Post by Tibi »

hello
előre leszögezem,h nem tervezek semmi ilyesmit, csak kíváncsi vagyok,h a különböző tuning oldalak és boltok által forgalmazott "sport hátsódob" tényleg jelent bármekkora teljesítménynövekedést? Lehet ezt mérni estleg még érezni is? Van értelme ennek vagy csak biznisz ? "mormogós = húde sportos erős" ?
User avatar
Zool
márokosanistudnézni
Posts: 65
Joined: Sun Dec 05, 2004 1:57 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Salgótarján
Contact:

Post by Zool »

Tibi wrote:hello
előre leszögezem,h nem tervezek semmi ilyesmit, csak kíváncsi vagyok,h a különböző tuning oldalak és boltok által forgalmazott "sport hátsódob" tényleg jelent bármekkora teljesítménynövekedést? Lehet ezt mérni estleg még érezni is? Van értelme ennek vagy csak biznisz ? "mormogós = húde sportos erős" ?
Szerintem csak magában a sport hátsódob kb. annyit dob a teljesítményen, mint pl. a sport váltógomb :D Előző autómon volt gyári hátsódob, aztán kaptam ajándékba ilyen sport hátsódobot. A hangon kívül semmi különbséget nem lehetett észrevenni.

Szerintem aminek értelme van az az, hogy az elejétől a végéig épített kipuffogó rendszer, normálisan méretezve stb. De én még egy ilyen rendszertől sem várom el azt, amit pár magyar oldalon lehet olvasni, hogy +10-15% LE, nyomaték meg rugalmasság növekedés.

Ezek a cuccok arra jók szvsz, hogy Pistike a tuning 1.0 mutyukival villoghasson, hogy neki van benne sport gyertya, sport légszűrő, sport feltöltő rezonátorcső, sport dob, sport gyújtókábel, sport szelet meg satöbbi, miközben több tíz- vagy százezer forintot otthagyott a tuningüzletben úgy, hogy közben az autója teljesítménye alig javult.

Persze nem azt mondom hogy abszolút nincs értelme (én is tervezem majd, hogy cserélem az egész kipuff oldalt majd valamikor 8) ) csak nem kell bedőlni annak, hogy egy hátsódob csere annyit hoz teljesítményben, mintha "találtál" volna hirtelen még 4-500 köbcentit a motorban elrejtve.
.: Zool :.
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

Én azon vagyok hogy jó hangja legyen nem hiszem hogy utcára megérné teljes rendszert cserélni azért a pár paciért.
Aki versenyzik is vele az már más téma.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Zool
márokosanistudnézni
Posts: 65
Joined: Sun Dec 05, 2004 1:57 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Salgótarján
Contact:

Post by Zool »

szszaby wrote:Én azon vagyok hogy jó hangja legyen nem hiszem hogy utcára megérné teljes rendszert cserélni azért a pár paciért.
Aki versenyzik is vele az már más téma.
Sztem a jó hangot mindenki szeretné :) Én azért akarom egyben megoldani, mert akkor tudom, hogy mikor készült, miből, milyen minőségben. Szal tudom, hogy egyben van és nem kell majd ráköltenem jó pár évig, továbbá nem fogok idegbajt kapni, mert szétszakadt az egyik dob valahol a világvégén.

Ui: megnéztem egy ilyen tuningoldalt kiváncsiságból és a következőkre jutottam: ha bevásárlok tőlük mindent amivel teljesítményt lehet növelni szerintük, akkor a következő lesz a jutalmam, úgy hogy a motorba bele sem kellett nyúlni:
+33-44% LE
+30-40% nyomaték
+88-125% rugalmasság
+7-11% végsebesség
+7-20% fogyasztás csökkenés
Szerintem vicces :lol:
.: Zool :.
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Post by Tibi »

:) sport szelet ! ez fasza :D
akkor a tuning szerint kb 200 lovas lesz a gépem és mindemellé 320 Nm mindezt kb 1-2 deci benzinből , ha vezsek hozzá még vmi okosságot :) muhahahahaha. Az ilyen oldalakon mindig jót mosolygok !
természetesen én is egész rendszert akarok, az ilyen kókány dolgokat mellőzni fogom !
User avatar
gizmo
Überführer
Posts: 1359
Joined: Mon Nov 29, 2004 4:54 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Contact:

Post by gizmo »

Zool wrote: Ui: megnéztem egy ilyen tuningoldalt kiváncsiságból és a következőkre jutottam: ha bevásárlok tőlük mindent amivel teljesítményt lehet növelni szerintük, akkor a következő lesz a jutalmam, úgy hogy a motorba bele sem kellett nyúlni:
+33-44% LE
+30-40% nyomaték
+88-125% rugalmasság
+7-11% végsebesség
+7-20% fogyasztás csökkenés
Szerintem vicces :lol:
és mindezt egyszerre :twisted:
- '79 Ford Capri 2.8
- '91 Ford Sierra DOHC
afbalint
márokosanistudnézni
Posts: 60
Joined: Mon Jan 16, 2006 11:36 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Magyarorszag/Nemetorszag

Új kipuffogó rendszer - hol a lgolcsóbb?

Post by afbalint »

Sziasztok,

kipuffogó rendszerem felét legalább cserélni kell, igy elgondolkdtam, hogy akkor talán megérné (hosszabb ideig nem kellene hozzanyulni) az egeszet lecserelni. Bardinal neztem, komplett bosal rendszer (20l V6) olyan 90 ezerbol jonne ki (elso/kozepso/hatso dobok x 2). Tud a valaki valami alternativat? Lehet vmivel dragabb is (bar alapvetoen a leg-leg-legolcsobb megoldas erdekel), ha az valoban indokolt.

Meg egy apro kerdes: az elso dobokat (langfogo?!!!) hogyan lehet leszerelni a leomlokrol? A csavarok lapja ugyanis olyan kozel van a csohoz, hogy dugokulcs nem megy ra, villaskulcsot meg ha rarakom elforgatni nem birom helyszuke miatt.
bandi
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Re: Új kipuffogó rendszer - hol a lgolcsóbb?

Post by gigford »

afbalint wrote: Meg egy apro kerdes: az elso dobokat (langfogo?!!!) hogyan lehet leszerelni a leomlokrol? A csavarok lapja ugyanis olyan kozel van a csohoz, hogy dugokulcs nem megy ra, villaskulcsot meg ha rarakom elforgatni nem birom helyszuke miatt.
Vagd le a csavarokat a pitsaba, es rakjal helyettuk sullyesztett fejut, imbuszkulcsosat pl.
afbalint
márokosanistudnézni
Posts: 60
Joined: Mon Jan 16, 2006 11:36 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Magyarorszag/Nemetorszag

Post by afbalint »

hat, rosszul fogalmaztam, mert nem csavarokrol, hanem az anyakrol van szo. Azt ha levagom, akkor levagom a menetet is...
bandi
User avatar
DavidMolnar
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 307
Joined: Fri Apr 13, 2007 11:42 am

Post by DavidMolnar »

afbalint wrote:hat, rosszul fogalmaztam, mert nem csavarokrol, hanem az anyakrol van szo. Azt ha levagom, akkor levagom a menetet is...
Figyu adjak egy marék csavart a régiek helyére? :roll:
afbalint
márokosanistudnézni
Posts: 60
Joined: Mon Jan 16, 2006 11:36 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Magyarorszag/Nemetorszag

Post by afbalint »

na, latom pentek van, mindenki csak viccelodik..:-)))
csavar nem kell, csak egy olyan kis flex, amivel hozzaferek a csavarhoz:-)))
bandi
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Post by Tibi »

afbalint wrote:na, latom pentek van, mindenki csak viccelodik..:-)))
csavar nem kell, csak egy olyan kis flex, amivel hozzaferek a csavarhoz:-)))
http://www.wellerszerszam.hu/kepek/03090.jpg ;)

Nekem bevált !
1980 Capri MK3
Post Reply