kipufogó

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

CAPRI-3
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 427
Joined: Sun Dec 05, 2004 12:21 pm

Post by CAPRI-3 »

megbeszéltük druszám.
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

Nekem is kellene egy kis segítség kipufogó ügyben.

Nekem nem nagy a motor(1,3 V4) de csinálni szeretnék (muszály) rá egy rendszert. A teljesítmény növelés nem érdekel csak a jó hang. A rendszer egycsöves lenne és azt a ladás hangot nem szeretném ami eddig volt hanem egy mély öblös hangot szeretnék. Sokat segítene valami rajz ha volna valakinek ilyesmi.
Ami nagyon tetszett az egy nagy sportmotorra emlékeztetett ez egy 1,6 toyotán volt
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

szszaby wrote:Nekem is kellene egy kis segítség kipufogó ügyben.

Nekem nem nagy a motor(1,3 V4) de csinálni szeretnék (muszály) rá egy rendszert. A teljesítmény növelés nem érdekel csak a jó hang. A rendszer egycsöves lenne és azt a ladás hangot nem szeretném ami eddig volt hanem egy mély öblös hangot szeretnék. Sokat segítene valami rajz ha volna valakinek ilyesmi.
Ami nagyon tetszett az egy nagy sportmotorra emlékeztetett ez egy 1,6 toyotán volt
ez a toyota nagyon beépült nálad már a tudatalattiba, mindenhol elöjön... :lol: :lol: :lol:

miért muszály? lehet ha te csinálod a végén többe lesz mintha csináltattad volna. én a müanyagozással jártam igy.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

A toyota azért jön be mert ott dolgozok 12 éve nap mint nap ezzel vagyok kapcsolatban nem nagyon látok mást.
A toyota hangja meg nagyon szép volt számomra.
Azért csinálom magam mert számomra ez egy kihívás és így a legolcsóbb. Ha van rajz a többi nem probléma. A kasznizást is megoldottam magam.
Ford Capri MkI Essex
CAPRI-3
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 427
Joined: Sun Dec 05, 2004 12:21 pm

Post by CAPRI-3 »

szszaby wrote:A toyota azért jön be mert ott dolgozok 12 éve nap mint nap ezzel vagyok kapcsolatban nem nagyon látok mást.
A toyota hangja meg nagyon szép volt számomra.
Azért csinálom magam mert számomra ez egy kihívás és így a legolcsóbb. Ha van rajz a többi nem probléma. A kasznizást is megoldottam magam.
néhány apróság:
-a leömlők csatlakozása kúpos, ezt házilag megoldani nem tudod, présgép, kúpsablon...
-a hajlítások íve fontos, patentívekről hallani sem akarok, szentségtörés...
-a csatlakozások stucnisak, cső csúszik a csőbe, méretezett csövek ehhez nincsenek, ezt is ki szokták nyomni préssel...
-a kőzépdob nem átmenő, kamrás... ezt szintén nem tudod normálisan házilag megoldani. méretezni sem, elkészíteni sem.
-az anyag ... a normális jó anyag több mint a kipuffosok által mondott ár 50%-a, de 99% hogy nem tudod az ő munkaminőségüket hozni.

ha a te rendszeredet vesszük figyelembe, hasraütésre a rendszered kerülne 60-70E Ft-ba, tehát kevesebb mint 30E Ft az a pénz, amiért szaladgálsz anyagért, szuttyogsz 2-3 napot a dobokkal és a csövekkel...
a kihívás jó, én is ezért kezdtem megtanulni és csinálni, de megfelelő háttér nélkül csak szenvedés.
én ezért (is) választottam a Karkus Tomit, nekem ő adja az alapanyagot, csöveket, kész dobokat és szerelési anyagokat.
azelőtt másképp próbálták az "üzlettársaim" (pl Terror), bele is buktak, ahogy kell.
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

Nekem csak egy dob belső felépítése kellene hogy a megfelelő hang jöjjön ki belőle hogyan tudnám hangolni milyen elem milyen hangot ad ki nekem csak ennyi kell.
A Te hozzáállásoddal az lett volna a legjobb ha kitoltam volna a roncstelepre de én ezt nem akartam. Pénz nálam elég kevés és mindenki úgy oldja meg ahogy tudja, amenyire futja nekem erre van pénzem. Az autó a Te megoldásoddal is működik és az enyémmel is. Nekem jó heggesztve patent ívekkel nem ideális hajlításokkal nem tökéletes középső dobbal több napot szuttyogva, ez van, erre van keret.
Én csak egy kis elvi segitséget szerettem volna kérni hogyan csináljam nem pedig azt hogy ha millióim lennének kivel és miből csináltassam.
Ford Capri MkI Essex
CAPRI-3
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 427
Joined: Sun Dec 05, 2004 12:21 pm

Post by CAPRI-3 »

szszaby wrote:Nekem csak egy dob belső felépítése kellene hogy a megfelelő hang jöjjön ki belőle hogyan tudnám hangolni milyen elem milyen hangot ad ki nekem csak ennyi kell.
A Te hozzáállásoddal az lett volna a legjobb ha kitoltam volna a roncstelepre de én ezt nem akartam. Pénz nálam elég kevés és mindenki úgy oldja meg ahogy tudja, amenyire futja nekem erre van pénzem. Az autó a Te megoldásoddal is működik és az enyémmel is. Nekem jó heggesztve patent ívekkel nem ideális hajlításokkal nem tökéletes középső dobbal több napot szuttyogva, ez van, erre van keret.
Én csak egy kis elvi segitséget szerettem volna kérni hogyan csináljam nem pedig azt hogy ha millióim lennének kivel és miből csináltassam.
a dobod belső felépítése ott van a kocsid alatt, szedd szét, nézz bele, gondolkodj, tervezz, változtass...
dobok tervezése van a neten kismillió, de ne haragudj, hogy nem írom le milliméterre neked egy Karkus dob jellemzőit, asszem nem lenne fair velük szemben.
az én hozzáállásomban hol olvasol te milliókról????
konkrétan leírtam, hogy kb mennyi lenne a rendszered és kb mennyi belőle az anyag. lehet több, lehet kevesebb, de nem spórolsz annyit, amennyivel alúlmúlod a minőséget.
szerelni szerelhet magának az ember, lakatolni is lehet (én is lakatolok) de a kipuffban sokat számít az anyag és a származása.

ugyanilyen makacs vagy fék-témában is, ki nem dobnád azt a xaros toyota nyerget, pedig a ford cuccokkal ott van már szinte milliméterre minden, csak az a párezer Ft többlet, amibe egy sierra nyereg kerülne...

vagy a hátsó laprugó szilentjei... nem rossz a fejlesztésed, de mint Gizmo leírta, összességében nem spóróltál semmit... csak épp nem a Lenkeyékhez mentél, ami bejáratott, ismert és ajánlott helyünk.
nem mindíg kifizetődő a járatlan út.
SZVSZ
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

Aki tényleg ért hozzá kipuffos, az éltben nem fogja neked elmondani hogy hogyan méretezz dobot a kocsi alá. Én keresgettem sokat a neten, vettem a témában könyvet, de a végeredmény az lett, hogy nem tudom hogyan kell méretezni. Kiprobálom a flowmastert, ha nem jön be akkor kifizetem az egyik szakit, ott legalább tudok reklamálni ha nem az a végeredmény amiért fizettem. Ha gondolod te is futhatsz köröket, sőt ha gondolod odaadom a könyveket is, az egyiknek az a címe, hogy szivosor és kipufogok tudományos tervezése. Olyan képletek vannak benne, hogy a fősulis matektanárom is sirva nézne rá, én meg kurvára nem értem. Aki meg tapasztalatból tudja hogy mit kell csinálni, mert ebből él (kipufogos szakik), azok nem fogják elmondani neked hogy mit csináljál otthon. Szerencsés esetben nem mond semmit, rosszabb esetben meg hülyeséget mond, te megcsinálod azt nézel hogy nem jó.

Én díjazom a csináljuk magunk dolgokat, amit tudok én csinálok meg a kocsimon, de vannak olyan dolgok amit nem érdemes, mi csak ezt szerettük volna elmondani neked. Én így jártam a fényezéssel is meg a müanyag spoiler gyártással is. Otthoni körülmények között nem lett jó, sőt még olcsobb se nagyon. Egész nyugodtan próbáld megcsinálni otthon a kipuffot, de pontos méreteket neked kell kitalálni, vagy egy beváltat lekoppintani. De pl nekem és a Szegfünek ugyanolyan rendszerünk van, kivülről tök egyforma, mégis tök más a hangja van. Tehát ha lemásolsz valamit, akkor sem biztos hogy azt az eredményt kapod amit szeretnél. Sajnos itt is él az a dolog, hogy jó és olcsó egyszerre nem tud lenni a dolog. Ha olcsót akarsz, állj neki faragni egy rendszert, és addig modosítgatod amig megfelelő nem lesz. Lehet hogy igy sem lesz olcso, de lehet hogy elsőre sikerül egy olyat csinálnod ami tetszik. A másik ut az drágább és gyorsabb, de lehet hogy végül az az egyszerübb. És sajnos az autóépítés alapjaiban nem egy olcso hobbi, ezt el kell fogadni, szarból itt sem lehet várat építeni. Nem kell milliókat othagyni mindenféle műhelyekben, de egy capri lábraállítása százezrekben mérhető... :cry:
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

szszaby wrote:A toyota azért jön be mert ott dolgozok 12 éve nap mint nap ezzel vagyok kapcsolatban nem nagyon látok mást.
A toyota hangja meg nagyon szép volt számomra.
Azért csinálom magam mert számomra ez egy kihívás és így a legolcsóbb. Ha van rajz a többi nem probléma. A kasznizást is megoldottam magam.
Tudom, ezt már mondtad hogy ott dolgozol, azért is irtam hogy már beléd épült. Ne vedd sértésnek. Sogornak volt egy régi 82-es celicája, ha nem törte volna össze az elejét mai napig nagyon szeretném. És ahoz képest hogy 1.8-as, nagyon jól ment. Ráadásul a müszerfalon vagy 15 analog kijelző volt, istenkirály. De gondolom ti a toyota szervízben sem opel alkatrészekből probáljátok összerakni a dolgokat. A caprinál is egyszerübben jössz ki, ha ford cuccokkal próbálkozol, sok más modelböl felhasználhatók az alkatrészek, granada pl.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

Engem az erdekelne, hogy ha alapul veszunk egy erosen tuningolt V6ot es az lenne a feladat hogy a legtobbet kihozzuk belole egy kipuffal (verseny celra,mindegy a hang,fogyasztas, nem kell megfelelnie utcai hasznalatra)
akkor szerkezetileg hogy nezne ki a kipuff?
CAPRI-3
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 427
Joined: Sun Dec 05, 2004 12:21 pm

Post by CAPRI-3 »

gigford wrote:Engem az erdekelne, hogy ha alapul veszunk egy erosen tuningolt V6ot es az lenne a feladat hogy a legtobbet kihozzuk belole egy kipuffal (verseny celra,mindegy a hang,fogyasztas, nem kell megfelelnie utcai hasznalatra)
akkor szerkezetileg hogy nezne ki a kipuff?
sehogy, csőleömlő és ki oldalra egy tüte.

amúgy az 50-es rendszer még 3 dobbal is tuning a javából, folytása nem sok van, ezért sem túl halkak.
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

Most van kb 80000 ft az autóra ezt kell beosztani festés tetőkárpit kipufogó több nincs ha megszakadok sem úgyhogy kénytelen vagyok megcsinálni magam.
Ford Capri MkI Essex
CAPRI-3
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 427
Joined: Sun Dec 05, 2004 12:21 pm

Post by CAPRI-3 »

szszaby wrote:Most van kb 80000 ft az autóra ezt kell beosztani festés tetőkárpit kipufogó több nincs ha megszakadok sem úgyhogy kénytelen vagyok megcsinálni magam.
ha az segítség, egy középdobot baráti áron hozhatok neked, kifejezetten a kocsidhoz méretezve. a többit meg tudod oldani akárhogy is.
láthatod, nem a hozzáállásommal van baj, hisz Bogyó is nagy buhermester, mégis ezesetben a szakmunka mellett teszi le a voksát.
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

CAPRI-3 wrote:
szszaby wrote:Most van kb 80000 ft az autóra ezt kell beosztani festés tetőkárpit kipufogó több nincs ha megszakadok sem úgyhogy kénytelen vagyok megcsinálni magam.
ha az segítség, egy középdobot baráti áron hozhatok neked, kifejezetten a kocsidhoz méretezve. a többit meg tudod oldani akárhogy is.
láthatod, nem a hozzáállásommal van baj, hisz Bogyó is nagy buhermester, mégis ezesetben a szakmunka mellett teszi le a voksát.
Na majd meglátom de azért köszönöm szépen. :D :D :D
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

szszaby wrote:Most van kb 80000 ft az autóra ezt kell beosztani festés tetőkárpit kipufogó több nincs ha megszakadok sem úgyhogy kénytelen vagyok megcsinálni magam.
Én végigjártam egy hasonló utat, ezért irtam neked már le párszor a véleményemet. Sajnos azóta megbántam, hogy nem vártam egy kicsit. Pl lefényeztük a garázsba az autót, ami ugye olcsó volt, de ez sajnos meg is látszik rajta. Tiszta szemét mindenhol, belehullot a szálló por, hiába locsoltunk le mindent meg fujattam kifelé a gőzt. Várnom kellett volna addig, amig össze tudok szedni egy kis pénzt még, és bérelni egy kamrát a festés idejére, hogy legalább ne legyen szemetes. Ezt nem tettem meg, és most hiába jó az autó mindenhol, fullra ki van lakatolva, de nem szép. Föleg az álltalam otthon 15000-böl gyártott hátsó szárny, ami reped mindenütt, a müanyagos meg csinált szebbet egy tizesért. Én nagyon beleszaladtam ebbe, mert már menni akartam az autoval, de nem kellett volna. Ezért mondom hogy ha teheted inkább várjál vele egy kicsit, ne kapkodd el, járj utánna mindennek töbször, és csak azt csináld meg otthon ami összességében olcsobb otthon és a végén azért még elégedett is leszel vele. Mégis csak a szemed fényét csinálgatod, és szar utánna arra gondolni, hogy igen jó ez, de ezt-meg azt elbasztam. Én 2 éve mondogatom ezt magamnak, amikor ránézek a "frissen fényezett" automra, amin hátul repedezik a müanyag és nincs fénye a fényezésnek.
Ilyenkor mindig eszembe jut hogy inkább máshogy ellett volna, de ha megint nekiállok festeni az már minimum dupla pénz, és inkább az elején kellett volna okosnak lenni.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Post Reply