Fékhatás
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- Tibi
- rengetegetirogatide
- Posts: 4408
- Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc - Bp
- Contact:
Re: Fékhatás
Azért igaz, hogy a dugók száma és mérete lényegtelen mert állandónak tekintettük. A vita kizárólag a fékbetét felülete miatt alakult ki. Ha ezen túlmegyünk akkor már sok minden dől. A braking torque - fékező nyomaték meg erő*erőkar nagyvonalakban tehát megint csak az állandónak felvett értékek mókolása. Egyébként igaz. A "z" szerintem a "μ" kellene, hogy legyen a 12-t meg majd valaki benyögi ha tudja
1980 Capri MK3
- gigford
- egyedülisszerelhet
- Posts: 735
- Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Debrecen
Re: Fékhatás
Tibi wrote:Azért igaz, hogy a dugók száma és mérete lényegtelen mert állandónak tekintettük. A vita kizárólag a fékbetét felülete miatt alakult ki. Ha ezen túlmegyünk akkor már sok minden dől. A braking torque - fékező nyomaték meg erő*erőkar nagyvonalakban tehát megint csak az állandónak felvett értékek mókolása. Egyébként igaz. A "z" szerintem a "μ" kellene, hogy legyen a 12-t meg majd valaki benyögi ha tudja
Pont tomtom ezen kijelentése miatt nem tekintettem állandónak a dugók számát és méretét:
Ez szimplán nem igaz.tomtom wrote: lehet belerakni 50 dugattyút is 100 db betéttel, tökre fölös. a fizika az fizika.
Egyértelmű, hogy a betétet nem tudod csak ugy növelni egy adott nyeregben, nem fér fizikailag bele nagyobb. Gyakorlatban hogy fordulhatna elő olyan eset, mikor nyereg marad és beleraksz egy nagyobb betétet? Sehogy szerintem, akkor meg lényegtelen, hogy a betét felületétől függ e a surlódási erő vagy sem.
Tehát nem azért növelik a dugók számát, hogy nagyobb felületű betétet tudjanak használni(vagyis ez is hasznos,), hanem hogy nagyobb fékerőt tudjanak kifejteni a dugók számának növelésével ami együtt jár hogy nagyobb betét is kell bele.
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: Fékhatás
egész jó kis tudományos értekezés alakult itt ki. még jó hogy nem értettem egyet, mégha nem is volt igazam...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Re: Fékhatás
Nesztek fizika
http://www.myspace.com/fordcapriclub" onclick="window.open(this.href);return false;
A démonokat dobokkal elűző bennszülötteket nem értik meg a civilizált népek, akik dudálással próbálják szétoszlatni a dugót.
A démonokat dobokkal elűző bennszülötteket nem értik meg a civilizált népek, akik dudálással próbálják szétoszlatni a dugót.
- Tibi
- rengetegetirogatide
- Posts: 4408
- Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc - Bp
- Contact:
Re: Fékhatás
Igen.szszaby wrote:Ez egy féknyereg dugattyúja?
Nincs rajta kemény króm?
Igen.
Hogyan tovább ? Találkozott már valaki ilyennel ? Vagy ez most egy drága levélnehezék volt ?
1980 Capri MK3
- szszaby
- rengetegetirogatide
- Posts: 4629
- Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Karcag
Re: Fékhatás
Ha felület kezelt nem feltétlen szükséges rá. A felülete sima a dugattyúnak, esetleg köszörült?
Ford Capri MkI Essex
- Tibi
- rengetegetirogatide
- Posts: 4408
- Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc - Bp
- Contact:
Re: Fékhatás
Sima a felülete, különösebben nem találtam aggasztónak. Ami gond számomra, hogy nem tudom milyen felületi bevonat van rajta lehet, hogy Bélának már esetleg nem volt kedve lekrómozni mert szóltak, hogy kész a kávé és mingyá' kihű' vagy tényleg létezik ilyen megoldás
Most össze lett rakva ezzel, majálison teszt, aztán majd kiderül.
Persze ha valaki tudja a megoldást nyugodtan ossza meg a tudatlanokkal
Most össze lett rakva ezzel, majálison teszt, aztán majd kiderül.
Persze ha valaki tudja a megoldást nyugodtan ossza meg a tudatlanokkal
1980 Capri MK3
- szszaby
- rengetegetirogatide
- Posts: 4629
- Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Karcag
Re: Fékhatás
Ha a króm lemaradt volna akkor lötyögni kell a helyén mert ez a bevonat elég vastag. Vagyis a gyártásakor számolnak a króm vastagságával is. Ha viszonylag passzos akkor nem kell rá, mert ez ilyen.
Ford Capri MkI Essex
- Tibi
- rengetegetirogatide
- Posts: 4408
- Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc - Bp
- Contact:
Re: Fékhatás
Nem lötyög, tényleg jó bele...csak nem láttam még ilyet. Lehet vmi olcsóbb megoldás vagy...passzszszaby wrote:Ha a króm lemaradt volna akkor lötyögni kell a helyén mert ez a bevonat elég vastag. Vagyis a gyártásakor számolnak a króm vastagságával is. Ha viszonylag passzos akkor nem kell rá, mert ez ilyen.
Egyszerű lesz a teszt, az egyik oldalt krómos van a másik oldalon meg ez
1980 Capri MK3
- capriv6
- egyedülisszerelhet
- Posts: 530
- Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Contact:
Re: Fékhatás
Mi a melóhelyen használunk kerámia bevonatot és annak is pont ilyen a szine..
Ez egy kopogyürűre van felvíve és arra húzzuk rá a szomeringet.
De ez nem két forint de az élettartam kb 50X jodd mint a keménykromos bevonatos fémnek...
Ez egy kopogyürűre van felvíve és arra húzzuk rá a szomeringet.
De ez nem két forint de az élettartam kb 50X jodd mint a keménykromos bevonatos fémnek...
Tibi wrote:Nem lötyög, tényleg jó bele...csak nem láttam még ilyet. Lehet vmi olcsóbb megoldás vagy...passzszszaby wrote:Ha a króm lemaradt volna akkor lötyögni kell a helyén mert ez a bevonat elég vastag. Vagyis a gyártásakor számolnak a króm vastagságával is. Ha viszonylag passzos akkor nem kell rá, mert ez ilyen.
Egyszerű lesz a teszt, az egyik oldalt krómos van a másik oldalon meg ez
- Tibi
- rengetegetirogatide
- Posts: 4408
- Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc - Bp
- Contact:
Re: Fékhatás
Én is arra tippeltem volna de mivel ez olcsó volt ha jól tudom ezért ezt a lehetőséget kizártam, persze lehet rosszul tettem és valószínűleg az lesz.capriv6 wrote:Mi a melóhelyen használunk kerámia bevonatot és annak is pont ilyen a szine..
Ez egy kopogyürűre van felvíve és arra húzzuk rá a szomeringet.
De ez nem két forint de az élettartam kb 50X jodd mint a keménykromos bevonatos fémnek...
Mindenesetre köszi a tippet.
1980 Capri MK3
- proteus
- rengetegetirogatide
- Posts: 1629
- Joined: Mon Dec 13, 2004 7:15 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Rákosszentmihály
Re: Fékhatás
Ötleteket várnék a képen látható porvédő pótlására. Eddigi kereséseim során az UAZ porvédője tűnt a legalkalmasabbnak.
http://www.lublin.hu/index.php?page=sho ... 1&Itemid=5" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.lublin.hu/index.php?page=sho ... 1&Itemid=5" onclick="window.open(this.href);return false;
- Attachments
-
- MkI Escort rear drum brakes.jpg (86.53 KiB) Viewed 12361 times
Alfa Romeo 145 1.6 boxer - 1995
MZ ES 125/1 - 1970
MZ ES 125/1 - 1970
- White Shark
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1028
- Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Székesfehérvár
Re: Fékhatás
Mikori évjárat az az autó ,mert ha " ot " ra gyúrsz az a híd sem alávaló .Valószínűsítem nem 74-75 ös Mk2 ,mert a híd az sajnos igen .Az egy hibrid már széles de még mk1 alaplappal munkahengerrel ,és még így is hiányos.