2,8i tuning

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: 2,8i tuning

Post by szszaby »

Elvis wrote: A szívóteknőt átlehetne alakítani 4 torkúra, és egy amcsi karbit rá? Ti is erre gondoltok?
Át lehet alakítani, csak mókolni kell vele, de megoldható. Én már néztem.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: 2,8i tuning

Post by Bogyo28 »

Elvis wrote:A szívóteknőt átlehetne alakítani 4 torkúra, és egy amcsi karbit rá? Ti is erre gondoltok?
pontosan erre...:
rwa6110.jpg
rwa6110.jpg (129.06 KiB) Viewed 6499 times
itt vannak a részletek is:

http://www.therangerstation.com/tech_li ... mance.html" onclick="window.open(this.href);return false;

de ez szerintem kisipariban itthon ocsoé megoldható, kell vágatni tömítés alapján egy talpat majd azt ráheggeszteni a szívosorra. aztán valami pici 4 torku karbi és csokolom.... a fent említett lap ezt ajánlja hozzá:

http://www.holley.com/0-8007.asp" onclick="window.open(this.href);return false;

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Ford-Cou ... ccessories" onclick="window.open(this.href);return false;

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/HOLLEY-c ... ccessories" onclick="window.open(this.href);return false;
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Elvis
márokosanistudnézni
Posts: 54
Joined: Sun Jan 02, 2005 6:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dabas
Contact:

Re: 2,8i tuning

Post by Elvis »

Igazából motort már nem szeretnék cserélni benne. Mindig is 2.8 párti voltam.
Ízlések és pofonok, soros moci még turbóval is, hiába megy jobban, nem tetszik.(oké, nitróbusteré az fasza volt:))
V6-ra sem raknék sem turbót, sem injektort.
A 4 torkú karbi izgatott, meg valami pöckösebb veztengely, de útobbi a tanácsaitokra kilőve.
Ez a 4torkú karbimegoldás még klassz lehet.
Találtam itt is teknőt:

http://www.offyparts.com/product_info.p ... cts_id/146" onclick="window.open(this.href);return false;
De kérdés, hogy ezek ugye amcsi v6-ra lettek kitalálva, aminek ugye más volt a hengerfeje.
Ez csontra passzolna az EU 2.8-ra?
De megnézem ezt a teknő átalakítást is, az tényleg biztos olcsóbbra jönne ki, mint az iménti 285USD+szállításnál.
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: 2,8i tuning

Post by Nitrobuster »

Elvis wrote:Igazából motort már nem szeretnék cserélni benne. Mindig is 2.8 párti voltam.
Ízlések és pofonok, soros moci még turbóval is, hiába megy jobban, nem tetszik.(oké, nitróbusteré az fasza volt:))
V6-ra sem raknék sem turbót, sem injektort.
A 4 torkú karbi izgatott, meg valami pöckösebb veztengely, de útobbi a tanácsaitokra kilőve.
Ez a 4torkú karbimegoldás még klassz lehet.
Találtam itt is teknőt:

http://www.offyparts.com/product_info.p ... cts_id/146" onclick="window.open(this.href);return false;
De kérdés, hogy ezek ugye amcsi v6-ra lettek kitalálva, aminek ugye más volt a hengerfeje.
Ez csontra passzolna az EU 2.8-ra?
De megnézem ezt a teknő átalakítást is, az tényleg biztos olcsóbbra jönne ki, mint az iménti 285USD+szállításnál.
A lima sokkal nagyobb költségvetésü project volt mégis baszik úgy menni :-( . Pedig annak lassan el kéne érnie a szökési sebességet :-D . Sokan mondják előbb, vagy utóbb megint töltött pinto lesz benne. :-D
Amúgy meg jó lett az olds v8-al :ba: .
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Re: 2,8i tuning

Post by gigford »

Elvis wrote:Igazából motort már nem szeretnék cserélni benne. Mindig is 2.8 párti voltam.
Ízlések és pofonok, soros moci még turbóval is, hiába megy jobban, nem tetszik.(oké, nitróbusteré az fasza volt:))
V6-ra sem raknék sem turbót, sem injektort.
A 4 torkú karbi izgatott, meg valami pöckösebb veztengely, de útobbi a tanácsaitokra kilőve.
Ez a 4torkú karbimegoldás még klassz lehet.
Találtam itt is teknőt:

http://www.offyparts.com/product_info.p ... cts_id/146" onclick="window.open(this.href);return false;
De kérdés, hogy ezek ugye amcsi v6-ra lettek kitalálva, aminek ugye más volt a hengerfeje.
Ez csontra passzolna az EU 2.8-ra?
De megnézem ezt a teknő átalakítást is, az tényleg biztos olcsóbbra jönne ki, mint az iménti 285USD+szállításnál.
Írjál nekik emailt, hogy passzol e Cologne 2.8-ra.
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Re: 2,8i tuning

Post by gigford »

Bogyo28 wrote: a befektetett melót és pénzt a legkevésbé sem hozza vissza teljesítményben.
Ez a lényege az egésznek.

Még annyit hozzátennék, hogy annak idején amikor én nekiálltam faragni a 2.8at 2003 tájékán ha jól emlékszem, akkor még a 2.8/2.9i vagy a 3.0 mocik voltak a menők, nem volt más könnyen elérhető opció.
Zöldfülűként öltem bele a pénzt és sajnos rá kellett jönnöm, hogy nem érte meg egyáltalán...nem rossz azért, el lehet vele mászkálni csak amit a fent emeltem ki Bogyótól, az nagyon igaz.


Aki komoly erőt akar az vagy V8-al kezdjen vagy sor 4 turbóval.
User avatar
Elvis
márokosanistudnézni
Posts: 54
Joined: Sun Jan 02, 2005 6:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dabas
Contact:

Re: 2,8i tuning

Post by Elvis »

Nitrobuster wrote:A lima sokkal nagyobb költségvetésü project volt mégis baszik úgy menni :-( . Pedig annak lassan el kéne érnie a szökési sebességet :-D . Sokan mondják előbb, vagy utóbb megint töltött pinto lesz benne. :-D
Amúgy meg jó lett az olds v8-al :ba: .
Köszi, tényleg jó lett. :ba:
Ja, a pintód fasza volt, tényleg inkább azzal kéne foglalkoznod. De szerintem előbb, vagy utóbb v6 lesz benne :-D
User avatar
Elvis
márokosanistudnézni
Posts: 54
Joined: Sun Jan 02, 2005 6:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dabas
Contact:

Re: 2,8i tuning

Post by Elvis »

gigford wrote:
Bogyo28 wrote: a befektetett melót és pénzt a legkevésbé sem hozza vissza teljesítményben.
Ez a lényege az egésznek.

Még annyit hozzátennék, hogy annak idején amikor én nekiálltam faragni a 2.8at 2003 tájékán ha jól emlékszem, akkor még a 2.8/2.9i vagy a 3.0 mocik voltak a menők, nem volt más könnyen elérhető opció.
Zöldfülűként öltem bele a pénzt és sajnos rá kellett jönnöm, hogy nem érte meg egyáltalán...nem rossz azért, el lehet vele mászkálni csak amit a fent emeltem ki Bogyótól, az nagyon igaz.


Aki komoly erőt akar az vagy V8-al kezdjen vagy sor 4 turbóval.
Hát igen.
Mondjuk te főleg dragra fejlesztgettél nem?
Normál, mindennapi használatra bőven jó egy alapmoci.
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: 2,8i tuning

Post by Bogyo28 »

Nitrobuster wrote:A lima sokkal nagyobb költségvetésü project volt mégis baszik úgy menni :-
Ez furcsa, a Sunyáé elég jól harap, pedig nem sok minden lett ráköltve, kb annyi mint a tiedbe (motor felujítva, uj gyürü, HF rendberakva, elektronika behangolva). Ha most a leömlő is be lesz szerelve simán megy úgy mint egy alap kozé (sor4 vagy V6), de nem kerül annyiba...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Pudva
rengetegetirogatide
Posts: 2543
Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Nyóc + a Tizenhárom
Contact:

Re: 2,8i tuning

Post by Pudva »

bocs ha hülyeséget írok, de az nem hasonlóan egyszerű megoldás mint ami a Mantás Palkónak van? (kompresszor)
'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: 2,8i tuning

Post by Bogyo28 »

Pudva wrote:bocs ha hülyeséget írok, de az nem hasonlóan egyszerű megoldás mint ami a Mantás Palkónak van? (kompresszor)
már amennyiben egy teljes dugo cserét gyürükkel, motorfelujítás, HF mokolás, Szívosor kialakítás, injektor beszerelés, beállítás egyszerünek nevezhető... :h: :h:
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Pudva
rengetegetirogatide
Posts: 2543
Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Nyóc + a Tizenhárom
Contact:

Re: 2,8i tuning

Post by Pudva »

Bogyo28 wrote:
Pudva wrote:bocs ha hülyeséget írok, de az nem hasonlóan egyszerű megoldás mint ami a Mantás Palkónak van? (kompresszor)
már amennyiben egy teljes dugo cserét gyürükkel, motorfelujítás, HF mokolás, Szívosor kialakítás, injektor beszerelés, beállítás egyszerünek nevezhető... :h: :h:
igaz! bocsánat :oops:
'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: 2,8i tuning

Post by capriv6 »

Elvis wrote:Igazából motort már nem szeretnék cserélni benne. Mindig is 2.8 párti voltam.
Ízlések és pofonok, soros moci még turbóval is, hiába megy jobban, nem tetszik.(oké, nitróbusteré az fasza volt:))
V6-ra sem raknék sem turbót, sem injektort.
A 4 torkú karbi izgatott, meg valami pöckösebb veztengely, de útobbi a tanácsaitokra kilőve.
Ez a 4torkú karbimegoldás még klassz lehet.
Találtam itt is teknőt:

http://www.offyparts.com/product_info.p ... cts_id/146" onclick="window.open(this.href);return false;
De kérdés, hogy ezek ugye amcsi v6-ra lettek kitalálva, aminek ugye más volt a hengerfeje.
Ez csontra passzolna az EU 2.8-ra?
De megnézem ezt a teknő átalakítást is, az tényleg biztos olcsóbbra jönne ki, mint az iménti 285USD+szállításnál.

Szia

Én már átestem ezen a dolgon és nézzd hol kötöttem ki :burnout:
Ha kell szívósor átalakítás (4barel) akkor tudok esetleg segíteni!
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: 2,8i tuning

Post by Nitrobuster »

Bogyo28 wrote:
Nitrobuster wrote:A lima sokkal nagyobb költségvetésü project volt mégis baszik úgy menni :-
Ez furcsa, a Sunyáé elég jól harap, pedig nem sok minden lett ráköltve, kb annyi mint a tiedbe (motor felujítva, uj gyürü, HF rendberakva, elektronika behangolva). Ha most a leömlő is be lesz szerelve simán megy úgy mint egy alap kozé (sor4 vagy V6), de nem kerül annyiba...
Menni megy az enyém is. Csak a pinton egy picit kissebb volt a turbo 2000 nél már maxot töltött. Ráadásul nagyobb volt a sűrítése a limához képest és szívó veztengelyel írdatlanul ment főleg alul. Most hiába megyek a legnagyobb turboval. Nagyveztengelyel.Barna befecsivel. Közel sem olyan agresszív. Ez egy polgári autoból származó motor egy ócska EECIV-el ezt nem versenypályára fejlesztették. Túl sok benne a szenzor. Ráadásul fordulatszám illetve folytószelep állástól függően szabályozza a overboostot. Most ha az nem kapcsol máris 140horse :-D Vannak persze ötletek csak ahhoz kéne már látni az autóm. :-(
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
Post Reply