ültetés

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

bogyo28 wrote:azért ajánlottak a srácok 2.8i rugot, mert az gyárilag ültetett, és mivel a 2.8i moci jóval nehezebb, ezért egy rövedebb de keményebb rugót kapnál elöre, és ha minden igaz ezt keresel. a Unixtrade is árul ilyen rugót, az van debrecenben is.
Szerintem a 2,8i rugó 1cm-se rövidebb mint a többi, csak keményebb,
ezáltal az én autómat megemelte.A hátsó 1lapos rugóval szintén ez a helyzet.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

Nitrobuster wrote:
bogyo28 wrote:azért ajánlottak a srácok 2.8i rugot, mert az gyárilag ültetett, és mivel a 2.8i moci jóval nehezebb, ezért egy rövedebb de keményebb rugót kapnál elöre, és ha minden igaz ezt keresel. a Unixtrade is árul ilyen rugót, az van debrecenben is.
Szerintem a 2,8i rugó 1cm-se rövidebb mint a többi, csak keményebb,
ezáltal az én autómat megemelte.A hátsó 1lapos rugóval szintén ez a helyzet.
akkor előre marad a gyártás, hátra meg az ültetés.... :oops:
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Post by Tibi »

hello
nekem azt mondta a span (bátyó, kb 20-25 éve +van a műhelye,,h 10 ropi felujitja az enyém , ha törött 1 lap akkor 7 ropi/lap......és be is nézett a kocsi alá!
User avatar
Peti
egyedülisszerelhet
Posts: 931
Joined: Tue Jul 12, 2005 5:28 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Peti »

bogyo28 wrote:
Tibi wrote:
Capripower wrote:Szerezz 2.8i rugókat, vagy gyártass, vagy csináltass?! -ez neked olcsó, és egyszerű?!
Amiről te beszélsz az minimum 60 ezer forint! :? :roll:
Nem megcsináltatni akarja, hanem a legegyszerübben, és olcsón leültetni!
Az más kérdés, hogy ettől nem lesz jobb az autója, ezt ő is tudja!
Én sem tennék soha ilyet az autómmal ember! :h:
Gyerkkőcök ez nem kötöszködés es ganalyodás 1 kicsir arrébbb kell menni CENTRUMtol és joval olcsobbb
itt a kentrumban sem annyi... a 2 rugo legyártása 28 papir, az nem a világ vége. vagy ennyiért vehetsz ujat is....
Én az egészre értettem, hogy legalább 60 ezer.
-első rugók: 28
-hátsó felújítás: 35 (nekem legalábbis ennyiért csinálták, és beraktak +1 lapot)
-ültetőszett kb. egy 10-es kompletten.
Az összesen 73 pénz körül van.
'81 Capri 3.0 SHO X-Pack project
'83 Granada 2.8i Ghia X project
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

bogyó 28

Nem kötözködésképpen de szerintem nincs igazad mivel a rugóút végét meghatározza a gumibak amire felütközik a híd és az ültetőszettel és az egyenesítéssel is ugyanolyan messze lesz tőle a híd tehát a rugóút így ís úgy ís csökkenni fog. Az én megoldásommal feszesebb lesz a rugó az ültetőszettel pedig csak azt lehet elérni hogy kissebb terheléssel is fel fog ütközni a gumibakra, mivel csak közelebb kerül hozzá.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Elvis
márokosanistudnézni
Posts: 54
Joined: Sun Jan 02, 2005 6:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dabas
Contact:

Post by Elvis »

Srácok, én nem tudom, hogy a taunus rugója jó-e nektek előre, de én csináltattam anno, de nem használom. Kemény is, és rövid is.
HA jó, kell, eladom olcsón!
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

szszaby wrote:bogyó 28

Nem kötözködésképpen de szerintem nincs igazad mivel a rugóút végét meghatározza a gumibak amire felütközik a híd és az ültetőszettel és az egyenesítéssel is ugyanolyan messze lesz tőle a híd tehát a rugóút így ís úgy ís csökkenni fog. Az én megoldásommal feszesebb lesz a rugó az ültetőszettel pedig csak azt lehet elérni hogy kissebb terheléssel is fel fog ütközni a gumibakra, mivel csak közelebb kerül hozzá.
azért nem igy van, mert a rugo ha egyenes, akkor már nem rugo, nem tölti be a funkcióját. azért jobb ültetőszettel, mert a rugo az eredeti alakjában van, hajlítot, és ugyanugy rugozik mintha normál állapotban lenne az auto, csak lejjeb van a kaszni. Ha ültetsz, akkor mindenféleképpen keményebb gátló kell, és nem árt erösebb rugo sem, hogy nem menjen fel a futómü minden kis rezdülésre. Nem is az a gond, hogy a gumibakba üt föl a futómü, hanem hogy a gumi beleér a sárvédőivbe. Láttál te már bárhol is egyenes rugót? Csak ha már teljesen odavan. Nem én találtam ezt ki, hanem nálam sokkal okosabb emberek. Hidd el nem jársz jol ha az egyenes felé viszed el a rugot és ezzel ülteted meg a gépet. minél egyenesebb a rugod (kevésbé van meghajlítva), annál hosszabb lesz, tehát annál nehezebb felrakni a helyére, és annál kevesebb helye marad mozogni. Ami abból jó, hogy kissebb lesz a rugoút, de nem a rugo ereje fogja meg a mozgást, hanem megfeszül, esetleg belever a kaszniba, ami aztán végképp nem jó. Abban egyetértek Capri-3-al, hogy ha a jó megoldások drágának tünnek, akkor inkább ne csinálj semmit, mint hogy rossz dolgokat teszel. Lehet hogy egyszerübb és olcsobb megoldás egy kifáradt rugóval ültetni, de hosszu távon nem éri meg.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

Én egy toyota szervívben dolgozok és itt is van olyan autó aminek a fédere szinte teljesen egyenes pl.hilux első féder abban igazad van hogy jobb ha ívelt de a federlapok egy egyenszilárdságú tartónak felel meg ami fel van darabolva a helytakarékosság miatt így szinte majdnem mindegy merre rugózik( függ valamelyest a féder íve miatt a benne lévő hajlító feszültség különbségétől ami a belső illetve külső odal ívkülönbsége miatt keletkezik vagyis minél egyenesebb annál lágyabb egy kis mértékben ) legalábbis én így tanultam. Beszéltem egy féderjavítóval Ő azt mondta hogy van olyan autó is ami negatív irányba rugózik vagy van olyan is amibe fejjel lefele van betéve a féderköteg tehát ívvel fefele. Ezek után annyiféle vélemény van hogy lehet köztes utat választok berakok egy lapot pluszba és a Te általad mondott módszerrel leültetem.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

szszaby wrote:Én egy toyota szervívben dolgozok és itt is van olyan autó aminek a fédere szinte teljesen egyenes pl.hilux első féder abban igazad van hogy jobb ha ívelt de a federlapok egy egyenszilárdságú tartónak felel meg ami fel van darabolva a helytakarékosság miatt így szinte majdnem mindegy merre rugózik( függ valamelyest a féder íve miatt a benne lévő hajlító feszültség különbségétől ami a belső illetve külső odal ívkülönbsége miatt keletkezik vagyis minél egyenesebb annál lágyabb egy kis mértékben ) legalábbis én így tanultam. Beszéltem egy féderjavítóval Ő azt mondta hogy van olyan autó is ami negatív irányba rugózik vagy van olyan is amibe fejjel lefele van betéve a féderköteg tehát ívvel fefele. Ezek után annyiféle vélemény van hogy lehet köztes utat választok berakok egy lapot pluszba és a Te általad mondott módszerrel leültetem.
Igen, ha jól tudom a trabantban is elöl van ilyen laprugós megoldás forditva beszerelve, tehát van ahol igy használják. Nem tartom lehetetlennek, hogy egyenes lappal is meg lehetne oldani a kérdést, de olcson és egyszerüen ezek az utak nem járhatóak. Caprinál a legolcsobb és legegyszerübben kivitelezhető hátsó ültetés a jo rugozás megtartásával az ivelt lapok ültető szettel. Persze vannak ennél sokkal jobb és drágább megoldások, pl itt is:

http://www.zyworld.com/caprisport/1_suspension.htm
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
CAPRI-3
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 427
Joined: Sun Dec 05, 2004 12:21 pm

Post by CAPRI-3 »

sőt barátaim, döbbenet üljön ki az arcotokra, de a magasztalt corvette-ek is laprugósak... elől, keresztben! trabant :)
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Post by Süni »

Laprugó ültetés:

Image
User avatar
gizmo
Überführer
Posts: 1359
Joined: Mon Nov 29, 2004 4:54 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Contact:

Post by gizmo »

ez azért nem gyenge :ru:
- '79 Ford Capri 2.8
- '91 Ford Sierra DOHC
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Post by Süni »

gizmo wrote:ez azért nem gyenge :ru:
Elég laza ! Fogott egy acél kockát, és betette a rugó, meg a híd közé ! Sztem ehhez már kell egy kicsit módosítani a gátlón is.... :wink: (Egyébként Escort MK2 RS2000)
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

Süni wrote:
gizmo wrote:ez azért nem gyenge :ru:
Elég laza ! Fogott egy acél kockát, és betette a rugó, meg a híd közé ! Sztem ehhez már kell egy kicsit módosítani a gátlón is.... :wink: (Egyébként Escort MK2 RS2000)
Gátlót nem kell módosítani, mert a laprugó és a gátlófelfogatás az eredeti helyén van, csak a híd került feljebb.
Nem is tudtam, hogy a RS2000-et angol híddal szerelték.

Az ültető pogácsát lehet Graystonéktól rendelni (meg otthon csinálni).
( van 1, 1,5, 2 collos pogácsa)
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Blant »

az igen...
Amúgy a Trabant elöl keresztbe teljesen normális laprugóval van szerelve. Én építettem is anno az enyémbe egy elég kemény köteget :-)
Tényleg van olyan kisteher amiben fordítva van a cucc és negatívban rugózik :)
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
Post Reply