Poroszka

A forum látogatói álltal épített verdák...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

Post Reply
User avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Posts: 798
Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Contact:

Re: Poroszka

Post by daytona »

paniperda wrote: :ru: Igen, szeretném azt a karbit. Amikor csak jársz Pest felé, szólj és valahogyan megoldjuk.
Köszönöm az érdekképviseletet! :-D
Karbi Pesten. Ma szereltem le a mocirol, teljesen egeszben van. BP-n a III. keruletben mozgok, de jarok Budaorsre is, illetve az uj nullason is szoktam cikazni.
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
User avatar
paniperda
márokosanistudnézni
Posts: 68
Joined: Mon Nov 11, 2013 2:30 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Poroszka

Post by paniperda »

daytona wrote:
paniperda wrote: :ru: Igen, szeretném azt a karbit. Amikor csak jársz Pest felé, szólj és valahogyan megoldjuk.
Köszönöm az érdekképviseletet! :-D
Karbi Pesten. Ma szereltem le a mocirol, teljesen egeszben van. BP-n a III. keruletben mozgok, de jarok Budaorsre is, illetve az uj nullason is szoktam cikazni.
Köszönöm! Pü ment.
User avatar
Töcs
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 472
Joined: Mon Jun 04, 2007 4:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Poroszka

Post by Töcs »

Töcs wrote:
paniperda wrote:
Bogyo28 wrote:MK3-ban más a müszer. legegyszerübb teszt, hogy ha leteste,ed a vezetéket, föl kell mennie a mutatónak nagyon gyorsan a legtetejére. a rezgőnyelves fesztabot érdemes IC-sre cserélni. meg a hátsó folia szokott még szar lenni a müszercsoport mögött...
Kiteszteltem, testre felmegy maxra. Aztán fogtam egy pótméteres ellenállást, és azzal mértem ki, hogy milyen ellenállásra hogy reagál.
Amint lesz egy kis időm, akkor leszedem a műszerfalat és benézek alá.

Más: ti mit kezdtetek a kipurcant csomagtartó teleszkóppal?
Innen lehet rendelni mindenfélét, van valakinek tapasztalata a céggel?
http://webshop.moliton.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gondoltam lemérem a paramétereit és rendelek egy újat.
nekem valami mondeojé van benne, kicsit erősebb meg kicsit unixos, talán még túl olcsó sem volt de ahogy rámókoltam a régi sarus csatikat átmegy benne a power és megy az ablakfűtés többnyire. ha kell lövök róla képet vmikor
íme. amúgy ez kb 6 éves történet szóval cikkszámra nem vennék mérget
Attachments
Kép3282.jpg
Kép3281.jpg
Èn sosem iszom rèszegen...

1980 Ford Capri 2.3
1980 Ford Taunus Turnier 2.0
User avatar
paniperda
márokosanistudnézni
Posts: 68
Joined: Mon Nov 11, 2013 2:30 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Poroszka

Post by paniperda »

Töcs wrote:íme. amúgy ez kb 6 éves történet szóval cikkszámra nem vennék mérget
Nagyon köszönöm! Megtaláltam a 21455 UnixNr alatt a Mondeo MKI és MKII Kombi ajtóteleszkópja.
Jelenleg nincs készleten, de elvileg még érkezhet.
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: Poroszka

Post by szszaby »

Ilyenem van egy pár unixos féle zsír újban.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
paniperda
márokosanistudnézni
Posts: 68
Joined: Mon Nov 11, 2013 2:30 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Poroszka

Post by paniperda »

Már nekem is.. :roll: Jeleztem, hogy kéne és lett.
User avatar
paniperda
márokosanistudnézni
Posts: 68
Joined: Mon Nov 11, 2013 2:30 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Poroszka

Post by paniperda »

Lebeg a vas és bomlik az alja. Jönnek elő a részletek. :shock:
Szükségem lenne egy új kardánra teljes egészében. A jelenleginek folyik az olaj a váltó felőli csuklóján keresztül, és a csukló is össze lett hegesztve. A szimering alatt ugyancsak hegesztve és 'csiszolgatva' van, nem túl egyenletesen. Ha van valakinek egész kardán V6 2.0 motor, Type-9 váltó mögé, kérem keressen meg.

Még lehet, hogy bővül a lista.
User avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Posts: 798
Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Contact:

Re: Poroszka

Post by daytona »

Az okosabbak majd biztos tudjak, hogy esetleg Taunus 2.0 V6 kardanja jo lehet ebbe? A valto viszont nem type 9, hanem valamilyen mas tipusu...
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: Poroszka

Post by Tibi »

paniperda wrote:Lebeg a vas és bomlik az alja. Jönnek elő a részletek. :shock:
Szükségem lenne egy új kardánra teljes egészében. A jelenleginek folyik az olaj a váltó felőli csuklóján keresztül, és a csukló is össze lett hegesztve. A szimering alatt ugyancsak hegesztve és 'csiszolgatva' van, nem túl egyenletesen. Ha van valakinek egész kardán V6 2.0 motor, Type-9 váltó mögé, kérem keressen meg.

Még lehet, hogy bővül a lista.
Most szétszeded atomjaira ?
1980 Capri MK3
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Poroszka

Post by Bogyo28 »

paniperda wrote:Lebeg a vas és bomlik az alja. Jönnek elő a részletek. :shock:
Szükségem lenne egy új kardánra teljes egészében. A jelenleginek folyik az olaj a váltó felőli csuklóján keresztül, és a csukló is össze lett hegesztve. A szimering alatt ugyancsak hegesztve és 'csiszolgatva' van, nem túl egyenletesen. Ha van valakinek egész kardán V6 2.0 motor, Type-9 váltó mögé, kérem keressen meg.

Még lehet, hogy bővül a lista.
ez egy igen ritka alkatrész. abban tudok segíteni, hogy veszel egyet angol ebay-ről, én meg adok neked egyet most, így nem kell rá sokat várnod. simán csak el nem adom, mert tarcsi darab. illetve ha a váltóba csúszó rész jó, akkor tudok adni ritka ricnis kardánt, amire át kell rakni az első részt és használható...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Poroszka

Post by Bogyo28 »

daytona wrote:Az okosabbak majd biztos tudjak, hogy esetleg Taunus 2.0 V6 kardanja jo lehet ebbe? A valto viszont nem type 9, hanem valamilyen mas tipusu...
hosszban biztos más, talán az első rész lehet jó belőle ha nem hardys...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Posts: 798
Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Contact:

Re: Poroszka

Post by daytona »

Bogyo28 wrote:
daytona wrote:Az okosabbak majd biztos tudjak, hogy esetleg Taunus 2.0 V6 kardanja jo lehet ebbe? A valto viszont nem type 9, hanem valamilyen mas tipusu...
hosszban biztos más, talán az első rész lehet jó belőle ha nem hardys...
nem hardys
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
User avatar
paniperda
márokosanistudnézni
Posts: 68
Joined: Mon Nov 11, 2013 2:30 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Poroszka

Post by paniperda »

Újabb részletek.

A kardán amúgy jó, csak pont ahol rácsúszik a váltóra, a belsejében átfolyik az olaj a csuklóhoz. A csukló viszont össze van hegesztve és így nem szétbontható. Ugyanígy a váltóval érintkező rész, ami krómozottnak tűnik, hegesztve lett, majd lecsiszolva, és nem egyenletes a felülete, de ott mintha nem eresztene olajat. Mintha. Majd lehet töltök fel képeket.

Kardán opciók:
1: új kardán -> Bogyó, tudsz esetleg mondani árat, mennyiért vesztegetik az angol e-bayen?
2: a jelenleginek behegeszteni valahogy szétbontás nélkül a belsejét / tömíteni más eszközzel és ideiglenesen megy vissza -> holnap szemügyre veszem, mit lehet belőle kihozni

Az egész mai bontásnak 2 célja volt. Egyrészt váltót cserélni (volt egy sierra type-9 a fészerben), mert ami eddig fent volt hála a fent taglalt olajfolyásnak zúgott-búgott, valsz megártott az olajszűke a csapágyaknak.
Másrészt leszedni a gólyalábakat/rugókat, hogy a lengéscsillapítók és rugók cserélve legyenek.

Leszedtük a váltót, és a nyeles-tengely nem egyezik. A Caprié kb 2 cm-rel hosszabb. Egyszerűen kivenni a tengelyt nem tudtuk. Ha nincs más megoldás, holnap szétszedjük mindkét váltót, és építünk a kettőből egyet. Ez kb annyit jelent, hogy miután szétbontottuk, a nyeles-tengely átkerül a régiből az újba. Itt van valami trükk, ami megkímélne a teljes szétszedéstől? A régi váltó ugye Capri és V6, az új Sierra és sor4ből jön.

A futómű szétszedése során néhány csavar elpattant. Keresek ezért kengyelt, cuppántot, ha van valakinek, kérem ugyancsak írjon. Vasárnap vagy hétfőn délután tudok majd elrohangálni összeszedni az alkatrészeket. Lemértem a laprugó helyét 45 fokban tartva a kengyelt, hogy a rugósnak legyen mihez ívelnie. 111 cm-t mértem. Ez nektek is ennyi?

Egyelőre ennyi. Most alvás, aztán reggel folytatódik a bontás/szerelés.
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Poroszka

Post by White Shark »

A nyelestengely nem jön ki csak ha teljesen szétszeded ,és akkor is csak épp ,a kardán csúszóhüvelyében gyárilag egy lemezdugó van ,ha csak ez a baja ne végy újat ,a lemezdugó a villa felőli részen van ,hasonló megoldás mint a fagydugó ,és úgy is kell tömíteni ,bár visszahajló fala nincs ,enyhén tányéros ,jófajta paszta -kicsit középen megüt ,és gyárilag a ház pár helyen háromszög alakban megpontozva .Valószínű nem rávaló a kardán ,készítője picit hosszabbra hagyta ,vagy összerakáskor zsírral feltöltötte ezért a kihajtótengely ütötte ki a dugót .Nyelestengellyel ne vacakolj ,teljes szétszedés nélkül finoman nem jön ki,durván pedig letöröd a keskeny kapcsolókörmöket .
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Poroszka

Post by White Shark »

Ne a laprugó helyét mérd meg ,azzal sokra nem mész ,becsapod magad . Magát a rugót vedd fókuszba . Fordítsd fejre az ív lefele nézzen ,az alsó rugólap és a föld távolsága a mérvadó .a rugós is így tudja mérni ,nála nem lesz sem kengyel sem kaszni .
Post Reply