Poroszka

A forum látogatói álltal épített verdák...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
TÉCSÉ
offtopiccommando
Posts: 1943
Joined: Sun Sep 03, 2006 2:40 pm
ClassicFord klubtag?: Igen

Re: Poroszka

Post by TÉCSÉ »

paniperda wrote:Köszönöm a tippeket! :idea:

Az természetes, hogy a postaláda kulcsommal nyitom/zárom az autót? Tudom, hogy öreg, de minden zár ilyen könnyen adja magát ebben a korban?
Sajnos igen - én is pont azzal szoktam , ha nincs kéznél jobban hasonlító :lol:
http://www.myspace.com/fordcapriclub" onclick="window.open(this.href);return false;

A démonokat dobokkal elűző bennszülötteket nem értik meg a civilizált népek, akik dudálással próbálják szétoszlatni a dugót.
User avatar
Pudva
rengetegetirogatide
Posts: 2543
Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Nyóc + a Tizenhárom
Contact:

Re: Poroszka

Post by Pudva »

Azt hiszem van valami újralamellázó módszer, de ezt Birdhaus jobban tudja mint én, ugyanis Ő foglalkozik zárakkal.
'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
User avatar
adam
egyedülisszerelhet
Posts: 790
Joined: Fri Nov 14, 2008 6:01 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest xiii

Re: Poroszka

Post by adam »

Pudva wrote:Azt hiszem van valami újralamellázó módszer, de ezt Birdhaus jobban tudja mint én, ugyanis Ő foglalkozik zárakkal.
Birdhaus nem sűrűn jár erre..
Viszont itt dolgozik:
http://www.aranykulcs.hu/
Sosem lesz kész, csak alakul...
User avatar
paniperda
márokosanistudnézni
Posts: 68
Joined: Mon Nov 11, 2013 2:30 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Poroszka

Post by paniperda »

Közben kitisztogattam a karbit, meg újraállítottuk a gyújtást, ecetera.
A vízhőfok visszajelzőt méregettem, és a következőket mértem.

Gomba:

20 fok -> 460 ohm
90 fok -> 24 ohm

A műszer pedig csak erre mozdul meg
24 ohm felett meg sem moccan
23 ohm 1-es
14 ohm a közepe (felt. 90 fok)
8.6 ohm a teteje, 8-as

Találkozott valaki ilyennel? Van ehhez gomba, vagy szedjem ki a műszert és beszélgessek el vele közelebbről?
User avatar
gridoux
nemleszgondhasegítis
Posts: 143
Joined: Fri Dec 09, 2011 11:22 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskócz
Contact:

Re: Poroszka

Post by gridoux »

kb ugyanezt eljártam én is.
Megvettem az autót - sárgagyűrűs érzékelővel, a műszer meg sem moccant.
Kicseréltem fehér gyűrűsre, továbbra sem moccant.
Kicseréltem a műszer tápot stabIC 12V-ra, 8V-ra, 5V-ra, de egyikkel sem mutatott jól.
Vettem egy új műszert, ugyanúgy viselkedett, mint az előzővel.

Feladtam a próbálgatást, műszertápot visszaépítettem (rezgőnyelves 12V-os szaggatott) eredetire,
ÉS A MŰSZERT KALIBRÁLTAM.
Részletesebben, fotókkal: itt.

Lehetne még párhuzamosan kötött ellenállással is eltolni az ellenállásgörbét, de az nekem bonyolultabb lett volna.

MK3-ban nem tudom milyen a hőmérő, remélem hasonlóan állítható.
Ford és MK1 - mert szeretem :)
Capri MK1 1970 1,6 OHV - a beteljesült ígéret
Granada MK1 1975 2,8 V6 - a rehabili
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Poroszka

Post by Bogyo28 »

gridoux wrote:kb ugyanezt eljártam én is.
Megvettem az autót - sárgagyűrűs érzékelővel, a műszer meg sem moccant.
Kicseréltem fehér gyűrűsre, továbbra sem moccant.
Kicseréltem a műszer tápot stabIC 12V-ra, 8V-ra, 5V-ra, de egyikkel sem mutatott jól.
Vettem egy új műszert, ugyanúgy viselkedett, mint az előzővel.

Feladtam a próbálgatást, műszertápot visszaépítettem (rezgőnyelves 12V-os szaggatott) eredetire,
ÉS A MŰSZERT KALIBRÁLTAM.
Részletesebben, fotókkal: itt.

Lehetne még párhuzamosan kötött ellenállással is eltolni az ellenállásgörbét, de az nekem bonyolultabb lett volna.

MK3-ban nem tudom milyen a hőmérő, remélem hasonlóan állítható.
MK3-ban más a müszer. legegyszerübb teszt, hogy ha leteste,ed a vezetéket, föl kell mennie a mutatónak nagyon gyorsan a legtetejére. a rezgőnyelves fesztabot érdemes IC-sre cserélni. meg a hátsó folia szokott még szar lenni a müszercsoport mögött...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
gridoux
nemleszgondhasegítis
Posts: 143
Joined: Fri Dec 09, 2011 11:22 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskócz
Contact:

Re: Poroszka

Post by gridoux »

MK3-ban ilyen?
Mert ez az mk1-re kísértetiesen hasonlít, csak a festése más.
Ford és MK1 - mert szeretem :)
Capri MK1 1970 1,6 OHV - a beteljesült ígéret
Granada MK1 1975 2,8 V6 - a rehabili
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Poroszka

Post by Bogyo28 »

gridoux wrote:MK3-ban ilyen?
Mert ez az mk1-re kísértetiesen hasonlít, csak a festése más.
talán a 4 órásé ilyen, de az elterjedtebb 6 órás müszer az nem ilyen. ez a granadáéra hasonlít nagyon.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
paniperda
márokosanistudnézni
Posts: 68
Joined: Mon Nov 11, 2013 2:30 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Poroszka

Post by paniperda »

Bogyo28 wrote:MK3-ban más a müszer. legegyszerübb teszt, hogy ha leteste,ed a vezetéket, föl kell mennie a mutatónak nagyon gyorsan a legtetejére. a rezgőnyelves fesztabot érdemes IC-sre cserélni. meg a hátsó folia szokott még szar lenni a müszercsoport mögött...
Kiteszteltem, testre felmegy maxra. Aztán fogtam egy pótméteres ellenállást, és azzal mértem ki, hogy milyen ellenállásra hogy reagál.
Amint lesz egy kis időm, akkor leszedem a műszerfalat és benézek alá.

Más: ti mit kezdtetek a kipurcant csomagtartó teleszkóppal?
Innen lehet rendelni mindenfélét, van valakinek tapasztalata a céggel?
http://webshop.moliton.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gondoltam lemérem a paramétereit és rendelek egy újat.
User avatar
proteus
rengetegetirogatide
Posts: 1629
Joined: Mon Dec 13, 2004 7:15 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Rákosszentmihály

Re: Poroszka

Post by proteus »

paniperda wrote: Más: ti mit kezdtetek a kipurcant csomagtartó teleszkóppal?
Innen lehet rendelni mindenfélét, van valakinek tapasztalata a céggel?
http://webshop.moliton.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gondoltam lemérem a paramétereit és rendelek egy újat.
Nekem valami Nissan teleszkópja van bent, az bárhol beszerezhető, de nincs leszigetelve a két vége, így a hátsó ablak fűtése, meg az ablaktörlő mókolás nélkül nem fog működni. Van az országban olyan cég aki minta után egyedileg is gyárt, de nem tusom milyen árakon dolgoznak.
Alfa Romeo 145 1.6 boxer - 1995

MZ ES 125/1 - 1970
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: Poroszka

Post by Tibi »

paniperda wrote: Más: ti mit kezdtetek a kipurcant csomagtartó teleszkóppal?
Innen lehet rendelni mindenfélét, van valakinek tapasztalata a céggel?
http://webshop.moliton.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gondoltam lemérem a paramétereit és rendelek egy újat.
Nekem pl egy egyedi gyártású fenyődeszka van bent a csomiban. Gondoltam már rá, hogy cirokteleszkópra cserélem mert a deszka sok helyet foglal.

:mrgreen:
1980 Capri MK3
User avatar
adam
egyedülisszerelhet
Posts: 790
Joined: Fri Nov 14, 2008 6:01 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest xiii

Re: Poroszka

Post by adam »

Tibi wrote:
paniperda wrote: Más: ti mit kezdtetek a kipurcant csomagtartó teleszkóppal?
Innen lehet rendelni mindenfélét, van valakinek tapasztalata a céggel?
http://webshop.moliton.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gondoltam lemérem a paramétereit és rendelek egy újat.
Nekem pl egy egyedi gyártású fenyődeszka van bent a csomiban. Gondoltam már rá, hogy cirokteleszkópra cserélem mert a deszka sok helyet foglal.

:mrgreen:
vérbeli OT huszár :twisted:
Sosem lesz kész, csak alakul...
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Poroszka

Post by Bogyo28 »

proteus wrote: Van az országban olyan cég aki minta után egyedileg is gyárt, de nem tusom milyen árakon dolgoznak.
az pont a fentebb említett cég. Egerben vannak, régebben volt pesten is boltjuk, de már jópár éve bezárt. Én annó csináltattam velük minta alapján, az áramátvezetést nem tudták megoldani, meg nem is volt annyira tartós a cucc. de lehet hogy az elmult kb 8-10 évben már fejlödött a technologia náluk...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
TÉCSÉ
offtopiccommando
Posts: 1943
Joined: Sun Sep 03, 2006 2:40 pm
ClassicFord klubtag?: Igen

Re: Poroszka

Post by TÉCSÉ »

Bogyo28 wrote:
proteus wrote: Van az országban olyan cég aki minta után egyedileg is gyárt, de nem tusom milyen árakon dolgoznak.
az pont a fentebb említett cég. Egerben vannak, régebben volt pesten is boltjuk, de már jópár éve bezárt. Én annó csináltattam velük minta alapján, az áramátvezetést nem tudták megoldani, meg nem is volt annyira tartós a cucc. de lehet hogy az elmult kb 8-10 évben már fejlödött a technologia náluk...



Nekem a C.Robi szerzett zsír újat pár éve - pedig nem is kértem ... 8-) (de jó , hogy van , így , hogy sosem használom :laza: )
http://www.myspace.com/fordcapriclub" onclick="window.open(this.href);return false;

A démonokat dobokkal elűző bennszülötteket nem értik meg a civilizált népek, akik dudálással próbálják szétoszlatni a dugót.
User avatar
Töcs
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 472
Joined: Mon Jun 04, 2007 4:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Poroszka

Post by Töcs »

paniperda wrote:
Bogyo28 wrote:MK3-ban más a müszer. legegyszerübb teszt, hogy ha leteste,ed a vezetéket, föl kell mennie a mutatónak nagyon gyorsan a legtetejére. a rezgőnyelves fesztabot érdemes IC-sre cserélni. meg a hátsó folia szokott még szar lenni a müszercsoport mögött...
Kiteszteltem, testre felmegy maxra. Aztán fogtam egy pótméteres ellenállást, és azzal mértem ki, hogy milyen ellenállásra hogy reagál.
Amint lesz egy kis időm, akkor leszedem a műszerfalat és benézek alá.

Más: ti mit kezdtetek a kipurcant csomagtartó teleszkóppal?
Innen lehet rendelni mindenfélét, van valakinek tapasztalata a céggel?
http://webshop.moliton.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gondoltam lemérem a paramétereit és rendelek egy újat.
nekem valami mondeojé van benne, kicsit erősebb meg kicsit unixos, talán még túl olcsó sem volt de ahogy rámókoltam a régi sarus csatikat átmegy benne a power és megy az ablakfűtés többnyire. ha kell lövök róla képet vmikor
Èn sosem iszom rèszegen...

1980 Ford Capri 2.3
1980 Ford Taunus Turnier 2.0
Post Reply