Buborék Kaprija

A forum látogatói álltal épített verdák...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
proteus
rengetegetirogatide
Posts: 1629
Joined: Mon Dec 13, 2004 7:15 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Rákosszentmihály

Re: Buborék Kaprija

Post by proteus »

Sanszos, hogy vannak nálam dobfék maradványok, ha egyszer hazajutok megnézem.
Alfa Romeo 145 1.6 boxer - 1995

MZ ES 125/1 - 1970
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Buborék Kaprija

Post by Bogyo28 »

pontosan mi kellene egyébként? csak 2 alaplemez vagy több dolog is? mert akkor meg tudnám nézni hogy mim van hozzá..
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Bubor
nemleszgondhasegítis
Posts: 175
Joined: Fri Aug 30, 2013 4:47 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Buborék Kaprija

Post by Bubor »

DJ Arató Kálmán :mrgreen: szavaival élve: Örülünk Vincent.

Néhány apróság még megoldásra vár, de jelentem összeállt a szerkezet, hála Drivernek és hatalmas köszönet Elnök úr segítségéért!
Motorháztető nyitó bowden ( huzal ) készíthető?
Attachments
Maradt a csigás szerkezet, de lehet , hogy a működtető karból hosszabb kellene.
Maradt a csigás szerkezet, de lehet , hogy a működtető karból hosszabb kellene.
úgy itt is nagyobb lenne a hézag
úgy itt is nagyobb lenne a hézag
"kifli alakú" helyett ide kivételesen jó volt az egyenes
"kifli alakú" helyett ide kivételesen jó volt az egyenes
Némi igazítás és elhagyható a BKV területe...
Némi igazítás és elhagyható a BKV területe...
User avatar
nyujoe
egyedülisszerelhet
Posts: 765
Joined: Mon Dec 13, 2004 8:45 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Location: Zselickislak

Re: Buborék Kaprija

Post by nyujoe »

Utolsó kép olyan ismerős... 8-) :smt023
Hűtőrácsra mi a terved?
"Az arany egy halott fém, míg a szarból új élet fakad."

1972 Ford Capri MKI 2.0 V6
1982 Ford Capri MKIII 2.0 R4
Bubor
nemleszgondhasegítis
Posts: 175
Joined: Fri Aug 30, 2013 4:47 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Buborék Kaprija

Post by Bubor »

Megvan a gyári :-) , de a nyitó bowdent kell megcsinálni először- előtte
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Buborék Kaprija

Post by Bogyo28 »

Bubor wrote:Megvan a gyári :-) , de a nyitó bowdent kell megcsinálni először- előtte
bowdenkészítő szerintem tud csinálni, annó én is csináltattam a váci úton a rénó udvarban.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Bubor
nemleszgondhasegítis
Posts: 175
Joined: Fri Aug 30, 2013 4:47 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Buborék Kaprija

Post by Bubor »

A géptető bowdent 4.000.- ért csinálták meg. Mindenfélét elkészítenek minta alapján.

A kartegáz kivezető csőcsatlakozóba a meglévő visszacsapószelepemet szeretném kicserélni.A szigszalagozás nem jó hosszú távon...
Esetleg valaki tudna 2.0 pintóhoz valót? Esetleg cikkszámot vagy beszerzés helyet?

Gondolom ide valami visszacsapó szelep és olajleválasztó is kellene?
Attachments
kicsi az átmérője...
kicsi az átmérője...
wahler.jpg (32.27 KiB) Viewed 11696 times
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Buborék Kaprija

Post by Bogyo28 »

PVC valve néven szerintem találsz újat is az ebay-en, eléggé univerzális cumo, szinte minden régi ford mociban ilyen van.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Bubor
nemleszgondhasegítis
Posts: 175
Joined: Fri Aug 30, 2013 4:47 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Buborék Kaprija

Post by Bubor »

Előkerült néhány papír a kocsiról, lehetőség adódott felkeresni az első tulajdonost, aki annak idején zsír újan vásárolta Németországban.
Látogatásom felkavaró volt, mert a felesége azóta sem bocsájtotta meg, hogy eladta...
Nagyon kedvesek voltak, megígértem, hogy mindenképpen jelentkezem majd a Caprival is.

De most éppen a főfékhengerrel bíbelődök...visszalevegősödik ATE típus, ehhez állítólag van felújító garnitúra
Attachments
Sajnos ilyen felnit azóta sem láttam...
Sajnos ilyen felnit azóta sem láttam...
S4300527.jpg (35.44 KiB) Viewed 11365 times
2016főfék.jpg
2016főfék.jpg (47.07 KiB) Viewed 11365 times
User avatar
TÉCSÉ
offtopiccommando
Posts: 1943
Joined: Sun Sep 03, 2006 2:40 pm
ClassicFord klubtag?: Igen

Re: Buborék Kaprija

Post by TÉCSÉ »

Az sima lemezfelni + "kutyatál" ;-)
http://www.myspace.com/fordcapriclub" onclick="window.open(this.href);return false;

A démonokat dobokkal elűző bennszülötteket nem értik meg a civilizált népek, akik dudálással próbálják szétoszlatni a dugót.
Bubor
nemleszgondhasegítis
Posts: 175
Joined: Fri Aug 30, 2013 4:47 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Buborék Kaprija

Post by Bubor »

Nehéz döntést hozva, megváltam immár másodjára a CAPRI-tól. :-(
Ezúton köszönöm a klubtársaim támogatását a CÉL megvalósításának érdekében.
BUB legalább maradt itthon és nem csillaggarázsból fogja szelni további útját........
dkari
csúcsnigger
Posts: 15
Joined: Mon Aug 29, 2016 11:31 am

Re: Buborék Kaprija

Post by dkari »

Na akkor sziasztok!
Ide írom a mondókámat mert úgy gondolom ez a "megfelelő topik".
A lényeg hogy hozzám került a Buborék Caprija. Tavalyelőtt augusztusban vettem meg 700000-ért. Nem tudom Buborék talán el is váltak azóta, akkora vita kerekedett köztük az autó miatt.
Volt vele bőven tenni való, az előzményeket a Bubor által leírtak mutatják.
Az autó eredetileg 1,3-as motorral szerelt. Sajna ez csapágyas volt (még az is). Ezért Bubor rakott bele egy Pinto 2.0-ás motort. Mikor megvettem ez volt benn. Sajna elég betegnek bizonyult de arra jó volt hogy haza hozzam vele. Pár hónapig pihent az autó mivel még a helye sem volt meg.
Aztán mikor kész lett a helye haza hoztam. Majd tüzetes felmérés után nekiálltam alkatrészeket keresni. Télre időzítettem a rendbe rakást mivel akkor nálam holtszezon van. Az volt a terv hogy Fefe felújítja nekem az eredeti motort. Ez végül időhiány miatt nem jött össze, amit most már nem is bánok.
Az autóhoz kaptam még egy Pinto 2.0-ás motort. Végül ezt szétszereltem, át lett nézve furatok dugók mérve. Mivel minden megfelelőnek bizonyult kapott új gyűrűket tömítéseket a hengerfej szintén rendbe lett rakva. Ezután beszereltem és eddig 5000km-t mentünk vele. Remélem továbbra is bírja majd. A váltó egy Typ-9 -es ötsebességes. Ennél szintén tömítés illetve szimering cserére volt szükség. A kormánymű szintén átnézésre került új gumiharangokat kapott. Lengőkarokat szintén cserélni kellett. Első telókat és rugókat szintén. Mind a négy kerékcsapágy új lett ahogyan az első tárcsák betétek is. Kardán csapágy szintén új. A hátsó féknél a féklapokat elforgattam mert mint korábbi képen látszik a kézifék bovden a laprugón csúszott.
Mivel az auto eredetileg L-es azaz alap felszereltségű, a saját igényeim kielégítésére kapott egy Gt műszerfalat és egy Raid kormányt valamint középkonzolt kerek órával. Mikor vettem 6x13-as Rs felnik voltak hozzá. ezeket eladtam és vettem rá 7x13-asakat. Kicsit később vettem két 7,5x13-ast hátra. Kapott új lökhárítókat hátul telit elöl kétrészest. Karbi egy 32/36-os Weber van ra

A szerencse hogy a kasztni elég jó állapotú, legalább ami a főelemeket érinti. Sajna '86-ban csúnyán összetörhették ennek nyomai azért helyenként elég jól látszanak. Többek között ezért ér bele a kerék jobb hátul míg másik oldalt nem. Elméletileg az év végére szintén télre be van tervezve a kasztni rendbe tétele. Ez sem lesz egyszerű mert amennyit csak lehet megszeretnék tartani a mostani fényezésből. Ez nem gyári mert eredetileg narancssárga volt de amikor összetörték át lett fényezve a korábban felrakott régi képen szereplő pirosra. Nem a költségek miatt akarok minél többet megtartani hanem mert így tetszik. És így nem kell annyira félteni nehogy letojja egy madár.

Pár kép a teljesség igénye nélkül. Meg úgy is láttatok már ezermillió felújításos képet.
eredeti műszerfal
eredeti műszerfal
20160116_133708.jpg (51.75 KiB) Viewed 9461 times
most az eleje
most az eleje
kepatmeretezes_hu_IMG_20180109_101527.jpg (60.97 KiB) Viewed 9461 times
motor
motor
kepatmeretezes_hu_P1070522.JPG (12.73 KiB) Viewed 9461 times
váltó
váltó
kepatmeretezes_hu_P1070531.JPG (14.16 KiB) Viewed 9461 times
most a műszerfel
most a műszerfel
kepatmeretezes_hu_P1070617.JPG (11.36 KiB) Viewed 9461 times
Attachments
Vételkor az eleje
Vételkor az eleje
kepatmeretezes_hu_20160702_182547(1).jpg (10.81 KiB) Viewed 9459 times
User avatar
TÉCSÉ
offtopiccommando
Posts: 1943
Joined: Sun Sep 03, 2006 2:40 pm
ClassicFord klubtag?: Igen

Re: Buborék Kaprija

Post by TÉCSÉ »

Grat - Great 8-)
http://www.myspace.com/fordcapriclub" onclick="window.open(this.href);return false;

A démonokat dobokkal elűző bennszülötteket nem értik meg a civilizált népek, akik dudálással próbálják szétoszlatni a dugót.
User avatar
Dartonit
egyedülisszerelhet
Posts: 505
Joined: Wed Sep 21, 2005 4:00 pm

Re: Buborék Kaprija

Post by Dartonit »

Wow! Vonzó darab, tetszik.
'81 MK3 4.6 V8
"A V8 a pokolban is V8." - Winkler
User avatar
nyujoe
egyedülisszerelhet
Posts: 765
Joined: Mon Dec 13, 2004 8:45 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Location: Zselickislak

Re: Buborék Kaprija

Post by nyujoe »

Fasza! Alapnak se volt rossz, de szépen pofásodik is :)
"Az arany egy halott fém, míg a szarból új élet fakad."

1972 Ford Capri MKI 2.0 V6
1982 Ford Capri MKIII 2.0 R4
Post Reply