Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Geree
szerszámadogató
Posts: 34
Joined: Fri Sep 02, 2005 1:30 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest
Contact:

Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )

Post by Geree »

White Shark wrote:...teszek -e valahol rosszat ,ha a hajtókarokon lévő olajspricniket kibővítem ,a dugattyúhűtés érdekében ,és ha nem, ez milyen arányú lehet,rontja -e a kenési rendszert ,számottevően csökkentem-e az olajnyomást és a szállítási mennyiséget valaminek a kárára ?
A hajtókarba fúrt olajzó furat csak akkor működik, amikor a hajtókarcsapon
egybenyílik vele olajzófurat. Ha felfúrod, nagyobb lehet a mennyiség, de
lassabb lesz a kiáramlási sebesség. Ergo, abba az irányba mész el, hogy
sok olaj fog nagy keresztmetszeten kókadtan visszacsurogni a teknőbe
anélkül, hogy elérné a dugót vagy a hengerfalat. Kis furat = nagy sebesség,
vagyis elér kellően magasra. Nagy furattal csökkenni fog az a magasság,
ameddig az olaj felspriccel. Amúgy ez a hajtókaros spriccolós megoldás
nem alkalmas dugóhűtésre, csak dugó-hengerfalkenésre. Már csak azért
sem, mert nem a dugószoknyája alá spriccel...
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )

Post by Tibi »

Sharkbácsi, ha lesz időm keresek képet 2.9 dugattyúhűtésről. Érdekel ? Persze combosabb olajpumpát is használtak mind szállítás mind nyomás tekintetében.
1980 Capri MK3
User avatar
Geree
szerszámadogató
Posts: 34
Joined: Fri Sep 02, 2005 1:30 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest
Contact:

Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )

Post by Geree »

White Shark wrote:Erre én is rákérdeztem ,az volt a válasz _-V motor nem csavarodik - na ez van !
Sőt, a tömítés alatt sem süllyed meg, és a HF-csavar körül sem púposodik ki.
A V-motor már csak olyan, szarik a fizikára... :lol:
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )

Post by White Shark »

Tibi wrote:Sharkbácsi, ha lesz időm keresek képet 2.9 dugattyúhűtésről. Érdekel ? Persze combosabb olajpumpát is használtak mind szállítás mind nyomás tekintetében.
Igen érdekel, nekem is megvolt de nem találom ,ez is a Dave féle turbós változathoz az átalakítási változat ,amiben egy teljesen más pumpát használtak? Nyomást nem szeretnék növelni ,de szállítást igen ,és azt hiszem nagyobb szállítású pumpát lehet kapni .
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )

Post by Tibi »

Másik képet nem találom. Ember írta, hogy céó dűznit használt fel :-)
sprayjet.gif
1980 Capri MK3
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )

Post by White Shark »

Tegnap betettem az "új" blokkot ,ma már járattam is ,holnap finomhangolom ,méricskélem ,kompresszió ,gyújtás stb. Vizet nem bukja ,nem melegszik túl ,lapot még szerényen idegesen veszi ,melegen olajnyomás jó ,holnap még visszaszedem a tetejét ,injektorokon is butítok kicsit ,melegen alapjáraton kormol ,de szépem jár az összes henger .
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )

Post by White Shark »

Megint haladtam ,injektor butítás megtörtént 168ccm ki 154 ccm be ,az áttételt is módosítottam a difibe ,514 ki -463-be .
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )

Post by Bogyo28 »

White Shark wrote:Megint haladtam ,injektor butítás megtörtént 168ccm ki 154 ccm be ,az áttételt is módosítottam a difibe ,514 ki -463-be .
difi cserénél a hézagolást te hogy szoktad kivitelezni?
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )

Post by White Shark »

Játékos ,összerak -mér ,kivesz -hézagol ,berak -mér, Vagy ha a hézagolókra gondolsz ,Slezák mester azt mondta mikor rákérdeztem honnan veszi a hézagolókat ,"van ott rossz difi abból " Vagyis ha egyet szétszedtél az ugye ha nem lógott ,oldalirányba , akkor a feszessége be van állítva ,már csak be kell lőnöd a hézagot ,ami a legszarabb ,ha lóg (vagyis nagy a hézag a kúpkerékhez )akkor jobbról kiveszel a lógás mértékével megegyezőt ,és balra beteszed ,ez azért szar mert mindíg le kell húzni a csapágyakat hogy a hézagolót kivedd ,és alátedd. De ekkor még csak a fele van kész ,ellenőrizni kell hogy a kerekek jól futnak -e ,pontosabban hogy az egész fogprofilt egyenletesen használják -e ,nem egyik vagy másik oldalon kezdi ,járni a két kerék egymást.Ezt nem mondta meg a Miklós hogy csinálják ,de mikor szétszedtem ,láttam hogy ők "megfestik " én krétával szoktam ellenőrizni .Vagyis mielőtt elkezdik hézagolni ,akkor beállítják a kúpkerék tengelyét a jó pozícióba (ehhez egyszer össze kell rakni ) de nem roppantógyűrűt használnak ,mint én gondoltam ,ennél profibbak ,egy sokkal erősebb méretpontos fix gyűrűt esztergálnak ,ez adja meg a két csapágy távolságát ,és előfeszítését is ,amit valami baromi módon meghúznak ,a háromnegyedes 1300 nm nyomatékú légkulcsom nem lazított le 10 bar nyomással ,de másfél méter vascső és a 85 kg súlyom azért adott neki ,csak majdnem leugrott a vas a csáposról . Amit te hoztál áttétélpárt az került bele ,0,15 mm hézaggal, az 514 -et elcsomagoltam ,még kellhet !
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )

Post by Bogyo28 »

White Shark wrote:Játékos ,összerak -mér ,kivesz -hézagol ,berak -mér, Vagy ha a hézagolókra gondolsz ,Slezák mester azt mondta mikor rákérdeztem honnan veszi a hézagolókat ,"van ott rossz difi abból " Vagyis ha egyet szétszedtél az ugye ha nem lógott ,oldalirányba , akkor a feszessége be van állítva ,már csak be kell lőnöd a hézagot ,ami a legszarabb ,ha lóg (vagyis nagy a hézag a kúpkerékhez )akkor jobbról kiveszel a lógás mértékével megegyezőt ,és balra beteszed ,ez azért szar mert mindíg le kell húzni a csapágyakat hogy a hézagolót kivedd ,és alátedd. De ekkor még csak a fele van kész ,ellenőrizni kell hogy a kerekek jól futnak -e ,pontosabban hogy az egész fogprofilt egyenletesen használják -e ,nem egyik vagy másik oldalon kezdi ,járni a két kerék egymást.Ezt nem mondta meg a Miklós hogy csinálják ,de mikor szétszedtem ,láttam hogy ők "megfestik " én krétával szoktam ellenőrizni .Vagyis mielőtt elkezdik hézagolni ,akkor beállítják a kúpkerék tengelyét a jó pozícióba (ehhez egyszer össze kell rakni ) de nem roppantógyűrűt használnak ,mint én gondoltam ,ennél profibbak ,egy sokkal erősebb méretpontos fix gyűrűt esztergálnak ,ez adja meg a két csapágy távolságát ,és előfeszítését is ,amit valami baromi módon meghúznak ,a háromnegyedes 1300 nm nyomatékú légkulcsom nem lazított le 10 bar nyomással ,de másfél méter vascső és a 85 kg súlyom azért adott neki ,csak majdnem leugrott a vas a csáposról . Amit te hoztál áttétélpárt az került bele ,0,15 mm hézaggal, az 514 -et elcsomagoltam ,még kellhet !
ja, akkor a hagyományos modon. azt hittem esetleg van valami új technika, hogy nekiállsz otthon. akkor marad az elviszem a Mikinek dolog, mert egyrészt fasza csapágylehúzóm sincs, meg hézagolóm se, na meg kellene még pár apróság hozzá, a beszerzés többe lenne mint amit a Miki kér egy beállításért.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )

Post by White Shark »

Végeredményben igen ,a lehúzó volt tizen x ezer ,miki meg 25 pénzért megcsinálja az egész tortúrát ,csak nekem kétszer csepel 150 km oda-vissza az 300 ,és fél nap mert ilyenkor még vagy három helyre be kell menni ,ha már a nagyfalu közelébe járok ,az el.. szott zsetont nem is mondom ,ha itthon megdrótozom egy vagyon marad a zsebembe . :roll:
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )

Post by szszaby »

Kicsi macerás a Capri difi hézagolása, de nem nehéz. Időbe sok csak. Nem tudom miért a csapágy alá rakták azt a hézagolót. Ennél rosszabb helyen nem is lehetne.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )

Post by Bogyo28 »

szszaby wrote:Kicsi macerás a Capri difi hézagolása, de nem nehéz. Időbe sok csak. Nem tudom miért a csapágy alá rakták azt a hézagolót. Ennél rosszabb helyen nem is lehetne.
igen, a granada vagy sierra a menetes állítójával, vagy pl az angol difi az egy kéjmámor ehhez képest...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Post Reply