A hajtókarba fúrt olajzó furat csak akkor működik, amikor a hajtókarcsaponWhite Shark wrote:...teszek -e valahol rosszat ,ha a hajtókarokon lévő olajspricniket kibővítem ,a dugattyúhűtés érdekében ,és ha nem, ez milyen arányú lehet,rontja -e a kenési rendszert ,számottevően csökkentem-e az olajnyomást és a szállítási mennyiséget valaminek a kárára ?
egybenyílik vele olajzófurat. Ha felfúrod, nagyobb lehet a mennyiség, de
lassabb lesz a kiáramlási sebesség. Ergo, abba az irányba mész el, hogy
sok olaj fog nagy keresztmetszeten kókadtan visszacsurogni a teknőbe
anélkül, hogy elérné a dugót vagy a hengerfalat. Kis furat = nagy sebesség,
vagyis elér kellően magasra. Nagy furattal csökkenni fog az a magasság,
ameddig az olaj felspriccel. Amúgy ez a hajtókaros spriccolós megoldás
nem alkalmas dugóhűtésre, csak dugó-hengerfalkenésre. Már csak azért
sem, mert nem a dugószoknyája alá spriccel...