Főfékhenger

Otthoni szerelési tippek fék témában...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

Post Reply
User avatar
nyujoe
egyedülisszerelhet
Posts: 765
Joined: Mon Dec 13, 2004 8:45 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Location: Zselickislak

Főfékhenger

Post by nyujoe »

Bogyó után szabadon, engedelmetekkel szerintem itt a helye :-)
Moderátor urak majd idemoderálják rendesen ;-)
Bogyo28 wrote:Ha karmantyút cserélsz a föfékben, szét kell szedned, hogy ne kelljen minden szaron átnyomorgatnod a karmantyúkat. blant képéről hiányzik egy rugó, ami az első karmantyú elött van. az csak simán rácsúszik, nincs rajta mit állítani. a képen középen látható rugó egy kis csavarral van felfogatva a föfék hátsó részéhez ( a föfék 2 darabból áll, mármint az a rész amit mosgatsz a házon belül). én régebben nem néztem hogy ott miért van csavar és elöl meg miért nem, szétszedés után visszaraktam a csavart és jól meghúztam, nehogy szétjöjjön. furcsa volt, hogy a csavar bekapatásához már össze kell nyumni a rugót. volt pár főfékem, amit a karmantyúzás után nem lehetett használni, azt hittük hogy a ház a szar, el is lett dobva. de tavaly már gondolkodtunk, mikor legutobb ilyet csináltunka mühelybe Tibivel, és rájöttünk, hogy ugyan sehol nincs dokumentálva (mármint Haynes meg ilyenekben nincs benne) de be KELL állítani a főféket. az ok: a föféknek nyugalmi állapotban a hátsó fele az fix, mivel ott a gumitömitések után zéger van, nem tud hátrébb jönni. viszont azt, hogy az első fele mennyire jöjjön hátra, azt a középső rugót odafogo csavarral tudod beállítani. ha tökre betekered, akkor az első rugó hátrébbtolja a főfék első részét a házban, és a pedálút első szakasza (amíg a karmantyú el nem halad a fékfolyadék beömlő nyílása alatt (ami kb 0.5 mm furat ott ahol a tartály becsatlakozik)) addig nem a fék felé áramlik a folyadék hanem vissza a tartályba. ha túlságosan kicsavarod, akkor a karmantyu nem jön hátra eléggé, mert a középső rugó előre tolja a föfék első felét a házban, így a tartályból nem tud folyadék áramlani a főfékbe. ha ezt nem állítod be rendesen, elő tud fordulni olyan, hogy pl első körbe nem nagyon nyom olajat, vagy nem tudod lelégteleníteni rendesen, mert hiába nincs benne levegő, de mégse fog a fék rendesen stb. nem minden alkalommal, de 4-ből kb 3-szor szar (ha nem is teljesen, de szarabb mint lehetne). legalábbis nálam ez a tapasztalat.

Én azt szoktam csinálni, hogy alaposan kitisztítom a tartály alatti furatokat, mert igen pici az átmérője, és könnyen el tud zárodni a fele vagy az egész. még beszerelés elött, összerakva le szoktam ellenőrizni, hogy a tartály felöl fújva a levegő rendesen átáramlik e a megfelelő helyre, és hogy ha egy picit benyomja az ember a dugattyút akkor az rögtön elzárja e a levegő utját. ezzel a beállítással a régen szarnak hitt főféket is sikerült rendesen müködésre bírni.
"Az arany egy halott fém, míg a szarból új élet fakad."

1972 Ford Capri MKI 2.0 V6
1982 Ford Capri MKIII 2.0 R4
Post Reply