Milyen motor és hogyan?

Otthoni szerelési tippek motor témában...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

Post Reply
Buliwyf
márokosanistudnézni
Posts: 86
Joined: Mon Mar 26, 2012 9:35 pm
ClassicFord klubtag?: Nem

Milyen motor és hogyan?

Post by Buliwyf »

Hali!

Lenne egy Ford Granada 2.3 v6-os motor, amit nézegettem a vasba, mert ha már felújítok egy motort akkor az egy v6-os legyen.
Már csak az a kérdés passzol-e a motor a 82-es 4 sebességes váltóhoz.
Azt az infót kaptam, hogy a furat kiosztás megegyezik. Szerelt már be valaki ilyen motort?
"Ime ott látom atyám, látom anyám nővéreim és fivéreim. Magam előtt látom minden ősöm az idők kezdetétől.
Mind hívnak engem, hogy kövessem én is őket a nagy Valhallába ahol a hősök örökké élnek"
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: Milyen motor és hogyan?

Post by Tibi »

Helo,

a négysebességes felmegy v6 mögé de én most nem tudom a 82-es melyik. Kettőhárom v6 is van ugye Capriban.
Szóval csak kéne tudni milyen váltód van...pl fénykép.
http://www.fordcapri.hu/cjoom/index.php ... start=1380" onclick="window.open(this.href);return false;
1980 Capri MK3
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Milyen motor és hogyan?

Post by Bogyo28 »

Buliwyf wrote:Hali!

Lenne egy Ford Granada 2.3 v6-os motor, amit nézegettem a vasba, mert ha már felújítok egy motort akkor az egy v6-os legyen.
Már csak az a kérdés passzol-e a motor a 82-es 4 sebességes váltóhoz.
Azt az infót kaptam, hogy a furat kiosztás megegyezik. Szerelt már be valaki ilyen motort?
ha v6-os a váltó, akkor jó hozzá, bár ha már felújítasz egy motort (ráköltesz kb 300 e Ft-ot), akkor már vehetsz egy 5 sebességes váltót is, az már nem dob sokat a költségeken. a másik meg az, hogy ha fel akarsz újítani egy mocit, akkor az 2.8 vagy 2.9 legyen. ugyanannyi felújítani pénzben mint egy 2.3-t, és ha már nem az eredeti motorja kerül az autóba, akkor a legnagyobb gyárinak van csak értelme. 2.3-t felújítani csak az eredetit érdemes, ha az van a papirokban, tuningolni meg még azt sem.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Milyen motor és hogyan?

Post by White Shark »

Mindegyik v motoros váltó passzol mindegyik v motoros motorhoz.És ez így van a sorosnál is .Még a zetec ,cvh ,és egyéb keresztmotoroknál is .
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Milyen motor és hogyan?

Post by White Shark »

Bogyo28 wrote:
Buliwyf wrote:Hali!

Lenne egy Ford Granada 2.3 v6-os motor, amit nézegettem a vasba, mert ha már felújítok egy motort akkor az egy v6-os legyen.
Már csak az a kérdés passzol-e a motor a 82-es 4 sebességes váltóhoz.
Azt az infót kaptam, hogy a furat kiosztás megegyezik. Szerelt már be valaki ilyen motort?
ha v6-os a váltó, akkor jó hozzá, bár ha már felújítasz egy motort (ráköltesz kb 300 e Ft-ot), akkor már vehetsz egy 5 sebességes váltót is, az már nem dob sokat a költségeken. a másik meg az, hogy ha fel akarsz újítani egy mocit, akkor az 2.8 vagy 2.9 legyen. ugyanannyi felújítani pénzben mint egy 2.3-t, és ha már nem az eredeti motorja kerül az autóba, akkor a legnagyobb gyárinak van csak értelme. 2.3-t felújítani csak az eredetit érdemes, ha az van a papirokban, tuningolni meg még azt sem.
Csak csatlakozni tudok ehez a hozzászóláshoz,semmi értelme 2.0 vagy 2.3 tuningolni ,vagy ha nem az van eredetileg az autóban,soha nem lesz reális ráfordítással olyan mint egy alap 2.8-2.9.
Buliwyf
márokosanistudnézni
Posts: 86
Joined: Mon Mar 26, 2012 9:35 pm
ClassicFord klubtag?: Nem

Re: Milyen motor és hogyan?

Post by Buliwyf »

Köszönöm a segítségeteket.
Valószínű, hogy ha tudok akkor egy 2.8 vagy a fölötti motort fogok bele szerezni, de ez már szerencse kérdése, ja és pénzé természetesen :D.
"Ime ott látom atyám, látom anyám nővéreim és fivéreim. Magam előtt látom minden ősöm az idők kezdetétől.
Mind hívnak engem, hogy kövessem én is őket a nagy Valhallába ahol a hősök örökké élnek"
kun laci
nemleszgondhasegítis
Posts: 188
Joined: Sat Feb 19, 2011 7:33 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Marosvasarhely, Ro

Re: Milyen motor és hogyan?

Post by kun laci »

White Shark wrote:Mindegyik v motoros váltó passzol mindegyik v motoros motorhoz.És ez így van a sorosnál is .Még a zetec ,cvh ,és egyéb keresztmotoroknál is .
lehet hulye kerdes, de ez ervenyes a v4es 1500 osomre is?mert tanacsotokra egyre komolyabban kezdek gondolkozni valtocsereben. inkabb ne legyen 100% eredeti allapot de mukodjon rendesen:)
Ford Capri Mk1 x2 projekt - volt mar csak de lessz meg :metla:
XC90 mindennapi, ugy xar ahogy van pedig hibatlan


facebook : Kun Laci
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: Milyen motor és hogyan?

Post by szszaby »

A V4 ben a nyeles tengely vége 13mm átmérőjű és a legtöbb V motoros Type9 váltók vége 16mm. Egy önindító persellyel megoldható a dolog. Én így raktam rá a V4-es Transitra a soros type9 váltót az eredeti csatogós váltónak a harangjával.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Milyen motor és hogyan?

Post by White Shark »

szszaby wrote:A V4 ben a nyeles tengely vége 13mm átmérőjű és a legtöbb V motoros Type9 váltók vége 16mm. Egy önindító persellyel megoldható a dolog. Én így raktam rá a V4-es Transitra a soros type9 váltót az eredeti csatogós váltónak a harangjával.
CSak gondolom fúrtál rá egy lukat ,a kulisszatengelynek ,mert a csattogós harangon nincs .
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Milyen motor és hogyan?

Post by Bogyo28 »

szszaby wrote:A V4 ben a nyeles tengely vége 13mm átmérőjű és a legtöbb V motoros Type9 váltók vége 16mm. Egy önindító persellyel megoldható a dolog. Én így raktam rá a V4-es Transitra a soros type9 váltót az eredeti csatogós váltónak a harangjával.
én már találkoztam type 9 V6 és type 5 V6 váltóval amainek a nyelestengelye 13mm, Tibi úrnak meg az én autómnak is ilyen van fenn. de a diesel type 9 talána legjobb megoldás a V4/V6-ra, persze harang akkor is kell hozzá. a csattogós harangaj jó a type 9-re? még sose próbáltam rá, de kiváncsi lennék hogy bolt-on vagy faragni kell?
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: Milyen motor és hogyan?

Post by szszaby »

White Shark wrote:
szszaby wrote:A V4 ben a nyeles tengely vége 13mm átmérőjű és a legtöbb V motoros Type9 váltók vége 16mm. Egy önindító persellyel megoldható a dolog. Én így raktam rá a V4-es Transitra a soros type9 váltót az eredeti csatogós váltónak a harangjával.
CSak gondolom fúrtál rá egy lukat ,a kulisszatengelynek ,mert a csattogós harangon nincs .
Igen fúrtam rá egy lyukat amibe be lett téve egy fém kupak féle. hogy ne legyen a szabadban a tengely vége.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Milyen motor és hogyan?

Post by White Shark »

szszaby wrote:
White Shark wrote:
szszaby wrote:A V4 ben a nyeles tengely vége 13mm átmérőjű és a legtöbb V motoros Type9 váltók vége 16mm. Egy önindító persellyel megoldható a dolog. Én így raktam rá a V4-es Transitra a soros type9 váltót az eredeti csatogós váltónak a harangjával.
CSak gondolom fúrtál rá egy lukat ,a kulisszatengelynek ,mert a csattogós harangon nincs .
Igen fúrtam rá egy lyukat amibe be lett téve egy fém kupak féle. hogy ne legyen a szabadban a tengely vége.
Igen ezt így kell ,aki profi az profi !
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: Milyen motor és hogyan?

Post by szszaby »

Bogyo28 wrote:
szszaby wrote:A V4 ben a nyeles tengely vége 13mm átmérőjű és a legtöbb V motoros Type9 váltók vége 16mm. Egy önindító persellyel megoldható a dolog. Én így raktam rá a V4-es Transitra a soros type9 váltót az eredeti csatogós váltónak a harangjával.
én már találkoztam type 9 V6 és type 5 V6 váltóval amainek a nyelestengelye 13mm, Tibi úrnak meg az én autómnak is ilyen van fenn. de a diesel type 9 talána legjobb megoldás a V4/V6-ra, persze harang akkor is kell hozzá. a csattogós harangaj jó a type 9-re? még sose próbáltam rá, de kiváncsi lennék hogy bolt-on vagy faragni kell?
Azért írtam, hogy a legtöbb 16os, mert nálam is volt már ami 13-as véggel rendelkezett. csak ez sokkal ritkább. A harangra kell ugye a plusz furat a kapcsoló tengelynek meg a kinyomó csapágy vezetőnek a tányérjából kell levenni átmérőben 2-3mm, hogy belemenjen a csattogós harangjába.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: Milyen motor és hogyan?

Post by szszaby »

White Shark wrote: Igen ezt így kell ,aki profi az profi !
És ha tudnád miből van az a kupak. 8-)
Ford Capri MkI Essex
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Milyen motor és hogyan?

Post by White Shark »

szszaby wrote:
White Shark wrote: Igen ezt így kell ,aki profi az profi !
És ha tudnád miből van az a kupak. 8-)
Megoszthatnád ,de mindíg a legegyszerűbb dolgok a legjobbak !
Post Reply