Lotus Turbo Esprit

A forum látogatói álltal épített verdák...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

LionSGI
csúcsnigger
Posts: 12
Joined: Tue Oct 18, 2011 2:19 pm

Lotus Turbo Esprit

Post by LionSGI »

tobben jeleztek itt a forumon, h annak ellenere, h OFF az auto erdekelne oket az ujja- es atepitese. ugy keveredtem ide, h Ford kormanymuvet kerestem, mert a talicskaban (en csak igy nevezem :D ) ilyen (vagy legalabbis hasonlo) kormanymu van. es tenyleg! ezuton szeretnem a segitsegetek megkoszonni, h sikerult azonositani a dolgot. nos, aki meg nem latta volna annak itt van par kep a talicskarol: http://www.baab.hu/_lionsgi/esprit/" onclick="window.open(this.href);return false;
sajnos jobbkormanyos valtozat, amit szeretnek atfaragni a masik oldalra. ennek kapcsan szuksegem van egy balos kormanymure (amit hosszas kereses aran sikerult fellelni, atszamitva 110k az ara :( amit meg ki is nyognek, ha nem lenne ilyen nyeszlett gyenge es nem fomlana el hamar, foleg amilyen "utak" felenk vannak... ). a Capri kormanymuvet valasztottam (az MK2 Escort-e is eselyes volt), ez hasonlit legjobban a Lotus-era.
kulonbsegek: rovidebb a kormanymu haza, kb 50mm-vel, valamint az iranyzokarok is rovidebbek. ezen kellene valtoztatni. e celbol elkezdtem szetszedni a Capri kormanymuvet, es mindjart el is akadtam az elejen: a fogaslec ket vegen van 1-1 csuklo, azt szeretnem leszedni. szedett mar valaki szet ilyet? van egy anyanak latszo (32es villaskulcs fogja) alatet, elvileg ha azt lecsavarna az ember, akkor lejonne a gombcsuklo, de nem jon le. ugy nez ki, mintha lenne benne egy stift is. sajnos sok idom nem volt, majd nekiugrok megegyszer, de ha lenne valakinek egy robbantott rajza errol az nagy segitseg lenne. MK2-es Capri nemszervos kormanymurol van szo. egyebkent koppanastol koppanasig ugyanannyit lehet tekerni mindket kormanymuvon (ha jol emlekszem nagyjabol 3-at) a kihajtasnal a rogzites egyforma, ha a kormanyosszekotoket sikerul megtoldani, akkor mar jo is lesz.

koszonom!
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Lotus Turbo Esprit

Post by Bogyo28 »

van benne egy hengeres stift, azt kell kiszedni, akkor szét tudod tekerni a kontraanyát meg a hengeres bazt ami tartja az irányítókart. a 'holy' ezt a képet hozza:
capri_kormanymu.jpg
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
LionSGI
csúcsnigger
Posts: 12
Joined: Tue Oct 18, 2011 2:19 pm

Re: Lotus Turbo Esprit

Post by LionSGI »

Bogyo28 wrote:van benne egy hengeres stift, azt kell kiszedni, akkor szét tudod tekerni a kontraanyát meg a hengeres bazt ami tartja az irányítókart. a 'holy' ezt a képet hozza:
1000 koszonet, ha nem jon kozbe semmi, akkor holnap delelott neki is ugrok! aztan majd kiderul, h toldani egyszerubb e (pl egy karmantyuval) vagy hosszabbat esztergaltatni.
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Lotus Turbo Esprit

Post by Bogyo28 »

ha nem akarsz sierra kormányművet bele (az szélesebb), akkor nézd meg csak az irányítókart, lehet egyszerübb azt átalakítani a capri kormánymühöz, és hosszabb is a capriénál...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
LionSGI
csúcsnigger
Posts: 12
Joined: Tue Oct 18, 2011 2:19 pm

Re: Lotus Turbo Esprit

Post by LionSGI »

Bogyo28 wrote:ha nem akarsz sierra kormányművet bele (az szélesebb), akkor nézd meg csak az irányítókart, lehet egyszerübb azt átalakítani a capri kormánymühöz, és hosszabb is a capriénál...
hm, ezzel megfogtal... az a baj, h fogalmam sincs, h h nez ki egy Sierra kormanymu... es melyike lenne eselyes? Sierra-bol is volt tobb fele, ha jol tudom.

talan holnap meglatom mi lesz, azt a stiftet akkor ki kell banyasszam valahogy, kar h nem atmeno, ugy konnyebb lenne :)

koszi!
User avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Posts: 798
Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Contact:

Re: Lotus Turbo Esprit

Post by daytona »

Szia!! Az mennyire igaz vagy hamis, hogy ezekben R25 valto volt?
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
LionSGI
csúcsnigger
Posts: 12
Joined: Tue Oct 18, 2011 2:19 pm

Re: Lotus Turbo Esprit

Post by LionSGI »

daytona wrote:Szia!! Az mennyire igaz vagy hamis, hogy ezekben R25 valto volt?
nem tudom milyen az az R25 (Renault?) de ennek Citroen DS valtoja volt az ujabb Espritnek (1989-) meg UN1-es tipusu Renault, ami kb mindig elromlik, mert nem birja a nagy nyomatekot/loerot. a motor az Jensen Healey 2.2 16V soros 4 hengeres Garrett T3-val asszem. a Jensen elvileg valami Toyota blokk meg Lotus hengerfej, de ez nem biztos. nekem egyik sincs meg se motor se valto (hal' Istennek) mert egyik sem egy tartos darab. stabilabb cucc kell nekem bele, amit nem kell hetente szerelni/felujitani. van ebben a talicskaban mindefele alkatresz: Opel Ascona elso futomu, Opel kilincsek, TVR fenyszoro emelok, asszem valami Renault tukrok stb... utolso csavarjaira szedtem a talicskat, de eddig egyetlenegy Lotus alkatreszt sem talaltam benne, minden nagyon primitiv, szamoltam ezzel, de voltak dolgok amik ennek ellenere is megleptek. amin kiakadtam, h iszonyat sok benne a FA is. pl a mogotted (ules mogotti) TUZFAL is FABOL (kb 10-12mm vastag retegelt lemez) van, raadasul karpitoztak a motorter felol is; minek, h jobban egjen? :D az egesz bode uvegszalas, az uvegszalon ulsz, oldalrol ha beled jonnek vagy tetore rakod biztos ottmaradsz... az alvaz sem valami eros, de az auto allitolag jo nehez, 1200+ kg (gyari adat), amit nem ertek h mitol, mikor nincs benne semmi (csak 2db elektromos ablak es ezzel az extralistanak vege is)
egy kep az alvazrol: http://www.baab.hu/_lionsgi/lotus/2/P1080565.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; a kozepso fotarto egy 2.5-es lemezbol hajtott "U" szelveny, amit alulol belapoltak egy lemezzel, bene fut 3db 2"-os cso, amiben a hutes elore/hatrafolyo aga van +1 cso kabeleknek meg aprosagoknak. ezen a kepen: http://www.baab.hu/_lionsgi/lotus/2/P1080564.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; az ures bodet a panelek nelkul a haverral 2-en tartjuk. nincs benne trukk, nem tamasztja senki a 2 veget :) kb 100-120kg lehet az egesz.
valami nem stimmel, mert a gyorsulasi adatok meg tok jok. vagy a kocsi konnyebb sokkal vagy erosebb volt vagy nem ugy gyorsul, ahogy azt leirtak a katalogusban... valami santit. erdekes azis, h ez S3 Turbo, az S1 meg az S2-nek a sulya mindossze kb 800kg korul van ha jol emlekszem, pedig a bode ugyanaz! csak ezen nagyobban a lokharitok (amikben FABETET van, jol el is rohadt mar) meg van rajta kuszobspoiler... majd ha kesz lesz, akkor lemeretem valahol...

egyelore a balkormanyositassal vagyok elfoglalva, ha meglesz a kesz kormanymu, akkor kezdodne az erdemi munka.
ezt szeretnem meg lehetoleg ebben a honapban elkezdeni, de legkesobb januarban.
User avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Posts: 798
Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Contact:

Re: Lotus Turbo Esprit

Post by daytona »

:shock: :shock: :shock: :shock: uhhhh, brutalis kepek, foleg az alvazas :-D

Igen, Renault 25 valtora gondoltam. EN ezt igazabol csak hallottam, de az elso kocsim pont R25 volt, es pont a valtojaval szenvedtem eleget...
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Lotus Turbo Esprit

Post by Bogyo28 »

ha nem felejtem el, este megpróbálok neked fényképezni egy nem szervós sierra kormányművet. egyébként szerintem Zetec turbót bele, meg én csinálnék bele bukócsövet is... :burnout:
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Pudva
rengetegetirogatide
Posts: 2543
Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Nyóc + a Tizenhárom
Contact:

Re: Lotus Turbo Esprit

Post by Pudva »

A bódé formája 'piros7-es' azaz mindent visz :mrgreen:
'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
User avatar
tomtom
egyedülisszerelhet
Posts: 779
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Kaposvár

Re: Lotus Turbo Esprit

Post by tomtom »

LionSGI wrote: talan holnap meglatom mi lesz, azt a stiftet akkor ki kell banyasszam valahogy, kar h nem atmeno, ugy konnyebb lenne :)

koszi!
nem nagy ügy. asszem egy 4-es fúróval ki lehet bökni. elég puha anyag, tehát egy akkus fúró is kiszedi pillanatok alatt. a furat alja a menetes résszel esik egybe, tehát nem mélyebb!
- capri mkII '76 2.3
- tau tcII '79 1.6 GT
LionSGI
csúcsnigger
Posts: 12
Joined: Tue Oct 18, 2011 2:19 pm

Re: Lotus Turbo Esprit

Post by LionSGI »

tomtom wrote:
LionSGI wrote: talan holnap meglatom mi lesz, azt a stiftet akkor ki kell banyasszam valahogy, kar h nem atmeno, ugy konnyebb lenne :)

koszi!
nem nagy ügy. asszem egy 4-es fúróval ki lehet bökni. elég puha anyag, tehát egy akkus fúró is kiszedi pillanatok alatt. a furat alja a menetes résszel esik egybe, tehát nem mélyebb!
mar sikerult is megcseszni a menetet kicsit, majd megjaratom menetmetszovel az majd helyreteszi...
a Capri kormanymuvet sikerult teljsen szetszedni, a Lotus-et csak reszben (ido hiany, talan holnap). tok fura, egyformak az alkatreszek de a meretuk NEM! pl a maganak a fogaslecnek az atmeroje a Ford-on 21mm a Lotus-en 22mm. a gombcsuklo atmeroje az iranyzokar belso vegen is kisebb 3mm-rel, mint a Lotus-en. tok vicces. egyszeru eselyem mar csak 1 maradt: ha a haz kompatibilis, vagy azza teheto konnyen, akkor az egesz Lotus belsot at tudnam rakni a Ford hazaba es mar jo is lenne. a haz kulso atmeroje viszont egyforma, tehat erre meg van esely :D
ha ez sem jon be, akkor a Ford kormanymuvon kell az iranyzokarokat megtoldani. egyebkent irtak a Lotus-os forumon, h gyenge a Ford kormanymu, en nem hinnem, az az 1mm olyan sokat szamit... sztem az semmi, most h 21-es a rudanyag vagy 22-es sztem majdnem mind1.
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Lotus Turbo Esprit

Post by White Shark »

A helyedben megnéznék egy sierrát is ,kicsit erősebb mint a Capri és az áttétel miatt közvetlenebb is.(szerintem egyszerűbb is)
LionSGI
csúcsnigger
Posts: 12
Joined: Tue Oct 18, 2011 2:19 pm

Re: Lotus Turbo Esprit

Post by LionSGI »

White Shark wrote:A helyedben megnéznék egy sierrát is ,kicsit erősebb mint a Capri és az áttétel miatt közvetlenebb is.(szerintem egyszerűbb is)
igy hirtelen neztem ebay-en sierra kormanymuveket, azok azert mashogy neznek ki, mas a felfogatas. szivozok meg ezzel egyet, aztan, ha nem megy, akkor nezek valami masikat, de sztem megoldhato. lesz.
User avatar
tomtom
egyedülisszerelhet
Posts: 779
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Kaposvár

Re: Lotus Turbo Esprit

Post by tomtom »

nézz rá a taunusra is. azt lehet kapni vmi. 25-30 ezerért utángyártottban. hátha jó.
- capri mkII '76 2.3
- tau tcII '79 1.6 GT
Post Reply