Leömlő

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

Post Reply
User avatar
Zool
márokosanistudnézni
Posts: 65
Joined: Sun Dec 05, 2004 1:57 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Salgótarján
Contact:

Leömlő

Post by Zool »

Olvasgattam a Burton Power katalógusát, és volt egy kis cikk a V6 motor tuningolási lehetőségeiről. Megemlítik benne, hogy a 2 csöves leömlő elég rossz megoldás a hengerenkénti 1 megoldás helyett, de nem nagyon lehet átalakítani. Viszont később van ott egy ilyen:
"The American version of this engine was fitted with 3 port heads but such items can be difficult to source in the UK."
Azaz amerikában is csináltak ilyen motort, és ott 3 csöves leömlőhöz való hengerfejjel szerelték, de azt nehéz beszerezni. Erről tudtok/hallotatok esetleg valamit? Gondolom dobna valamennyit a teljesítményen ha könnyebben köhögné ki a motor az égésgázokat :roll:
.: Zool :.
User avatar
German Capri
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 340
Joined: Sun Dec 05, 2004 1:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by German Capri »

Nekem a 2.9-es scorpiomon a 3leömlős van gyárilag.Szerintem bontóban tuti van ilyen.Biztos jobb valamivel.
Körzetem az autópálya a tempóm halálos!!!(még mindig a V( a nyerő)!!!
Ford Sierra 1.6 4 gang(1987)
Alfa Romeo 155 2.0 Twin SPARK 1996
Ford Capri 2.0Mk 3 Pinto Solex carb
User avatar
Zool
márokosanistudnézni
Posts: 65
Joined: Sun Dec 05, 2004 1:57 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Salgótarján
Contact:

Post by Zool »

German Capri wrote:Nekem a 2.9-es scorpiomon a 3leömlős van gyárilag.Szerintem bontóban tuti van ilyen.Biztos jobb valamivel.
Írták a Burton Power oldalán ezt a 2.9 dolgot, de ott mondták, hogy nem könnyű a 2.8->2.9 konverzió, mert más a vezérmű(?) tengely időzítése, ellenkező irányba is forog, a gyújtáselosztót, olajpumpát, és valamit a váltónál is ki kell cserélni. Mivel az egyik láncos és a másik fogaskerekes vezérlésű, így a tengely elejét is módosítani kell.
Ha valami nagy baromságot írtam, az a téves fordítás miatt lehet, mert nem vagyok még profi a műszaki angol terén :?
.: Zool :.
User avatar
gizmo
Überführer
Posts: 1359
Joined: Mon Nov 29, 2004 4:54 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Contact:

Post by gizmo »

Szia!

Nem tudom megéri-e a befektetést a várható LE/nyomaték nyereség... :? egy hangolt 4es leömlő is dob rajta már egy kicsit.

Vagy egy 3000es Essex motort kell szerezni.
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

A befektetést biztos nem éri meg. A 2,9i=150le és az amcsi 2,8-as 105le. És mi az a 4-es leömlő v6 hoz?
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
gizmo
Überführer
Posts: 1359
Joined: Mon Nov 29, 2004 4:54 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Contact:

Post by gizmo »

Nitrobuster wrote:A befektetést biztos nem éri meg. A 2,9i=150le és az amcsi 2,8-as 105le. És mi az a 4-es leömlő v6 hoz?
úgy értem nem az a hülye csonk, hanem a 4db lyukhoz 4db cső :twisted:
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

Fun!
Szerintem rakj a gépedre egy K-jettet, ugye az 160le, és ha az kevés
rakj rá egy kis turbot 0,4-es nyomással, akkor már megvan a 200le, ha az is kevés tekerd fel 0,6-ra az 230le.Ezt még a gyári motor is bírja.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
gizmo
Überführer
Posts: 1359
Joined: Mon Nov 29, 2004 4:54 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Contact:

Post by gizmo »

Nitrobuster wrote:Fun!
Szerintem rakj a gépedre egy K-jettet, ugye az 160le, és ha az kevés
rakj rá egy kis turbot 0,4-es nyomással, akkor már megvan a 200le, ha az is kevés tekerd fel 0,6-ra az 230le.Ezt még a gyári motor is bírja.
gizmo! 8)

elektronikával nem szeretnék szívni, K-jethez kellene tank, ac, miegymás. Inkább 3x karbi, vagy 1 nagyobb karbi + turbó. Ez mind jól hangzik, de én magamnak nem tudom megcsinálni...
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

A K-jetben annyi az elektronika mint egy racsnis kulcsban.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

Capri-3, mint illetekes kipufogos, ez a megoldas mikent noveli a teljesitmenyt?
Image[/img]
User avatar
gizmo
Überführer
Posts: 1359
Joined: Mon Nov 29, 2004 4:54 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Contact:

Post by gizmo »

v8cars-on van erre egy saját topic, X-pipe v. H-pipe, elég komolyan kivesézik a srácok.
- '79 Ford Capri 2.8
- '91 Ford Sierra DOHC
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

gizmo wrote:v8cars-on van erre egy saját topic, X-pipe v. H-pipe, elég komolyan kivesézik a srácok.
oke,koszi,lecsekkolom. Lattam en mar ezt a megoldast nehany kepen, de nem tudtam, hogy telj.novelo hatasa lehet
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

Az X-flow kifejezetten V8-hoz lett kifejlesztve.(de lehet, hogy v6-nál is tapasztalható teljesítmény növekedés)
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
Post Reply