tárcsafék hátra

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

tárcsafék hátra

Post by Bogyo28 »

Ha jól tudom nem én vagyok az egyetlen aki ezen a témán dolgozik. én kb 50%ban vagyok meg a dologgal, és ugy néz ki hogy már minden meg van csak össze kell rakni, de támadt egy agymenésem. a kéziféket gondolkozom bovdenesröl hidraulikusra cserélni. ráadásul az lenne a tuti, ha ehez nem külön féknyerget használnánk, hanem a felkerülendő nyerget amit a sima fékhez is használnék. erre kellene nekem ötlet, hogy hogy legyen megoldva. vannak rémálmaim a megvalósítást illetőleg, de kiváncsi lennék mások ötleteire, biztos van valakinek egyszerübb és jobb ötlete nálam.

Egyenlőre igy néz ki a fékproject: granada szervódob, elöl citoen saxo hütött tárcsa, granada 2.8i első nyereg, hátul citroen bx van escort elsö tárcsa és sierra hátsó nyereg. tudom hogy van ennnél jobb megoldás meg komolyabb is, de ez nem kiván nagy átalakítást, olcsó és elfér a 13-as kerekek alatt is.
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

Valószínüleg a hidraulikus kézifék munkahengerét és az olajtartályt az utastérbe kellene raknod.És elveztené a rögzitőfék szerepét.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

Az tiszta, hogy az utastérbe kerülne a cucc, de miért veszítené el a rögzitöfék szerepét? legalábbis ugy szeretném megoldani, hogy rögzitőfék legyel bovden nélkül, a kézifékes fordulókhoz ugyis béna vagyok :oops:
User avatar
taunus73sw
nemleszgondhasegítis
Posts: 150
Joined: Mon Dec 06, 2004 1:39 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: BUDAPEST
Contact:

Re: tárcsafék hátra

Post by taunus73sw »

bogyo28 wrote:Ha jól tudom nem én vagyok az egyetlen aki ezen a témán dolgozik. én kb 50%ban vagyok meg a dologgal, és ugy néz ki hogy már minden meg van csak össze kell rakni, de támadt egy agymenésem. a kéziféket gondolkozom bovdenesröl hidraulikusra cserélni. ráadásul az lenne a tuti, ha ehez nem külön féknyerget használnánk, hanem a felkerülendő nyerget amit a sima fékhez is használnék. erre kellene nekem ötlet, hogy hogy legyen megoldva. vannak rémálmaim a megvalósítást illetőleg, de kiváncsi lennék mások ötleteire, biztos van valakinek egyszerübb és jobb ötlete nálam.

Egyenlőre igy néz ki a fékproject: granada szervódob, elöl citoen saxo hütött tárcsa, granada 2.8i első nyereg, hátul citroen bx van escort elsö tárcsa és sierra hátsó nyereg. tudom hogy van ennnél jobb megoldás meg komolyabb is, de ez nem kiván nagy átalakítást, olcsó és elfér a 13-as kerekek alatt is.
No ez érdekelne engem is, kivánxsi leszek az eredményre!!
1973 TAUNUS SW 1600 XL
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

Nincs rajta gomb se racsni, ha felhúzod és elengeded leesik.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Blant »

Bizony az egy olyan. Amondeon is bowdenes a kézi, pedig ott hátul hűtött tárcsák rulez :twisted:
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

Nitrobuster wrote:Nincs rajta gomb se racsni, ha felhúzod és elengeded leesik.
rémálmaimban az szerepelt, hogy a kézifékkart és a racsnihoz szükséges cuccokat meghagynám a mókolt kézifék szerkezeten is, hogy racsnizzon és rögzitőfékezzen. bár még nem ástam magam bele ebbe a témába, inkább azon gondolkodtam idáig, hogy azt hogyan tudom megoldani, hogy a hátra menő fékkörbe beiktatni még egy munkahengert ugy, hogy az normál fékezéskor átengedi az olajat, amikor behuzom a kéziféket akkor pedig csak hátrafelé nyomja az olajat, előre felé nem. erre kellene megoldás első körben azt hiszem 8)
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Blant »

Amit mondassz, azt lehetne úgy, hogy a légtelenítő csavar helyére kötni a kézifék munkahengeréhez menő fékcsövet és a kéziféknél megoldani a légtelenítést. A baj az, hogy ha behúzod és úgy hagyod, az azért egy fél nap alatt enged ám szerintem. Nem hiszem, hogy ugyanúgy tartana, mint a rendes bowdenes, de ez csak szerény, sőt még annál is szerényebb vélemény egy laikustól!
S had tegyem még hozzá, hogy zseni vagy, ha megoldod a hátsó tárcsát, meg az első hűtöttet 13-as felni alá. Engem is érdekel a dolog, bár a 2,3 autómatával eddig még mindíg sikerült megállni :-)
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

streetracer21 wrote:Amit mondassz, azt lehetne úgy, hogy a légtelenítő csavar helyére kötni a kézifék munkahengeréhez menő fékcsövet és a kéziféknél megoldani a légtelenítést. A baj az, hogy ha behúzod és úgy hagyod, az azért egy fél nap alatt enged ám szerintem. Nem hiszem, hogy ugyanúgy tartana, mint a rendes bowdenes, de ez csak szerény, sőt még annál is szerényebb vélemény egy laikustól!
a légtelenítő helyére kötnivel az a baj, hogy az olajat visszanyomja a föfékhengerbe, és nem fog be a pofa...

az első hütött nem probléma, gyárilag is volt ilyen, csak itthon nem nagyon van ilyen tárcsa, vagy nagyon drága. citroen saxo 1.6i első hütött tárcsája szinte ugyanakkora mint a gyári capri hűtött, 11000 a kettő, csak 2 mm-el nagyobb az átméröje, de ha már felrakod ide a granada nagyobb nyergét simán elfér minden. csak 4 lyukat kell furatni esztergályossal a tárcsára és mehet is a helyére, de majd rakok fel képeket róla.
Last edited by Bogyo28 on Mon May 23, 2005 10:18 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

Ehhez vannak különböző áteresztő szelepek.De be kéne szerezned egy állítható fékerő szabályzót.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

granada fékerő szabályzom van, az szerinted jó lehet ide? állítható miben volt vagy hol lehet szerezni?
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

Szerintem az is jó.Egy excenterrel szokták megoldani, hogy egy karral tudd állítani a hátsó féket. Mert előfordulhat, hogy nagy fékezésnél blokkolja a hátsó kereket.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Blant »

bogyo28 wrote:
streetracer21 wrote:Amit mondassz, azt lehetne úgy, hogy a légtelenítő csavar helyére kötni a kézifék munkahengeréhez menő fékcsövet és a kéziféknél megoldani a légtelenítést. A baj az, hogy ha behúzod és úgy hagyod, az azért egy fél nap alatt enged ám szerintem. Nem hiszem, hogy ugyanúgy tartana, mint a rendes bowdenes, de ez csak szerény, sőt még annál is szerényebb vélemény egy laikustól!
a légtelenítő helyére kötnivel az a baj, hogy az olajat visszanyomja a föfékhengerbe, és nem fog be a pofa...

az első hütött nem probléma, gyárilag is volt ilyen, csak itthon nem nagyon van ilyen tárcsa, vagy nagyon drága. citroen saxo 1.6i első hütött tárcsája szinte ugyanakkora mint a gyári capri hűtött, 11000 a kettő, csak 2 mm-el nagyobb az átméröje, de ha már felrakod ide a granada nagyobb nyergét simán elfér minden. csak 4 lyukat kell furatni esztergályossal a tárcsára és mehet is a helyére, de majd rakok fel képeket róla.

Milyen igaz :oops: Mondtam, hogy laikus :-)
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

Itt folytatom a bemutatkozás témakör helyett mert ennek már itt a helye.

Tisztában vagyok vele mit mondasz de szerintem nincsen teljesen igazad.
Mert ha egy nagyobb tárcsához való féknyerget egy kissebb tárcsához rakok akkor ugyebár beljebb kerül a tárcsa a féknyeregben tehét a betét teljes felülete fogni fog nem fog feszülni. A rosszabbik megoldás ha kissebb tárcsához valót próbálnánk rakni nagyobb tárcsához akor igaz lenne szerintem hogy a betét feszülne és félrekopna mert magyarul kilógna a tárcsából.

Egyébként megmértem az este a legnagyobb tárcsát amit a féknyergemmel be lehet építeni a 13" vasfelnibe. Méréseim szerint a 240-es tárcsa neccesen fér el. Túl vastag a féknyereg kengyele mert alumíniumból van.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Post by Tibi »

az egyik CF magazinban találtam hátsó tárcsa átalakítást. Képregény szintű a leírás de hátha segít vkinek, holnap be tudom szkennelni és akkor felpakolom vhova.
Post Reply