Ford Capri 2.0 Pinto építés

A forum látogatói álltal épített verdák...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
FEFE
alkatrészbegyűjtő
Posts: 441
Joined: Sun Sep 17, 2006 2:01 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Ford Capri 2.0 Pinto építés

Post by FEFE »

Süni wrote:Oldalt az uborkaszeletelő nagyon komoly!!! :ru:
Alapból nem támogatom, de most ez tűnt jó megoldásnak.
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Ford Capri 2.0 Pinto építés

Post by Bogyo28 »

gyujtás vákumos?

homályosak a képek! :-D
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
FEFE
alkatrészbegyűjtő
Posts: 441
Joined: Sun Sep 17, 2006 2:01 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Ford Capri 2.0 Pinto építés

Post by FEFE »

Bogyo28 wrote:gyujtás vákumos?

homályosak a képek! :-D
Gyújtás nem vákumos, nekünk egyik sem az.

A képekkel nem tudok mit csinálni, ez van!
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Ford Capri 2.0 Pinto építés

Post by Bogyo28 »

FEFE wrote:
Bogyo28 wrote:gyujtás vákumos?

homályosak a képek! :-D
Gyújtás nem vákumos, nekünk egyik sem az.

A képekkel nem tudok mit csinálni, ez van!
akkor nuku előgyujtásszabályozás? anélkül érdekes...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
FEFE
alkatrészbegyűjtő
Posts: 441
Joined: Sun Sep 17, 2006 2:01 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Ford Capri 2.0 Pinto építés

Post by FEFE »

Bogyo28 wrote:
FEFE wrote:
Bogyo28 wrote:gyujtás vákumos?

homályosak a képek! :-D
Gyújtás nem vákumos, nekünk egyik sem az.

A képekkel nem tudok mit csinálni, ez van!
akkor nuku előgyujtásszabályozás? anélkül érdekes...
Ne tőlem kérdezd, szakember kötötte be!! Eddig mindet így kötötte be.
User avatar
FEFE
alkatrészbegyűjtő
Posts: 441
Joined: Sun Sep 17, 2006 2:01 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Ford Capri 2.0 Pinto építés

Post by FEFE »

Bogyo28 wrote:
FEFE wrote:
Bogyo28 wrote:gyujtás vákumos?

homályosak a képek! :-D
Gyújtás nem vákumos, nekünk egyik sem az.

A képekkel nem tudok mit csinálni, ez van!
akkor nuku előgyujtásszabályozás? anélkül érdekes...
Most kaptam az infót hogy mivel ez nem Ford gyújtásmodul ezen van előgyújtásszabályozás ugyan úgy.
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Ford Capri 2.0 Pinto építés

Post by Bogyo28 »

FEFE wrote:Most kaptam az infót hogy mivel ez nem Ford gyújtásmodul ezen van előgyújtásszabályozás ugyan úgy.
Kicsit több infót lehetne erről tudni, többeket érdekelne hogy mi is ez pontosan, mert ha ez a gyujtásmodul tud fordulatszám fügvényében előgyujtást szabályozni, akkor az nem lenne egy hátrány elég sok projectben. már az is nagy segítség lenne ha megmondanád milyen gyujtásmodul ez (mi van rá írva)...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
FEFE
alkatrészbegyűjtő
Posts: 441
Joined: Sun Sep 17, 2006 2:01 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Ford Capri 2.0 Pinto építés

Post by FEFE »

Bogyo28 wrote:
FEFE wrote:Most kaptam az infót hogy mivel ez nem Ford gyújtásmodul ezen van előgyújtásszabályozás ugyan úgy.
Kicsit több infót lehetne erről tudni, többeket érdekelne hogy mi is ez pontosan, mert ha ez a gyujtásmodul tud fordulatszám fügvényében előgyujtást szabályozni, akkor az nem lenne egy hátrány elég sok projectben. már az is nagy segítség lenne ha megmondanád milyen gyujtásmodul ez (mi van rá írva)...
Így fejből annyit tudok hogy audi/vW és 7 vezetékes. Többet majd holnap írok róla. Rendes közeli fotók is lesznek.
Natalie Driver Gabe

Re: Ford Capri 2.0 Pinto építés

Post by Natalie Driver Gabe »

Olyan SÁRGA lapátot Honnan Lehet szerezni ???

Az nem a 2.3 V6 Lapátja ??
:laza:
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: Ford Capri 2.0 Pinto építés

Post by Süni »

FEFE wrote:
Most kaptam az infót hogy mivel ez nem Ford gyújtásmodul ezen van előgyújtásszabályozás ugyan úgy.
Nem vagyok nagy madzaghuszár, de azt meg hogy a picsbe?? Kap az elektronika valahonnan fordulatszám jelet??
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Ford Capri 2.0 Pinto építés

Post by Bogyo28 »

Süni wrote:
FEFE wrote:
Most kaptam az infót hogy mivel ez nem Ford gyújtásmodul ezen van előgyújtásszabályozás ugyan úgy.
Nem vagyok nagy madzaghuszár, de azt meg hogy a picsbe?? Kap az elektronika valahonnan fordulatszám jelet??
Gondolkodjon fönök mielött leír valamit....az elektronika jelet kap az osztofejtől, ami alapján vezérli a trafót...saját maga a fordulatszám jel, hiszen fordulatszám függvényében változik a jelek mennyisége ami jön a gyujtáselosztóból, valamint ő vezérli ez alapján egy-az-egyben a trafót (ugyanannyi bejövö jel mint trafójel, szikra), tehát a gyujtáselektronika kap és ad ki fordulatszámjelet, sőt saját mag belül állítja elő. tehát az elektronikán belül simán megoldható lenne hogy az előgyujtás változzon a fordulatszám függvényében, mivel ő maga vezérli a trafót. ámde Fordéknál ezt nem a gyujtásmodul szabályozza, mert akkor minden mocihoz más gyujtásmodul kellene, amibe fixen bele van drótozva hogy milyen fordulathoz milyen előgyujtás érték tartozik. a fordnál levő modulok máshonnan kapják az előgyujtás jelet, ami lehet vákumos megoldás, vagy az, hogy a gyujtásmodul kiküldi magából a fordulatszám jelet, és ebből meg más dolgokbol egy másik elektonika számolja az előgyujtást (pl EFI-nél a computer). ennek előnye hogy ugyanaz a gyujtásmodul használható minden motorhoz, mert nem abban van fixen a gyujtástábla, meg igy nem a gyujtásmodulon múlik hogy hány féle szenzor jeléből számolják az előgyujtást, ugyanis a sima fordulatszám függvényében vezérelt előgyujtás (2 dimenziós tábla) nem olyan jó mint a fordulatszám és motorterhelés függvényében vezérelt (3 dimenziós tábla). na ha most FEFE-k találtak egy olyan gyujtásmodult, amibe fixen van egy 2 dimenzios gyujtásvezérlés, akkor az sokkal jobb mint ha vezérlés nélkül kötne be elektromos gyujtást, még ha nem is ideális, mivel nem a pinto mocihoz optimalizált tábla van egy nem ford modulban...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: Ford Capri 2.0 Pinto építés

Post by Süni »

Bogyo28 wrote: Gondolkodjon fönök mielött leír valamit....
Gondolkodnék én, de a nagy üres homályból nehéz elővenni bármit is. ;-)

Rövidre fogva ez azt jelentené, hogy nem kell állandóan vákuumdobos elosztót vadászni? Mert ez esetben sokan fellélegezhetnénk, illetve kérnék egy számot arról az elektronikáról! 8-)
User avatar
DavidMolnar
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 307
Joined: Fri Apr 13, 2007 11:42 am

Re: Ford Capri 2.0 Pinto építés

Post by DavidMolnar »

Illetve Fordnál volt ugye ESC II gyújtásvezérlő, ami figyelte a fordulatot és a vízhőmérsékletet.
Lehet nem sokára beépítésre kerül egy példány...
Image
User avatar
FEFE
alkatrészbegyűjtő
Posts: 441
Joined: Sun Sep 17, 2006 2:01 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Ford Capri 2.0 Pinto építés

Post by FEFE »

Na itt vannak:
Capri kék 041.jpg
Capri kék 041.jpg (111.68 KiB) Viewed 5292 times
A bal oldali a bosch, száma:1227022008

A jobbos a Siemens, száma: 191905351 tobábbá a Siemens en van még egy alsó sor ami: TZ1 5WKG 102
Ezen rajta a VW Audi logo is.

Pontosan nem tudni mikben volt, én gyakszin cseréltem ilyet egyszer egy egyes poloban.

Nekünk ez benne van már a Szlalom Sierrában, az EX Angolzászlósban és most már ebben az autóban.
Nem lehet rossz mert mikor lepróbáltuk akkor több mint 1 centiről áthúzott a szikra.
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Ford Capri 2.0 Pinto építés

Post by Bogyo28 »

DavidMolnar wrote:Illetve Fordnál volt ugye ESC II gyújtásvezérlő, ami figyelte a fordulatot és a vízhőmérsékletet.
Lehet nem sokára beépítésre kerül egy példány...
azzal csak az a baj, hogy az a léptetőmotoros karbit is vezérelné, tehát más karbival nem nagyon lehet összerakni, meg kurva bonyolult az egész...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Post Reply