Mindkét fronton!!!Bogyo28 wrote:első vagy hátsó fronton?vasparipa wrote:Bogyo28 wrote:nekem idén tavasszal tervbe van véve egy scorpió bölcső plusz kormánymű beépítése a capriba, meg ha összehozhetó akkor a stabrúd is (hátrafelé, jó vastag a scorpio cucca, igy a kitámasztás is egy füst alatt meg lenne oldva....). vannak ötleteim is a hátsó nagyobb difi + független kerékfelfüggesztés beépítésére, de azt elöször valami játszós auton lesz kipróbálva. szerintem ez egyszerübb mint a komplett alját atrakni.![]()
![]()
Na hát ez engem is érdekelne.Esetleg részleteket is megosztana velünk az Úr az elképzeléséről?
Első és hátsó híd csere más megoldásokra...
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- vasparipa
- egyedülisszerelhet
- Posts: 521
- Joined: Sun Apr 29, 2007 6:08 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Főd
Első és hátsó híd csere más megoldásokra...
Negatív!...Az alkoholmentes sör nem szerepel az adatbázisomban!!!
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)
Előre egyszerű a dolog, 2 változat van a fejemben:vasparipa wrote:Mindkét fronton!!!
Béka scorpió bölcső átalakítva a caprihoz, és annak a lengőkarjai, mert azok már nem egyenes, hanem trapéz (ha nem ez a hivatalos neve majd a tanult urak megmondják hogy mi). Így a moci a scorpio tartóit kapná meg, ami ugye vízszintes a csatlakozásnál, valamit ahhoz beszerezhető a motortartó cucc dögivel. ebben az esetben maradna a stabrúd ami van, mert ekkor nem kell támasztania csak stabilizálnia a dőlést.
a másik verzió hogy régebbi scorpió bölcső, capri lengőkarokhoz átalakítva. viszont a lengőkarokat felcserélni, és a scorpió stabrúdját felhasználni (BIM-nél kicsit meghajlíttatni, hogy olyan széles legyen a becsatlakozásnál mint a capri stabrúd), és a tűzfal felől felfogatva mint a scorpióban is ahogy van, igy nem csak stabrúdként működne hanem kitámasztásként is hátra felé, valamint a scorpio stabrúdja jóval vastagabb mint a caprié, tehát az sem hátrány.
ez nagyjából 90% hogy megvalósítható, mert ehhez van már otthon egy bölcső amin méregettem, és nem látszik kivitelezhetettlennek.
hátsó részről még nagyon homályosak a képek a fejemben:
ami biztos, hogy scorpió vagy sierra difi meg féltengelyek. a mai állapot a tervekben az, hogy a "bikaszarv" amire a difi van csavarozva az kerülne felhasználásra, de az alap állapotban túl széles, kilóg a nem szélesített capri alól, ezért a végei a gyári sierra tartó részekkel le lenne vágva, és a mostani laprugó bekötési helyre lenne bekötve plusz ugye a hátsó bekötésnek kell helyet hegeszteni a difi mögött. a lengőkarokat nem használnám, mert a gyári az fix, tehát ha ülteted az autot akkor terpeszt, ezeket csövekkel lehetne kiváltani, a 4x108 megtartása miatt vagy sierra hátsó agyra kellene más tartó konzolt rakni, amivel egyenesen mozoghat föl és le nem pedig körpályán, vagy egy elsőkerekes autó első tengelycsonkját kellene ráműteni amibe jó a sierra féltengely, mert annak a golyalábát coil-over-esítve be lehetne kötni a mostani lengéscsillapító helyére megfelelően megerősítve azt.
ha kell próbálom képekkel is illusztrálni az elképzelésemet...
Azt hogy ebből mi lesz megvalósítva és mi lesz jó belőle azt ma még nem tudni...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- DavidMolnar
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 307
- Joined: Fri Apr 13, 2007 11:42 am
Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)
Scorpio/Sierra hátsóhoz Mondeo csonkállványt vízionálok jelen pillanatban. persze gépműhely kell...
különben a Saab 900 első csonkállványa összecsavarozható a Ford féltengellyel, csak kvázi ritka/drága.
különben a Saab 900 első csonkállványa összecsavarozható a Ford féltengellyel, csak kvázi ritka/drága.

- Tibi
- rengetegetirogatide
- Posts: 4408
- Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc - Bp
- Contact:
Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)
Urakok, mehetne valamelyik technikaiba ? Nem azért mert itt zavar hanem ez hasznosnak indul... esetleg saját topik ?
1980 Capri MK3
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)
amint nem csak elméleti síkon lesz a dolog, egyből megy a DIY megfelelő részébe, rendesen dokumentálva... bár lehet hogy az agymenés is átkerül...Tibi wrote:Urakok, mehetne valamelyik technikaiba ? Nem azért mert itt zavar hanem ez hasznosnak indul... esetleg saját topik ?
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- vasparipa
- egyedülisszerelhet
- Posts: 521
- Joined: Sun Apr 29, 2007 6:08 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Főd
Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)
Izgalmasan hangzik a dolog.Bogyo28 wrote:amint nem csak elméleti síkon lesz a dolog, egyből megy a DIY megfelelő részébe, rendesen dokumentálva... bár lehet hogy az agymenés is átkerül...Tibi wrote:Urakok, mehetne valamelyik technikaiba ? Nem azért mert itt zavar hanem ez hasznosnak indul... esetleg saját topik ?




Negatív!...Az alkoholmentes sör nem szerepel az adatbázisomban!!!
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)
ugy néz ki van már béka bölcső is lengőkarokkal, neked az lenne a jó ha a csonkállványt is használnád belőle, ezen már gyárilag 283-s hűtött fék van, könnyebb rá még nagyobbat rakni....vasparipa wrote:Izgalmasan hangzik a dolog.Bogyo28 wrote:amint nem csak elméleti síkon lesz a dolog, egyből megy a DIY megfelelő részébe, rendesen dokumentálva... bár lehet hogy az agymenés is átkerül...Tibi wrote:Urakok, mehetne valamelyik technikaiba ? Nem azért mert itt zavar hanem ez hasznosnak indul... esetleg saját topik ?Én ugye mostanában tettem le a Paripát, a futómű átalakítást meg komolyan gondolom, erről már beszélgettünk is régebben. Egy jó darabig ( 1,5-2 év ) biztosan nem fogom használni, így rajta lehetne próbálkozni. Az új fékek miatt meg úgy is a futóművet fogom b@sztatni, csinálhatnánk együtt a kettőt. Mit mondasz?
![]()
![]()
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- vasparipa
- egyedülisszerelhet
- Posts: 521
- Joined: Sun Apr 29, 2007 6:08 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Főd
Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)
Stipi-stopp!!!Bogyó28 wrote:ugy néz ki van már béka bölcső is lengőkarokkal, neked az lenne a jó ha a csonkállványt is használnád belőle, ezen már gyárilag 283-s hűtött fék van, könnyebb rá még nagyobbat rakni....vasparipa wrote:Izgalmasan hangzik a dolog.Én ugye mostanában tettem le a Paripát, a futómű átalakítást meg komolyan gondolom, erről már beszélgettünk is régebben. Egy jó darabig ( 1,5-2 év ) biztosan nem fogom használni, így rajta lehetne próbálkozni. Az új fékek miatt meg úgy is a futóművet fogom b@sztatni, csinálhatnánk együtt a kettőt. Mit mondasz?
![]()
![]()


A részletekkel kapcsolatban zaklatni foglak

Negatív!...Az alkoholmentes sör nem szerepel az adatbázisomban!!!