benzincsövek

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
gizmo
Überführer
Posts: 1359
Joined: Mon Nov 29, 2004 4:54 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Contact:

benzincsövek

Post by gizmo »

Sziasztok!

Valaki meg tudná mondnai, mekkora és mennyi benzincsövet vegyek? Szeretném a teljesen kicserélni az összes benzincsövet... átmérő / hossz... :?:
- '79 Ford Capri 2.8
- '91 Ford Sierra DOHC
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

Hello!

Nekem a Weber-re 8mm Ac-tól a karbi-ig és 6mm karbi visszafolyója.
Gondolom az Ac és tank között is 8-as.Szerintem 2x4m kell.De spárgával 10 perc alatt lemérheted.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

Ha nem akarod kicserélni a kaszni alján levő kemény müanyag csövet is, akkor nem is kell 4 méter. Én csak a tank és a kemény cső, meg a karbi-ac-kemény cső közt cseréltem ki, mert az volt gumicső és elég rosszul nézett ki. Oda elég volt kb 3 méter össz.
User avatar
gizmo
Überführer
Posts: 1359
Joined: Mon Nov 29, 2004 4:54 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Contact:

Post by gizmo »

Nitrobuster wrote:Hello!

Nekem a Weber-re 8mm Ac-tól a karbi-ig és 6mm karbi visszafolyója.
Gondolom az Ac és tank között is 8-as.Szerintem 2x4m kell.De spárgával 10 perc alatt lemérheted.
nekem nincs visszafolyó-ág, így arra nem kell. Akkor ha jól értem 3m elég...
- '79 Ford Capri 2.8
- '91 Ford Sierra DOHC
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

Hát nem tudom honnét szerzel kemény pvc csövet(már egy ideje keresek)
mert ezt tudod felpattintani a régi helyére(külső atmérő 8mm).
Tanktól a bölcsőig közel 4méter lehet. A bölcsőtől az ac-ig rugalmas gumicső, ac-tól a karbiig szintén gumicső ez össz 1,5m.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
gizmo
Überführer
Posts: 1359
Joined: Mon Nov 29, 2004 4:54 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Contact:

Post by gizmo »

Nitrobuster wrote:Hát nem tudom honnét szerzel kemény pvc csövet(már egy ideje keresek)
mert ezt tudod felpattintani a régi helyére(külső atmérő 8mm).
Tanktól a bölcsőig közel 4méter lehet. A bölcsőtől az ac-ig rugalmas gumicső, ac-tól a karbiig szintén gumicső ez össz 1,5m.
a műanyag csőnek nincs baja, a gumik kezdenek nagyon szarul kinézni... csak azokat cserélném le.
- '79 Ford Capri 2.8
- '91 Ford Sierra DOHC
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

Akkor 1,5méter elég és még marad tarcsiba is.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

a forum gyomlálása közben találtam rá a topikra, és hátha valaki rászorul az infóra: a kocsi alján futo 2 müanyag benzincső igen egyszerüen kicserélhető, 2 db lada alsó benzinvezetéket kell venni. ez fémből van, kb 800 ft/db, és ha a két végéből levág az ember akkor szinte alig kell hajlítani rajta, tök passzol a capri alján a gyári helyekre. nekem is ez van a kocsi alatt...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

Valaki legyen oly szives es nezze meg nekem hany mmes es milyen modon csatlakozik a k-jet visszafolyo csove a tankba.

A bosch k-jetes acjának a szivooldala 15mmes(ha jol tudom) a kilepo oldal pedig joval kisebb atmeroju. Ez ugy általanosan jellemezo az ackra? Mi ennek az eltérésnek lényege?

Az uj tankomon a kilépöcso csak 8mmes igy meg kell oldanom, hogy az ac 15mm-e összejojjon a 8mm-el.
Lehet kapni 15-12 atalakitot meg 12-8ast, de nem valami elegáns megoldas.

Adodhat e ebbol vmi probléma, hogy az ac csak 8mmes csobol tudja szivni a naftát?
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

Ha jól tudom nekem 8mm(már rég mértem).
Szerintem csak esztergánnyal forgass le egy átalakítot az biztos jó lesz.
De lehet, hogy az ac-nak nem fog tetszeni a 8mm-s bemenő, dehát próba szerencse. :wink:
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

Nitrobuster wrote:Ha jól tudom nekem 8mm(már rég mértem).
Szerintem csak esztergánnyal forgass le egy átalakítot az biztos jó lesz.
De lehet, hogy az ac-nak nem fog tetszeni a 8mm-s bemenő, dehát próba szerencse. :wink:
A csatlakozas csak sima ratolos-bilincses?
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

gigford wrote:Valaki legyen oly szives es nezze meg nekem hany mmes es milyen modon csatlakozik a k-jet visszafolyo csove a tankba.

A bosch k-jetes acjának a szivooldala 15mmes(ha jol tudom) a kilepo oldal pedig joval kisebb atmeroju. Ez ugy általanosan jellemezo az ackra? Mi ennek az eltérésnek lényege?

Az uj tankomon a kilépöcso csak 8mmes igy meg kell oldanom, hogy az ac 15mm-e összejojjon a 8mm-el.
Lehet kapni 15-12 atalakitot meg 12-8ast, de nem valami elegáns megoldas.

Adodhat e ebbol vmi probléma, hogy az ac csak 8mmes csobol tudja szivni a naftát?
Azért szokott a befolyo oldalon 15 mm lenni a cső, mivel ott nincs nyomás, és kell ekkora átmérő hogy az AC megfelelő menyiséget tudjon "szivni" a tankból. A Fekete Laci járt ugy, hogy a vékony csövön nem tudta felszivni a nyálat az AC, bár neki a távolság nagy volt, mivel a motortérbe tette elöször az AC-t. Ha elég rövid a csö az AC és a tank között akkor nem lesz gond szerintem. Bár ahogy néztem ezek a külsö AC-k nem nagyon szívnak, tehát pl nagyon magasra sem tudja felszívni a nyálat. Addig tud szépen dolgozni amig, nem kell nagy szivohatást kifejtenije...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

Megprobalom minel kozelebb rakni az act akkor a tankhoz, hatha jo lesz neki...
Ha nem, akkor fel kell nyitni a tankot es kicserelni az egesz szivocsovet nagyobb atmerojure...de ezt nem nagyon szeretnem :?

Ugy latom ez a "majdkiderul" kategoria.
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

gigford wrote:
Nitrobuster wrote:Ha jól tudom nekem 8mm(már rég mértem).
Szerintem csak esztergánnyal forgass le egy átalakítot az biztos jó lesz.
De lehet, hogy az ac-nak nem fog tetszeni a 8mm-s bemenő, dehát próba szerencse. :wink:
A csatlakozas csak sima ratolos-bilincses?
Most épp melyikre gondolsz? A szívóoldalon sima bilincses a visszafolyóágon is :D Csak a visszafolyóágon vigyázni kell, mert hamar sprickolhat :wink: És akkor hamar teli lesz a csomagtartód benzinnel.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

Nitrobuster wrote:
gigford wrote:
Nitrobuster wrote:Ha jól tudom nekem 8mm(már rég mértem).
Szerintem csak esztergánnyal forgass le egy átalakítot az biztos jó lesz.
De lehet, hogy az ac-nak nem fog tetszeni a 8mm-s bemenő, dehát próba szerencse. :wink:
A csatlakozas csak sima ratolos-bilincses?
Most épp melyikre gondolsz? A szívóoldalon sima bilincses a visszafolyóágon is :D Csak a visszafolyóágon vigyázni kell, mert hamar sprickolhat :wink: És akkor hamar teli lesz a csomagtartód benzinnel.
A visszafolyora gondoltam, majd jol megszoritom :wink:
Post Reply