Marci Caprija
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- levelboss
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1065
- Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Marci Caprija
No hát végre megérett a dolog arra, h nyissak egy topikot ebben a témában, hisz végre történik valami az autóval. 8)
Az első komolyabb project a hátsó híd csere. Most hétvégén kerül alá a 2.3 turbós T-bird hídja, amiben gyárilag sperr van. Nem zár össze olyan dúrván, mint itt egyeseknek az épített diffije, de jó lesz. Főleg, h mint írtam irdatlanul búg a diffim... olyan hulladék állapotban van, h ha az egyik kerék oldalánál megtekerjük, akkor a kiskerekek olyan kerregést vágnak le, h felmerült a kérdés, h vajon van-e benne olaj? De minden bizonnyal kell lennie... szóval nagyon gatyán van. Arról nem is beszélve, h a behajtásnál is van kb 3 cm holtjáték. :? Nyilván ettől búg.
Kap a kocsi egy akkora hidat, egy akkora kardánnal, h kb 40 kilóval lesz nehezebb a verda (meg pár centivel szélesebb ). Tegnap kezdtük a buherálást. Szétszedtük, bepróbáltuk a hidat, konzolokat csináltunk, majd visszaraktuk a régit logisztikai okok miatt.
képek: A kerék kb úgy áll a sárvédőhöz képest, mint egy 7.5-es RS felnivel állna gyárilag. Viszont ezért kéne nyomtávszélesítő előre, h ezt kompenzálja.
Sajnos a kardánról nem csináltam képet... az is elég vaskos cucc.
Folytatás jövő héten cuppáncsavarok hiányában. De ha van valakinek 70-71 mm belső szélességű cuppánja gyorsban, azzal lendítene a helyzeten. :)
Az első komolyabb project a hátsó híd csere. Most hétvégén kerül alá a 2.3 turbós T-bird hídja, amiben gyárilag sperr van. Nem zár össze olyan dúrván, mint itt egyeseknek az épített diffije, de jó lesz. Főleg, h mint írtam irdatlanul búg a diffim... olyan hulladék állapotban van, h ha az egyik kerék oldalánál megtekerjük, akkor a kiskerekek olyan kerregést vágnak le, h felmerült a kérdés, h vajon van-e benne olaj? De minden bizonnyal kell lennie... szóval nagyon gatyán van. Arról nem is beszélve, h a behajtásnál is van kb 3 cm holtjáték. :? Nyilván ettől búg.
Kap a kocsi egy akkora hidat, egy akkora kardánnal, h kb 40 kilóval lesz nehezebb a verda (meg pár centivel szélesebb ). Tegnap kezdtük a buherálást. Szétszedtük, bepróbáltuk a hidat, konzolokat csináltunk, majd visszaraktuk a régit logisztikai okok miatt.
képek: A kerék kb úgy áll a sárvédőhöz képest, mint egy 7.5-es RS felnivel állna gyárilag. Viszont ezért kéne nyomtávszélesítő előre, h ezt kompenzálja.
Sajnos a kardánról nem csináltam képet... az is elég vaskos cucc.
Folytatás jövő héten cuppáncsavarok hiányában. De ha van valakinek 70-71 mm belső szélességű cuppánja gyorsban, azzal lendítene a helyzeten. :)
Ford Capri 1978 2600 GT :D
- daniv6
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 243
- Joined: Tue Jun 27, 2006 11:21 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Balassagyarmat
Re: Marci Caprija
csak azért is......batman
- levelboss
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1065
- Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: Marci Caprija
Hát eddig nem tudtam értekezni érdemben a projectről, mert nem csináltam képeket, vagy nem voltam jelen, mikor folytak a dolgok, de most itt vannak az elmúlt napok fejleményei sorban. Már majdnem kész van, csak a fék nincs bekötve, mert kell egy T-elosztó a fékcsövekhez, ami régi Skodában volt is, de már nem lehet hozzájutni és emiatt csúszott el ma a történet, mert szereztünk Wartburg elosztót, csak azzal még mókolni kell, hogy jó legyen, de holnap már az is kész lesz! Szóval haladás van, nem kis mókerolás után. A cuppáncsavarok teherautóboltban beszerezhetőek asszem Robur, de lehet, h Zsuk cuccok. De kemények mint az állat, ugyh jók lesznek. Már alig várom, h kipróbáljam...
A drótkorongozás után lealapozózott híd: Végre készre szereljük! Kardánok: Vmi nehezék szutykot műtünk le a kardánról... nem fér be vele. Szerencsére csak vmi gumival volt egyberagasztva. Alulról: Hátulról: Sajos a másik oldalon jobban kilóg, de ez a kasztni hibája. :( A nyúlványokhoz képest pontos a cucc. Sajna elöl is el van mászva a sárvédő a kerekekhez képest, és ez jól is fog látszani mikor ott is alatta lesz a szélesítő. De legalább ütős lesz! 8)
A drótkorongozás után lealapozózott híd: Végre készre szereljük! Kardánok: Vmi nehezék szutykot műtünk le a kardánról... nem fér be vele. Szerencsére csak vmi gumival volt egyberagasztva. Alulról: Hátulról: Sajos a másik oldalon jobban kilóg, de ez a kasztni hibája. :( A nyúlványokhoz képest pontos a cucc. Sajna elöl is el van mászva a sárvédő a kerekekhez képest, és ez jól is fog látszani mikor ott is alatta lesz a szélesítő. De legalább ütős lesz! 8)
Ford Capri 1978 2600 GT :D
- Kenny
- nemleszgondhasegítis
- Posts: 127
- Joined: Sun Feb 11, 2007 11:24 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
- Contact:
Re: Marci Caprija
Hallod! Az a hajléktalan csöves meg mit keres ott a kardán körül?
- Tibi
- rengetegetirogatide
- Posts: 4408
- Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc - Bp
- Contact:
Re: Marci Caprija
Jól nyomod, szerencsére nem lóg ki az igen jürgen lenne :)
A konzolokat mivel hegesztettétek fel ?
A konzolokat mivel hegesztettétek fel ?
1980 Capri MK3
- levelboss
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1065
- Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: Marci Caprija
Sajna a jobb oldalon jürgen a cucc...Tibi wrote:Jól nyomod, szerencsére nem lóg ki az igen jürgen lenne :)
A konzolokat mivel hegesztettétek fel ?
A konzolokat meg egy Frezó becenevű lakatos srác hegesztette CO-val, ha erre voltál kíváncsi. Akkora trafóval, mint a Kenny otthoni hűtője.
Ford Capri 1978 2600 GT :D
- Tibi
- rengetegetirogatide
- Posts: 4408
- Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc - Bp
- Contact:
Re: Marci Caprija
Úgy értem ha nem verték oldalba a kasztnit akkor nem lóg ki.
Majd számolj be, hogy hány méteres csíkot húztál vele !
Majd számolj be, hogy hány méteres csíkot húztál vele !
1980 Capri MK3
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: Marci Caprija
fék T elosztó: minden sierra és scorpio hátsó körében van gyárilag, tehát bontottan és ujban is beszerezhető, 0 mokolással beépíthető....
igy néz ki:
http://www.vehicle-wiring-products.eu/V ... o/B543.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
igy néz ki:
http://www.vehicle-wiring-products.eu/V ... o/B543.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- levelboss
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1065
- Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: Marci Caprija
No, a várakozásoknak megfelelően mára kész lett az autó cakkumpakk. Szépen működik meg minden, frankón érezni, h nincs ott az a csúnya holtjáték a kikopott napkerék-behajtó fogaskerék találkozásánál. Csodálkozom, h Jatis nem tudta, h sierrában, meg scorpioban is van olyan T-elosztó, de mindegy. Megcsináltuk a wartbourgéval.
Ford Capri 1978 2600 GT :D
- szszaby
- rengetegetirogatide
- Posts: 4629
- Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Karcag
Re: Marci Caprija
Nekem is waresz elosztó van benne de az nem ilyen, hanem a sima lapos fajta.
Ford Capri MkI Essex
- Töcs
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 472
- Joined: Mon Jun 04, 2007 4:45 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: Marci Caprija
Nem gyenge Marci!!!! 8)
Èn sosem iszom rèszegen...
1980 Ford Capri 2.3
1980 Ford Taunus Turnier 2.0
1980 Ford Capri 2.3
1980 Ford Taunus Turnier 2.0
- daniv6
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 243
- Joined: Tue Jun 27, 2006 11:21 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Balassagyarmat
Re: Marci Caprija
Pogik benne vannak elől? A hátsó kerék elég érdekesen áll.(vagy nem?)
csak azért is......batman
- levelboss
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1065
- Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: Marci Caprija
A pogik benne vannak elöl. Sajna ott is csálé a kasztni, mert a bal gumi oldalfalának felső része beleér kanyarban a sárvédőívbe, ugyh valszeg ki fogok a belső pereméből csiszolni, hogy ne érjen bele.
Egyébként a hátulja is csálé, de ez meg azért van, mert a laprugóhoz mértük a hidat, az meg sajna nincs középen a sárvédőkhöz képest. Ez nyilván eddig is így volt, csak nem volt feltűnő. De mindegy, mostmár így marad.
Egyébként a hátulja is csálé, de ez meg azért van, mert a laprugóhoz mértük a hidat, az meg sajna nincs középen a sárvédőkhöz képest. Ez nyilván eddig is így volt, csak nem volt feltűnő. De mindegy, mostmár így marad.
Ford Capri 1978 2600 GT :D
- daniv6
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 243
- Joined: Tue Jun 27, 2006 11:21 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Balassagyarmat
Re: Marci Caprija
A pogácsát esztergályossal korrigáld (mindkettőt), mindkét és szigorúan a kerék felé néző oldalát.
csak azért is......batman
- levelboss
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1065
- Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: Marci Caprija
Ami az épülést illeti, vettem 2 új gumit előre, amik szerencsére nem domborodnak ki annyira oldalra, mint a falkenek, és kicsiszoltam a sárvédőívek belső peremét, így már nem ér hozzá a gumi, maradhatnak a pogik. Tök jó!
Viszont ami meg a leépülést illeti, sajnos a kocsi lerohadt valahol nagytétény környékén, vagy kicsit beljebb. Egyértelműen az AC pumpa nem működik. Az történt, h baromi nagy dugó volt befelé és ugye az autó még mindig melegszik, mert nem raktam be a termosztátot, és gondoltam, h leállítom a motort, amíg úgyse haladunk a pirosnál. És aztán már nem akart beindulni. Sajnos ott kellett hagynom az autót. Egyébként esélyes, h az ac szart be, mert egyértelmű volt, h több áramot vesz föl, mint kellene neki. Namármost az a kérdésem, h szerintetek elvontassuk így a kocsit, h nem megy a motor, így a fékrásegítő sem? Hozzáteszem, h a kézifékem sincs még bekötve.
Viszont ami meg a leépülést illeti, sajnos a kocsi lerohadt valahol nagytétény környékén, vagy kicsit beljebb. Egyértelműen az AC pumpa nem működik. Az történt, h baromi nagy dugó volt befelé és ugye az autó még mindig melegszik, mert nem raktam be a termosztátot, és gondoltam, h leállítom a motort, amíg úgyse haladunk a pirosnál. És aztán már nem akart beindulni. Sajnos ott kellett hagynom az autót. Egyébként esélyes, h az ac szart be, mert egyértelmű volt, h több áramot vesz föl, mint kellene neki. Namármost az a kérdésem, h szerintetek elvontassuk így a kocsit, h nem megy a motor, így a fékrásegítő sem? Hozzáteszem, h a kézifékem sincs még bekötve.
Ford Capri 1978 2600 GT :D