FEFE wrote:Akkor az hogy működik az?levelboss wrote:Ilyet nem fogsz találni!
Hűűűha..... autoszerelő haverod nem fetrengett a röhögéstől amikor ezt az alkatrészt akartad megkerestetni vele?
a fordszámmérő müködése kezdőknek:
a trafó negatív lábáról (zöld szinü kábel, ezt vezérli a megszakíto vagy az elektronika) megy egy vezeték a müszerfalhoz. a trafó müködése közben itt kis impulzusok jönnek, annyi amennyi szikra van. a fordulatszámmérő háta mögött van egy kis elektronika, ami ezeket az impulzusokat számolja. minél több impulzus van egy adott időn belül (nagyobb a fordulat) az elektronika annál nagyobb feszültséget ad ki magából. minél nagyobb a feszültség, a kis tekercs annál jobban kitér. a kis tekercshez van kötve a mutató. magyarul minél nagyobba fordulat, annál több az impulzus adott idő alatt, ezért annál nagyobb a feszültség, a müszer pedig azt méri, csak a skálán fordulatszám van jelezve. csúnya lenne ha pl a hatezres fordulatot behoznák bovdenen a müszerfalhoz...
a másik pedig: a motor hátsó feléből is simán jöhet fémes hang, akár a gyujtáselosztóbol is, lehet nem ártana kiszedni, megtakarítani, beolajozni a tengelyt és ujra összerakni...