A 2.8ik azzal voltak nem?CAPRI-3 wrote:az meg nem volt scorpiobanHattyu wrote:
Köszi a segítséget,elírtam mert type9-ről van szó
2.9i motor kérdések
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
-
Árpi
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 326
- Joined: Mon Jan 31, 2005 4:26 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Dunakanyar
- Contact:
Lehet de sierrában volt xr4 ben meg 4X4 ben azért gondoltam ,hogy scorpioban is meg ugye a granadákban is eszt rakták a 2.8 cak hoz. :DCAPRI-3 wrote:automatával 85-87 között, 88-tól meg már MT75 volt néhány 2.9i-ben... fehér hollók jubileumi találkozóján az öregek mesélnek ilyesmiket :)Árpi wrote:A 2.8ik azzal voltak nem?CAPRI-3 wrote: az meg nem volt scorpioban
Granada 1977 2.0i V6
- CapriTurbo
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 310
- Joined: Fri Dec 10, 2004 2:42 am
- levelboss
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1065
- Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: 2.9i motor kérdések
Sziasztok!
Fontos kiderítendő infóra lenne szükségem!
Ma kitisztítottuk a suliban a 2.9 injektorokat, de 3-at illene lecserélni a tanár szerint. Egyik nem szór jól, inkább pisil... legalábbis kicsit jobban, mint a többi... de hát ő tudja. De mértünk tekercs ellenállást, és a legtöbbnek 14,5 ohm körül volt, viszont kettőnek 15,5 ohm volt az értéke. Na most azokkal mi van? Mennyinek kéne lenni elvileg? Mekkora a tűrése vajon? Azt mondta a tanár, h még az is előfordulhat, h a nagyobb ellenállású ki se nyit...
Szóval? Mi lehet az igazság?
Lehet, h kéne még egy garnitúra 2.9 injektor...
Fontos kiderítendő infóra lenne szükségem!
Ma kitisztítottuk a suliban a 2.9 injektorokat, de 3-at illene lecserélni a tanár szerint. Egyik nem szór jól, inkább pisil... legalábbis kicsit jobban, mint a többi... de hát ő tudja. De mértünk tekercs ellenállást, és a legtöbbnek 14,5 ohm körül volt, viszont kettőnek 15,5 ohm volt az értéke. Na most azokkal mi van? Mennyinek kéne lenni elvileg? Mekkora a tűrése vajon? Azt mondta a tanár, h még az is előfordulhat, h a nagyobb ellenállású ki se nyit...
Szóval? Mi lehet az igazság?
Lehet, h kéne még egy garnitúra 2.9 injektor...
Ford Capri 1978 2600 GT :D
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: 2.9i motor kérdések
aki nem ért hozzá tanítja az itt is látszik....az ellenállás 13-18 ohm között tök jó, ez nagy impedanciás injektor. a 15,5 is simán kinyit, faszságot beszél a tanár. ha pisil, ultrahangos tisztitás, és át kell járatni ethanollal vagy petroleummal, aztán megnézni hogy milyet szór. ha nem boldogulsz velük, vidd el tisztittatni, van rá pár cég.a lényeg egyébként nem a tekercs ellenállása, hanem hogy mennyi anyag megy át rajta x (általában 3 bar) nyomáson, ezt szokták megmérni tisztitás után, hány ml jön át rajta x másodperc alatt, ez legyen kb egyforma....levelboss wrote:Sziasztok!
Fontos kiderítendő infóra lenne szükségem!
Ma kitisztítottuk a suliban a 2.9 injektorokat, de 3-at illene lecserélni a tanár szerint. Egyik nem szór jól, inkább pisil... legalábbis kicsit jobban, mint a többi... de hát ő tudja. De mértünk tekercs ellenállást, és a legtöbbnek 14,5 ohm körül volt, viszont kettőnek 15,5 ohm volt az értéke. Na most azokkal mi van? Mennyinek kéne lenni elvileg? Mekkora a tűrése vajon? Azt mondta a tanár, h még az is előfordulhat, h a nagyobb ellenállású ki se nyit...![]()
Szóval? Mi lehet az igazság?
Lehet, h kéne még egy garnitúra 2.9 injektor...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Machine
- nemleszgondhasegítis
- Posts: 159
- Joined: Fri Nov 16, 2007 11:38 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Dunakeszi
Re: 2.9i motor kérdések
Ha már ki van szedve az injektor, pláne ha sokat állt, ajánlott minden esetben az
ultrahangos tisztítás (de nem csak beledobom a löttybe és bekapcsolom a készüléket!)
A tisztítás előtt az injektorokból ki kell szedni a szűrőt majd cserélni.
Amikor ezekkel megvagy, akkor érdemes mérni Bogyó által leírt módon...
ultrahangos tisztítás (de nem csak beledobom a löttybe és bekapcsolom a készüléket!)
A tisztítás előtt az injektorokból ki kell szedni a szűrőt majd cserélni.
Amikor ezekkel megvagy, akkor érdemes mérni Bogyó által leírt módon...
"The highway still leads to hell"
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: 2.9i motor kérdések
ilyet lehet kapni, én anno az enyémekbe vettem a szűrő miatt:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Fuel-inj ... ccessories" onclick="window.open(this.href);return false;
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Fuel-inj ... ccessories" onclick="window.open(this.href);return false;
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- levelboss
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1065
- Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: 2.9i motor kérdések
Nem írtam le részletesen, de ultrahangos tisztítást végeztünk... igaz, szétszedés nélkül. Aztán egy fordított irányú mosást csináltunk egyenként mindegyiken, aztán meg megnéztük a szórási képet, ezzel együtt a szállítási teljesítményt is. Az egyik nem szórt annyira szépen, ahogy írtam is, mármint nem volt olyan nagy a porlasztott "köd" vagy permet a fő sugár mellett, mint a többinél. Viszont a szállítási teljesítmény nagyon hasonló volt mindegyiknél, tehát abból a szempontból jók.
Mondjuk, én nem láttam akkora durva nagy különbséget a szórási képben, ugyh én szívem szerint nem foglalkoznék vele tovább, ha csak az egyik szórakozik egy kicsit.
A tanár meg egyébként nem annyira hülye, mint amilyennek látszik... csak hát nem érthet mindenhez típusspecifikusan... sztem.
Ford Capri 1978 2600 GT :D
- Machine
- nemleszgondhasegítis
- Posts: 159
- Joined: Fri Nov 16, 2007 11:38 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Dunakeszi
Re: 2.9i motor kérdések
Önmagában az ultrahangos tisztítás jó, de akkor hatásos, ha nyit az injektor- vezérelni kell. Ehhez készítettem (egy kollégámmal) vezérlést- szabályozni lehet a két nyitási időt és nyitvatartást.levelboss wrote:![]()
Köszi srácok!
Nem írtam le részletesen, de ultrahangos tisztítást végeztünk... igaz, szétszedés nélkül. Aztán egy fordított irányú mosást csináltunk egyenként mindegyiken, aztán meg megnéztük a szórási képet, ezzel együtt a szállítási teljesítményt is. Az egyik nem szórt annyira szépen, ahogy írtam is, mármint nem volt olyan nagy a porlasztott "köd" vagy permet a fő sugár mellett, mint a többinél. Viszont a szállítási teljesítmény nagyon hasonló volt mindegyiknél, tehát abból a szempontból jók.
Mondjuk, én nem láttam akkora durva nagy különbséget a szórási képben, ugyh én szívem szerint nem foglalkoznék vele tovább, ha csak az egyik szórakozik egy kicsit.![]()
A tanár meg egyébként nem annyira hülye, mint amilyennek látszik... csak hát nem érthet mindenhez típusspecifikusan... sztem.
…azt meg nem olvasom sehol, hogy a tanár hülye lenne…
"The highway still leads to hell"
- Blant
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1352
- Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: 2.9i motor kérdések
Sziasztok!
2.8 EFI-nél mennyire fontos, hogy a 2 szívócső, ami a 2 légtömegmérőre megy egyforma hosszú legyen? Gyárilag sem egyforma...
2.8 EFI-nél mennyire fontos, hogy a 2 szívócső, ami a 2 légtömegmérőre megy egyforma hosszú legyen? Gyárilag sem egyforma...
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: 2.9i motor kérdések
szerintem semennyire...Blant wrote:Sziasztok!
2.8 EFI-nél mennyire fontos, hogy a 2 szívócső, ami a 2 légtömegmérőre megy egyforma hosszú legyen? Gyárilag sem egyforma...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- levelboss
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1065
- Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: 2.9i motor kérdések
Szarakszik a verda, hallelúja!
Reggel be akartam indítani és ő nem akarta... csak a sokadik indítózásra, gázpedál nyomogatással indult be nagy nehezen, aztán ahogy elengedtem a gázt, lefulladt. Ezt eljátszottam mégegyszer, lefulladt, nem volt alapjárat. Sztem valószínű a kinti hőmérséklettel lesz összefüggésben a dolog, mert eddig mindig melegebb volt, amikor járattam... de így két dologra gondolhatok. Az egyik, h vmelyik hőmérsékletérzékelőm nem kóser, vagy esetleg az alapjárati szelep, de az működött eddig is... vagy lehet, h az alacsony hideg üzemi kompressziót nem bírja az efi? A K-jettel télen pöcc-röff indult sokszor...
Reggel be akartam indítani és ő nem akarta... csak a sokadik indítózásra, gázpedál nyomogatással indult be nagy nehezen, aztán ahogy elengedtem a gázt, lefulladt. Ezt eljátszottam mégegyszer, lefulladt, nem volt alapjárat. Sztem valószínű a kinti hőmérséklettel lesz összefüggésben a dolog, mert eddig mindig melegebb volt, amikor járattam... de így két dologra gondolhatok. Az egyik, h vmelyik hőmérsékletérzékelőm nem kóser, vagy esetleg az alapjárati szelep, de az működött eddig is... vagy lehet, h az alacsony hideg üzemi kompressziót nem bírja az efi? A K-jettel télen pöcc-röff indult sokszor...
Ford Capri 1978 2600 GT :D