túrbós motorok

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

CAPRI-3
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 427
Joined: Sun Dec 05, 2004 12:21 pm

Post by CAPRI-3 »

gigford wrote:Capri-3,

mar hogy megint okoskodjak 1 kicsit azt a 150lovat, amit megut 2 elejen a sierra azt ne vedd figyelembe meg senki se egyeb diagramon, mert az a hirtelen kuplung "rarugas" eredmenye, a lendkerek megdobja egy kicsit az autot mikor hirtelen visszadobod a kupit. Ezert ugrik olyan magasra a vonal.
nem azt vettem, az csak példa, mint írtam korábban, átlagban 115 ló körűl mutat keréken, az kb 150 lóerő főtengelyen.
tehát minden tuning nélkül hozza a gyári 150 lovat az autó.
és hozzá tartozik, hogy az én hibám, de nincs az autóban fordszámmérő és km óra, tehát a váltások /hasra mentek:)
de ezt is írtam, akármilyen körülmények ide-oda, itt van két mérés és két eredmény, ezeken lehet vagy kell javítani.
nekem a sierrán nem sok tuninglehetőség van (mert nem is akarom:)) és nitro gyári motorja sem köszönné meg a nyomásemelést. azonban folytatható a dolog neki, ahogy írta is, sperr és egyebek, aztán erősítés a blokknak és jöhet a 2 bar!:)
na akkor már brutál lesz a gépe!
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

Oke,ertem,hogy teccik erteni :D
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

Fasza is lenne a gyári motortól 150le keréken (lehet, hogy akkor nincs most turbo :( ) talán a 24v cossi tud ilyet felmutatni.

Capri3:

Szerintem hihető a 160le ( nem én találtam ki) ha már keréken tud 130-at.
Másodsorban nem túl jó össze hasonlítani a caprit a sierrával, bár eléggé hasonlóak mégis eltérőek (pl: az erőátvitele a kerékmérete a légellenálása).
Érdemesebb talán Gigford caprijával összehasonlítani itt tényleg szinte csak az erőforrás különbözik. Rajtnál sokkal jobban kiurik, mint az enyém
( Sancával pont ugyan ez volt a helyzet a tököli versenyen) ha szimplán erősebb lenne az enyémnél akkor végig növelte volna az előnyét, de itt turbo nyomatéka verhetetlen. ( legalább megvolt a virtuális verseny :twisted: ). A sierra még ennél is jobban tapad ráadásul erősebb is, a turbo az 5mp-nél kezd magára találni csak hát túl rövid a táv.
400 méteren izgalmas party lett volna. De majd legközelebb arra is sor kerül.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

Nitro,

nem tudom mikora tervezed a sperrt, de ha jelenleg vagy a kozeljovoben nincs kereted arra a 100rugos "kisvardai" lamellasra, akkor tudom ajanlani atmeneti megoldasnak ezt a szoritott verziot, ami nekem is van. Ezt olyan 6-7ezer tajekan megcsinalja neked a srac,teljesen hasznalhato utcan, ha meg idegenkedsz attol, hogy a femforgacsok tonkreteszik a csapagyat akkor lehet azt a magneses megoldast alkalmazni, amit valaki emlitett itt.
En a te helyedben valamelyik sperre ruhaznek be, mert neked nem az erovel van gondod(az ero veled van :) ), hanem az utravitellel.
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

Gigford:

Már készül a bmw nagy sperr, sajna sok vele a meló.
Ha esetleg költséges lenne az átalakítás, akkor inkább gyártatok én is egy
egyedit.

A turbosításról csak annyit, hogy szerintem te nagyon jó alappal rendelkezel ( neked már van mechanikus befecskendeződ, elektromos gyújtás,stb ).
Igy hát elég minimális konfig kell a siker érdekében.
Ez egy turbo technics féle F9-es kitt. Kezdésnek persze full széria block
0,4 bar nyomással. Szerény 200le teljesítménnyel. Katalógus szerint 6,5-ös gyorsulással. Persze van ennél jobb is (F16), ez 0,6bar-on 230le-t tud
mondjuk ennél már bele kell nyúlni a motorba + az injectorba.
Image
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
Peti
egyedülisszerelhet
Posts: 931
Joined: Tue Jul 12, 2005 5:28 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Peti »

Én most mondtam le egy ilyen kittről, mert 165 fontról felment a licit 420-ra.
Azt nem sikerült kiderítenem, hogy ehhez a kitthez is kell-e másik gyújtásmodul, mert a 230 lovashoz már kell. Az eladó nem kínált hozzá, és ezen a képen sincs, de valszeg ehhez is kell. Egy haverom segítségével írtunk is egy mailt a Turbo Technicsnek ezzel kapcsolatban, de még nem válaszoltak.
'81 Capri 3.0 SHO X-Pack project
'83 Granada 2.8i Ghia X project
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

Nincs mese meg kell próbálni a gyárival, de szerintem az f9-es kitt-be nincs másik modul. Hivatalosan ennyi az össz cumó, amit a képen látsz.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
Peti
egyedülisszerelhet
Posts: 931
Joined: Tue Jul 12, 2005 5:28 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Peti »

Ha itt állna a polcon a cumó, meg is próbálnám. :)
'81 Capri 3.0 SHO X-Pack project
'83 Granada 2.8i Ghia X project
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

Nitrobuster wrote:Nincs mese meg kell próbálni a gyárival, de szerintem az f9-es kitt-be nincs másik modul. Hivatalosan ennyi az össz cumó, amit a képen látsz.
Ez most hasznalt cucc vagy uj amit belinkeltel? Ha uj, akkor mennyibe van egy ilyen f9es?
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

gigford wrote:
Nitrobuster wrote:Nincs mese meg kell próbálni a gyárival, de szerintem az f9-es kitt-be nincs másik modul. Hivatalosan ennyi az össz cumó, amit a képen látsz.
Ez most hasznalt cucc vagy uj amit belinkeltel? Ha uj, akkor mennyibe van egy ilyen f9es?

Ez egy használt cucc. Újat sajna már nem csinálnak, de kereshetsz a neten garrett t3-as turbót, lefúvószelepet, intercoolert (szerintem 70ropiból megvan). A többi meló az már kontármunka. Becsővezés szívó és kipufogó oldalon + turbó olajzása ( és ha mindent jól csináltál, talán be is indul az autó) ez talán +50ropi, de lehet, hogy valaki megcsinálja 20-ért.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
Pudva
rengetegetirogatide
Posts: 2543
Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Nyóc + a Tizenhárom
Contact:

Post by Pudva »

Kicsit más de szerintem érdekes és jó cikk:
100 éves a Turbó
http://totalcar.hu/magazin/technika/turbo100/
'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

Nitrobuster wrote:
gigford wrote:
Nitrobuster wrote:Nincs mese meg kell próbálni a gyárival, de szerintem az f9-es kitt-be nincs másik modul. Hivatalosan ennyi az össz cumó, amit a képen látsz.
Ez most hasznalt cucc vagy uj amit belinkeltel? Ha uj, akkor mennyibe van egy ilyen f9es?

Ez egy használt cucc. Újat sajna már nem csinálnak, de kereshetsz a neten garrett t3-as turbót, lefúvószelepet, intercoolert (szerintem 70ropiból megvan). A többi meló az már kontármunka. Becsővezés szívó és kipufogó oldalon + turbó olajzása ( és ha mindent jól csináltál, talán be is indul az autó) ez talán +50ropi, de lehet, hogy valaki megcsinálja 20-ért.
Na pont ezek miatt nem kezdek en turbozasba...ha mar turboznek, foleg a turbon nem sporolnek lovet, foleg ebayen vagy akarmilyen oldalon arult hasznalt cuccon.
Ez a 130ezer ,szerintem nagyon ovatos becsles...egy jo turbo, csak maga a csiga kene hogy 130 legyen egyedul...
Olcso husnak hig a leve mondas passzol leginkabb a turbositasra.
Ha egy ilyen technikat jol meg akar csinalni az ember, hogy az evekig jol mukodjon, meg ha csak 0.4barral megy, akkor is joval tobbe kell hogy keruljon ez az egesz.
Ha valaki garantalna hogy 130bol megcsinal (tetelezzunk fel egy fullra felujitott, jol mukodo motort,mert ugye a jo tuning alapja hogy legyen egy jo motor) egy stabilan mukodo turbositast,nem csak hogy vagy beindul meg inditsukbe `oszt majd meglatjuk verziot, hat az biztos meggazdagodna belole mert allnanak sorba az emberek elotte...
Nem akarom kiforgatni a szavaidat, felre ne erts,csak szerintem neked sem jott ki 130bol a turbositas,ha igen akkor orulj neki,hogy ilyen olcson megusztad EDDIG, de meg korantsincs kesz neked se ugytudom.
De meg lehetne - engem legalabbis erdekelne - kerdezni Izing(ha nem jol irom a nevet akkor bocsi tole) Gabit vagy Sunyat is hogy nekik mi penzukbe van mar csak az, hogy egyaltalan rajta van a turbo,- Sunya meg asszem mar turbosan vette a motort - ahogy hallottam minkettojuknek volt/van problemaja a turboval es "kovetkezmenyeivel".

Kar ragoznom ezt a temat tovabb, azt mindenkinek be kell latnia, hogy egy fasza turbositast KEVES PENZBOL, JOL MEGCSINALNI NEM LEHET!!!
A minosegi alkatreszeket es a szakertelmet mindig meg kell es meg kellett fizetni mindenhol, a technikai dolgok nem olyanok mint a Nike kontra chinese pulover esete, hogy mindketto ugyanugy melegit...ezt sem neked celzom, mert te gondolom tisztaban vagy ezekkel, hanem azoknak akik most vagy a jovoben gondolkodnak tuningon.

Sok kezdo tuningorult csak azt latja,(mint ahogy en is par eve)hogy uuuuu ott van az a cucc a neten megveszem 100ert es lesz 200loerom, azutan meg nem gondolnak bele a kovetkezmenyeibe, hogy kell csengetni a lovet az erosebb valtora,kuplungra,sperrdifire,fekekre es aki ezt beszereli meg az egyeb felmerulo koltsegekre.
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

Sunya rövid története:

Az ö 2.3 turbos mocija gyári turbos moci, a T-bird, valamelyik mustang meg az amerikai scorpio mocija volt ez (XR4Ti a hivatalos megnevezése). Itt a turbosítás egyszerü volt, mert már rajta volt. A problémát az jelentette, hogy ez computeres moci. Kapott hozzá kábelköteget, és azt mondták neki tök egyben van a kábelezés, csak azt az 5 kilogo madzagot kell bekötni. Hát azokat pont nem kellett. Nem igazán vállalta el senki neki a bekötést, aztán szereztünk hozzá a netröl rajzot és bekötöttük magunk. 3 nap ráment, kellett cserélni egy gyujtásmodult mire beindult. Azután még fel voltak ragadva az EFI fuvokái, ezt ki kellett tisztittatni egy injektorossal. Az önindítón nem volt behúzómágnes (gyárilag ilyen), ezért bele kellett mókolni egy kisteherauto behúzómágnest. Ennyi röviden. ezt mi csináltuk, igy csak az alkatrészek árát kell számolni. De ha erre találsz egyáltalán vállalkozo kedvü embert, és ki is akarod fizetni, az elég sokba kerül. Nekünk volt kb 5 tiszta munkanapnyi meló vele, az a legolcsobb helyen is egy kiló minimum, és a finomitásra még hetek mentek el Sunyának. A vácumhoz csak most sikerült leirást szerezni, az csak most lesz majd rendesen összekötve. És mivel az ö mocija is pihet pár évet a földön, most egy full csapágyazás vár rá.

Ízing Gabi autója "mókolt" turbós, anno a Mezei Zoli vette kint a szettet, és rakta össze a mocit. Akkor még nem müködött jól. Aztán a Pénzes Ferihez került az autó, de ő sem csináltatta meg. Miután a Gabi megvette tőle, elkezdte megcsináltatni, ami nem volt egyszerü feladat. Röpködtek a 80-ezres ajánlatok, aztán a Nusi szerkesztett hozzá lefujószelepet, meg rendbe tette kissé a vasat ennél jóval olcsobban. Azóta megy a turbó, szépen ki is szélesedett az autó, de a multkór nem tudtak jönni vele mert kijött a hengrefejtömités a hengerfej alól. Nem vagyok biztos benne, de mintha dupla tömitést raktak volna anno alá, az meg most megadta magát.

Nekem az a saját véleményem, hogy ha nem értesz hozzá és nem tudod otthon mgadnak bütykölni az autot, akkor csak gyári turbos moci átépítését kezd el. Minden egyéb turbósítás sok próbálgatásból áll, ami sok meló és pénz. A gyári turbós moci beépítése sem egyszerü, de a "mokolt" dolog sokkal összetetteb, és ha nem te csinálod, hanem valakit megfizetsz a melóért, rohadt sokba fog kerülni. És hosszu távon nehéz megmondani meddig fogja birni. Nitro elbütykölgeti magának a kocsit ha gond van vele, de ha te ezt nem tudod megtenni, ne fogj bele. A Molnár Gabi dupla turbos gépére azért még kiváncsi hogy milyen lett...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

Na hat akkor most vilagos szerintem mindenki szamara, hogy mennyit lehet pipazni 1 utolag turbositassal vagy gyarilag turbos motor berakasaval...
Bogyo nekem nincs tervben a turbo :)
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Post by Süni »

Post Reply