(Remélem megint Caprival mész. :) )
HELLO
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
reg adó tervezet:
http://index.hu/gazdasag/magyar/regado1019/
egy példa: 3l benzines, euro2 v. rosszabb besorolással: 4.000.000huf!
:
a pozitív változás...
http://index.hu/gazdasag/magyar/regado1019/
egy példa: 3l benzines, euro2 v. rosszabb besorolással: 4.000.000huf!
a pozitív változás...
- '79 Ford Capri 2.8
- '91 Ford Sierra DOHC
- '91 Ford Sierra DOHC
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
hát akkor ezután sem iratom át a nagyobb mocit a papirba, szivjanak gázt. bár a cikkben azt is irják hogy ez valószinüleg még mindig nem felel meg a követelményeknek. meg végigolvasva ez jól hangzik:
"Kiegészítő javaslatként szerepel a veterán autók regadójának teljes eltörlése."
uj autot meg ugyse akarok kintröl hozni. meg remélem sikerül az eu-nak elérni ezt:
"Nem kell jósnak lenni ahhoz, hogy előre látható legyen az életszerűnek aligha mondható avultatás miatt az újabb uniós intő. Immár magyarul is elolvasható, hogy azt várják minden tagországtól: a behozni kívánt árut ne sújtsa nagyobb adó, mint az ugyanolyan belföldit."
tudom hogy ez szép álom, de álmodni csak lehet? :P
"Kiegészítő javaslatként szerepel a veterán autók regadójának teljes eltörlése."
uj autot meg ugyse akarok kintröl hozni. meg remélem sikerül az eu-nak elérni ezt:
"Nem kell jósnak lenni ahhoz, hogy előre látható legyen az életszerűnek aligha mondható avultatás miatt az újabb uniós intő. Immár magyarul is elolvasható, hogy azt várják minden tagországtól: a behozni kívánt árut ne sújtsa nagyobb adó, mint az ugyanolyan belföldit."
tudom hogy ez szép álom, de álmodni csak lehet? :P
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- German Capri
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 340
- Joined: Sun Dec 05, 2004 1:51 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
még alakul a reg. adó téma:
http://index.hu/gazdasag/magyar/regado1103/
"A legdrágább ország
A használt autókkal foglalkozó kereskedőket tömörítő Magyar Gépjármű-kereskedők Országos Egyesülete (MGOE) szerdán kiadott közleményében az elfogadásra váró törvényjavaslatot az európai normák felé tett első lépésnek nevezi.
Az MGOE leszögezi ugyanakkor hogy a korszerű használt autók importját így is jelentős adóemelés sújtja. Úgy akarja a PM környezetvédelmi okokra hivatkozva büntetni az 0-5 éves autók behozatalát, hogy a magyar autópark átlagéletkora több mint 11 év, és 750 ezer 15 év feletti személygépkocsi közlekedik útjainkon. Hazánk Európa legdrágább országává vált a használt autók szempontjából, szögezi le a közlemény."
de min is csodálkozom, ez magyarország :?
http://index.hu/gazdasag/magyar/regado1103/
"A legdrágább ország
A használt autókkal foglalkozó kereskedőket tömörítő Magyar Gépjármű-kereskedők Országos Egyesülete (MGOE) szerdán kiadott közleményében az elfogadásra váró törvényjavaslatot az európai normák felé tett első lépésnek nevezi.
Az MGOE leszögezi ugyanakkor hogy a korszerű használt autók importját így is jelentős adóemelés sújtja. Úgy akarja a PM környezetvédelmi okokra hivatkozva büntetni az 0-5 éves autók behozatalát, hogy a magyar autópark átlagéletkora több mint 11 év, és 750 ezer 15 év feletti személygépkocsi közlekedik útjainkon. Hazánk Európa legdrágább országává vált a használt autók szempontjából, szögezi le a közlemény."
de min is csodálkozom, ez magyarország :?
- '79 Ford Capri 2.8
- '91 Ford Sierra DOHC
- '91 Ford Sierra DOHC
a végleges rag. adó tervezet:
http://index.hu/gazdasag/magyar/regado1105/
sokat nem lehet hozzáfűzni :?
esetleg annyi: "az utolsó ember majd oltsa le a villanyt.." nevetséges ami ebben az országban zajlik.
http://index.hu/gazdasag/magyar/regado1105/
sokat nem lehet hozzáfűzni :?
esetleg annyi: "az utolsó ember majd oltsa le a villanyt.." nevetséges ami ebben az országban zajlik.
- '79 Ford Capri 2.8
- '91 Ford Sierra DOHC
- '91 Ford Sierra DOHC
ismét reg.adó téma, totalcar cikk:
http://totalcar.hu/magazin/kozelet/gyehenna/
http://totalcar.hu/magazin/kozelet/gyehenna/
- '79 Ford Capri 2.8
- '91 Ford Sierra DOHC
- '91 Ford Sierra DOHC
- taunus73sw
- nemleszgondhasegítis
- Posts: 150
- Joined: Mon Dec 06, 2004 1:39 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: BUDAPEST
- Contact:
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Engem a motorcsere regadója érdekelne, de azt nem láttam sehol hogy változik e. Magyarul a nagyobb mocit rakok a gépbe kell e regadót fizetni vagy sem.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
-
terror
bogyo28 wrote:Engem a motorcsere regadója érdekelne, de azt nem láttam sehol hogy változik e. Magyarul a nagyobb mocit rakok a gépbe kell e regadót fizetni vagy sem.
...hahó, ha már nem aktuális a kérdésed akkor bocs, ha meg igen, akkor íme a válasz:
amennyiben olyan motort építessz az autódba, amely nem típus idegen akkor a környezetvédelmi normáknak megfelelően, a beépített motor mérete szerinti és a régí motor mérete szerinti adókülönbözetet be kell fizetned. Fontos, hogy az átépítés során nem kerülhet az autó "rosszabb" környezetvédelmi osztályba.
- Kola
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 218
- Joined: Sun Dec 05, 2004 5:37 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Dunakanyar-Kismaros
v.melyik nap voltam okmányirodában és az ott ülő néni aszonta:
"ha ugyanakkora motor kerül bele, akkor egy helyi kpm engedély, ha nagyobb, akkor a kpm-től egy átalakítási engedély is kell, meg EGYEZERÖTSZÁZ HUF a forgalmiba átíráshoz (a forgalmi csere 4ezer)."
Ráadásul állítólag viszegetik az emberek ilyen művelet miatt az okmányirodába a forgalmijukat (ergo: nem vagyunk fehér hollók a motorcserével, és talán nem is annyira gáz az a kpm...)
kpm-et még nem hívtam, lehet a milliókat nekik kell tejelni. de ha nem, akkor nem hangzik rosszul.
"ha ugyanakkora motor kerül bele, akkor egy helyi kpm engedély, ha nagyobb, akkor a kpm-től egy átalakítási engedély is kell, meg EGYEZERÖTSZÁZ HUF a forgalmiba átíráshoz (a forgalmi csere 4ezer)."
Ráadásul állítólag viszegetik az emberek ilyen művelet miatt az okmányirodába a forgalmijukat (ergo: nem vagyunk fehér hollók a motorcserével, és talán nem is annyira gáz az a kpm...)
kpm-et még nem hívtam, lehet a milliókat nekik kell tejelni. de ha nem, akkor nem hangzik rosszul.
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Igen, ez régen igy is volt, nekem az 1.6-os 2.0-á válása nem volt egy 10-es sem, kellett átépítési engedély, uj vizsga és kész. A nagyobb motor miatt kell az átépítési engedély, de capriba engedélyt csak max a 3.0 V6-ra kapsz, mert azzal volt gyárilag. A tipusazonos azt jelenti, hogy szerelték azzal a motorral az autot. Ha a motorkod más, az még jó (nekem granada 2.0 V6 motorkodos moci ment bele) , viszont ha nekik nincs az a motorkod benne a gépben, neked kell vinni papirt arrol hagy az mibe volt és mit tud (van egy ilyen füzetem amiben benne van majdnem mind). Viszont capriba nem szerelt ford vagy bármilyen más motorra nem kapsz átépítési engedély, csak ha az átépítést autotervező mérnök megtervezi. Magyarul nekem a cossie-ra nem nagyon adnának engedélyt. A motorcserénél nem is ez a gond, hanem hogy ha a köbcenti növekedik, akkor a két moci mérete közti regadó különbözetét be kell fizetni. Ez pl agy 2.0 V6 -ról 2.8 V6-ra történő átalakításnál meg kell nézned hogy mennyi lenne a regadóa te eredeti kocsidra, meg arra amiböl kijön a nagyobb moci, és ha a különbözet pozitiv, azt be kell fizetni.Kola wrote:v.melyik nap voltam okmányirodában és az ott ülő néni aszonta:
"ha ugyanakkora motor kerül bele, akkor egy helyi kpm engedély, ha nagyobb, akkor a kpm-től egy átalakítási engedély is kell, meg EGYEZERÖTSZÁZ HUF a forgalmiba átíráshoz (a forgalmi csere 4ezer)."
Ráadásul állítólag viszegetik az emberek ilyen művelet miatt az okmányirodába a forgalmijukat (ergo: nem vagyunk fehér hollók a motorcserével, és talán nem is annyira gáz az a kpm...)
kpm-et még nem hívtam, lehet a milliókat nekik kell tejelni. de ha nem, akkor nem hangzik rosszul.
A kérdés hogy ez jövöre változik e, és hogy pl nekem a 13 évvel fiatalabb, jóval korszerübb mocira ez mennyi lenne. Lehet hogy ott már nincs különbség a regadóban, akkor papirozok mint állat.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4