futómű

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: kerékcsavar kiosztás

Post by Tibi »

Geriike wrote:Sziasztok!
LE tudná vki írn, mi a kerékcsavar kiosztása az mkIII-asnak? 1979 es.
köszi
4x108
1980 Capri MK3
User avatar
Geriike
nemleszgondhasegítis
Posts: 111
Joined: Tue Jul 03, 2007 11:24 am

Post by Geriike »

Köszi
User avatar
VipeR-T
nemleszgondhasegítis
Posts: 151
Joined: Thu Nov 23, 2006 2:35 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest, Balaton

Futómű

Post by VipeR-T »

Helló Urak! Kérdésem volna, kissé összetett. Ahogy épül az autóm, jönnek az ötletek hogy mit és hogyan fejlesszek rajta. A futóművel kapcsolatban is támadtak ötleteim, nem ilyen konstrukciós átalakítások, csak apró finomítások. A mostani gátlóim eléggé ramatyok, meg a rugóim is érdekesen állnak már. Végigolvastam kb a fórumot, és ahogy láttam, az lett a végkövetkeztetés, hogy gátlóból a Koni a legjobb. Szóval, jártam Kárászyéknál, és érdeklődtem lengéscsillapító téren. Kértem árajánlatot 4 db állítható Koni gátlóra. Az a bibi csak, hogy csak olyat tud adni Caprihoz, ami csak kiszerelve állítható, nem fölül a tornyon. Szóval a 4 db-ra mondott kb 90ezret (csak patron, a gátló háza maradna). Igazából nemtom hogy 4 db másfajta mennyibe lenne, meg hogy a Konik mennyivel nyújtanának többet, ezzel kapcsolatban is érdekelne a tapasztaltabbak véleménye, hogy érdemes-e keményebbre váltani. Aztán, rugók: fölhívtam pár rugós telszámot a fórumon ajánlottak közül, akik új rugókat ajánlottak előre felújítás helyett, hátra pedig laprugóköteg felújítást. Ez lenne össz kb 55ezer. Elöl kicsit ültetve és keményítve, hátul kicsit megemelve.
Tehát összesen kb 145 ezer lenne a futómű. Tehát a vélemények érdekelnének, hogy ez úgy kb reális-e, megéri-e, ilyesmi. Ahogy láttam a felújítást senki nem javasolja. Igazából a lényeg az, hogy ez azért úgy nagyobb léptékű kiadás, és csak egy megerősítést szeretnék, hogy ezzel most pont átbasznak, vagy ez ennyi. Bocsánat a kérdésért, érzem hogy kicsit hülyeség :), csak alapvetően egy bizonytalan ember vagyok, meg aztán tapasztaltabbakra hallgatni mindig jó :) Köszöntem, sziasztok!
1979 Polski Fiat 126p
1980 Ford Capri 2.0 V6
1985 Ford Sierra XR4x4 2.8i
1997 Suzuki GSX-R 750
200? Ikarus Scolo 1.3
2003 Ford Mondeo ST220

Autós kiegészítők: http://www.bakogarazs.hu" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

Bár nem vagyok nagy futőműves, de leirom a kevéske tapasztalatom.

Nem tudom, mennyire tervezed utcán kivül használni a gépet, versenyekre járni. Ha egyáltalán nem vagy csak néha akarsz indulni vmin, akkor "kár" ennyi pénzt belerakni futóműbe.

Elsökörben vennék uj rugokat elöre, 20alatt van a kettő. Berakod, megnézed mennyire elég. Én nem nyúltam az első gátlókhoz, pedig nem hiszem, hogy valaha is lett cserélve, de a rugocsere után kemény lett az eleje. Ha mégsem találod keménynek, akkor még mindig vehetsz gátlokat.
Hátso téma bonyolultabb egy picit. Ha megnézed Tibi caprijának seggét, eléggé fenn van az enyém is magasra sikeredett, mindketten felujitattuk a laprugokat. Általában keményebbre és íveltebbre sikerül, mint ujkorában, igy nehéz belőni a magasságot. Ha nem akarsz 205/60 guminál ballonosabbat(jaj bocsánat, én még mindig 13"ban gondolkodok ami ugyanolyan elavult mint a k-jet ugye... :oops: :) ) akkor felesleges megemelni, egyrészről nagyon magas lesz, másfelöl meg nincs elönye az emelésnek, még elöbbre kerül a sulypont, erősebb autoknál ezáltal csökken a tapadás stb.
Gátlobol sem kell állithato, mert nem fogod kihasználni(feltételezve a második mondatomban irtakat).
Nem lehet kijelenteni melyik gátlo a legjobb. Nekem ma jöttek meg az ültetö, állitható keménységű hátsok a Spaxtol.

Image

Image


Ők csináltak először kiszerelés nélkül állithato gátlokat, a szárazföldi sebességrekorder Trust SSC is spaxot használt.

Amugy a Koninak is van auton állithato gátloi, nem értem mit mondtak neked... :roll:
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

Szépek a gátlók.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

ha mindenből ujat veszel és jót, az kb ennyi. de ha csak simán gurulni kell, akkor felesleges koni gátló, az állítható meg pláne...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Mad Max
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 429
Joined: Wed Nov 16, 2005 9:55 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dombóvár

Post by Mad Max »

Ha "csak" 2.0-es marad a Capri, nem feltétlenül kéri az állítható Konit.
Vegyél egyszerű autós boltban kapható 2.8i lengéscsillapítókat. Egy sima V6 és 2.8i gólyalábnál is sok a külömbség. Első rugónak meg van egy Sierra V6 spirál rugó készletem, olyan mint a 2.8i első rugó (egy fél fordulat kunkorodik befele, ha azt levágod még mindíg annál a méretnél maradsz ami kell). Piros színű nagyon szép állapotban van.
Az autó egy kifejezési eszköz.
Kifejezi az egyéniséged.

A Capri egy különleges autó!!!!!
User avatar
VipeR-T
nemleszgondhasegítis
Posts: 151
Joined: Thu Nov 23, 2006 2:35 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest, Balaton

Post by VipeR-T »

Először is köszönöm a kimerítő válaszokat, ilyesmikre gondoltam :). Arra jutottam, hogy új gátlók jönnek, de még utánanézek a Mad Max által ajánlott lehetőségnek, hogy árban mennyivel soványabb, mert elégnek tűnik az is.
Gigfordnak: Az autó alapvetően utcára készül, de hobbiautónak, néhány versenyen elindulva, de nem igazán arra épül. Az állítható gátlóval pont erre akartam megoldást keresni egyébként, hogy utcán ne rázzon szét, de pályán azért ne hintázzon annyira, más kérdés, hogy ez valóban nem éri meg évi pár futammal. A segg megemelését alapvetően az esztétika miatt gondoltam, de a csökkenő tapadással meggyőztél, úgysincs belőle sok hátul.
Motorikusan valószínűleg csere lesz, de még nagy dilemmám hogy sima 2.9Efi legyen, vagy vágjak bele egy Cosworth átépítésbe, persze az anyagiaktól is függ ez, meg hogy épp mi lesz kapható mire odajutok :) Egyszóval köszöntem a válaszkoat mindenkinek!
1979 Polski Fiat 126p
1980 Ford Capri 2.0 V6
1985 Ford Sierra XR4x4 2.8i
1997 Suzuki GSX-R 750
200? Ikarus Scolo 1.3
2003 Ford Mondeo ST220

Autós kiegészítők: http://www.bakogarazs.hu" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
gizmo
Überführer
Posts: 1359
Joined: Mon Nov 29, 2004 4:54 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Contact:

Re: futómű

Post by gizmo »

nekem volt pogácsa, és többet nem lesz... egyszercsak elkezdett rázni, és senki nem tudta megcsinálni. SE centirozás, se futóműállitás, se kormánymű csere, se féktárcsa csere... lehet nem ettől volt, de maradok a gyári felninél.
- '79 Ford Capri 2.8
- '91 Ford Sierra DOHC
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: futómű

Post by Bogyo28 »

Blade2 wrote:Sziasztok,

Egy kérdéssel fordulok hozzátok. Sikerült kihagyhatatlan vételként hozzájutnom egy készlet 7*15 Borbet alufelnihez a Caprimhoz. Az ET-je 35 ami sajnos elöl beleér a gólyalábba. Az érdekelne hogy milyen ET-t szeret gyárilag a Caprim 5-10??. Ez azért érdekelne mert nem akarok megválni a friss felniktől így marad a nyomtávszélesítő beszerzése. Ebből a lehető legkisebbet szeretném hogy ne terheljük fölöslegesen a futóművet. Ha már itt tartunk mi a véleményetek a nyomtávszélesítésről? Egyébként most alaphelyzetben úgy tűnik hogy 3 cm es pogik fognak kelleni. (persze az ár 2cm fölött megugrik szépen:(
Mielőtt megkapom a dorgálást hogy irány bemutatkozni én régebbi lelkes tagotok vagyok korábban Blade néven csak sikerült kiverni a fejemből minden szükséges infót:)
Előre is köszi!

Pogit csak akkor, ha jó helyen csinálták. Sima szélesítőgyürüvel tuti hogy rázni fog a kormány. ha olyat csináltatsz (3 cm-esnél már csakolyat szabad) amin a gyári agy és a kerék felé is van tehermentesítő, akkor az jó lehet, nem egy autón van ilyen, és évek óta használják. A csapágyak élete persze rövidül, és minden egyes hibát a felnin felerősít, ha nem jó a felnid, rázni fog a kormány...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: futómű

Post by szszaby »

Az enyém ilyen tehermentesítős fajta és nem volt vele gondom.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: futómű

Post by Bogyo28 »

Blade2 wrote:Köszönöm a gyors válaszokat! Igen tehermentesítős lesz bár azthittem az csak a felni felé van de majd rákérdezek. Gyári 6colos felni milyen ET vel van? Egyébként két megoldást mondogattak, az egyik a hosszabb tőcsavarok legyártása amik étmennek a pogin és úgy tehető fel a felni. A másik meg valami köztes megoldás ahol a gyári csavarokra rögzítik a pogit és abban újabb csavarokra a felnit. Nem tudom melyik a jobb megoldás bár személy szerint nekem az átmenős hosszabb tőcsavaros szimpatikusabb feltéve ha nem esztergált hanem normális anyagból elkészített mángorolt csavarokat adnak. Szerintetek melyik megoldás jobb, vannak tapasztalatok? Csak azért ilyen sok a kérdés mert nem olcsó mulatság.

a három centis pogihoz már nem tul szerencsés hosszu töcsavarokat csinálni, mángoroltat meg pláne nem fogsz kapni ilyen hosszban.

tehermentesítő az agy felé meg azért fontos, mert ha ott nincs akkor hiába van a felni felé, a felni meg a pogi összessége fog ütni az agyon, és már ráz is a futómű...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: futómű

Post by szszaby »

Blade2 wrote: A másik meg valami köztes megoldás ahol a gyári csavarokra rögzítik a pogit és abban újabb csavarokra a felnit.
Nekem így van megoldva, szerintem ez abban jobb, hogy mármikor leveheted a pogit, nem kell a tőcsavarokkal vesződni.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: futómű

Post by Blant »

Látod? mondtam, hogy itt egyből kapsz segítséget :-)
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
Mad Max
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 429
Joined: Wed Nov 16, 2005 9:55 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dombóvár

Re: futómű

Post by Mad Max »

A 7"-os felni ET5 (ez tuti)
A 6"-os felni ET12 (ez talán)
De miért a 6"-osra vagy kíváncsi, ha az általad vett felni 7*15-ös??
Az autó egy kifejezési eszköz.
Kifejezi az egyéniséged.

A Capri egy különleges autó!!!!!
Post Reply