túrbós motorok

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

Geriike wrote:
capriv6 wrote:
bogyo28 wrote: van néhány müködő darab. de csak akkor állj neki, ha van a műveletre alsó hangon 250 eHUF a malacperselyben, meg néhány hónap feles idő...
Szia!!

A bogyonak igaza van kb nekem is enyiböl jött ki (ha nem többöl)
Kicsi ez kicsi az és hipp hopp elmegy két-három zsák 1000ft.
Es még mindig nekem se tökéletes a dolog!

Köszi az infókat. Mi kb 100 e ért tudnánk venni egy teljesen komplett motort, computerrel, minden elektronikával. Azt tudom én is persze, hogy ez ezzel itt nem állna meg. De már csak egy dolgot nem értek, hogy a saját elektronikája helyett, miért jobb egy másik? Ham ás a motor, más a kábelköteg, van computer, akkor miért nem jó a sajátja?


Nem jobb a másik elektronika. Csak mint tudjuk az EECV computer nem a hobby tuningolók kedvence ezért rakják át az EECIV-et a régebbi scorpio cossiból.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

Geriike wrote:
capriv6 wrote:
bogyo28 wrote: van néhány müködő darab. de csak akkor állj neki, ha van a műveletre alsó hangon 250 eHUF a malacperselyben, meg néhány hónap feles idő...
Szia!!

A bogyonak igaza van kb nekem is enyiböl jött ki (ha nem többöl)
Kicsi ez kicsi az és hipp hopp elmegy két-három zsák 1000ft.
Es még mindig nekem se tökéletes a dolog!
Köszi az infókat. Mi kb 100 e ért tudnánk venni egy teljesen komplett motort, computerrel, minden elektronikával. Azt tudom én is persze, hogy ez ezzel itt nem állna meg. De már csak egy dolgot nem értek, hogy a saját elektronikája helyett, miért jobb egy másik? Ham ás a motor, más a kábelköteg, van computer, akkor miért nem jó a sajátja?

mondjuk azért, mert a sajátja csak a saját autojában müködik, hacsak nem akarod a gyári immobit meg minden más szart is átvenni a scorpioból. lehet hogy meg lehetne csinálni azzal is, de aránytalanul több szopás, és gondolom nem véletlenül csinálják egész europában ugy ahogy mi is, mert ez vált be. én tudok 80-ért is mocit ha még nem vitték el, de akkor is 250 körül lesz a vége....
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Post by Süni »

plusz az újabb elektronika kommunikál az autómata váltóval is ugye...
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

Süni wrote:plusz az újabb elektronika kommunikál az autómata váltóval is ugye...
többek közt azzal is. bár a régi is csak automatával volt szerelve, de az az elektronika szó nélkül elmegy az automata váltó nélkül is....
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Blant »

Ami még nem hangzott el: A 2,3 V6 főtengelye kb 200 LE-ig bírja jó esetben... Ennél egy 2,9 24V is többet tud alapból és egy 2,3 as turbósítása (főleg, ha előtte leinjektorosítod) is majdnem annyiba kerül, mint a 24v projekt. Turbósítani a 2,8at, vagy a 2,9 et, vagy a 2,924V-t érdemes, bár a 2,9 eknek olyan nagy a lökethosszuk, hogy nehézkes a sűrítés csökkebtése. A dugattyú így is nagyon alacsony. Ha 2,3 ban gondolkozol akkor May turbó a jó megoldás a gyári karbival. Lesz kb 40 plussz LE-és sok plusz nyomaték. Ha még olcsóbbra törekszel akkor egy K-jet átalakítás a jó megoldás injektoros veztengely beépítésével.
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
gofi2
szerszámadogató
Posts: 39
Joined: Sun Aug 06, 2006 9:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Nyíregyháza

Re: túrbós motorok

Post by gofi2 »

A 2.9 24V motort minden cuccal átpakolni (92-96évj.) annyira gázos? :cry:
Érzékelők meg hát ami kell. Márcsak pénzhiány miatt is megéri a plusz melót. Nem?
Ha egy álom valóra válik. 2.9 24v
User avatar
Dozer
nemleszgondhasegítis
Posts: 181
Joined: Fri Mar 10, 2006 5:48 pm
ClassicFord klubtag?: Igen

Re: túrbós motorok

Post by Dozer »

a 94 ig gyártott BOA t könnyebb mert nem kell kihajítani a saját vezérlését, BOB nál 95-től macerásabb a dolog.
Ford Scorpio Facelift 93' Cosworth
Ford Explorer 99' 4.0 V6
Ford Granada MK2/2 85' 2,8i FULL
clooney55

Re: túrbós motorok

Post by clooney55 »

Hello!

Nem túl gyakran írtam itt a fórumon,csupán olvasgattam...
Egy 71. januári kereklámpás Taunusom van,és szeretnék a V6-os 2000-es mocimba egy kis többlet pacit rakni.
Az ötlet a következő lenne: MAY-turbó elven turbósítani a gépet,csak fingom sincs,melyik turbó lenne a legoptimálisabb választás,ami alacsony fordulaton is már megfelelő turbónyomást biztosít.
Ahogy nézegettem a hajtókart,van rajta olasspricc,ami a dugó szoknyáját kenné ha jól sejtem,tehát plusz kenést nem kell a dugónak biztosítanom...
Ezt a V6 2000-es motort Hattyútól kaptam,amit ő is kapott. ;) Szétszedtem,és kezdetnek új gyűrűk,és jatókar csapágyak,veztengely új csapágyakkal,stb,amit csak igényel a moci. /asszem a négyes dugón törött kompressziógyűrű volt,az ötös dugónál meg más hajtókarcsapágy/,de a bele sértetlen,nem igényel fúrást,új dugókat...
2.8-as vezérműtengely,és intercooler,valamint sportgyertya.
Ezzel a turbós dologgal elég sok minden érdekelne,hogy kinek milyen tapasztalatai vannak,mert saját káromon nem szeretnék tanulni! :D
Kérdés,hogy mennyi turbónyomás engedhető meg,ami még nem megy komolyan a motor élettartam csökkenésére? 0.5-0.6 bar?
Szal gondban vagyok a méretezésekkel...ezért szeretnék tőletek tanácsot kérni,hogy ki mit javasol...;)

A segítséget,véleményeket előre köszönöm! ;)
Árpi
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 326
Joined: Mon Jan 31, 2005 4:26 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dunakanyar
Contact:

Re: túrbós motorok

Post by Árpi »

Jobban járnál egy jó 2.3 v6 al ami 114ló elektronyos gyujtással mit egy 2.0 v6 al ami turboval sem éri el ugyan ezt. 8) SZVSZ
Granada 1977 2.0i V6
User avatar
levelboss
nagyonsokatirogat
Posts: 1065
Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: túrbós motorok

Post by levelboss »

Egy 2.8-assal meg mégjobban csak találd meg! Sokkal olcsóbb, egyszerűbb, megbízhatóbb... stb megoldás. :wink:
Ford Capri 1978 2600 GT :D
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: túrbós motorok

Post by Bogyo28 »

Szerintem kár a 2.0 V6-ot tuningolni. Ennek sehol nem szoktak nekiállni, mivel van gyári nagyobb. Ez csak ugy menne, ha téged nagyon érdekekl a dolog, és kijárod magadnak, mint érdekesség, de megérni tutira nem fogja. a turbosítás árának töredékéből vehetsz egy 2.8 mocit akár, ami több lesz lóerőben mint egy turbósított 2.0 . a kétezres turbósítása csak max érdekességnek jó, másnak nem nagyon...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
clooney55

Re: túrbós motorok

Post by clooney55 »

Olvastam itt valahol,hogy a 2.0 V6 Turbóval még a 2.8i-t is lenyomta.
Nekem nem 800 ló kell belőle,csupán egy kis plusz.Na jó,nem 1-2 póni azért.. :D
És ez a lehetőségem van,mint motor,a 2.0 V6,abból 2db. Az egyiket Hattyútól kaptam,amit szétkaptam,de ugye hiányos a motor,a másikért pedig jövő hónapban megyek,azon a karbi kivételével elvieg minden megvan,szal ezekből kell gazdálkodnom.
Maga a turbó mindig is foglalkoztatott,mint érdekesség,komolyan mondom. Nem megölni akarom vele a motort,csupán egy kis plusz erő...
Légyegesen jobb,mint az 1.3-as Pinto,ami most van a gépben. :D
Tudom,hogy azt javasoljátok,hogy míg van nagyobb motor,addig abban gondolkozzak,de szeretnék ennél maradni...És ebből kicsalni valamennyit.
Mégis a tapasztalatok alapján mire kell vigyázni,figyelni? Kompressziócsökkentés,stb... Az a dugóhűtés elég neki,ami a hajtókaron van? Meg miegymásra lennék kivi...
Azért köszike srácok,hogy válaszoltatok! ;) Mindig jól jön az olyan segítség,akik már tudnak valamit!;)
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: túrbós motorok

Post by Bogyo28 »

A turbósítás tapasztalati részéhez nem akarok hozzászolni, mert mi eddig csak gyárilag turbós mocit építettünk be a gépbe, de arra készülj fel, hogy pénzügyileg 2-3 kiló minimum legyen a zsebedben. hiszen egyenlőre van két középszar mocid, és ennyi. Ezeket generálozni kell, kell turbó, kell csinálni kipuff csonkot, esetleg magasabb tömítés, AC pumpa meg még sok apróság. az nem kevés lové lesz. A tau-soktól ricsinek volt mőködö V6 turbója, őt kellene megkérdezni a gyakorlati tapasztalatokról, vagy van még pár kolléga akik sor4-et turbósítottak...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
clooney55

Re: túrbós motorok

Post by clooney55 »

Ahham,kössze Bogyo!
Pedig titokban reménykedtem,hogy próbáltak a srácok 1-2 féle variációt a turbós variciókra.
Írtam Ricsinek,1x csak majd elolvassa.. :D
Viszont ami érdekelne engem,hogy mi az oka annak,hogy az új beépítésű vezérműtengelyt 2000-es fordulaton x ideig járatni kell?
Tudom,hogy nem pont ide vág,ezért sorry...
TomiCaPri
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 270
Joined: Mon Jun 04, 2007 10:30 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest - Csepel

Re: túrbós motorok

Post by TomiCaPri »

Ugyan nem turbós, de ha már teljesítmény növelésről beszélünk:

http://racing-bazar.hu/alkatresz/komple ... k-jet.html
"Nagy célhoz hosszan visz az út"
Post Reply