2,8i tuning

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

Post Reply
User avatar
Mad Max
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 429
Joined: Wed Nov 16, 2005 9:55 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dombóvár

Post by Mad Max »

Ez azt jelenti, hogy a 2.8i vel is eljárok 10 literrel? Mert az én számításaim szerint kb. ennyit eszik az enyém, meg az előző tulaj is ennyit mondott. Ha azt mondjátok, hogy a fogyasztásuk kb. 1 körvonalazódik a választásom a 2.8i javára :twisted: , de még nem végleges. Ha valaki tud még okossat mondani e téren azt szívessen várom!
User avatar
Peti
egyedülisszerelhet
Posts: 931
Joined: Tue Jul 12, 2005 5:28 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Peti »

Mad Max wrote:Ez azt jelenti, hogy a 2.8i vel is eljárok 10 literrel?
11-el. De beszélj Driverrel, hogy mit tud az ő mocija hátha megegyeztek.
'81 Capri 3.0 SHO X-Pack project
'83 Granada 2.8i Ghia X project
User avatar
Mad Max
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 429
Joined: Wed Nov 16, 2005 9:55 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dombóvár

Post by Mad Max »

Ok! köszi!
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Post by Tibi »

Hello
én csak annyi okosságot fűznék hozzá, hogy sosem fog 5 litert enni ezért nekem csak annyi elvárásom van, hogy MENJEN !!!!! ;) Amugy nekem 13- 15 lityót eszik és 2.8 karbis.
Üdv Tibi
User avatar
gizmo
Überführer
Posts: 1359
Joined: Mon Nov 29, 2004 4:54 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Contact:

Post by gizmo »

Tibi wrote:Hello
én csak annyi okosságot fűznék hozzá, hogy sosem fog 5 litert enni ezért nekem csak annyi elvárásom van, hogy MENJEN !!!!! ;) Amugy nekem 13- 15 lityót eszik és 2.8 karbis.
Üdv Tibi
csatlakozom, főleg városban, akár nyomom neki, akár nem, 12l alá nem megy... de nem ezért vettük :roll:
- '79 Ford Capri 2.8
- '91 Ford Sierra DOHC
CAPRI-3
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 427
Joined: Sun Dec 05, 2004 12:21 pm

Post by CAPRI-3 »

megbízhatóság terén semmi különbség, teljesen ugyanaz a két motor, csak méretbeli különbségek vannak a nagyobb lökettérfogat miatt, annyi.
az hogy karburátoros vagy jetronic-os, az már más tészta, de az nem köbcenti függvénye.
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

Mad Max wrote:Esetleg magbízhatóság, tartósság terén van e külömbség a 2.3 és a 2.8i között? Mennyi kb. akkor a vegyes fogyasztásuk az említett 2 gépnek?
Na akkor összekavarom a képet: 2.8 karbival 10 körüli fogyasztással, sok 2.8i -t megszégyenít, ez volt Bogyó régi szive. Most a cossie miatt a pincében tartalékos pozicióban van. Igaz bele lett hordva durván 2 kiló a motorgeneréba/tuningba. Én a helyedben a meglévő mocit faragnám, mert ha nem stimmel a moci benne, nehéz vizsgáztatni/zöldkártyázni, eladni meg pláne. Jó kipuff, injektor, hengerfejtuing meg pár apróság, esetleg egy moci generál és rá se fogsz ismerni a 2.3-ra, persze pozitiv értelemben,
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Peti
egyedülisszerelhet
Posts: 931
Joined: Tue Jul 12, 2005 5:28 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Peti »

Én Mad-Max úr helyében ráizgulnék Bogyó exmocijára, és kiegészíteném egy K-jet rendszerrel. :lol:
Tudtommal meg a motorszámot nem is nézik már vizsgánál, talán ilyen öreg "sz@r"oknál még az alvázszámot sem. Zöldkártyánál meg max egy ezres is elég jattnak és kész.
Gondolom a 2.3-as mocira nem akarsz 2 kilót költeni. Ezen alternatívák mellett sztem nem is érdemes vele foglalkozni. De ha ragaszkodsz a 10 literes fogyasztáshoz 0 ft befektetéssel még egy jó darabig eljárhatsz vele! :wink: :lol:
'81 Capri 3.0 SHO X-Pack project
'83 Granada 2.8i Ghia X project
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

Capripower wrote:Én Mad-Max úr helyében ráizgulnék Bogyó exmocijára, és kiegészíteném egy K-jet rendszerrel. :lol:
Tudtommal meg a motorszámot nem is nézik már vizsgánál, talán ilyen öreg "sz@r"oknál még az alvázszámot sem. Zöldkártyánál meg max egy ezres is elég jattnak és kész.
Gondolom a 2.3-as mocira nem akarsz 2 kilót költeni. Ezen alternatívák mellett sztem nem is érdemes vele foglalkozni. De ha ragaszkodsz a 10 literes fogyasztáshoz 0 ft befektetéssel még egy jó darabig eljárhatsz vele! :wink: :lol:
Bogyó exmociára izgulhat még egy darabig, ugyanis nem eladó. Annyiban van, hogy annyit nem kapnék érte, tök pöpec moci, ha bármi baj lenne a kozéval egy nap és visszakerül a jó öreg 2.8, és no problem :fcp09:
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Peti
egyedülisszerelhet
Posts: 931
Joined: Tue Jul 12, 2005 5:28 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Peti »

Én tudom, és mostmár ő is, meg mindenki! Csak kiváncsi voltam, hogy reagálsz! :lol:
'81 Capri 3.0 SHO X-Pack project
'83 Granada 2.8i Ghia X project
User avatar
Mad Max
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 429
Joined: Wed Nov 16, 2005 9:55 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dombóvár

Post by Mad Max »

A fogyasztás témában én sem azt várom eltőle, hogy 5 litert egyen, de ha kész lesz vele akarok járni minden hova és ezért szeretnék a teljesítményéhez, köbcentiéhez, korához képest elfogadható fogyasztást! Sőt az is lehet, hogy az első este benne alszom! :twisted: (A asszony mit szól?) Bogyó a te 2.8 karbisod teljesítménsben szégyenítette meg a 2.8i ket?
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

Mad Max wrote:A fogyasztás témában én sem azt várom eltőle, hogy 5 litert egyen, de ha kész lesz vele akarok járni minden hova és ezért szeretnék a teljesítményéhez, köbcentiéhez, korához képest elfogadható fogyasztást! Sőt az is lehet, hogy az első este benne alszom! :twisted: (A asszony mit szól?) Bogyó a te 2.8 karbisod teljesítménsben szégyenítette meg a 2.8i ket?
2,8i-ket :?: :?:

A Kovi 2lityós pintóját sem érte vele utól. :lol: :lol: ( nem véletlen vett
24 pöcörős kászwörszöt bele)
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
Pudva
rengetegetirogatide
Posts: 2543
Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Nyóc + a Tizenhárom
Contact:

Post by Pudva »

Nitrobuster wrote: 2,8i-ket :?: :?:

A Kovi 2lityós pintóját sem érte vele utól. :lol: :lol: ( nem véletlen vett
24 pöcörős kászwörszöt bele)
Azért ezzel 1 picit vitatkoznék :P
Amikor az enyém ami 2.3 V6 hengerfejes kezdett lenni csak még nem tudtuk :oops: akkor azért csináltunk 1 "versenyt" a szentendrein, és nem igazán tudott megfogni a Kovi! bár az igaszsághoz az is hozzátartozik, hogy én sem őt ha Ő ment elől ;-)
'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

Pudva wrote:
Nitrobuster wrote: 2,8i-ket :?: :?:

A Kovi 2lityós pintóját sem érte vele utól. :lol: :lol: ( nem véletlen vett
24 pöcörős kászwörszöt bele)
Azért ezzel 1 picit vitatkoznék :P
Amikor az enyém ami 2.3 V6 hengerfejes kezdett lenni csak még nem tudtuk :oops: akkor azért csináltunk 1 "versenyt" a szentendrein, és nem igazán tudott megfogni a Kovi! bár az igaszsághoz az is hozzátartozik, hogy én sem őt ha Ő ment elől ;-)
:D

Mondjuk én nem a gyorsulásra értettem, hanem a végsebességre :wink:
(4-es váltók előnyben :lol: )
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
CAPRI-3
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 427
Joined: Sun Dec 05, 2004 12:21 pm

Post by CAPRI-3 »

Nitrobuster wrote:
Pudva wrote:
Nitrobuster wrote: 2,8i-ket :?: :?:

A Kovi 2lityós pintóját sem érte vele utól. :lol: :lol: ( nem véletlen vett
24 pöcörős kászwörszöt bele)
Azért ezzel 1 picit vitatkoznék :P
Amikor az enyém ami 2.3 V6 hengerfejes kezdett lenni csak még nem tudtuk :oops: akkor azért csináltunk 1 "versenyt" a szentendrein, és nem igazán tudott megfogni a Kovi! bár az igaszsághoz az is hozzátartozik, hogy én sem őt ha Ő ment elől ;-)
:D

Mondjuk én nem a gyorsulásra értettem, hanem a végsebességre :wink:
(4-es váltók előnyben :lol: )
hülyeség és még smileyt sem rakok...

egyetlen soros volt gyorsabb egy normális állapotú 2.3V6-nál, az pedig a Mazalin Tibi régi kocsija. 4 leömlővel és egy nagyon jó motorral.
azon kívül talán Sanca mocija teljesít átlagon felűl, de nem is kell mondjam, hogy én csináltam alá a "tuning" kipufogót 8)
ha azonos állapotot veszünk, 2.3V6 gyorsabb mint a 2 literes soros.
és ez nem 1-2 éve van így, mielőtt messzemenő vitákba kezdünk.
Post Reply